Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 154 van de 158 [ 3939 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

E-reader ervaringen - deel 2

 
Profiel   

Haha jaaa, het antwoord waar ik ergens al 'bang' voor was :') dat heb ik nu met zoveel, dat ik dan toch weer voor het luxere model ga, en het toch wel echt waard vind. Maar @Marije_jiplover & @Prulletje, in hoeverre varieeer je er dan mee? Draai je 'm echt een kwartslag? Zodat je 'm dus verticaal en horizontaal vasthoudt? Of is het ook echt makkelijker om met extra grip 'm in je andere hand vast te houden? Ik heb tot nu toe totaal geen e-reader ervaring, kan dat ook niet gewoon met een normale? :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 20:25 



 
Profiel   

Ik heb de Libra 2 en vind die echt heel fijn.
Je kan vanalles instellen, of het beeld meedraait, of alleen horizontaal, hoe de knoppen bedient moeten worden. Je kan heel veel aanpassen, licht, lettergrootte etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 20:26 



 
Profiel   

Ik heb ook de Libra2 en ben erg blij met de knoppen en draaifunctie.
Als ik zit te lezen draai ik hem regelmatig even om zodat ik met mijn andere hand verder kan en voor liggend in bed lezen maakt het ook niet meer uit op welke zij ik lig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 21:44 



 
Profiel   

Ik lees alleen verticaal met de Libra 2, maar ik wissel wel regelmatig van hand.
En de brede rand aan de zijkant houdt heel fijn vast.
Hiervoor had ik een Kobo Aura en due had een smal randje aan de zijkant en een wat breder aan de onderkant, ten opzichte daarvan vind ik de bredere rand aan de zijkant echt een enorme plus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 21:56 



 
Profiel   

Ik had de Clara en heb nu de Libra 2. Vooral voor de knoppen gekocht. En ja, ik vind de knoppen heel fijn. Gebruik ook alleen de knoppen nog, veeg nooit meer zoals ik op de Clara deed. Ook net iets grotere scherm bevalt prima. Ook is de batterij van de Libra beter heb ik het idee. Dus ik zou zelf voor de Libra gaan. Even afwachten en er komt vast binnenkort weer een aanbieding aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 22:01 



 
Profiel   

Oké ik ben om _/-\o_
Spoiler:
Was ik eigenlijk al, omdat de gemakken van de libra 2 me dus heel chill leken, maar zocht nog even bevestiging, in een poging om er eventueel onderuit te komen. Mislukt *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 23:47 



 
Profiel   

Hier nog een fan van de Libra, ik gebruik bijna alleen de knoppen nog. En in bed kan je hem makkelijker vasthouden.
Handig dat het scherm meedraait als je van houding verandert. Verder ook een prima ereader, veel in te stellen, prima licht en de batterij gaat lang mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 06:15 



 
Profiel   

Sellyxx schreef
Oké ik ben om _/-\o_
Spoiler:
Was ik eigenlijk al, omdat de gemakken van de libra 2 me dus heel chill leken, maar zocht nog even bevestiging, in een poging om er eventueel onderuit te komen. Mislukt *\o/*


_O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 06:32 



 
Profiel   

Sellyxx schreef
Oké ik ben om _/-\o_
Spoiler:
Was ik eigenlijk al, omdat de gemakken van de libra 2 me dus heel chill leken, maar zocht nog even bevestiging, in een poging om er eventueel onderuit te komen. Mislukt *\o/*


Goed voor jou!
Ik heb een oude Kobo Aura en de Kindle tegenhanger vd Libra en vind de knoppen geweldig handig. Zeker gezien ik mijn Aura minder ging gebruiken omdat mijn scherm minder gevoelig werd op de plek waar ik altijd tikte om te bladeren. Maar goed dat hangt er allemaal vanaf hoe intensief je je ereader gebruikt. Mijn huidige heeft vele malen minder te lijden dan mijn Aura (2boeken/maand vs 2/week)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 17:15 



 
Profiel   

Er is trouwens ook nog weer onderscheid tussen de Libra H2O en de Libra 2. De H2O is al refurbished te vinden, een model wat nu sinds een jaar of 2 (denk ik) niet meer verkrijgbaar is. Het zit 'm vooral in de opslagcapaciteit volgens mij, de H2O zit op 8gb en Libra 2 op 32 gb. Het aantal gb is naar wat ik hoor voornamelijk belangrijk bij luisterboeken. In principe wil ik nu vooral leesboeken, en dan lijkt me 8 gb (ong. 6000 e-books zegt men) ruím voldoende. :') Anderen die nog verschillen weten tussen deze twee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 17:49 



 
Profiel   

Sellyxx schreef
Volgens mij is dit het meest recente topic over e-readers, dus ik denk dat mijn vraag hier thuishoort :)

Ik wil graag een e-reader aanschaffen. Ik twijfel tussen de Kobo Clara en de Kobo Libra 2. De Kobo Clara kan ik refurbished al voor 100,- aanschaffen, de libra's zijn momenteel 200,-. Wat me voornamelijk aanspreekt aan de Libra zijn de tastbare knoppen. Op een of andere manier lijkt me dat fijn, zodat je niet enkel afhankelijk bent van de touch. En al vasthoudend/lezend kan klikken op de knop met je rechterduim of rechtervinger. Ook lijkt die extra grip van de libra 2 me wel fijn, bijvoorbeeld als je op je rug of zij ligt te lezen. Maar voor hetzelfde geld (of niet hetzelfde geld dus :+ ) koop ik straks een libra 2 en gebruik ik alsnog alleen de touch functie, en dan voldoet een Clara prima aan mijn wensen. Mijn telefoon kan ik prima in 1 hand houden en daarmee tegelijkertijd scrollen, maar hoe is dit met e-readers? wat is jullie ervaring hierin?


Ik heb sinds een maand de kobo nia (was nieuw 109 en dan heb je garantie, ik las regelmatig in reviews dat Kobo's vastlopen, dus ik wou perse een nieuwe). Mijn moeder heeft de Libra en ik dacht dat ik dat fijn zou vinden. Maar de knoppen zijn eigenlijk overbodig (de nia heeft 1 knop aan de onderkant voor de slaapstand en aan uit zetten) en vond hem te lomp voor mij. Ik heb kleine handen en de nia is voor mij veel fijner.
Ik vind de bediening heel makkelijk en de batterij gaat zo'n 10 boeken mee. Ik lig ook altijd nog in bed te lezen en veel op mijn zij. Ik vind het echt veel fijner tov een boek en dat had ik niet verwacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 08:35 



 
Profiel   

Klinkt goed Els1984. Waarschijnlijk willen mijn man en ik allebei een e-reader, dus ik koop één libra 2 en een iets goedkoper model. Ik verwacht wel dat ik de libra 2 fijn ga vinden maar ik kan dan altijd nog wisselen. Wel een sterk punt wat je zegt m.b.t. nieuw kopen omdat je dan sowieso die garantie hebt. Hoorde laatst ook iemand van wie haar e-reader al na een paar maanden stuk was, echt wel zonde, er schijnen dan toch nog wel wat verbeteringen nodig te zijn qua techniek denk ik?

Voor de libra 2 liefhebbers, hebben jullie een zwart of een witte? ik vind de zwarte esthetisch mooier, maar het lijkt me aan de witte erg fijn dat de rand meer wegvalt en je ogen beter kunnen focussen op de zwarte letters, ipv dat ze met een zwarte e-reader wellicht naar de rand toegetrokken worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 15:44 



 
Profiel   

Ik heb een witte.
Hiervoor had ik een donkere Aura H2O.

De witte leest fijner, vind ik zelf.
Heb de randafstand op de witte veel kleiner gezet, omdat er nog een witte rand omheen zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 20:15 



 
Profiel   

Marije_jiplover schreef
Ik heb een witte.
Hiervoor had ik een donkere Aura H2O.

De witte leest fijner, vind ik zelf.
Heb de randafstand op de witte veel kleiner gezet, omdat er nog een witte rand omheen zit.


Oh wat slim, betekent dat dat je daardoor nog meer tekst op 1 e-reader pagina kwijt kunt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 17:56 



 
Profiel   

Hoi Allemaal,

Ik heb een vraag over e-readers, omdat jullie deze al gebruiken, kunnen jullie mij vast wel helpen.
Ik wil eigenlijk een Kobo aanschaffen, maar ben je verplicht een abonnement aan te gaan of kan je ook gewoon losse e-boeken bij Kobo aanschaffen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-23 22:58 



 
Profiel   

chazzie schreef
Hoi Allemaal,

Ik heb een vraag over e-readers, omdat jullie deze al gebruiken, kunnen jullie mij vast wel helpen.
Ik wil eigenlijk een Kobo aanschaffen, maar ben je verplicht een abonnement aan te gaan of kan je ook gewoon losse e-boeken bij Kobo aanschaffen?


Je bent zeker niet verplicht om een abonnement aan te schaffen :) en mocht je er toch een willen aanschaffen, kun je altijd per maand opzeggen. Ik heb nu voor de zomerperiode een abonnement aangeschaft, en wellicht dat ik 'm straks opzeg en wat losse boeken koop waar ik dan een langere periode over doe :)

Ik heb trouwens inmiddels de kobo libra 2 (wit) aangeschaft en zéker geen spijt! Ik vind 'm erg fijn en alhoewel hij zwaarder scheen te zijn dan anderen vind ik dat ónwijs meevallen en heel fijn en ligt in de hand liggen. Zeker geen spijt dat ik voor het iets duurdere model ben gegaan :)


Laatst bijgewerkt door Sellyxx op 27-07-23 07:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-23 07:40 



 
Profiel   

Je kunt ook losse boeken aanschaffen, hoeft niet eens bij Kobo zelf.

Een abonnement is absoluut niet nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-23 07:40 



 
Profiel   

Over het abo is al genoeg gezegd.

Ik heb nu mijn 2e Kobo ereader. Eerst een Clara gehad, een aantal jaren. Miste toch de knoppen aan de zijkant. Dus een Libra 2 gekocht, een zwarte. Wat een heerlijk ding, sleep m overal naar toe!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-23 07:44 



 
Profiel   

Ik loop met mijn Kobo tegen een probleem aan, misschien heeft een van jullie een idee. Het lukt me niet meer om boeken erop te zetten of te verwijderen, verder werkt ie nog heel goed. Hij komt uit 2017 dus hij is al wat ouder. Heeft een van jullie een idee hoe ik dit kan fixen of is ie dan misschien toch aan vervanging toe?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-23 08:06 



 
Profiel   

Lisa_22 schreef
Ik loop met mijn Kobo tegen een probleem aan, misschien heeft een van jullie een idee. Het lukt me niet meer om boeken erop te zetten of te verwijderen, verder werkt ie nog heel goed. Hij komt uit 2017 dus hij is al wat ouder. Heeft een van jullie een idee hoe ik dit kan fixen of is ie dan misschien toch aan vervanging toe?


Is dit wanneer je wil verbinden met je computer? Laadt hij nog wel via hetzelfde kabeltje? Anders loont het misschien om een ander kabeltje te nemen. Ik weet dat ik mini-usb kabeltjes heb die geen datatransfer toelaten, alleen laden.

Verder was er een maand of 2 cruciale update voor oudere Kobo modellen, ik dacht dit dit voornamelijk ging om latere ondersteuning en updates. Maar misschien dat je dat zou kunnen opzoeken en dat het daar iets mee te maken had.
Mijn Kobo is meer dan 7j oud en tot op heden altijd kunnen connecteren. Wel had ik laatst met de Kobo Libra van mijn collega dat het best lang duurde alvorens hij conneceteerde met mijn computer en er ook de tijd voor nam om alles te verwerken/laden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-23 08:37 



 
Profiel   

petitparis schreef
Lisa_22 schreef
Ik loop met mijn Kobo tegen een probleem aan, misschien heeft een van jullie een idee. Het lukt me niet meer om boeken erop te zetten of te verwijderen, verder werkt ie nog heel goed. Hij komt uit 2017 dus hij is al wat ouder. Heeft een van jullie een idee hoe ik dit kan fixen of is ie dan misschien toch aan vervanging toe?


Is dit wanneer je wil verbinden met je computer? Laadt hij nog wel via hetzelfde kabeltje? Anders loont het misschien om een ander kabeltje te nemen. Ik weet dat ik mini-usb kabeltjes heb die geen datatransfer toelaten, alleen laden.

Verder was er een maand of 2 cruciale update voor oudere Kobo modellen, ik dacht dit dit voornamelijk ging om latere ondersteuning en updates. Maar misschien dat je dat zou kunnen opzoeken en dat het daar iets mee te maken had.
Mijn Kobo is meer dan 7j oud en tot op heden altijd kunnen connecteren. Wel had ik laatst met de Kobo Libra van mijn collega dat het best lang duurde alvorens hij conneceteerde met mijn computer en er ook de tijd voor nam om alles te verwerken/laden.


Dankjewel voor je reactie! Hmmm ander kabeltje zou ik nog kunnen proberen, software update heeft ie inderdaad gedaan. Als ik boeken probeerde erop te zetten gaf hij wel aan boeken downloaden, dat duurde dan 2 seconden en dan gaf hij aan dat ie klaar was, maar stond er niks op.
Ik ga eens kijken of ik een kabeltje van iemand kan lenen die sowieso data transfer toestaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-23 08:45 



 
Profiel   

Lisa_22 schreef
Ik loop met mijn Kobo tegen een probleem aan, misschien heeft een van jullie een idee. Het lukt me niet meer om boeken erop te zetten of te verwijderen, verder werkt ie nog heel goed. Hij komt uit 2017 dus hij is al wat ouder. Heeft een van jullie een idee hoe ik dit kan fixen of is ie dan misschien toch aan vervanging toe?

Ik had dit ook. Bij mij was de oplossing om hem naar fabrieksinstellingen te zetten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-23 09:11 



 
Profiel   

Wie van jullie heeft een Kobo met abonnement? Kun je enkel een Kobo abbo afsluiten of ook een ander abbo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-23 09:12 



 
Profiel   

Mandyy schreef
Wie van jullie heeft een Kobo met abonnement? Kun je enkel een Kobo abbo afsluiten of ook een ander abbo?

Zie hierboven.
Ander abonnement gaat soms maar kost het extra werk. Zo heb ik een bieb abonnement en die boeken kunnen best op m’n ereader maar dat moet via de laptop. Ik merk dat ik het Kobo abonnement gewoon gemak vind. Dus die gebruik ik vaker.

Volgens mij is dat met bijv. Storytel ook. Kan wel maar niet zo gemakkelijk als via kobo zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-23 10:15 



 
Profiel   

Ik heb op dit moment een kobo abonnement, werkt inderdaad makkelijk. De enige reden dat ik het weer stop ga zetten is dat ik de komende tijd vooral andere boeken wil lezen die er niet onder vallen en het dus niet voordeliger is. (Serie die ik nu lees had een aantal korte verhalen waardoor het wel de moeite was.)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-23 10:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 154 van de 158 [ 3939 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen