Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanet

Berichten: 7923
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 11:47

Je hebt ook een bad met echt een goed plat stuk om te douchen toch?
Ik zou niet meer zonder bad willen en een toilet in aparte ruimte vind ik echt heel fijn!

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 13:19

in bad kun je ook douchen, maar in en douche niet badderen. Vandaar dat wij een bad hebben die de hele ruimte beslaat en staan wij in het bad te douchen.. (ruimte was niet groter en was enige manier om toch een bad te hebben.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-23 13:25

In bad douchen zie ik echt niet zitten.
Hoe ouder je wordt, hoe moeilijker om er in en uit te geraken.
Ik ga nu douchen bij mijn buurvrouw en die heeft enkel een bad. Ze is nu wat slecht te been en heeft dus een zitbankje, maar vind echt niet aangenaam.

JudithO

Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 14:20

Douchen in bad vind ik ook echt een drama. Met douchegordijn een drama, alleen al omdat ik een hekel heb aan douchegordijnen. Ook de variant met glazen wand gehad, dat is al beter maar nog steeds niet mijn ding. En inderdaad, niet erg toekomstbestendig.

Dat idee om het 3d uit te laten tekenen vind ik erg goed.
Ik zet dingen zelf vaak in floorplanner. Dan hoef je niet exact te pakken wat jij als inrichting neemt, maar ook als je er de meubels inzet die er ongeveer op lijken geeft het al een goed beeld. Ook omdat je het beeld in 3d kunt zetten en zo vanuit alle hoeken kunt zien hoe het eruit ziet. Alleen een schuin dak kan volgens mij niet, maar pin me er niet op vast.
Hoe hoog is het schuine dak op het laagste punt?

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 14:23

Hier was het zelfs zo erg dat ik bij mijn moeder met inloop douche ging douchen toen ik mijn kruisband stuk had. Onze eigen douchebak was al een uitdaging toen.
Gelukkig woonde we op het zelfde erf en hadden we beide de badkamer beneden toen ;) .

Een bad is leuk als je de ruimte heb, maar ik zat er misschien 2x per jaar in in ons oude huis.
Een 2e WC had ik wel gewild, die 2e wel of niet in de badkamer maakt niet zo veel uit. Maar alleen 1 in de badkamer zou ik weer niet willen.

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 15:14

Ik gebruikte sweet home 3D, gratis programma. En dan een poppetje icoon downloaden, die de afmeting van mijn man maken en de muren zo hoog maken als ze zouden worden volgens de tekening. Stak het hoofd of meer van het mannetje erboven uit dan kon het dus niet :')

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 17:38

Nee alleen 1 WC in de badkamer is niet fijn, maar een 2e WC in de badkamer vind ik wel superfijn.

Wij hebben nu eindelijk ook een WC boven, dat is wel heerlijk hoor!
Per bewoner 1 WC, dat is wel super relaxed want dan heb je altijd ergens een plekje :=
En sowieso als je niet over een trappetje naar beneden hoeft te lopen 's nachts om je plasje te doen.

Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 23:21

Mijn eerste huisje was qua badkamer ook erg compact :D
Nooit een bad in genomen, ik douche altijd :D maar had wel een glazen douchescherm dat je op wieltjes kon uitschuiven
Spoiler:
Afbeelding


Ons huidige huis heeft geen bad, ik mis het ook niet. Maar dat is een persoonlijke keuze.
Enkel een toilet in de badkamer zou ik niet fijn vinden. Zeker niet met bezoek enz :(

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 23:45

De hierboven getoonde badkamers zijn zo ongeveer balzalen vergeleken met mijn badkamer. _O-
Geloof dat hij 200*120cm is, daar past nog niet eens zo'n opvouwbaar bad in. :')
Hell, door de indeling past er niet eens zo'n hoge smalle badkamerkast in. :+

Exitium

Berichten: 7138
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 23:58

webster543 schreef:
In bad douchen zie ik echt niet zitten.
Hoe ouder je wordt, hoe moeilijker om er in en uit te geraken.
Ik ga nu douchen bij mijn buurvrouw en die heeft enkel een bad. Ze is nu wat slecht te been en heeft dus een zitbankje, maar vind echt niet aangenaam.

Er bestaan ook instapbaden waarmee je die instap niet hebt

Afbeelding

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 08:52

Mijn badkamer is nog geen 3 vierkante meter inclusief douche. Tenminste dit staat in de omschrijving woningbouw.

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 09:47

In ons vorige huis hadden we een bad in de badkamer, eigenlijk vooral omdat we het huis op termijn weer wilden verkopen en veel kopers een bad toch wel als een pre zouden zien. En ik vond het heerlijk, lag er toch wel een paar keer per maand in, zeker in de winter als ik koud terugkwam van de paarden.
Helaas heeft onze huidige woning een heel klein badkamertje met alleen een douche, en ik mis het bad na 8,5 jaar nog steeds. Maar... de nieuwe badkamer komt waarschijnlijk dit jaar, uiteraard met een bad voor mij :D
Het is gewoon zo ontzettend persoonlijk.

_Caro_

Berichten: 170
Geregistreerd: 11-12-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 10:02

Ik heb in mijn huis de badkamer uiteindelijk groter laten tekenen omdat ik schrik had dat compact niet handig ging zijn met een heel gezin. Achteraf gezien vind ik dat eigenlijk nutteloze ruimte die ik liever ergens anders extra had gehad. Al die extra ruimte is niet nodig om af te drogen of om te kleden.
Als je echt twijfelt kan je misschien de aansluitingen voor een bad wel voorzien en daar voorlopig niets mee doen?

haffiefreak

Berichten: 1646
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 10:50

Wij hebben een bad die aan 1 kant smaller is. Nu zit alleen onze zoon van 7 erin, en heel af en toe zit ik er in, met mijn 1,65 past dat best goed.
Afbeelding

Annash
Blogger

Berichten: 26477
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 10:55

Ik klim even uit de meeleesmodus... (Super gaaf om dit allemaal te zien!) Ik heb een badkamer van 1.22 bij 2.50 en hier staat een bad van 1.60x70 in. Op de 50 cm die je overhoudt komt dadelijk ook nog een wc. Ja, dat is krap, maar dan hoef ik in de nacht niet meer de trap af. :')

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 11:36

Ik klim ook even uit de meeleesmodus. Je hebt best veel trapjes in huis omdat het splitlevel is. Ik zou me dan niet zo druk maken over het instappen in bad om te douchen eerlijk gezegd. Tegen de tijd dat dat een serieus probleem wordt heb je denk ik ook een probleem met de trapjes in huis.

Ik denk dat problemen met in bad stappen meestal pas komen na je pensioen. Wil je dan tot die tijd en krappe(re) badkamer om dit toekomstige probleem te tackelen? Daarnaast is het verwijderen van het bad en plaatsen van een douche nou ook weer geen mega dure en mega tijdrovende klus.

Kortom: ik zou me niet druk maken over de toekomst (tenzij je volgend jaar met pensioen gaat :D ) maar kiezen voor wat nu handig is.

Roodvos

Berichten: 6652
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 11:42


Annash
Blogger

Berichten: 26477
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 12:30

Ik heb niet een ligbad met een deurtje erin, maar wel met een douche gedeelte. Daar is het bad dus gewoon plat (geen schuin oplopende randen) en er zit ook wat structuur in de bodem zodat het niet glad is. Ik ben er super blij mee, doucht echt een stuk beter dan een normaal bad.

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 13:15

Annash schreef:
Ik heb niet een ligbad met een deurtje erin, maar wel met een douche gedeelte. Daar is het bad dus gewoon plat (geen schuin oplopende randen) en er zit ook wat structuur in de bodem zodat het niet glad is. Ik ben er super blij mee, doucht echt een stuk beter dan een normaal bad.


klinkt goed. maar zit het dan ook wel lekker als je in bad wil? of is het douchegedeelte dan zegmaar het voeteneind?

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 13:55

Het douchedeel is -meen ik- altijd het voeteneind, maar is zelden groter dan 80/80... als het dat al haalt!
Persoonlijk heb ik dan toch liever een échte douche van een flink formaat; 90/90 is wel de minimale maat imo :) (heb nu 100x120 en love it :D )

Annash
Blogger

Berichten: 26477
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 14:16

juval schreef:
Annash schreef:
Ik heb niet een ligbad met een deurtje erin, maar wel met een douche gedeelte. Daar is het bad dus gewoon plat (geen schuin oplopende randen) en er zit ook wat structuur in de bodem zodat het niet glad is. Ik ben er super blij mee, doucht echt een stuk beter dan een normaal bad.


klinkt goed. maar zit het dan ook wel lekker als je in bad wil? of is het douchegedeelte dan zegmaar het voeteneind?


Douchegedeelte is inderdaad het voeteneind! Vooraan loopt het gewoon schuin en heeft het zelfs vormen om je armen om te rusten.

Volgens mij heb ik deze: https://www.sanitairwinkel.nl/p/7575138 ... 2010466101
Ik ben zelf 148 dus voor mij is deze ideaal. :)

Dubbelfun, het is inderdaad niet te vergelijken met een hele ruime (inloop)douche, maar dit gaat toch echt heel prima. Kan zeer comfortabel douchen.

Goed, ik kruip weer terug onder de meeleessteen. Heel veel succes met de keuzes en je huisje!

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-23 21:07

Als ik dit zo allemaal lees, is een kleine badkamer niet echt een issue voor de meesten onder jullie.

Dat idee van 3D klinkt leuk, maar ik heb mijn meubels al besteld. Kan ik gewoon in een andere binnen wandelen en alsnog vrijblijvend zoiets vragen?

Ik ben trouwens wel aan het werken aan het binnenzwembad :D

Afbeelding

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 21:34

Zo te zien lukt dat werken al best aardig :P

Blue_flower
Berichten: 1926
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 06:42

Bij veel badkamer winkels kan een tekening wel vrijblijvend. Maar er zijn ketens die je bijna dwingen om te tekenen voor de materialen al te bestellen dus het kan vrij lastig zijn, om dan weg te kunnen lopen.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 07:29

Ik zeg krokodillen en een luik met knop voor vervelend bezoek O:)