Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 531 van de 596 [ 14886 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 528, 529, 530, 531, 532, 533, 534 ... 596  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Fun-da deel 3!

 
Profiel   

Achterom schreef
Ik begrijp die voorliefde voor grote huizen sowieso niet :')
Vind vaak het gastenverblijf bij de grote huizen leuker dan het huis zelf... lekker knus.


Ik zoek eigenlijk iets van 70 m2. Maar makelaars beginnen altijd meteen over uitbouwen. Mijn kat hoeft geen twee eigen slaapkamers
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 21:23 



 
Profiel   

Ik hoef ook echt geen groot huis. Eigenlijk zou ik iets vrijstaands willen maar de meeste huizen met een beetje grond zijn meteen zo groot. Liefst een klein huisje met wat grond eromheen.
Groot huis is in alles duur, onderhoud, verwarmen, OZB en andere belastingen, verzekeringen etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 21:26 



 
Profiel   

Wij hoefden ook niet zo’n groot huis en vooral geen klushuis :+ we hebben ondertussen 5 slaapkamers die allemaal nog niet af zijn _O- een schuur van 190m2 bijna 9.000m2 grond. En ja t is heel veel werk en t is niet altijd leuk het verbouwen maar het buitenaf wonen is echt heerlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 21:31 



 
Profiel   

Klussen en al het onderhoud wat erbij komt kijken is de ultieme hobby van mijn man. Bij ons vorige huis (110m2 uit 1926) was hij op een gegeven moment echt compleet klaar geklust, terwijl men altijd zegt dat aan een eigen huis altijd werk zit. Nou hij was echt volledig uitgespeeld. Daar ben ik bij ons huidige huis (350 m2 primaire woonruimte 300m2 overig inpandig en nog een werkplaats, grote schuur en stallen) niet zo bang voor. Laat hem maar lekker knutselen. Het bleek ook nog eens een goede investering, want het huis is bijna in waarde verdubbeld in 2,5 jaar tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 21:38 



 
Profiel   

Ach, voor elk wat wils toch? Het één is niet beter of slechter dan het ander.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 21:48 



 
Profiel   

Wij zijn bezig met het rondkrijgen van de koop van ons nieuwe huis. Iets groter dan we in eerste instantie zochten wat betekent dat we straks één kamer overhebben, jullie nog ideeën? Ik dacht om er in iedergeval iets van een slaapbank bv neer te zetten mochten mensen willen blijven slapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 21:59 



 
Profiel   

Qimm schreef
Ach, voor elk wat wils toch? Het één is niet beter of slechter dan het ander.

Dat vind ik ook.
Net wat je past en soms ook tegenkomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 22:17 



 
Profiel   

https://www.funda.nl/koop/amsterdam/hui ... rgwal-249/

Zou je de inrichting er bij krijgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 22:34 



 
Profiel   

Oh ja, die heb ik vandeweek ook gezien. Wat een juweeltje hè!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 22:42 



 
Profiel   

Prachtig idd <3 Alsof de tijd stil heeft gestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 06:05 



 
Profiel   

Damelza schreef
Wij zijn bezig met het rondkrijgen van de koop van ons nieuwe huis. Iets groter dan we in eerste instantie zochten wat betekent dat we straks één kamer overhebben, jullie nog ideeën? Ik dacht om er in iedergeval iets van een slaapbank bv neer te zetten mochten mensen willen blijven slapen.


Ik heb in de ‘extra’ slaapkamer een logeerbed staan en een kaptafeltje waar al mijn make-up en haarborstel enzo ligt. Föhn, stijltang etc.
Oh en een Billy boekenkast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 07:20 



 
Profiel   

janna schreef
https://www.funda.nl/koop/amsterdam/hui ... rgwal-249/

Zou je de inrichting er bij krijgen?


Wow, een sprong terug in de tijd. Maar wel prachtig en consistent doorgevoerd.
Ik vind het prachtig maar niet voor mezelf. Ik zou dit niet in mijn huis willen, maar ik vind het wel erg mooi om naar te kijken. Dat zal een heeeeeel duur pand zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 07:23 



 
Profiel   

Wat een schitterend pand in Amsterdam. Zal inderdaad niet goedkoop zijn.
Jammer dat er geen tuin bij zit maar verder zo gaaf.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Huis_aan_de_Drie_Grachten
Je hebt zelfs je eigen wikipedia

WOZ staat al op 3,1 miljoen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 08:14 



 
Profiel   

https://www.funda.nl/koop/roosendaal/hu ... straat-61/

Ik zou best in zo'n klein huis kunnen wonen. Ik zou alleen een enorme schuur er bij willen voor paarden attributen en de kerstboom en carnavalsspullen. Maar wonen op zo'n opp lijkt mij prima.
Nou hebben wij al eerder gewoond op 80m2 en dat vond ik ook al ruim zat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 10:58 



 
Profiel   

dat vind ik dan wel weer erg klein, maar ik heb altijd gezegd liever een ha. dan een kamer meer.
Zelf heb ik nu 2 kamer woning vanca 90 m2, die ik na 30 jaar voor de 2e x ga verbouwen. Dan komen er boven 2 kamers en douche/toilet en in de aanbouw, voormalige schuur/zadelkamer komt nog een kamer/badkamer.
Maar het meest blij ben ik met mijn schuur van 128 m2. Heerlijk, staat wel al weer tot de nok toe vol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 11:07 



 
Profiel   

ikke schreef
Jullie zijn zo dol op grote huizen, nou, hier is je kans!
https://www.funda.nl/koop/heeze/huis-88 ... elseweg-7/

Succes met iets groters vinden voor die prijs....


(welke adder erbij hoort, is me niet helemaal duidelijk)


Die gemeente is gewoon duur :Y) .
Maar denk inderdaad voornamelijk energielabel en het werk dat eraan zit.

Ik hoef ook geen groot huis, maar wel grond voor de paarden :Y) .
Apart kantoor en inloopkast is wel heel fijn overigens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 11:10 



 
Profiel   

Damelza schreef
Wij zijn bezig met het rondkrijgen van de koop van ons nieuwe huis. Iets groter dan we in eerste instantie zochten wat betekent dat we straks één kamer overhebben, jullie nog ideeën? Ik dacht om er in iedergeval iets van een slaapbank bv neer te zetten mochten mensen willen blijven slapen.

Thuiswerkplek/kantoor? Of heb je daar al ruimte voor gemaakt in 1 van de andere slaapkamers?
Ik vind het heerlijk een thuiskantoor te hebben. Kan alles laten staan en als ik klaar ben met werken doe ik gewoon de deur dicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 12:06 



 
Profiel   

Roodvos schreef
Damelza schreef
Wij zijn bezig met het rondkrijgen van de koop van ons nieuwe huis. Iets groter dan we in eerste instantie zochten wat betekent dat we straks één kamer overhebben, jullie nog ideeën? Ik dacht om er in iedergeval iets van een slaapbank bv neer te zetten mochten mensen willen blijven slapen.

Thuiswerkplek/kantoor? Of heb je daar al ruimte voor gemaakt in 1 van de andere slaapkamers?
Ik vind het heerlijk een thuiskantoor te hebben. Kan alles laten staan en als ik klaar ben met werken doe ik gewoon de deur dicht.


We hebben inderdaad op de tweede etage al een slaapkamer, thuiswerkkantoor, de kleine kamer als inloopkast en de badkamer.

De 'schuur' buiten wordt sportkamer, en daar boven hebben we ook nog best wat ruimte voor berging.

Voor het beeld:
https://www.funda.nl/koop/egmond-binnen ... uinweg-22/

De zwarte muren gaan we verven en het panterprintje zal er ook nog uitgaan. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 12:28 



 
Profiel   

janna schreef
https://www.funda.nl/koop/amsterdam/hui ... rgwal-249/

Zou je de inrichting er bij krijgen?


Wat ontzettend gaaf om hier eens binnen te kijken. Hoe vaak zal ik hier niet langs gelopen zijn op weg naar college in de Oudemanhuispoort.

Het is echt een levend museum, overigens bewoond door een bekend jurist (voor zover ik weet).


Laatst bijgewerkt door Kaka op 23-03-23 13:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 13:50 



 
Profiel   

Ik vind het echt ontzettend gaaf. Het is niet mijn (t)huis, maar ik vind het wel leuk om het zo even te kunnen bewonderen.

Alhoewel... 'de wijnkelder aan de achterzijde heeft een geheim luik naar de werkkamer erboven'. Een geheime (door)gang of kamer is toch wel mijn droom. :') Er schijnen er zelfs meerdere te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 13:52 



 
Profiel   

pol013 schreef
https://www.funda.nl/koop/roosendaal/hu ... straat-61/

Ik zou best in zo'n klein huis kunnen wonen. Ik zou alleen een enorme schuur er bij willen voor paarden attributen en de kerstboom en carnavalsspullen. Maar wonen op zo'n opp lijkt mij prima.
Nou hebben wij al eerder gewoond op 80m2 en dat vond ik ook al ruim zat.



Hmmmm die makelaar is ook niet helemaal eerlijk; volgens de specs zit er ruim 2600 m2 grond bij, maar scroll maar eens naar beneden en kijk op satelliet of streetview; zo te zien is dat gewoon het gehele perceel vol met alle tinyhuisjes wat bij elkaar die ruim 2600 m2 grond is.
Je hebt dus helemaal niet een mooi stukje grond erbij voor wat kippen of weet ik veel wat. Van mijn part een groot speelveld voor 2 honden; zit er niet in, want je hebt helemaal niet een vet grote tuin erbij. Gewoon een ministrookje om het huisje zelf; das je tuin. Nog niet eens in de buurt van die ruim 2600m2.

Ik vind de erfpacht ook wel heel erg veel voor zo'n klein huisje met een strookje tuin. Die overigens weer gebaseerd is op die ruim 2600m2 grond wat je zogenaamd bij het huisje erbij hebt.........En als de gemeente na 2027 toch de pacht niet wil verlengen moet je met je huis oprotten: Het Tiny house is demontabel en dient te worden verwijderd indien de einddatum van het contract is vestreken er geen nieuw contract meer wordt uitgegeven.
....erg aantrekkelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 14:09 



 
Profiel   

Die in Roosendaal zag ik gisteren ook voorbij komen.
In essentie is het natuurlijk gewoon een container en dat zie je ook duidelijk aan de binnenkant, maar het idee vind ik tof!
Idd de erfpacht is wel erg veel en de voorwaarden kloppen zo te lezen idd niet helemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 14:55 



 
Profiel   

Kaka schreef
Wat ontzettend gaaf om hier eens binnen te kijken. Hoe vaak zal ik hier niet langs gelopen zijn op weg naar college in de Oudemanhuispoort.

Het is echt een levend museum, overigens bewoond door een bekend jurist (voor zover ik weet).


Ik las net dat er een oudere dame (77) in woont, die zichzelf te oud vindt geworden voor dit grote pand met al die trappen? Ze woont er sinds 2004, eerst met haar man maar die is inmiddels overleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 15:12 



 
Profiel   

xxCYNNxx schreef
pol013 schreef
https://www.funda.nl/koop/roosendaal/hu ... straat-61/

Ik zou best in zo'n klein huis kunnen wonen. Ik zou alleen een enorme schuur er bij willen voor paarden attributen en de kerstboom en carnavalsspullen. Maar wonen op zo'n opp lijkt mij prima.
Nou hebben wij al eerder gewoond op 80m2 en dat vond ik ook al ruim zat.



Hmmmm die makelaar is ook niet helemaal eerlijk; volgens de specs zit er ruim 2600 m2 grond bij, maar scroll maar eens naar beneden en kijk op satelliet of streetview; zo te zien is dat gewoon het gehele perceel vol met alle tinyhuisjes wat bij elkaar die ruim 2600 m2 grond is.
Je hebt dus helemaal niet een mooi stukje grond erbij voor wat kippen of weet ik veel wat. Van mijn part een groot speelveld voor 2 honden; zit er niet in, want je hebt helemaal niet een vet grote tuin erbij. Gewoon een ministrookje om het huisje zelf; das je tuin. Nog niet eens in de buurt van die ruim 2600m2.

Ik vind de erfpacht ook wel heel erg veel voor zo'n klein huisje met een strookje tuin. Die overigens weer gebaseerd is op die ruim 2600m2 grond wat je zogenaamd bij het huisje erbij hebt.........En als de gemeente na 2027 toch de pacht niet wil verlengen moet je met je huis oprotten: Het Tiny house is demontabel en dient te worden verwijderd indien de einddatum van het contract is vestreken er geen nieuw contract meer wordt uitgegeven.
....erg aantrekkelijk

Dat dus.

Daarbij, geen energielabel?
Verwondert me ook niet echt, gezien het feit dat het een container is, en van binnen niks geisoleerd, aan de containerwand te zien. Vermoed eens in de winter heel koud, en in de zomer snikheet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 16:13 



 
Profiel   

pol013 schreef
https://www.funda.nl/koop/roosendaal/hu ... straat-61/

Ik zou best in zo'n klein huis kunnen wonen. Ik zou alleen een enorme schuur er bij willen voor paarden attributen en de kerstboom en carnavalsspullen. Maar wonen op zo'n opp lijkt mij prima.
Nou hebben wij al eerder gewoond op 80m2 en dat vond ik ook al ruim zat.

Van Roosendaal krijg ik al niet echt warme gevoelens, maar van dit deel zeker niet. Huis is wel grappig, maar niet op die locatie.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 16:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 531 van de 596 [ 14886 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 528, 529, 530, 531, 532, 533, 534 ... 596  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen