Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 467 van de 502 [ 12534 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 464, 465, 466, 467, 468, 469, 470 ... 502  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

 
Profiel   

shirleyp schreef
Fruit op het werk is wel een goed idee! Wij lopen hier ook tegen het lerarentekort aan bij het besteden van het werkdruk- en npo-geld. Een extra leerkracht of onderwijsassistent zou top zijn, maar die zijn er niet. En als ze er wel zijn moeten ze vaak een groep opvangen wanneer er een collega ziek is. Dus ik begrijp goed dat zo’n uurtje ook niet te realiseren is bij jullie.

En idd, één CAO is nog ver weg. Dichter bij elkaar klinkt goed! En om nog even ontopic af te sluiten: ik zag dat er al een mooie looneis ligt vanuit de bonden! O:)


Ja lekker he, altijd lekker vers fruit op je werk!

Maar de 1000 euro kon ik mooi bijleggen bij mijn nieuwe zadel! Dat maakt veel goed.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 20:51 



 
Profiel   

Iemand hier een goede tip voor het afsluiten van een nieuw TV en internet abonnement?
Ik ga verhuizen en huurde hiervoor all-in... Ik zie dat ik bij Ziggo een jaarabbo kan nemen voor 39,95 per maand incl eerste 12 maanden 50% korting, maar daarna? Neem je dan een nieuw abonnement ergens anders met opnieuw korting of hoe werkt dat? :P Of kan dat niet? Hoe doen jullie dat? Wat betalen jullie voor je abonnement?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 22:34 



 
Profiel   

Ik neem in ieder geval geen tv abonnement, dat is je eerste winst al :P

En inderdaad, check of je na dat jaar ergens anders goedkoper uit bent. Kijk of je ook met minder snelheid toe kunt (dat antwoord is bijna altijd ja). Bel je huidige provider op om te vragen om korting als je het bijv ergens anders goedkoper gevonden hebt, soms doen ze wel mee, soms niet.

Reken de prijzen om naar een totaal prijs per jaar, dat is makkelijk vergelijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 22:37 



 
Profiel   

xLoki schreef
Iemand hier een goede tip voor het afsluiten van een nieuw TV en internet abonnement?
Ik ga verhuizen en huurde hiervoor all-in... Ik zie dat ik bij Ziggo een jaarabbo kan nemen voor 39,95 per maand incl eerste 12 maanden 50% korting, maar daarna? Neem je dan een nieuw abonnement ergens anders met opnieuw korting of hoe werkt dat? :P Of kan dat niet? Hoe doen jullie dat? Wat betalen jullie voor je abonnement?


Ik betaal iets minder dan 50 euro bij T mobile. Dit wordt Delta binnenkort. We gaan over op glasvezel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 01:12 



 

xLoki schreef
Iemand hier een goede tip voor het afsluiten van een nieuw TV en internet abonnement?
Ik ga verhuizen en huurde hiervoor all-in... Ik zie dat ik bij Ziggo een jaarabbo kan nemen voor 39,95 per maand incl eerste 12 maanden 50% korting, maar daarna? Neem je dan een nieuw abonnement ergens anders met opnieuw korting of hoe werkt dat? :P Of kan dat niet? Hoe doen jullie dat? Wat betalen jullie voor je abonnement?

Wij hebben NLziet voor 7.95 per maand, en streamen dat. Werkt perfect :P Net zo goed als de kabel. Het is bij ons een voorgeinstalleerde app op de TV en je kunt zelfs gewoon zappen tussen zenders met de afstandsbediening. En alles terug- en vooruitkijken :j . TV-abo is meestal duurder en minder opties :)) .

Verder checken wij gewoon 1x per jaar alles of we goedkoper kunnen overstappen.
Doen we bij internet, autoverzekering, zorgverzekering, mobiele abo's etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 16:56 



 
Profiel   

Ik heb T-Mobile Thuis voor 30 euro per maand. Geen TV maar wel de hoogste internetsnelheid (ik game graag). Ik heb bewust geen TV abbo omdat ik heel veel streamingdiensten heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 17:03 



 
Profiel   

Hier net als Marjo ook T-mobile. Kijk toch nooit tv :+ en heb internetsnelheid nodig voor online meetings.

Ik ga komende maanden MyWheels uitproberen. Wil van mijn auto af... maar durf nog niet zo goed. Dus probeer de komende tijd zoveel mogelijk lange afstanden met de trein te doen en dan als ik nog verder moet met MyWheels. Heb het uitgerekend, zo ongeveer, hoeveel het per jaar zou schelen zit ik toch op 1800 Euro (dus dat het goedkoper is met OV / electrische fiets / MyWheels). Is toch 150 Euro per maand. En beter voor het milieu }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 18:25 



 
Profiel   

Ik gebruik wel eens snappcar.
Mijn auto is er in september uitgegaan.

Tel de kosten van je auto (afschrijving, verzekering, onderhoud, belastingen etc.) bij elkaar op en deel het door 12.
Daarna heb ik een ns dalvoordeel abbo genomen (grofweg €5 per maand) voor 40% korting buiten de spits en in het weekend.
Af en toe huur ik een auto.
Gemiddeld genomen zit ik ruim onder de kosten van het hebben van een eigen auto.
Dus ik blijf het even zo doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 14:31 



 
Profiel   

Ik wil mijn auto ook op SnappCar zetten, vind het toch wel spannend maar heb het geld erg hard nodig door een rekening vandaag van 4000 euro ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 15:20 



 
Profiel   

Auw, waar komt die rekening vandaan? Iets wat verwacht was of onaangename verrassing?

Ik heb vandaag mijn treinabbo van het werk gekregen. Geldig voor 80 reisdagen op mijn vaste traject in 2e klasse. Elke keer als ik naar werk ga moet ik zo'n dag activeren. Ik begrijp absoluut niet waarom ze überhaupt dit type abbo hebben geactiveerd... Ik ga gemiddeld 3 dagen/week naar werk, dat zijn er 144/jaar. Dus sowieso gaan ze voor het jaar om is alweer een nieuw abbo mogen aftikken. En dit grapje kost €838 := wat ik persoonlijk best zonde vind ipv een gewoon voltijds abbo te nemen. Naja, niet mijn probleem denk ik dan, HR heeft het zelf geregeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 15:35 



 
Profiel   

We hadden een grote aanslag gehad van de belastingdienst maar dit mochten we over 5 jaar verspreiden. Nu zeiden ze vandaag dat er dan voor 1 april 4000 euro betaald moest worden voor die regeling. Geld was voor onze bruiloft over 3 maanden ;(
Ben nu dekjes op marktplaats aan het zetten en spullen op vinted

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 15:39 



 
Profiel   

Jeetje balen zeg Escada

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 16:44 



 
Profiel   

En kan het niet later gestart worden met aflossen of kleinere bedragen? Voor 1 april is eind deze week, dat kan toch niet op zulke korte termijn bekend maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 16:47 



 
Profiel   

@Escada echt heel vervelend -O-
Kwam die aanslag van 4000 als een verrassing? Lijkt me dat daar dan ook een regeling voor mogelijk moet zijn? En je zegt we, dat is jij en je partner? Dan is het 2000 pp of zoiets... ook heftig maar klinkt al minder erg :(:) maar dan nog denk ik daar moet een mouw aan te passen zijn...
Misschien familie die kan bijspringen?

Citaat
Ik gebruik wel eens snappcar.
Mijn auto is er in september uitgegaan.

Tel de kosten van je auto (afschrijving, verzekering, onderhoud, belastingen etc.) bij elkaar op en deel het door 12.
Daarna heb ik een ns dalvoordeel abbo genomen (grofweg €5 per maand) voor 40% korting buiten de spits en in het weekend.
Af en toe huur ik een auto.
Gemiddeld genomen zit ik ruim onder de kosten van het hebben van een eigen auto.
Dus ik blijf het even zo doen.


Dat is bij mij zo ongeveer ook de bedoeling. Bij mij in de buurt zijn vrijwel geen Snappcar mensen, wel MyWheels.
Ik heb jaren geen auto gehad toen reed ik met Greenwheels als ik een auto wilde gebruiken. Werkte prima. Maar met nachtdiensten / avonddiensten wilde ik toen toch weer een auto en ook makkelijker met naar het paard op en neer wat ik toen nog had. Denk dat ik het nu wel ga redden zonder auto mbv leenauto en OV / electrische fiets. Hoef niet meer standaard lange afstanden af te leggen of zonder planning. Scheelt natuurlijk ook erg dat ik geen kind meer naar allerlei sport- en aanverwante dingen hoeft te brengen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 18:54 



 
Profiel   

Inderdaad gewoon bellen naar ze, dit is wel een intense afbetaling ineens zo en ze zijn bij de Belastingdienst heel coulant met afbetaling hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 19:35 



 
Profiel   

Heeft te maken dat die 4000 euro al schijnbaar afbetaald had moeten zijn. Vandaag belde de boekhouder dat dit voor 1 april betaald moest worden. Ik weet er zelf ook niet teveel vanaf want het gaat om het bedrijf van mijn man. Dit heeft ook nog te maken met de coronaregeling voor schulden afbetalen, Belastingdienst is niet zo coulant naar ons tot nu toe hoor :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 20:06 



 
Profiel   

Dus dat zijn eigenlijk bedrijfskosten dan als ik het goed begrijp? Wel zuur van die boekhouder, dat had hij toch al veel eerder kunnen melden en regelen?
Maar is dat geld er nu dan niet vanuit het bedrijf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 20:13 



 
Profiel   

Nee hij werkt op zzp basis, hij is al jaren aan het aflossen en nu kwam er nog een extra schuld bovenop. Nu 2 dekjes verkocht, alle beetjes helpen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 21:06 



 
Profiel   

Ik weet nog wel een paar leuke sites voor enquêtes. Om bij te verdienen.
Geen vetpot maar ik heb gemiddeld wel 40 euro elke maan bij elkaar.
Als je belang hebt stuur dan maar een pb

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 00:44 



 
Profiel   

Escada schreef
Nee hij werkt op zzp basis, hij is al jaren aan het aflossen en nu kwam er nog een extra schuld bovenop. Nu 2 dekjes verkocht, alle beetjes helpen


Als je meer dan 30 transacties hebt per jaar, of je verkoopt meer dan €2000 euro aan spulen, dan meldt Vinted dit bij de belastingdienst. Marktplaats gaat dit ook doen.

Ze zeggen het vooral te doen om mensen die echt handel drijven, maar niet zo geregistreerd staan aan te kunnen pakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 11:31 



 
Profiel   

Ik begreep onlangs van een item erover op de radio dat het of 30 verkopen is of €2000/jaar, maar dat het wel vast moet staan dat er winst gemaakt wordt.

Dan komt het erop neer dat je gerust kan blijven handelen zolang je geen dingen duurder verkoopt dan ze gekost hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 14:55 



 
Profiel   

Varekaj schreef
Ik begreep onlangs van een item erover op de radio dat het of 30 verkopen is of €2000/jaar, maar dat het wel vast moet staan dat er winst gemaakt wordt.

Dan komt het erop neer dat je gerust kan blijven handelen zolang je geen dingen duurder verkoopt dan ze gekost hebben.


Maar dat kunnen ze toch niet controleren? Want die mensen die iets kopen voor een schijntje met een zielig verhaal, en vervolgens voor 4x de waarde weer verkopen op marktplaats (maar onder de nieuwprijs) zijn niet te traceren denk ik. En die zijn er genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 15:34 



 
Profiel   

Vinted houdt die 30 transacties of 2000,- aan, dan moet je gegevens doorgeven. Niet heel handig als je bv veel kinderkleding verkoopt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 16:21 



 

maessie schreef
Vinted houdt die 30 transacties of 2000,- aan, dan moet je gegevens doorgeven. Niet heel handig als je bv veel kinderkleding verkoopt..


Is dat niet eenvoudig te ondervangen door gewoon een nieuw account aan te maken dan :o Zet je het des nood op naam van je zus of moeder ofzo, of controleren ze dat?

Vind het altijd een beetje banketstaaf om nou dit soort mensen (net als enthousiaste hobbyisten die af en toe iets verkopen op een braderie ofzo) op te zadelen met een hele administratie en de belastingsdruk van een bedrijf :+ .

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 16:49 



 
Profiel   

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... eleconomie

Citaat
Zijn uw kosten naar verwachting hoger dan uw vergoeding?
Dan is er geen sprake van een bron van inkomen en hoeft u dat niet aan te geven.
Levert u de producten of diensten maar heel af en toe?
Dan hoeft u dat niet aan te geven.


Voorbeelden zijn ook interessant, voorbeeld 2 gaat dus over bewust inkopen en verkopen omdat er veel vraag naar is. Dan ben je inderdaad enigszins ondernemer.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 16:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 467 van de 502 [ 12534 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 464, 465, 466, 467, 468, 469, 470 ... 502  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen