Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 422 van de 444 [ 11100 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425 ... 444  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kamerplanten asiel

 
Profiel   

Oooooh die vind ik ook zo mooi <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 17:45 



 
Profiel   

Nog mensen hier in omgeving Assen met interesse in een aantal planten? Hoef er bijna niks voor, maar heb nesteldrang (32 weken zwanger) dus doe er je voordeel mee _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 20:03 



 
Profiel   

Sting schreef
Nog mensen hier in omgeving Assen met interesse in een aantal planten? Hoef er bijna niks voor, maar heb nesteldrang (32 weken zwanger) dus doe er je voordeel mee _O-

Ben momenteel in Drenthe, weet niet waar je eventueel vandaag wilt? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 20:17 



 
Profiel   

Wat een mooierd, Jis!

Hopelijk vind je iemand voor je planten, Sting. Succes met de laatste loodjes.

Ik heb ik de huiskamer een stang met hangplanten eraan. Eigenlijk wil ik ook wel zoiets voor op m’n werkkamer. :o
Maar mijn partner zal het er wel niet mee eens zijn. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 20:39 



 
Profiel   

Ik ben zo jaloers op al jullie mooie planten!
Ik wil ze ook weer, maar helaas heb ik nu twee katten die er niet altijd af kunnen blijven. ;(

Heb nu alleen nog saaie niet-giftige planten staan. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 14:17 



 
Profiel   

Stomme katten :P Heb je de zaagcactus en of “Varencactus” al? Vind deze niet saai, maar goed smaken verschillen natuurlijk ook. :D

Varencactus staat hier in 1 van de katten bomen
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 15:57 



 
Profiel   

Nee, die heb ik niet! Zijn wel allebei hangers zo te zien, toch? Daar heb ik niet direct een plek voor, maar ze zijn wel heel leuk. :D
Gave kattenpaal ook!

Met saai bedoel ik eigenlijk vooral dat er best weinig keus is in niet-giftige planten voor mijn gevoel, en dat ik een deel er van niet zo leuk vind.
Dan maar mijn huis volzetten met Calathea's. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 16:24 



 
Profiel   

Blijven ze er niet zelf al vanaf, Spirit? Hier zijn m'n grasvaren en calathea niet veilig, maar de rest blijven ze netjes vanaf (monstera's, alocasia, Pilea peperomioides, Epipremnum etc).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 16:34 



 
Profiel   

Hier zijn ze daar niet intelligent genoeg voor vrees ik. :P
Ik heb haar pas anderhalf jaar nu ofzo, en aan het begin deed ze het niet (toen zat ze helemaal niet in planten en was ze er 0,0 in geïnteresseerd). Ze is er ineens mee begonnen. :? En ik twijfel of ik kattengras wil gebruiken.

Ze zitten inderdaad niet aan alle planten, maar ik heb nog een lepelplant staan waar de puntjes van de bladeren vanaf geknabbeld zijn. :')
En ik had een hele mooie Draecena white jewel staan, die compleet afgeknaagd werd. Dus die heb ik weggegeven.

Heb ook nog een Begonia staan en een Zamioculcas waar ze bij kunnen komen, maar daar zitten ze eigenlijk niet aan. Ooit 2 tandgaatjes gevonden in de Zamio maar daarna niet meer.
Maar ze begon ook een keer rustig haar tanden te zetten in de Dieffenbachia die ik had staan en waar ze daarvoor nooit naar omkeek. Dus die is toen naar de badkamer gegaan en daar helaas gesneuveld. :')

En die zijn dus allemaal in verschillende mate giftig.

Mijn Calathea's komt ze dan weer niet aan. :') Heb op dit moment geen grasvaren maar ik gok wel dat ze die zeker zou aanvreten.
Alocasia's heb ik ook gehad en daar zaten ze ook niet aan.

De andere kat graaft vooral. Maar nu mijn grote potten (Dieffenbachia en Draecena) weg zijn is dat al een stuk minder. Maar die zit dan weer sneller aan bloemen in een vaas. En in de kerstboom. >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 16:49 



 
Profiel   

Zo grappig hoe katten verschillend reageren op de indoor jungles die we creëren :))

[ img ]

Van het weekend heb ik deze plantenbak gemaakt. Bewust grind op de grond gelegd zodat de katten niet dachten dat het een nieuwe kattenbak was ;)
Ze hebben er wel even naar gekeken maar lieten het daarna met rust. Dat ze af en toe een hapje nemen van die grasachtige plant weet ik, en neem ik maar voor lief _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 19:32 



 
Profiel   

Oh wat gaaf Tammyy!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 22:41 



 
Profiel   

Gaaf Tammy!

Spirit schreef
Nee, die heb ik niet! Zijn wel allebei hangers zo te zien, toch? Daar heb ik niet direct een plek voor, maar ze zijn wel heel leuk. :D
Gave kattenpaal ook!

Met saai bedoel ik eigenlijk vooral dat er best weinig keus is in niet-giftige planten voor mijn gevoel, en dat ik een deel er van niet zo leuk vind.
Dan maar mijn huis volzetten met Calathea's. :P


De zaagcactus valt wel mee qua hang, met een hoge pot kom je ook een eind.
die van mij bloeide vorig jaar, is maar 1 nacht helaas.

Dank je, zelf gemaakt :D

[ img ]

[ img ]


Calathea's zijn ook wel heel gaaf, :j doen ze het goed bij jou? Ik had een gave grote Orbi, deed het de eerste anderhalf jaar best goed maar afgelopen winter was het afgelopen -O-

Cissus discolor best wel een opvallende verschijning maar een moeilijke vond ik dan, maar als jij je Calathea's goed houdt is het wellicht een idee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 12:25 



 
Profiel   

Gaaf die plantenbak!

Ik kwam deze op Instagram tegen.
Zij noemde hem de 'Maranta leuconeura raspberry variegata' maar volgens Google is het dezelfde als de 'Maranta leuconeura kerchoveana variegata'. Hoe je hem ook noemt, hij is echt apart! Heel bijzonder, gewoon bijna helemaal variagated en "geraspberried" zeg maar :P

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 19:19 



 
Profiel   

Oooh die wil ik <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 20:04 



 
Profiel   

Ziet er cool uit met dat roze ook

Kan die wel overleven met zo weinig groen? Had zoiets gelezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 20:21 



 
Profiel   

Oooh <3 die is mooi...

Geen idee Jis, ik weet dat teveel Variëgatie ervoor zorgt dat de plant zichzelf niet kan voeden (witte gedeelten hebben geen fotosynthese) waardoor teveel wit niet levensvatbaar is. Of dat voor deze variant ook geldt weet ik niet := maar hij is wel mooi :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 20:26 



 
Profiel   

Die is apart!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 20:44 



 
Profiel   

Jis_ schreef
Calathea's zijn ook wel heel gaaf, :j doen ze het goed bij jou? Ik had een gave grote Orbi, deed het de eerste anderhalf jaar best goed maar afgelopen winter was het afgelopen -O-

Cissus discolor best wel een opvallende verschijning maar een moeilijke vond ik dan, maar als jij je Calathea's goed houdt is het wellicht een idee?

Ik had ook een orbi, echt een mooie. Helaas precies hetzelfde, was ook ineens klaar.
Zelfde met een oppenheimania, was mooi groot geworden (stond in de badkamer en dat vond 'ie fantastisch), maar was ook ineens klaar.
Weet nog steeds niet waarom. :')

Heb er nu nog 2 staan, eentje (insignis) hebben we nu ook zo'n anderhalf jaar denk ik. Die houdt het nog goed vol. De andere (ornata) is net nieuw dus die doet het nog goed. :P

Die Cissus discolor ken ik nog niet! Die ziet er wel leuk uit! Maar moeilijk dus?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 21:11 



 
Profiel   

Spirit schreef
Jis_ schreef
Calathea's zijn ook wel heel gaaf, :j doen ze het goed bij jou? Ik had een gave grote Orbi, deed het de eerste anderhalf jaar best goed maar afgelopen winter was het afgelopen -O-

Cissus discolor best wel een opvallende verschijning maar een moeilijke vond ik dan, maar als jij je Calathea's goed houdt is het wellicht een idee?

Ik had ook een orbi, echt een mooie. Helaas precies hetzelfde, was ook ineens klaar.
Zelfde met een oppenheimania, was mooi groot geworden (stond in de badkamer en dat vond 'ie fantastisch), maar was ook ineens klaar.
Weet nog steeds niet waarom. :')

Heb er nu nog 2 staan, eentje (insignis) hebben we nu ook zo'n anderhalf jaar denk ik. Die houdt het nog goed vol. De andere (ornata) is net nieuw dus die doet het nog goed. :P

Die Cissus discolor ken ik nog niet! Die ziet er wel leuk uit! Maar moeilijk dus?


Ja best lastig, Ik had een grote afgeprijsd van 80 naar 40 euro, met een half jaar was hij dood. Veel aanraking of beweging in de buurt vind deze plant niet prettig las ik ergens. Ik had hem helemaal niet gunstig staan wat dat betreft. Heb nu 2 stekjes bestelt. Hopelijk doen die het beter straks op een andere plek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 10:10 



 
Profiel   

Fnanne schreef
Oooh <3 die is mooi...

Geen idee Jis, ik weet dat teveel Variëgatie ervoor zorgt dat de plant zichzelf niet kan voeden (witte gedeelten hebben geen fotosynthese) waardoor teveel wit niet levensvatbaar is. Of dat voor deze variant ook geldt weet ik niet := maar hij is wel mooi :j


Zeker mooi ja, vooral door dat roze erbij vind ik <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 10:13 



 
Profiel   

Hebben jullie planten ook het voorjaar in hun bol? {:}
De tephrocactus familie is nieuwe bollen aan het maken. Linksboven weet ik niet zeker, maar die lijkt onderin bij de stam een bolletje te maken.
[ img ]
Linksboven: alexanderii v. Bruchii
Rechtsboven: Articulatus var. Papyracanthus
Onderin: geometricus

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 10:39 



 
Profiel   

Ik snap er heu-le-maal niks van.
Ik zou heen om planten voor op m'n balkon, en poef...daar lag ineens een Happy Leaf in m'n winkelwagen, zo gek :o? Nouuuuu moe, dan moet ie maar mee he O:)

[ img ]

[ img ]

Hebben ze niet een binnendoorweg waardoor je de kamerplanten afdeling over slaat? Ik kon het nog net laten om de marble queen te laten staan omdat ik die al heb :')

Hier nog geen voorjaar in de bol bij de mijne, binnen althans. Buiten staat er al wat in bloei :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 16:04 



 
Profiel   

Happy Leafs doen dat :j :D
Even een sfeerplaatje <3

[ img ]
Met rechts mijn nieuwste aanwinst, een Philodendron Burle Marx Variëgata :)

En zojuist mijn Monstera Dubia van een nieuwe plank voorzien, die gaat zo idioot hard momenteel :oo


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-23 20:11 



 
Profiel   

:))

Mijn Dubai is lekker bezig met een nieuw blaadje
[ img ]

[ img ]

Deze zomer kan ik gaan beginnen aan mijn Junglekamer op zolder! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-23 14:44 



 
Profiel   

Jis: Gaaf een jungle kamer! Dat vraagt straks om foto’s!

Fnanne: jouw collectie is ook lekker aan het uitbreiden hè? :D Zo leuk om al die verschillende patronen op de bladeren te zien.

Ik heb gisteren een Musa tropicana (banaantje) gehad. Ik denk alleen dat het arme ding het zwaar heeft gehad, want hij hing helemaal slap en bijna alle bladeren hebben bruine plekken.
Nadat hij in bad is geweest ziet hij er al een stuk frisser uit.
Ik moest alleen wel lachen om de beschrijving, ik heb dus voor de rest alleen maar cactussen en woestijnplanten. Die gaan dood van veel water en krijgen 1 of 2 keer per maand water, deze moet twee keer per week water :Y) Eens kijken of dat goed blijft gaan.

[ img ]
Hier zie je de bruine plekken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 12:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 422 van de 444 [ 11100 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425 ... 444  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen