Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 273 van de 275 [ 6852 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 270, 271, 272, 273, 274, 275  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

 
Profiel   

DebGizmo schreef
Ik heb in het verleden bij bakker van Maanen gevraagd wat er in het brood zat, kreeg toen een uitgeprinte bon met de ingrediënten. Dat lijstje was 3x zo landlg als het brood uit de supermarkt! Hoop E nummers ook. Sindsdien haal ik mijn brood lekker uit de supermarkt



Ik heb in de winkel ook een hele lijst met wat er per brood inzit. Vandaar dat ik het ook weet. Maar goed, ontopic maar weer: besparen op de boodschappen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 20:40 



 
Profiel   

Ik koop pas sinds 1,5 jaar brood en gebak. Was een hele vreemde gewaarwording toen mijn ouders met de bakkerij stopte en ik naar de winkel moest.

Maar ik bespaar, net als Annemieke, op brood in de ochtendronde bij de AH. Staan er om 0800 aan de deur haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 21:07 



 
Profiel   

Voor de mensen die vooral besparen op brood: waarom bakken jullie niet zelf? :)
Serieuze vraag, met een broodbakmachine is het supersimpel, lekker vers en goedkoper...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 22:53 



 
Profiel   

Mijn broodbakmachine heb ik een paar jaar geleden verkocht. Ik vond het brood niet lekker elastisch, en de vorm van de sneetjes was niet handig.
Als ik tijd heb om zelf te bakken dan doe ik dat het liefst lekker in mijn blauwstalen bakvormen, daar komen ze zó mooi uit <3
Helaas heb ik het vaak gewoon te druk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 07:45 



 
Profiel   

En zelfs met machine kost het tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 09:03 



 
Profiel   

Echt geen zin om zelf brood te bakken. Voor 50/75 cent voor brood bij de AH ga ik niet staan te tobben.

Vanmorgen 2 halfjes bruin en een zak met bruine bolletjes voor €1,50.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 09:48 



 
Profiel   

Ik had nog soja brokken in de week staan, was ik vergeten. Dus daar net mee gekookt. Lekker! :D
Dat is toch ook wel een ideale manier van goedkoop koken trouwens. Moet ik vaker doen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 20:34 



 
Profiel   

Ik heb ook nog een hoop pakjes sojabrokken staan inderdaad, ooit voor 75 cent per pakje uit de op=op hoek gehaald :)) Ideaal als vervanger voor gehakt in chili sin carne en lasagne enzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 21:06 



 
Profiel   

Ik wil zelf brood bakken maar heeft meer met de smaak te maken. Maar zuur desem maken is nog niet zo simpel en heb de drempel nog niet overwonnen :')

Slide in my DM met recepten /Nederlandse producten

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 23:44 



 
Profiel   

Zo, net alle boodschappen bonnetjes verwerkt, en nét niet mijn doel gehaald :+
Ik wilde deze maand voor 25 euro per week eten met ons tweeën, maar uiteindelijk zit ik op 120 euro deze maand = €27 per week :Y)

Benieuwd of ik het volgende maand ook weer kan volhouden om alleen gezonde dingen te kopen :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 22:57 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Zo, net alle boodschappen bonnetjes verwerkt, en nét niet mijn doel gehaald :+
Ik wilde deze maand voor 25 euro per week eten met ons tweeën, maar uiteindelijk zit ik op 120 euro deze maand = €27 per week :Y)

Benieuwd of ik het volgende maand ook weer kan volhouden om alleen gezonde dingen te kopen :))


Vind dit toch zo knap :j

Hier met 2en p w standaard al het ong volgende kwijt nl -O-
- 20,00 groenten (markt)
- 5,00 bakker
- 10,00 vlees (niet iedere dag)
- 20,00 zuivel (kaas / boter / yoghurt (= aanbiedingen) en melk (laatste groot verbruik)
- 7,50 koffiepads (aanbieding)
Wel vd boer / markt maar dan komt er dus nog een hele hoop bij.
Dus vind dat echt knap +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 10:12 



 
Profiel   

Vind vooral jullie groente kosten erg hoog. Ik ga tegenwoordig naar Dirk van den Broek en besteed daar echt een flink stuk minder. De Jumbo heeft overigens best aardig zuurdesem brood.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 10:25 



 
Profiel   

Raineri schreef
Vind vooral jullie groente kosten erg hoog. Ik ga tegenwoordig naar Dirk van den Broek en besteed daar echt een flink stuk minder. De Jumbo heeft overigens best aardig zuurdesem brood.


Klopt, we eten ook veel groenten nl. Voor 2 man proberen we ong 1 kilo aan te houden (onbewerkt).
Dus dat scheelt ook natuurlijk in de kosten en is ook ruim genomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 11:01 



 
Profiel   

Ik heb deze maand redelijk sober geleefd, ook qua boodschappen, en ik ben heel benieuwd waar ik nu op uit kom, ik heb echt alles opgeschreven. Precies zonde dat ing storing heeft dus ik kan het nog niet kijken.
Zo goed als Annemiek krijg ik het niet geregeld denk ik, misschien van d ezomer als mijn moestuin weer op orde is. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 17:12 



 
Profiel   

Hier ook vooral groente en fruit inderdaad.
Vorige week zaterdag heb ik voor 27 euro groente en fruit gehaald op de markt, maar dat is dan wel genoeg voor bijna twee weken.
Wat goedkoop brood erbij, zelfgemaakt broodbeleg, laatste restjes uit de tuin en nog wat uit voorraad, en zo houd ik het lekker goedkoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 18:24 



 
Profiel   

Evelienepien schreef
Raineri schreef
Vind vooral jullie groente kosten erg hoog. Ik ga tegenwoordig naar Dirk van den Broek en besteed daar echt een flink stuk minder. De Jumbo heeft overigens best aardig zuurdesem brood.


Klopt, we eten ook veel groenten nl. Voor 2 man proberen we ong 1 kilo aan te houden (onbewerkt).
Dus dat scheelt ook natuurlijk in de kosten en is ook ruim genomen.


Ah ja voor onbewerkt betaal je wel. Ik eet ook 3 keer per dag groente bijna maar wij zitten voor 1.5-2 weken op dit bedrag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 18:36 



 
Profiel   

Wij hebben net geïnventariseerd wat we nog in de vriezer hebben liggen, er verdwijnt zoveel in steeds en hij puilt helemaal uit.
Ik kan minimaal 9 dagen koken zonder boodschappen te hoeven doen... enige wat ik niet in huis heb is een bakje crème fraiche, nou dat kan er kwa budget nog wel af.
Brood ook genoeg voor 2 weken, misschien nog wat beleg bij halen maar denk dat we een eind komen.
Wordt een van de goedkopere maanden zo, en dat is best eens welkom

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 14:55 



 
Profiel   

Sannanasje schreef
Wij hebben net geïnventariseerd wat we nog in de vriezer hebben liggen, er verdwijnt zoveel in steeds en hij puilt helemaal uit.
Ik kan minimaal 9 dagen koken zonder boodschappen te hoeven doen... enige wat ik niet in huis heb is een bakje crème fraiche, nou dat kan er kwa budget nog wel af.
Brood ook genoeg voor 2 weken, misschien nog wat beleg bij halen maar denk dat we een eind komen.
Wordt een van de goedkopere maanden zo, en dat is best eens welkom


lekker is dat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 22:00 



 
Profiel   

Mochten er liefhebbers van tomaten zijn in de buurt van Bergen op Zoom;

https://www.zuidwestupdate.nl/nieuws/ov ... -te-halen/

Donderdag ochtend ophalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 18:22 



 
Profiel   

FrNo schreef
Mochten er liefhebbers van tomaten zijn in de buurt van Bergen op Zoom;

https://www.zuidwestupdate.nl/nieuws/ov ... -te-halen/

Donderdag ochtend ophalen.


had het gezien hoop dat de graaiers toch een leuke donatie achterlaten

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 18:34 



 
Profiel   

Het is geen boer, maar een school waar ze nu liggen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:02 



 
Profiel   

Net een dag te vroeg, ik kom er vrijdag langs en had prima een paar emmers kunnen verwerken in saus en soep :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 21:17 



 
Profiel   

just_kiki schreef
Het is geen boer, maar een school waar ze nu liggen


Klopt, ze waren voor een goed doel gedoneerd om er soep van te maken. :j
Daarom zou het mooi zijn als iedereen die wat komt halen een kleine bijdrage geeft wat dan alsnog naar het goede doel kan :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 07:18 



 
Profiel   

Wij moeten ook nodig weer gaan opletten wat we uitgeven, volgens mij zitten wij nu wel op €800 per maand met twee kinderen en twee volwassenen :7 waar we een half jaar geleden op ongeveer €600 zaten denk ik.
Wij wonen in Oostenrijk, het is hier wel duurder dan in NL.
Zijn de prijzen bij jullie het laatste jaar ook zo gestegen?
In ben wil benieuwd naar de prijzen van allerlei producten bij Lidl en Aldi want daar doen wij hier ook boodschappen, wie kan eens wat delen hier?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 17:17 



 
Profiel   

Dit is mijn kassabon van afgelopen zondag bij de lidl.[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 18:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 273 van de 275 [ 6852 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 270, 271, 272, 273, 274, 275  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen