Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 29 van de 79 [ 1962 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 79  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

 
Profiel   

Bedankt!! Ik ben blij het te delen met jullie. Zo voel ik mij niet helemaal alleen in het proces.

Volgens de werkman was het een verhitte discussie gisteren. Ik ben blij dat ik er niet bij was. De ramenman is de enigste die ik zonder expliciete toestemming van de architect heb aangenomen en die komt op voor zijn stiel, terwijl de architect eiste dat het op zijn manier werd gedaan. Dat zou dan enkele duizenden euro’s meer kosten en het uitzicht zou volgens de ramenman niet mooi zijn. Maar ze hebben een compromis kunnen maken, waardoor nu de L profielen kunnen besteld worden. Blijkbaar later dan voorzien, dus zal de bouw over een aantal dagen voor minstens een week stil liggen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 07:57 



 
Profiel   

Mooie vorderingen al! Fijn dat de bouwers eruit zijn gekomen. Helaas dus wel met een week dat de bouw stil ligt. Helaas.

De ruwbouw gaat in het begin heel hard helaas kosten de werkzaamheden daarna veel meer tijd en zie je veel minder vooruitgang. Het zou wel fijn zijn als je voor de herfst wel binnen kunt slapen. Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 08:50 



 
Profiel   

Ja, heel mooi om te zien. Weet ik ook een beetje wat ik verwachten kan :D .
Voor mij ook leuk om de verschillen in het traject te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 08:58 



 
Profiel   

Wel heel zuur dat het een week stil ligt, kan er in de tussentijd echt niks anders gedaan worden?

maar wel een mooi project om zo te zien. Als je de zij profielen van de buurwoningen ziet dan heb je straks echt een mooi ruim huis. Ben je in het hoofd de boel al aan het inrichten en verfen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 08:58 



 
Profiel   

Winged, mijn huisje is klein en knus ( hopelijk )
De andere huizen hier in de wijk zijn echt groot en eerder villa’s :D
Over kleuren heb ik echt niet na gedacht, maar daar ben ik ook heel erg slecht in. Ik heb echt geen flauw benul van wat mooi is of zo. Ik hoop tegen dan weer tips van bokkers te krijgen O:)

Succes voor jou roodvos!!

Lauwie, dat hoop ik ook!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 23:19 



 
Profiel   

Update van vandaag, zolang het nog gaat.

[ img ]
Nog meer gevelsteen

[ img ]
Plafond boven de rest


[ img ]
Raam gedeelte afgewerkt en het plafond in mijn slaapkamer


[ img ]
De zolder

[ img ]
De ingenieur weer op inspectie ronde

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 23:23 



 
Profiel   

webster543 schreef
Winged, mijn huisje is klein en knus ( hopelijk )
De andere huizen hier in de wijk zijn echt groot en eerder villa’s :D
Over kleuren heb ik echt niet na gedacht, maar daar ben ik ook heel erg slecht in. Ik heb echt geen flauw benul van wat mooi is of zo. Ik hoop tegen dan weer tips van bokkers te krijgen O:)

Succes voor jou roodvos!!

Lauwie, dat hoop ik ook!!

Het gaat niet om wat mooi is, het gaat om wat jij mooi vindt :P Je zal toch eerst een beetje moeten gaan bepalen welke kant je op wil qua stijl enzo. Ik heb bijvoorbeeld in m'n oude huis een Italiaanse stijl gehad met terracotta en donkerrood, en nu juist wat moderner met lichtgrijs en groen. Als je een bepaalde stijl wil kan het zijn dat je wat beperkter bent qua kleuren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 00:16 



 
Profiel   

Lang leve Pinterest :) Daar kun je heel goed moodboards maken met dingen die je mooi vindt, en daar dan later nog eens in kijken en nog eens etc en steeds dingen toevoegen en weg halen. Je kunt moodboards maken voor verschillende ruimtes bijvoorbeeld. Op die manier kom je al een stapje dichterbij, en dat maakt het ook een stuk makkelijker om bijvoorbeeld een keuken of badkamer uit te zoeken die je echt mooi vindt ipv 'doe maar een keukentje'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 02:35 



 
Profiel   

Keuken en badkamer zijn al gekozen. Maar als het gaat om kleuren… dan weet ik het echt niet. Ben daar zo slecht in :')
Maar denk dat er de eerste jaren ook geen kleuren gaan komen, daar zal geen budget meer voor zijn :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 07:07 



 
Profiel   

Witte muren zijn ook prima hoor :) kan altijd nog anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 07:17 



 
Profiel   

Of neem net zachte pastel tinten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 07:53 



 
Profiel   

Het is gelukkig makkelijker om muren te sauzen en gordijnen, accessoires aan te passen qua kleur dan bijv tegels, vloer, keuken… Dat komt tzt wel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 08:48 



 
Profiel   

Leuk om de vordering zo te volgen. Het lijkt dan toch snel te gaan als de buitenkant steeds meer af komt, maar nog even geduld dus.

Qua kleuren, je kunt altijd voor een aardetinten gaan, staat al snel mooi en verven moet je toch neem ik aan, dan maakt t ook niet gek veel meer uit of je er wit of een kleurtje op smeert. Maar daar heb je nog tijd genoeg voor om dat te bedenken. Lekker plaatjes kijken op Pinterest wat je mooi vindt en da kom je al een heel eind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 08:54 



 
Profiel   

webster543 schreef
Keuken en badkamer zijn al gekozen. Maar als het gaat om kleuren… dan weet ik het echt niet. Ben daar zo slecht in :')
Maar denk dat er de eerste jaren ook geen kleuren gaan komen, daar zal geen budget meer voor zijn :n

Eerst de basis hebben. Dus inderdaad de tegels, keuken, badkamer etc. Voor de rest is er pinterest. Daarin kun je ook heel precies inspiratie opzoeken. Denk aan termen als 'slaapkamer, blauw en geel' bijvoorbeeld. (of maar net welke kleur jouw voorkeur heeft) Of simpelweg 'woonkamer' 'slaapkamer' etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 09:20 



 
Profiel   

pinterest is inderdaad een aanrader om inspiratie op te doen!

Je huis groeit waar je bij staat... mooi om te zien. Hopelijk lukt het allemaal met de ramen en kozijnen en is er niet al te veel vertraging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 09:22 



 
Profiel   

webster543 schreef
Keuken en badkamer zijn al gekozen. Maar als het gaat om kleuren… dan weet ik het echt niet. Ben daar zo slecht in :')
Maar denk dat er de eerste jaren ook geen kleuren gaan komen, daar zal geen budget meer voor zijn :n


Ach verven mag je toch de eerste maanden niet, want het huis moet zich nog "zetten". En mooi wit is niet lelijk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 13:24 



 
Profiel   

Een laag primer zal het heus wel doen de eerste jaren. Verder de 2e hands sites afstruinen, voor spullen.
Ik twijfel wel of ik een vloer als hoofd prioriteit wil zetten. Vrienden zeggen dat dat ook later kan gelegd worden, zelf vind ik een vloer wel belangrijk. Heb het idee dat als ik die niet zou leggen , er nooit een gaat komen :o

Gisteren is er nog wat gewerkt, vandaag niet meer.

De gevelstenen op hun maximum wat nu mogelijk is
[ img ]

[ img ]

[ img ]
De vloer van de zolder is gegoten.

Woensdag komt de dakwerker, vanaf dan kunnen ze weer iets doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 17:30 



 
Profiel   

Ik zou zeker een vloer leggen, en ook gelijk eentje die je mooi vindt. Wij hebben onze vloer geëgaliseerd en geschilderd, de eerste beschadigingen zaten er al snel. 5 jaar later zitten ze er nog steeds (ook omdat we er nog niet uit zijn wat we met ons huis willen doen, slopen en nieuwbouw of helemaal verhuizen en dan dit huis met een tuin eromheen verkopen en de rest houden).

Je hebt na zoveel jaar ook echt geen zin om alle meubels etc er weer uit te moeten halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 18:01 



 
Profiel   

Ik vind echt dat je prachtige gevelstenen hebt gekozen!
Heel gaaf om het proces zo te volgen.

Wat betreft de vloer, zeker gelijk laten leggen. Kies iets wat je op dat moment mooi en praktisch vindt, je kunt de rest van je huis er makkelijker op aanpassen dan andersom. Precies wat Prairy zegt dus ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 18:09 



 
Profiel   

En een vloer leggen is ook snel geleerd trouwens, zeker bij laminaat of klik-pvc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 19:08 



 
Profiel   

Met pvc wel veel mogelijk en ook wel handig denk ik met honden nagels? En kost niet de wereld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 20:29 



 
Profiel   

Zou zeker de gelijkvloers en de tussen verdieping willen hebben getegeld. De oorspronkelijke sjieke tegels zullen het dus niet worden. Eerder laatste op stock of zo.

Laminaat in de slaapkamer, kan een goedkope van de plaatselijke doe-het-zelf zaak zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 20:47 



 
Profiel   

Ikea heeft prima laminaat, Hornbach ook. Hornbach heeft ook vaak nog wel left overs, maar niet voor een complete verdieping meestal.

Of als het echt niet uitmaakt zou je op marktplaats of bij jou 2ehands.be ook eens kunnen kijken als het echt goedkoop moet voor een ruimte die je niet veel gebruikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 21:12 



 
Profiel   

Hier ook een deel pvc. Is super fijn, kost niet de wereld en ziet er ook super sjiek uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 22:10 



 
Profiel   

Daar waar je tegels wil, kies tegels die je mooi vind!
Tegels haal je er niet zomaar uit.

In mijn wijk staan nu een paar huizen tekoop. Wij hebben keramisch parket (relatief neutraal), de overburen hebben grote hoogglans witte tegels en de straat hier achter heeft grote donkere tegels. Het zijnb3 vergelijkbare huizen (1 wijkt ligt af) maar die vloer maakt een wereld van verschil!
[ img ]

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 22:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 29 van de 79 [ 1962 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 79  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen