Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 257 van de 313 [ 7807 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260 ... 313  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

 
Profiel   

gaucho schreef
Mijn contract liep tot 17 februari en ik had gisteren de eindafrekening binnen. Vanaf 1 mei 2100 euro terug :o


Wow. Dat is lekker.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 21:18 



 
Profiel   

gaucho schreef
Mijn contract liep tot 17 februari en ik had gisteren de eindafrekening binnen. Vanaf 1 mei 2100 euro terug :o

Eenentwintighonderd :roll:
Had je dat bedrag geïnvesteerd in bontjassen afgelopen winter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 21:20 



 
Profiel   

Heb wel voor 300 euro aan hout verstookt :+

En deze bontjes houden me ook wel warm

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 21:24 



 
Profiel   

:D :D
Ik heb 3 van die pelsjes, maar krijg maar 5 meijer terug..
Als ik er nu een in de fik steek, gaat het bedrag dan omhoog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 21:27 



 
Profiel   

Lekker bedrag om terug te krijgen, maar wil niet weten wat je dan betaalde per maand. Of nouja, eigenlijk wel :D.

Stiekem ben ik best jaloers op jullie dalende prijzen, hier stadsverwarming dus vast bedrag per jaar..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 22:27 



 
Profiel   

gaucho schreef
Mijn contract liep tot 17 februari en ik had gisteren de eindafrekening binnen. Vanaf 1 mei 2100 euro terug :o


Punt is dat volgens mijn berekening wij ook zo'n 3000 terug krijgen. Daarom wou ik de rekening wel een keer hebben :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 01:55 



 
Profiel   

Ladygiroc schreef
Lekker bedrag om terug te krijgen, maar wil niet weten wat je dan betaalde per maand. Of nouja, eigenlijk wel :D.

Stiekem ben ik best jaloers op jullie dalende prijzen, hier stadsverwarming dus vast bedrag per jaar..


Ik begon met 350, maar gedurende het jaar wel ergens kunnen verlagen naar 200 omdat mijn verbruik zo laag was. Was ook ingeschat op gezin, en ik woon alleen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 08:24 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
Kreeg deze mail. Ben benieuwd.. 2e grote fout vind ik alweer van oxxio. Verschil was best groot maar stoken ook met de airco sinds oktober dus onze stroom is veel meer dan we opleverden de afgelopen maanden. April en mei ben ik wel benieuwd naar dan hoe ze dat eventueel verrekenen mochten we op de jaar nota in oktober blijken dat we toch dat jaar minder opgemaakt hadden dan opgewekt. Ik verwacht dan veel meer zon en weinig stroom gebruik. Ingewikkeld allemaal. Maargoed ik hoopte vooral met stoken met de airco i.c.m. zonnepanelen dat we ermee uit zouden komen i.p.v. stroom bijkopen dus alles is mee genomen als blijkt dat we terug krijgen en het zelfs nog ietsje meer is dan gepland. Maargoed dat weet ik pas hoe zonnig de zomer gaat worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 09:40 



 
Profiel   

Mijn dochter begon vorig jaar op een appartement van 70m2 en Budget Energie wilde haar het laagste termijnbedrag geven, alsnog 158 euro per maand. Ze heeft echt goed opgelet, heeft enorme ramen op het zuiden en veel 'a avonds buitenshuis gewerkt. Ze kreeg 1903 euro terug!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 10:51 



 
Profiel   

Wat ik me afvraag als je een dynamisch contract hebt zou je dan tijdens de goedkope uren stroom op kunnen slaan in batterij en die bv in de avond gebruiken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 14:10 



 
Profiel   

€0,09 per teruggeleverde kWh? Dat is wel erg weinig…

Op zich geen punt als je alles opmaakt… maar als je ook daadwerkelijk terug zou leveren (over een heel jaar gezien) dan zou ik electrisch gaan (bij)verwarmen….

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 15:27 



 
Profiel   

lukka63 schreef
Wat ik me afvraag als je een dynamisch contract hebt zou je dan tijdens de goedkope uren stroom op kunnen slaan in batterij en die bv in de avond gebruiken?


https://www.verbouwkosten.com/zonnepanelen/accu/
Kan niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 15:45 



 
Profiel   

Ik lees in je link dat het juist wel kan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 22:13 



 
Profiel   

secricible schreef
Ik lees in je link dat het juist wel kan?


Zo lees ik het ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 22:22 



 
Profiel   

Citaat
Een lege accu kan als de zon niet schijnt eventueel opgeladen worden met goedkope dalurenstroom om later bij hogere tarieven te gebruiken.


Hmmmm.... zoals het er staat zou het idd moeten kunnen.
Denk dat ik het vanmiddag anders gelezen heb :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 22:27 



 
Profiel   

Net terug van een etentje met familie. Behalve over politiek ook gesprek gehad over energiekosten. Wat bleek: elk stel heeft minder betaald aan energie dan voor de stijging van de energieprijzen. Elk stel heeft zonnepanelen ; de meesten met iets teruglevering, een enkeling met 1000 KW of meer teruglevering. Alle stellen hebben de thermostaat een graad minder gezet. 1 Stel had een vast contract , geen airco maar wel veel teruglevering, de andere stellen allemaal variabel en slechts met cv verwarmd in de echt koude periodes. Andere periodes met airco verwarmd. Allemaal geen inwonende kinderen, wel gepensioneerd, dus hele dagen thuis.
Wij krijgen onze jaarrekening halverwege juni, maar zoals ik het nu heb berekend (geschat) gaan wij uitkomen op een verbruik van ong €700,00 van juni ‘22-juni’23. Als ik daar dan nog de 2x 180,00 teruggave van aftrek, hebben wij dus ong €320,00 energiekosten gehad. Het stel met het vast contract heeft over het hele jaar gratis energie en €2,00 erbij uit gekregen. De andere stellen hebben ong hetzelfde als ons betaald.
Nu vroeg ik mij af hoe de energie rekening bij anderen heeft uitgepakt. Zijn er meer zoals ons die in jaren niet zo weinig betaald hebben aan energie (ook door alle maatregelen) en zijn er ook huishoudens die echt veel meer dan normaal hebben betaald?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 22:41 



 
Profiel   

Ik heb uiteindelijk net iets meer betaald als vorig jaar. Maar wel door helemaal niet te stoken, continu op 15 graden en maar 2 keer per week douchen ipv vaker. En zo goed als geen warm water gebruiken en minder apparaten gebruiken.
Normaal was het een aantal uur op 19 graden en gemiddeld 4 of 5 keer douchen. En meer apparaten gebruiken. Moet zeggen dat het een vreselijk oncomfortabel jaar was. Normaal 900m3 en nu was het nog geen 600m3

En water was dus een flink stuk minder verbruik ook. Alleen door gestegen kosten was ook dat duurder als voorgaande jaren. Toch balen, flink besparen en bij afrekening bericht krijgen dat tarieven verhoogd waren. :+

Eerlijk, ik zou dit niet nog een jaar trekken iig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 23:56 



 

Wij zijn dus verhuisd, dus kan er weinig zinnigs overzeggen. Wel op de piek een contract af moeten sluiten en een voorschot van 485 euro per maand moeten betalen - en daarvoor hebben we moeten vechten, want het advies was 600 euro- . We hebben toen de verwarming (airco) op max. 16 graden gehad, geen CV, en 1 warme douche per week (de rest koud, of washandjes). We hebben in die maanden alsnog voor iets van 250 euro verbruikt, anders dan het voorschot natuurlijk, maar niet echt hoe ik langdurig mijn leven wil leiden en alsnog relatief veel geld voor gas en licht natuurlijk. Dat in een energielabel C huis (wel enkel glas boven), met airco, maar geen zonnepanelen en die reut.

Op jaarbasis kan ik er niets van zeggen omdat we van een klein arbeiderswoninkje (55m2) naar een eensgezinswoning zijn gegaan, dus dat is totaal onvergelijkbaar. In dat huis betaalden we ookal iets van 165 euro (we waren vooral notoire langdouchers :o . Dus wel goed dat we dat afgeleerd hebben ) dus in verhouding zijn we wsl veel minder gaan verbruiken, maar zoals MWM zegt... Bijna niet op de lange termijn vol te houden en het heeft me veel persoonlijke energie gekost. Het heeft mentaal ook wel iets met me gedaan moet ik zeggen... Dat je basale levensbehoeftes gewoon zomaar duizenden euro's per jaar duurder kunnen worden en je niet weet waar je het vandaan moet halen.

Die zonnepanelen zijn er wel gekomen in Februari. Op basis van de huidige tarieven zouden we volgend jaar rond de 50 euro per maand betalen *\o/* . Dat is dus wel goed nieuws, maar vind het dus ergens best cru voor huurders en mensen met weinig vermogen (alth. wij hebben alles van ons bouwdepot kunnen doen) aangezien dat wel echt het verschil maakt.
~
Zijn jullie al bezig met een nieuw vast contract afsluiten? Ik vind dynamisch een beetje spannend met de zonnepanelen (want ik snap het gewoon niet :+ Alle uitleg ten spijt). En inmiddels wat mooie contracten tegengekomen onder het prijsplafond. Maar we zouden dan een overstapboete moeten betalen en maar 4 maanden extra "safe" zitten in het nieuwe prijsplafondloze jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 11:43 



 
Profiel   

Ik heb toevallig eergisteren een jaarcontract afgesloten. Ik blijf bij Energiedirect en ga € 53,- per maand betalen. Ik heb gelukkig weinig energiekosten dus voor die paar euro ga ik niet over naar dynamisch. Nu weet ik wat ik kwijt ben tot na de winter 23/24. Ik houd van zekerheid, ik heb ook een hypotheek voor 30 jaar vast.
Edit, bij mij was het een verlengaanbod dus geen boete o.i.d. Ik had ook nog meegedaan met het energiecollectief van Vereniging Eigen Huis en dat was maar iets voordeliger en dan ging ik over naar Budget Energie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 11:47 



 
Profiel   

Ik heb ook een vast contract. Ik vind de zekerheid van vaste prijzen fijn.
Ik zit nu op een advies van 83 euro per maand.
Nu al 3 dagen de kachel uit, gaat de goede kant op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 12:12 



 
Profiel   

Ik heb geen vast contract want dat is op dit moment nog te duur voor mij. Helemaal omdat ik absoluut niet naar bepaalde leveranciers wil na slechte ervaringen. Nu heb ik geloof ik wel 10 of 15 procent korting op elektriciteit omdat ik er al paar jaar zit, dus dat is iets.
Had de hoop dat woningbouw nog zonnepanelen wilde leggen, maar nee. Ook geen extra isolatie, dubbelglas oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 13:20 



 
Profiel   

Ik zit voor 3 maanden met een vaste prijs onder het energie plafond bij Coolblue. Als dat afloopt sluit ik wellicht wel een jaarcontract af, ik verwacht dat de prijzen nog wel iets verder zullen dalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 13:34 



 
Profiel   

MoniqueT schreef
Mijn dochter begon vorig jaar op een appartement van 70m2 en Budget Energie wilde haar het laagste termijnbedrag geven, alsnog 158 euro per maand. Ze heeft echt goed opgelet, heeft enorme ramen op het zuiden en veel 'a avonds buitenshuis gewerkt. Ze kreeg 1903 euro terug!

Dan heeft ze meer teruggekregen dan dat ze betaald heeft?
Dat is leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 14:19 



 
Profiel   

asjemenou schreef
MoniqueT schreef
Mijn dochter begon vorig jaar op een appartement van 70m2 en Budget Energie wilde haar het laagste termijnbedrag geven, alsnog 158 euro per maand. Ze heeft echt goed opgelet, heeft enorme ramen op het zuiden en veel 'a avonds buitenshuis gewerkt. Ze kreeg 1903 euro terug!

Dan heeft ze meer teruggekregen dan dat ze betaald heeft?
Dat is leuk!


Dat komt door de vermindering energielelasting. Dat was over 2022 een kleine 800 euro. Dit jaar naar een kleine 600 euro gezakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 15:21 



 
Profiel   

lukka63 schreef
Wat ik me afvraag als je een dynamisch contract hebt zou je dan tijdens de goedkope uren stroom op kunnen slaan in batterij en die bv in de avond gebruiken?


Dat kan zeker. Al staat de techniek van de thuis batterij nog in de kinderschoenen en daardoor is het nu nog te duur qua aanschaf in verhouding met wat het oplevert.

De nieuwe electrische auto's in het duurdere segment bieden de optie via de auto aan. Dan gebruik je dus de batterijen in je auto als thuis accu.

Wij hopen dat de techniek van de thuis accu zich ontwikkeld in de komende jaren, als het salderen er af gaat. Zou wel een logische ontwikkeling zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 15:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 257 van de 313 [ 7807 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260 ... 313  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen