Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 468 van de 502 [ 12534 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 465, 466, 467, 468, 469, 470, 471 ... 502  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

 
Profiel   

Maar het lijkt er nu wel op dat de belastingdienst gewoon aanneemt wat vinted gaat vermelden. Dus de bewijslast ligt dan bij ons om aan te geven dat je geen winst hebt gemaakt?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 17:15 



 
Profiel   

@Escada ... wat een vervelende situatie waar jij in zit ivm jouw partner... heftig.
Als dit al jaren zo is en jij ook al jaren meebetaald aan zijn schulden (immers hij is ZZP'er, dus zelf verantwoordelijk... het is geen BV waar jij ook aan meeverdient... of zoiets... ) is mijn advies om eens goed te kijken naar jouw bijdragen ... en in hoeverre je dat wilt en kunt blijven doen... Jij wilt jouw auto gaan verkopen om zijn schuld af te lossen... dat lees ik tenminste... dan denk ik jeetje dit gaat wel erg ver... kan hij geen ander werk zoeken of zoiets, wat doet hij om te zorgen dat die schulden afnemen etc ? :(:)

Er zitten er hier een aantal op dit topic (waaronder ikzelf) die jarenlang geprobeerd hebben de vuile was binnen te houden en mee te helpen om maar de boel draaiende te houden ten koste van henzelf. Hoop dat dat bij jou niet zo is maar als ik je verhaal zo lees denk ik dat je wel in een risico gebied zit onderhand...

Wat een gedoe met Vinted / Marktplaats etc ... heeft de belastingdienst niet iets beter te doen 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 21:19 



 
Profiel   

VanHuisUit schreef
Wat een gedoe met Vinted / Marktplaats etc ... heeft de belastingdienst niet iets beter te doen 8)7


Nou, dat zou je denken hè…

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 21:41 



 
Profiel   

In BE kan je bepaalde bedrijfsvormen aannemen waarbij je private eigendom vrijgewaard blijft voor dit soort zaken. Is dat als zzp'er niet mogelijk in NL, of zijn die kosten daarvan zo hoog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 21:42 



 
Profiel   

VanHuisUit schreef
@Escada ... wat een vervelende situatie waar jij in zit ivm jouw partner... heftig.
Als dit al jaren zo is en jij ook al jaren meebetaald aan zijn schulden (immers hij is ZZP'er, dus zelf verantwoordelijk... het is geen BV waar jij ook aan meeverdient... of zoiets... ) is mijn advies om eens goed te kijken naar jouw bijdragen ... en in hoeverre je dat wilt en kunt blijven doen... Jij wilt jouw auto gaan verkopen om zijn schuld af te lossen... dat lees ik tenminste... dan denk ik jeetje dit gaat wel erg ver... kan hij geen ander werk zoeken of zoiets, wat doet hij om te zorgen dat die schulden afnemen etc ? :(:)

Er zitten er hier een aantal op dit topic (waaronder ikzelf) die jarenlang geprobeerd hebben de vuile was binnen te houden en mee te helpen om maar de boel draaiende te houden ten koste van henzelf. Hoop dat dat bij jou niet zo is maar als ik je verhaal zo lees denk ik dat je wel in een risico gebied zit onderhand...

Wat een gedoe met Vinted / Marktplaats etc ... heeft de belastingdienst niet iets beter te doen 8)7


Ik haak hier even op in. Dit heb ik thuis ook zo ervaren, het is een glijdende schaal. Als een bedrijf niet genoeg opbrengt moet je wat anders gaan doen, anders blijf je er geld in steken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 22:55 



 
Profiel   

Ik ben het hier mee eens, mijn man is gelukkig wel op tijd een andere richting op gegaan dus daar heb schulden van. Die had ik al genoeg door mijn ex uit te moeten kopen uit het huis waar hij kon blijven wonen (stond onderwater).

Let ook op je zelf inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 23:24 



 
Profiel   

Toen ik het berichtje had geplaatst vond ik het nogal bitchy van mezelf maar zo bedoel ik het dus echt niet, ik weet zelf ook hoe het kan gaan...

Ik zit nu in een zeer budget airbnb'tje in Deventer. Maar alles is er en het is schoon. Plus super rustig. Hoor echt niets of niemand ... wel wonderlijk want het is toch ook een stadswijk. Bij mij hoor je altijd nog ergens vliegtuigen, motoren, mensen of blaffende honden enzo, en dan bedoel ik, zelfs als het rustig is.
Morgen met de trein en de bus naar een adres in Duitsland. Heb dat dus nog nooit gedaan met het OV in Duitsland. Klinkt voor sommige van jullie globetrotters waarschijnlijk erg duf. Maar ik ben soms ook wel nogal duf :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 18:07 



 
Profiel   

Leuk grapje. Denk je iemand te laten komen voor een verstopte afvoer... lijkt deze vooral niet goed aangesloten maar is ook het dakleer helemaal versleten. Goed dat dit was, anders hadden we dit nu niet laten checken.. maar de eerste factuur a 1350 ex. is al binnen..we kunnen het delen met de buren maar bedacht mij later dat de schuur in dezelfde tijd is gebouwd. Dus ben benieuwd. Onze uitbouw is later gebouwd. Weet eigenlijk niet wanneer. Ben wel benieuwd naar de staar van dat alles. Maargoed. De meneer was verbaasd dat we nog geen lekkages hebben. Dus ergens maar snel oplossen en nog een extra offerte aanvragen voor we meer gedoe krijgen. Vandaag ook wederom terug bellen voor de pijp bij de CV waar vocht komt. Die reageren ook maar niet.
Leuk eigen huis. Die auto was al 1000 euro en het plan was om de tuin te gaan doen. Moeten er niet teveel onverwachte dingen bij komen zo hoor met zulke bedragen :') . Niet leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 06:46 



 
Profiel   

Balen zeg, ja op daken en afvoeren kun je letterlijk leeglopen... -O-
Dak / afvoeren / goten schoonmaken wil soms ook goed helpen. Weet ik nadat ik jaren terug in een soort zwembad was wakker geworden omdat de afvoer van het terras verstopt was door grote bladeren :o }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 08:14 



 
Profiel   

Eigen huis kan heel duur grapje zijn inderdaad. Daarom heb ik ook een relatief nieuw huis gekocht toen. Dat scheelt al een hoop. Maar ook daar heb je onderhoud en apparaten die stuk gaan. En vaak komt er vanalles tegelijk. Dat had ik vorige maand ook, niet grappig. Maar goed, daar is de spaarrekening voor zullen we maar zeggen. Dat is de reden dat je spaart, voor onvoorziene dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 08:16 



 
Profiel   

Net de regionale belastingaanslag binnen, weer 550 euro. Woz enz was ook al 900. We hebben vd winter van die anti-vogel borstels rondom de zonnepanelen laten plaatsen, 700 euro, omdat er een nest met kauwen zat. Wat denk je, ze hebben een piepklein gaatje gevonden en bouwen weer een nest. 8)7

Ik vind een eigen huis ook een continue stroom aan geld dat je rekening verlaat. En alles is ook gelijk zo duur! Heb nou nooit eens een rekening van 120 euro ofzo :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 08:54 



 
Profiel   

Nieuwbouw is geen garantie... Wij hebben op de 10 jaar dat we hier wonen ook al wat dingen gehad waarvan je denkt, dit kan eigenlijk toch niet.


Gisteren zijn de 2 mini's van stal terug naar de weide verhuisd voor het weide seizoen. Vanaf volgende maand gaat het huurgeld voor de weide €30/maand omhoog en heb besloten om dit jaar daarom toch echt wel wat klussen uit te gaan voeren zodat ze langer op de weide kunnen blijven. Zoals het schuilhok voorzien van nieuwe dakplaten (of iig de lekken dichten), dakgoot eindelijk eens maken (is al meerjarenplan haha), de 2 bergruimtes leegmaken en die dan volproppen met hooi en afsluitbaar maken. Zijn wat kosten te maken dus, maar gaat nog steeds goedkoper zijn dan volpension stalgeld voor 6 maanden.

Dus vanaf deze maand ook weer een tikje meer budget voor de spaarrekening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 08:57 



 
Profiel   

Eigen huis valt bij ons wel mee, maar die tuin van 2,5ha is wel prijzig :+ Vooral omdat we veel projectjes bedenken. Ik heb er wel hobby in om veel dingen, liefst gratis, van marktplaats te halen, dat scheelt wel veel geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 09:04 



 
Profiel   

Dat zal best ja! Ik heb een flinke moestuin en wat ik daaruit oogst is echt een schijntje aan wat er voor geld in gaat :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 09:05 



 
Profiel   

Ik dacht eerst mooi ik krijg best wat terug van stroom/gas, nu kijk ik naar de bedragen van afgelopen 3 maanden en ik schrik er van. Ik had vorig jaar het termijn bedrag op 180 en kreeg veel terug maar nu zie ik in het overzicht elke maand boven de 200. En dan hebben we de kachel bijna niet aan en ook op lager dan vorig jaar gezet, elektrische kachel op zolder vervangen voor verwarmde bureaumat omdat het minder stroom kost etc.


Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 31-03-23 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 09:08 



 
Profiel   

denice schreef
Dat zal best ja! Ik heb een flinke moestuin en wat ik daaruit oogst is echt een schijntje aan wat er voor geld in gaat :')


Haha ik haal het er eigenlijk altijd wel uit maar ik kijk niet naar hoeveel uren in eraan besteed, het voelt tenslotte niet als werk

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 09:08 



 
Profiel   

Ik ben niet voor niets verhuisd naar een appartement. Ik betaal dan wel servicekosten maar verder gelukkig geen onderhoud. Echt blij mee. Had nooit verwacht dat ik het zo naar mijn zin zou hebben. Maar het is ook wel een super leuk complex waarin iedereen heel betrokken is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 09:40 



 
Profiel   

De kortingen/premies die wij kregen op onze energiefactuur worden blijkbaar bij iedereen verrekend in de personenbelasting dit jaar, en zullen op die manier terugbetaald moeten worden -O-

Vind ik persoonlijk echt zo l*llig... Geef dan gewoon geen premies en zet dan een plafond op de prijzen ipv woekerwinsten te laten maken. De inflatie stijgt ook terug in België en er wordt nu al aangegeven dat ze de lonen voorlopig niet mee zullen laten stijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 09:45 



 
Profiel   

Ik had niet zo lang terug een cao verhoging en gelukkig maar, want er is zoveel duurder geworden dat ik er alsnog best flink op achteruit ben gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 09:55 



 
Profiel   

Hier zijn de cao onderhandelingen vandaag weer begonnen. Ze willen er voor het onderwijs 14,5% bij, maar of dat gaat lukken?

Zou heel mooi zijn natuurlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 11:00 



 
Profiel   

Ik heb voor de rest van het jaar al genoeg energie betaald dat ik tot oktober 0 euro hoef te betalen volgens de berekening!! Hoe lekker is dat.

Krijg een heel mooi bedrag terug in oktober!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 11:01 



 
Profiel   

Kijk dat zijn berichten waar je vrolijk van wordt PSvanLot _/-\o_
Die van mij moest weer tientje omhoog maar nog steeds super blij met de investering van de nieuwe cv ketel anders was het toch echt wel een ander verhaal geweest. Heb duidelijk veel minder verbruik. En verwarming staat, lekker luxe :+ , gewoon op 18 graden. Dat is tegenwoordig luxe haha. Had het voordat ik die nieuwe ketel kreeg op 12 en 16, verbruikte het nog meer dan nu met 14 en 18, 14 in de nacht en als ik weg ben, 18 als ik thuis ben cq overdag.

Ik ben ook erg blij met mijn appartement en de VVE. Betaal daar wel een bedrag aan maar dat is gewoon een bedrag en dan weet je precies waar je aan toe bent. Heb altijd van die oude woningen gehad waar je soms jaren had dat je er compleet op leegliep. Wil ook eigenlijk nooit meer een oude woning. Terwijl ik echt ontzettend houd van die stijl van 1920 - 1930. Ik weet dat je met nieuwbouw ook voor rare dingen kunt komen staan maar je hebt volgens mij geen daken die opeens vernieuwd moeten worden, balkons en kozijnen die verrot blijken te zijn of vloerbalken die door gaan buigen om maar wat dingen te noemen om maar te zwijgen over allerlei muren die dan opeens weer gevoegd moeten worden naja zo kan ik nog wel ff doorgaan ... }:0 werd er soms gewoon panisch van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 21:27 



 
Profiel   

Gatver.... Vanmiddag telefoon gehad van de zus van tante. Het landgoed in Frankrijk is nog niet verkocht, en daarvoor belde ze. Ze wist dat we interesse hadden maar dat de oorspronkelijke prijs voor ons (fiks) te hoog lag. Nu gaan ze zakken... En komt het wél binnen bereikbaarheid. Plus de oppervlakte blijkt het dubbele te zijn.

Het is alleen wel moeilijk, want er is flink werk aan natuurlijk. Hoe wat waar, allemaal te bekijken. Qua afstand, 1100km en anders vliegen vanaf Charleroi. Er gaan wonen is momenteel geen optie. We zouden het dan willen inzetten als vakantiewoning en verhuren.

Dilemma's op zondag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 12:49 



 
Profiel   

Dat is zeker een dilemma Varekaj, goed de voors en tegens tegen elkaar afwegen, hoewel als het goed voelt, je soms ook gewoon een sprong in het diepe moet wagen. Misschien valt er uit te rekenen wat je er op verwacht te verliezen als het uiteindelijk toch niet goed uitpakt en weer moet verkopen bijv? Is dat iets dat je kan missen, of krijg je dan een "vervelende uitdaging" zegmaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 13:06 



 
Profiel   

In theorie is de huidige vraagprijs ongeveer hetzelfde als de waarde van onze huidige (quasi afbetaalde) koopwoning. Alleen staat die 100% op naam van vriend en heb ik geen hypothecaire eigendom, waardoor ik zogenaamd niks kan lenen in BE voor een aankoop in het buitenland. Dus alles zou voor hem zijn en dan is het de vraag, is dat haalbaar qua rentes en fiscaliteit etc? We hebben uiteraard ook wel eigen geld.

Daarnaast is er flink opknapwerk, wat kan zelf gedaan worden/via vrienden en wat heeft uitbesteding nodig? Hoe ligt het erbij sinds onbewoning september vorig jaar? Wat zijn de (schrijf)kosten?

Met mijn huidige job zou ik, zeker in de zomer, elk weekend erheen hunnen. Vrijdag heen vliegen en maandag terug.
Voor mij hoeft het niet noodzakelijk geld op te brengen, dat zou een fijne bijkomstigheid zijn. Het is puur de locatie die voor mij voelt als thuiskomen. Rust. Eenvoud. De uitzichten. De streek, de inwoners, de omgeving, de mentaliteit.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 13:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 468 van de 502 [ 12534 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 465, 466, 467, 468, 469, 470, 471 ... 502  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen