Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nvidia Ansel - Planet Zoo

 
Profiel   

Oke, geen idee of er hier mensen zijn die er verstand van hebben of mij kunnen helpen maar als ik het niet probeer weet ik het nooit. :+

Vorig jaar speelde ik Planet Zoo op m'n laptop, toen bestond 80% van m'n speeltijd uit screenshots maken, daarvoor gebruikte ik Nvidia Ansel en eigenlijk alleen maar met de depth of field filter. Toen ben ik gestopt met spelen en heb ik een PC gekocht. Nu speel ik dus sinds een paar dagen weer en wil ik weer screenshots maken, alleen ziet mijn depth of field er heel anders uit. Iemand een idee of het een bug is, en hoe ik dat dan kan goed kan krijgen of dat de dof gewoon veranderd is?

Vorigjaar op m'n laptop waren mijn screenshots zo.
[ img ]

En nu op mijn PC is het zo.
[ img ]

(Ook bijv het licht ingame veranderen werkt niet)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 23:27 



 
Profiel   

Heb je de allerlaatste driver van Nvidia?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 01:15 



 
Profiel   

PocoGaucha schreef
Heb je de allerlaatste driver van Nvidia?


Ja die heb ik. Update ik zodra ik zie dat er een nieuwe is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 01:19 



 
Profiel   

Kan aan een aantal dingen liggen,

Wat voor videokaart zat er in de laptop en wat zit er nu in je pc?
Dat kan namelijk best wel wat uitmaken.

En wat zijn de grafische instellingen nu van je spel?
Als dat bijvoorbeeld nu op low of medium staat met reflecties en schaduwen uit en vroeger met je laptop op high en alles aan dan kan dat een behoorlijk verschil maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 04:25 



 
Profiel   

angrywolf schreef
Kan aan een aantal dingen liggen,

Wat voor videokaart zat er in de laptop en wat zit er nu in je pc?
Dat kan namelijk best wel wat uitmaken.

En wat zijn de grafische instellingen nu van je spel?
Als dat bijvoorbeeld nu op low of medium staat met reflecties en schaduwen uit en vroeger met je laptop op high en alles aan dan kan dat een behoorlijk verschil maken.


Op m'n laptop had ik een NVIDIA GeForce GTX 1650 Ti
En nu op mn PC een GeForce RTX 3070 VISION OC, en speelde altijd op medium (met lagg vaak) op m'n laptop en nu op ultra op mijn pc, dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 10:15 



 
Profiel   

Je hebt bij depth of field 2 instellingen als ik het goed heb. Je hebt de diepte vanaf waar die gaat blurren. Zie het als doorzichtig melkglas die dieper in je scherm beweegt, daarachter is alles geblurd. Je andere instelling is hoeveel die vervaagt, dus hoe doorzichtig is je melkglas. Met deze instelling zal je denk ik mee moeten spelen voor het juiste effect. Nu staat eigenlijk je depth of field te dicht op je dier, waardoor ook een deel van je dier wordt meegenomen.

Het verschil is ook met de herten screenshot dat je hier meerdere dieren hebt in een screenshot, deze dieren staan ook nog op verschillende dieptes dan bij de flamingo. Bij de flamingo is de boom duidelijk een stuk verder weg, dus dan is de blur natuurlijk. Bij de herten is het hek eigenlijk te veel geblurd voor hoe dicht de dieren erop staan. Andere compositie werkt misschien, of zo fotos maken dat de dieren verder van het hek staan.

Hopelijk helpt het!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 11:13 



 
Profiel   

[ img ]
Zo iets meer mee gespeeld en heb het nu zo.
Maar op een 1 of andere manier komt er nu heel snel een randje om het dier heen waardoor ik dus de achtergrond amper kan blurren, en volgens mij had ik dat eerder op mijn laptop niet.

Ook vind ik de blur mooier op mijn laptop (met die rondjes zoals op deze foto.)
[ img ]

Maar misschien dat ik gewoon echt wat verkeerd doe en het gewoon aan mij ligt en niet aan Ansel :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 15:57 



 
Profiel   

Misschien je settings op medium zetten zoals op laptop en zien of die blur dan veranderd! Bijzonder dat die zo anders is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 16:33 



 
Profiel   

Helpt ook niet helaas, voor nu laat ik het dan maar en ga ik maar gewoon spelen, maar nu problemen met GPU crashes. Krijg deze melding.
[ img ]

Echt leuk spel. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 18:21 



 
Profiel   

Heb je misschien op deze videokaart DLSS of upscaling oid aanstaan wat je op je laptop niet had?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 16:00 



 
Profiel   

PocoGaucha schreef
Heb je misschien op deze videokaart DLSS of upscaling oid aanstaan wat je op je laptop niet had?


Geen idee, waar kan ik dat zien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 16:31 



 
Profiel   

de grafische settings in je game.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 10:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen