Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 09:01

Hutcherson schreef:
Gefeliciteerd aight!
Wij hebben vandaag te horen gekregen dat het droomhuis dat al 5 maand te koop staat ineens nog een ander bod heeft gekregen. Blijkbaar heeft iemand anders de vraagprijs geboden (wij hadden juist eronder geboden omdat er weinig animo voor was en wij er echt iets in zagen) zonder ontbindende voorwaarden. Dachten we dat we eindelijk een unieke kans hadden op echt een parel in de dop. De biedingen moeten nog voorgelegd worden aan de verkoper maar ik kan het resultaat wel raden. Ben echt in slecht humeur zeg.

Balen. Geen kans om nog een nieuw bod te doen?

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 13:33

Suzanne F. schreef:
Hutcherson schreef:
Gefeliciteerd aight!
Wij hebben vandaag te horen gekregen dat het droomhuis dat al 5 maand te koop staat ineens nog een ander bod heeft gekregen. Blijkbaar heeft iemand anders de vraagprijs geboden (wij hadden juist eronder geboden omdat er weinig animo voor was en wij er echt iets in zagen) zonder ontbindende voorwaarden. Dachten we dat we eindelijk een unieke kans hadden op echt een parel in de dop. De biedingen moeten nog voorgelegd worden aan de verkoper maar ik kan het resultaat wel raden. Ben echt in slecht humeur zeg.


Tja, dat risico loop je. Dit heb ik ook een keer gehad. Huis stond al heel lang te koop en ik had een bod gedaan onder de vraagprijs. Werd afgewezen en ik was nog aan het bedenken of ik een iets hoger bod zou doen maar ineens kwam een bod van de vraagprijs en toen was het weg. Ik baalde ook. Maar ja, dan had je zelf maar de vraagprijs moeten bieden als je het zo graag had willen hebben. Het blijft altijd een gok.
Op zich vond ik daarna in dezelfde straat iemand die het zonder makelaar wilde verkopen voor een stuk minder. Moest nog wel wat aan gebeuren maar goed, heb nu eenzelfde huis (zelfs qua ligging iets beter) voor minder geld. Dus je weet nooit waar het goed voor is. Positief blijven.

Met liefde bied ik de vraagprijs hoor!
Ons bod was puur strategisch en zou het zo verhogen naar de VP. Maar dat andere bod is zonder ontbindende factoren. Daar ga ik niet van winnen want heb de vraagprijs niet liggen in n oude sok ofzo.

Probeer positief te blijven en waar verder te zoeken. Maar doet pijn in mn hart. Grrrrrr.
Laatst bijgewerkt door Hutcherson op 21-03-23 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 13:34

En iets boven de vraagprijs bieden? Heeft dat nu nog nut?

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 13:35

Wij hebben onder voorbehoud van financiering op ons bod (maakt niet uit hoe hoog). Het andere bod was zonder voorbehoud.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 13:36

Tegen geen ontbindende voorwaarden opbieden is wel lastig, denk ik... De zekerheid is ook veel waard.

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 14:48

Helemaal mee eens. Dan is de verkoper zeker van minimaal 10% van de koopsom. Nu weten wij ook zeker dat we dit krijgen qua hypotheek maar er zal maar wat gebeuren (bv 1 van ons legt het loodje) dan zit je te kijken

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 19:46

Ah wat balen zeg Hutcherson!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 15:09

Yes! Ik krijg net van onze hypotheekadviseur dat de hypotheek volledig akkoord is. De officiële bevestiging krijgen we nog en moet nog ondertekend worden. Maar is toch met een lekker bericht het weekend in :):)

Hutcherson: balen zeg. Van de verkoper snap ik het wel. Maar als bieder is het zuur.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 15:35

Gefeliciteerd amanda!dan kunnen jullie nu echt plannen maken

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 12:45

Zijn er nog mensen naar de open huizen dag geweest vandaag? Of meegedaan?
Wij hebben 1 woning bezichtigd: Bernagie in Meppel.
Was helemaal niks, enorm gedateerd, verlaagde keuken, badkamer met gordijn brrr. Dus deze vergeten we heel snel. Verder staat er niets te koop wat geschikt is dus we wachten weer af. Deze kan tenminste van het lijstje af.
https://www.funda.nl/koop/meppel/huis-4 ... rnagie-37/

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 13:40

Jammer! Ziet er zo op de foto's wel mooi uit. Hopelijk komt er snel wat leuks voor jullie.
Een gordijn voor douchen zou ik geen probleem mee hebben, ben niet anders gewend. Een verlaagde keuken is ook een - punt voor mij. Ben lang en een extra hoge keuken gewend.

Zelf niet wezen kijken naar een huis. Doen alleen huizen mee waarvoor ik maximaal moet lenen, grotste deel eigengeld moet inleggen en er ook nog 350-450 service kosten moet betalen. Samen met de gwl kosten voor energielabel D-F is niet te doen.

Net buiten buddget staat nu ook dit huis
https://www.funda.nl/koop/zandvoort/app ... istate-13/
Dit huis had ik bij de nieuwbouw als eerste voorkeur opgegeven.
2019 was de inschrijfing. Huis was toen €199.900. Nu dus al verdubbeld!

Had het toen dus kunnen kopen. Nu ben ik veel in salaris omhoog gegaan, maar kan het niet meer kopen.

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 22:33

Ik wacht al 1,5 week op een telefoontje van de makelaar voor ons bod op ons droomhuis. De kans is klein dat wij het worden maar ik wil duidelijkheid. De verkopende familie lukt het blijkbaar moeilijk om samen te komen om te overleggen.
Fingers crossed nog even.

Ik had graag wat willen bekijken vandaag maar hele dag opleiding gehad.

Mri

Berichten: 15308
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 07:51

flooooo schreef:
Zijn er nog mensen naar de open huizen dag geweest vandaag? Of meegedaan?
Wij hebben 1 woning bezichtigd: Bernagie in Meppel.
Was helemaal niks, enorm gedateerd, verlaagde keuken, badkamer met gordijn brrr. Dus deze vergeten we heel snel. Verder staat er niets te koop wat geschikt is dus we wachten weer af. Deze kan tenminste van het lijstje af.
https://www.funda.nl/koop/meppel/huis-4 ... rnagie-37/



Wij hebben mee gedaan.
0 kijkers...
De 2 andere 2 onder 1 kappers in de wijk hadden ook geen kijkers.

In onze prijsklasse is het een moeilijke markt op het moment

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 07:55

Balen. Ook nog geen bezichtigingen gehad?

Spannend Hutcherson!

Hier is alles inmiddels naar de notaris gestuurd :):)
Dat is toch behoorlijk snel gegaan. Niet dat we problemen hadden verwacht, maar het is toch spannend :j
Had ik het huis al gedeeld trouwens?
Dit moet ons nieuwe paleisje worden: https://www.funda.nl/koop/dieren/huis-4 ... umlaan-64/

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 08:00

Spannend, Daihyo :D.

Wij hebben afgelopen vrijdag alles getekend en de sleutel ontvangen :D. De eerste nacht zit er inmiddels op. Vandaag nog even witten beneden, en dan kunnen de meubels komen.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 08:02

Over snel gaan gesproken :D
Wij krijgen 2 juni de sleutel en verwachten in augustus over te gaan. Aanstaande donderdag mogen we het huis in om 1 en ander te bekijken en te meten.

Mri

Berichten: 15308
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 08:03

Wij hebben maar 1 bezichtiging gehad.
Huis in de straat achter ons is van 695 naar 649 gegaan en heeft nog geen enkele bezichtiging gehad.
Huis schuin tegenover ons staat pas net tekoop, maar dat moet echt heel erg je smaak zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 08:25

Daihyo schreef:
Over snel gaan gesproken :D
Wij krijgen 2 juni de sleutel en verwachten in augustus over te gaan. Aanstaande donderdag mogen we het huis in om 1 en ander te bekijken en te meten.

Ja, heel snel haha. Maar wel nodig. 1. Omdat we het willen, lekker onze eigen plek en langzaamaam lekker eigen maken. 2. Omdat we een heks als bovenbuurvrouw hadden die niet snapt dat mensen 's nachts willen slapen en een buurvrouw met een ADHD hond en kind met meer herrie dan de viskraam op zaterdag.

2 juni schiet ook al enorm op! Fijn dat je er gewoon in kan voor de maten :).
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 02-04-23 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 08:26

Mri schreef:
Wij hebben maar 1 bezichtiging gehad.
Huis in de straat achter ons is van 695 naar 649 gegaan en heeft nog geen enkele bezichtiging gehad.
Huis schuin tegenover ons staat pas net tekoop, maar dat moet echt heel erg je smaak zijn.

Het is een rare markt. Kennissen van ons hebben ook een huis te koop staan, hogere prijsklasse, goede locatie, veel tuin. Komt niemand voor. Er moet ook wel veel aan het huis gebeuren, dat wel.

Vorig jaar hadden ze kopers te keur gehad, denk ik.

Mri

Berichten: 15308
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 08:49

_San87_ schreef:
Mri schreef:
Wij hebben maar 1 bezichtiging gehad.
Huis in de straat achter ons is van 695 naar 649 gegaan en heeft nog geen enkele bezichtiging gehad.
Huis schuin tegenover ons staat pas net tekoop, maar dat moet echt heel erg je smaak zijn.

Het is een rare markt. Kennissen van ons hebben ook een huis te koop staan, hogere prijsklasse, goede locatie, veel tuin. Komt niemand voor. Er moet ook wel veel aan het huis gebeuren, dat wel.

Vorig jaar hadden ze kopers te keur gehad, denk ik.


Datzelfde hier in de wijk. Heel bijzonder

Aan ons huis hoeft niks te gebeuren. Alleeen een verfje op de muur (want eerlijk is eerlijk, na bijna 5 jaar en met 2 jonge kinderen zitten er op sommige plekken gewoon vlekken op).
Maar verder is het instap klaar.
Tuin is kind vriendelijk en kind veilig. Tuin is voor deze regio prima van formaat maar voelt heel ruim (aan sloot, geen hoge schuttingen).
Je kan er letterlijk ZO in.

Tzal vooral de rente zijn op het moment. Maar de juiste koper komt er zeker weten nog aan!

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 21:34

Wat gek dat er gewoon geen kijkers komen.
In het segment wat wij zoeken (vrijstaand met minimaal halve hectare en liefst n goeie schuur, mag wat werk aan zitten maar geen volledig stripwerk) wordt nogsteeds overboden en binnen 2 weken is t huis weg.
Huis hier om de hoek (rijtjeswoning, achterstallig onderhoud) was met 1,5 week verkocht. 265.000 euro.
Hoekwoning, zelfde blok staat nu al 5 weken voor 300.000 euro.
Er lijkt geen pijl op te trekken.

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 21:38

Hutcherson schreef:
Wat gek dat er gewoon geen kijkers komen.
In het segment wat wij zoeken (vrijstaand met minimaal halve hectare en liefst n goeie schuur, mag wat werk aan zitten maar geen volledig stripwerk) wordt nogsteeds overboden en binnen 2 weken is t huis weg.
Huis hier om de hoek (rijtjeswoning, achterstallig onderhoud) was met 1,5 week verkocht. 265.000 euro.
Hoekwoning, zelfde blok staat nu al 5 weken voor 300.000 euro.
Er lijkt geen pijl op te trekken.


Peil ipv pijl.
De stijging van de rente begin je nu wel echt terug te zien in wat mensen kunnen lenen. Dan kan 50.000 euro ineens veel geld zijn. De goedkopere huizen gaan nog steeds goed. En de echt gewilde steden ook. Maar in de dorpen hier zie je echt al dat het langer te koop staat.

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 21:45

Mri schreef:
flooooo schreef:
Zijn er nog mensen naar de open huizen dag geweest vandaag? Of meegedaan?
Wij hebben 1 woning bezichtigd: Bernagie in Meppel.
Was helemaal niks, enorm gedateerd, verlaagde keuken, badkamer met gordijn brrr. Dus deze vergeten we heel snel. Verder staat er niets te koop wat geschikt is dus we wachten weer af. Deze kan tenminste van het lijstje af.
https://www.funda.nl/koop/meppel/huis-4 ... rnagie-37/



Wij hebben mee gedaan.
0 kijkers...
De 2 andere 2 onder 1 kappers in de wijk hadden ook geen kijkers.

In onze prijsklasse is het een moeilijke markt op het moment


He wat ontzettend balen voor jullie, ook omdat je toch alles schoonmaakt en aan kant hebt.
Kosseh, bizar, sowieso de prijzen in Zandvoort. Ik heb met een gordijn niet zozeer moeite, wel met een karige badkamer bij een huis van ruim 7 ton. :') De verkoopster liet ook doorschemeren dat het eigenlijk een vanaf prijs was. Al waren er meer stellen net als ons heel snel weg, ander stel zei ook direct buiten tegen ons: wat een tegenvaller.
Daiyho spannend hoor, leuk huis.
Gefeliciteerd San.

Hier gaan de huizen in het hogere segment ook niet zo hard meer en bouwkosten zijn ook enorm natuurlijk. Het probleem is nog meer dat er in dat segment ook niets te koop komt, het is al maanden hetzelfde en sporadisch is er weer wat verkocht. In het lagere segment gaat het hier nog steeds heel hard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 22:49

Mri schreef:
_San87_ schreef:

Het is een rare markt. Kennissen van ons hebben ook een huis te koop staan, hogere prijsklasse, goede locatie, veel tuin. Komt niemand voor. Er moet ook wel veel aan het huis gebeuren, dat wel.

Vorig jaar hadden ze kopers te keur gehad, denk ik.


Datzelfde hier in de wijk. Heel bijzonder

Aan ons huis hoeft niks te gebeuren. Alleeen een verfje op de muur (want eerlijk is eerlijk, na bijna 5 jaar en met 2 jonge kinderen zitten er op sommige plekken gewoon vlekken op).
Maar verder is het instap klaar.
Tuin is kind vriendelijk en kind veilig. Tuin is voor deze regio prima van formaat maar voelt heel ruim (aan sloot, geen hoge schuttingen).
Je kan er letterlijk ZO in.

Tzal vooral de rente zijn op het moment. Maar de juiste koper komt er zeker weten nog aan!



Denk dat Boskoop ook wat moeilijk op de markt ligt. Heb zelf in Leiden en Alphen gewoond, en het is ons altijd opgevallen dat de huizen (om onverklaarbare reden) in Boskoop echt een stuk goedkoper zijn, en ken ook veel starters die er om die reden heen zijn gegaan (we hebben zelf ook nog gekeken) :j . Terwijl het echt een keurig dorp is, maar ik denk vanwege de oude huizen.

Je zal verwachten dat er wel wat doorstroom is naar jouw prijsklasse. Maar aan de andere, vriend van mij heeft pas een paar jaar geleden een ruime eensgezinswoning voor minder dan 2 ton gekocht, met grote tuin aan het water. Die gaat daar echt nooit meer weg :+ .

Jouw huis is echt van een totaal andere orde hoor, en het zal ook een andere buurt zijn (zo goed ken ik het niet) maar mss moeilijk concurreren tegen wat goedkopere oudere huizen? Gaat goedkomen, ik vind jouw huis op funda echt een schitterend huis :j .

Bij mij in de wijk (buitenwijk Tilburg) gaat het ook niet zo hard nu, zelfs niet in de prijsklasse 3 - 5 ton en ik woon in een dure wijk met weinig aanbod. Maar ik kan als import sowieso niet zo goed inschatten hoe gewild de wijk echt is... Onze huis heeft op de piek van de huizenprijzen/crisis ook een paar maanden te koop gestaan :P .

Mri

Berichten: 15308
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 09:29

Menino schreef:
Mri schreef:


Datzelfde hier in de wijk. Heel bijzonder

Aan ons huis hoeft niks te gebeuren. Alleeen een verfje op de muur (want eerlijk is eerlijk, na bijna 5 jaar en met 2 jonge kinderen zitten er op sommige plekken gewoon vlekken op).
Maar verder is het instap klaar.
Tuin is kind vriendelijk en kind veilig. Tuin is voor deze regio prima van formaat maar voelt heel ruim (aan sloot, geen hoge schuttingen).
Je kan er letterlijk ZO in.

Tzal vooral de rente zijn op het moment. Maar de juiste koper komt er zeker weten nog aan!



Denk dat Boskoop ook wat moeilijk op de markt ligt. Heb zelf in Leiden en Alphen gewoond, en het is ons altijd opgevallen dat de huizen (om onverklaarbare reden) in Boskoop echt een stuk goedkoper zijn, en ken ook veel starters die er om die reden heen zijn gegaan (we hebben zelf ook nog gekeken) :j . Terwijl het echt een keurig dorp is, maar ik denk vanwege de oude huizen.

Je zal verwachten dat er wel wat doorstroom is naar jouw prijsklasse. Maar aan de andere, vriend van mij heeft pas een paar jaar geleden een ruime eensgezinswoning voor minder dan 2 ton gekocht, met grote tuin aan het water. Die gaat daar echt nooit meer weg :+ .

Jouw huis is echt van een totaal andere orde hoor, en het zal ook een andere buurt zijn (zo goed ken ik het niet) maar mss moeilijk concurreren tegen wat goedkopere oudere huizen? Gaat goedkomen, ik vind jouw huis op funda echt een schitterend huis :j .

Bij mij in de wijk (buitenwijk Tilburg) gaat het ook niet zo hard nu, zelfs niet in de prijsklasse 3 - 5 ton en ik woon in een dure wijk met weinig aanbod. Maar ik kan als import sowieso niet zo goed inschatten hoe gewild de wijk echt is... Onze huis heeft op de piek van de huizenprijzen/crisis ook een paar maanden te koop gestaan :P .


Thnx,

het gaat ook wel goedkomen! alleen is er minder interesse dan dat er vooraf verwacht was.
Boskoop is echt wel een heel leuk dorp, al is het met het scholen drama (er is 1 basisschool gesloten afgelopen kerst) wel lastig voor nieuwe gezinnen van buiten boskoop om in het dorp een plekje op een school te krijgen.

Ach, huis is weer opgeruimd en schoon ;)