Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prairy
Berichten: 9070
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 23:35

Ik kan niet zeggen dat ik daar witte huis heel erg gezellig vind :=

Exitium

Berichten: 7142
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 23:38

Same, maar ik heb echt een hekel aan witte muren :')

Blue_flower
Berichten: 1930
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 09:01

Ik zou denk ik vanwege dat je met halve verdiepingen werkt vooral proberen om eenheid in het huis te houden. Dus proberen te kiezen voor 1 materiaal type of kleur op de vloer. Behalve natuurlijk de ruimtes waar je wel moet gaan voor iets anders. Dan kan pvc een mooie optie zijn, en dan rond je bed bijvoorbeeld een mooi vloerkleed.

pmarena

Berichten: 48110
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 09:16

Gewoon nu al kijken voor een mooie restpartij ofzo, dat je zowel goedkoop uit bent als dat je iets hebt dat je toch wel echt mooi vindt :j

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-23 10:12

Ik moet er echt eens werk van maken. Bedankt voor de tips!

Mri, wat een verschil tussen de drie woningen!

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:56

Vloer zoal eerder gezegd gelijk doen, als alle meubelen er in staan is het geen doen.

Ik heb muren wit :o , de kleur komt van de meubelen en accessoires zoals kunst aan de muur, maar een muurtje is zo geverfd of behangen als het niet je smaak is.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 14:29

Het gaat echt vlot zeg, jammer dat de ramen wat vertraging gaan geven.
Wat betreft de vloeren: ik ben het eens met iedereen die aanraadt om het meteen goed te doen en eenzelfde vloer leggen om eenheid te creeëren. Muren veranderen is niet veel werk, een vloer daarentegen…..

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 21:30

Voor het verven van de muren moet eerst echt goed het vocht eruit zijn, zeker na het stucen.
Kozijnen worden vaak in een 1 pot systeem geschilderd (ook wel schakelverf genoemd). Dat sws de eerste 2 jaar zo laten, zeker aan de buitenzijden.
Deze soorten hebben een hele goede vocht regulatie. Hierdoor kan ook de spouw het bouwvocht nog afvoeren. Zou je dit direct met een goede verf schilderen kan het vocht niet weg.

Heel veel muurverven/latex zijn ook in Ral 9001, 9010 en soms 9016 goedkoper te verkrijgen. Veelal 10 liter emmers voor nog geen € 50 en doe je ongeveer 100M² mee. Tip behandel de gestucte muren (als ze goed droog zijn) met een voorstrijk voor zuigende ondergronden. Dat scheelt je veel in kosten, en werk

_Caro_

Berichten: 170
Geregistreerd: 11-12-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 10:08

Ik moet toch altijd een beetje lachen met de Nederlandse hype van PVC vloer (niet gemeen bedoeld hoor), bijna of jullie daar aandelen in krijgen. Dat is in Vlaanderen toch niet zo populair en zeker niet voor de benedenverdieping. Liever een robuuste tegel die tegen paardenvuil en hondennagel kan :P
Maar goed, ik woon dus in een niet-volledig-afgewerkte Vlaamse nieuwbouw en ben het wel met de meerderheid eens dat een vloer echt een must is. Zeker blote chape is geen doen, dat ligt hier nog in de 2e (niet afgewerkte) badkamer maar blijft steeds lichtjes korrelen en is dus niet goed schoon te houden.
Op het verdiep hebben we laminaat gelegd, dat is echt heel makkelijk zelf te doen en dan ook niet duur.
Wij hebben totaal niet geverfd. Zelfs geen primer. Dan maar een wit huis, maar het witte pleisterwerk is voorlopig proper genoeg. Keuken komt van de Ikea. Voor de prijs die wij er aan gegeven hebben kon ik bij de keukenhandel nog maar een 30jaar oud toonzaalmodel krijgen :')
Verder hebben wij nog blote betonnen trappen, bekleden kan later nog. De gevel is ook nog niet gevoegd.
Binnendeuren hebben we wel geplaatst, maar ivm kindjes, zodat die niet aan de trap raakten. Anders geen probleem om nog wat zonder te zitten.
Het huis is in die staat al comfortabel leefbaar en best netjes. En dan stukje voor stukje verder afwerken hé.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-23 11:54

Bedankt voor de info!!

Ik kreeg de raad om wel een primer op de muren te doen, om te vermijden dat er altijd een beetje witte stof van de muren komt.

Pvc heb ik eens opgezocht, maar het is niet per de goedkoper.
Ik zal rond de solden periode kijken naar rest loten van tegels, in de zomer kan ik die hier wel kwijt tot ze kunnen gelegd worden

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 12:04

Wanneer is die solden meestal?
Ik moet dat misschien ook even in de gaten gaan houden :')

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-23 12:33

Begin juli.
Ik hoop dat tegel firma’s dan ook solden hebben :')

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 12:57


Koper

Berichten: 30267
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 13:08

asjemenou schreef:
https://www.troostwijkauctions.com/nl/1 ... 0-9010870/

Je kunt ook faillissement veilingen in de gaten houden. Deze is in Nederland, maar dat hebben ze ook vast in België.

Ik volg het topic sinds kort en was van plan om lekker in de meeleesmodus te blijven. Maar zal nu toch reageren. Toevallig heb ik namelijk bij TB Auctions, waar Troostwijk ook onder valt, gewerkt.

Ten eerste is dit geen faillissementsveiling. Bij faillissementsveilingen staat dat duidelijk aangegeven bij de veilinginformatie. Deze verkoper werkt bovendien al jarenlang samen met TB Auctions.

Ten tweede: ja, Troostwijk heeft ook veilingen in België. Of daar ook veilingen voor bouwmaterialen en vloeren e.d. tussen zitten durf ik niet te zeggen. Mogelijk zou TS eens een kijkje kunnen nemen bij de partnerorganisatie Vavato, dat is een Belgisch veilinghuis.

En ten derde: let GOED op bij veilingen. Kijk of je herroepingsrecht hebt of niet. Herroepingsrecht betekent dat je de koop kunt annuleren na aankoop. Dus stel dat je biedt, en de veiling ook wint maar ondertussen al ergens anders een andere vloer hebt gevonden. Dan heb je bij deze veiling geen herroepingsrecht, en kun je dus de koop niet meer ongedaan maken. Of er herroepingsrecht is wordt per veiling aangegeven in de veilinginformatie. Lees de veilinginformatie en de kavelbeschrijving altijd goed door. Veel kopers, en vooral particulieren, gaan daar nat op. Bij voorbeeld dat ze niet de ophaaldag goed zien, of niet in de gaten hebben dat ze spullen zelf dienen op te halen, of verzuimen om naar de kijkdag te gaan en alleen op de veilingfoto's af gaan. Als er een kijkdag is raad ik je sterk aan om daar gebruik van te maken, en bij een veiling zonder herroepingsrecht pas ná de kijkdag te bieden als je de kavel dan nog steeds wil hebben.

En aangezien ik nu toch een reactie plaats: gaaf project TS :D Wat schiet het al op zo met de bouw. Hopelijk heb je volgende week de kozijnen en kunnen ze daarna vlot verder.

pmarena

Berichten: 48110
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 13:24

Je hoeft niet te wachten op een bepaalde periode hoor, op sites zoals Marktplaats kan je vaak ook leuke restpartijen vinden. En dat kunnen dan nog heel wat m2 zijn, niet dat het maar voor 1 kamertje is ofzo maar gerust je hele huis :)

Bedrijven hebben toch regelmatig dat ze voorraad opruimen, om welke reden dan ook er goedkoop vanaf willen. Of dat ze iets besteld hebben voor iemand en diegene het niet afneemt, het verkeerd geleverd is of iets....dan willen ze er ook vanaf.

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 14:59

Ik begrijp de pvc hype ook niet
In ons huis ligt heb deels tegels en deels pvc op de beneden verdieping . Helaas al Krassen en al 2 scheuren na 3 jaar klick pvc
Terwijl ik juist pvc had gekozen omdat het krasvrij zou zijn en niet snel zou beschadigen en ik niet genoeg budget had om over de hele verdieping tegels te leggen maar ik ga nu wel sparen en dan komen overal tegels.

BritHittepit

Berichten: 2549
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 15:09

Batibouw heeft ook vaak mooie acties! Dan doen de meeste winkels wel mee maar dat is pas geweest…

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 15:10

Mijn dochter wilde ook perse pvc de duurste die er was,zou krasvrij moeten zijn,nou geen aanrader met kleine kids die zand naar binnen lopen.Ik ben heel tevreden over onze tegelvloer met 3 honden en bos voor de deur.

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 15:28

Lynn_Nikita schreef:
Ik begrijp de pvc hype ook niet
In ons huis ligt heb deels tegels en deels pvc op de beneden verdieping . Helaas al Krassen en al 2 scheuren na 3 jaar klick pvc
Terwijl ik juist pvc had gekozen omdat het krasvrij zou zijn en niet snel zou beschadigen en ik niet genoeg budget had om over de hele verdieping tegels te leggen maar ik ga nu wel sparen en dan komen overal tegels.

Ik heb er ook niets mee. Als ik een houtlook wil, dan kies ik voor hout. Als ik een tegellook wil, dan kies ik voor tegels.
Ik heb liever wat natuurlijker materialen eigenlijk.

Esther_

Berichten: 3997
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 17:30

Idd liever geld steken in een mooie tegelvloer of houtvloer en misschien tijdelijk een laminaatvloer. Maar geen pvc, durf dat echt niet aan met een rondrennende, slippende kat in huis.
Als je even googled vindt je ook dat pvc niet krasbestendige is voor zand, krassen door stoelen of beschadigingen door zware meubels. Misschien leuk voor in een appartement, maar niet in huis met tuin en huisdieren.

pmarena

Berichten: 48110
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 17:50

Keramisch houtmotief vind ik wel mooi :) Echt hout ook maar zou ik nooit meer doen, veel te bewerkelijk :n

Hier gewoon lekker plavuizen, bevalt prima.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-23 19:28

Hout en laminaat beneden komt er niet. Met de honden en de katten misschien niet echt handig. Op de slaapkamer komt wel laminaat.
Bedankt voor de input, interessant om te lezen!

Tink89
Berichten: 2936
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 20:53

Ik ben wel echt heel erg tevreden met pvc, echt heel fijn, makkelijk schoon te houden, zelf te leggen, krassen vallen reuze mee en vele maten gezelliger, warmer en goedkope dan tegels. Maar dat laatste komt vooral doordat het leggen veel goedkoper of juist zelf te doen is.

_Caro_

Berichten: 170
Geregistreerd: 11-12-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 21:03

Nog even een reactie op het stof van de muren. Weinig last van. In het begin wanneer de plakkerij opdroogde, kwam er op de meest natte muren (kletsnatte snelbouwsteen) wel wit stoffig spul naar buiten (binnen). Maar dat was 1x afvegen met een vochtige doek en klaar. Nooit meer stof gehad. Je kan hier dus ook gewoon tegen de muren leunen zonder stoffig te worden. Ik hoop wel dat we achteraf kunnen verven met minimaal schuren, want daar kijk ik tegen op met alle meubels in huis :7 maar tot op heden die paar stukken muur op de kinderkamers die al gedaan zijn, die zijn schuurvrij gelukt (beetje oneffenheden gevuld, schilderen en klaar)

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-23 22:19

Goed om te weten +:)+

Bedankt