Ik zoek een eetkamerbank. Wie kan helpen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Ik zoek een eetkamerbank. Wie kan helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-23 09:19

Eigenlijk zoeken we er twee; een met rugleuning en voor aan de andere kant een zonder rugleuning.
Allebei van leer.

Wat ik tot nu toe vind is of zonder, of met rugleuning. De verkoper probeert dan al gauw een houten bankje voor de andere kant aan te smeren, echter is dat juist niet wat we zoeken.
We willen echt twee soortgelijke, matchende banken.

Misschien kunnen jullie ons een stukje op weg helpen?!

eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Ik zoek een eetkamerbank. Wie kan helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 09:22

Bij Goossens hebben ze dat wel, of het je smaak is is dan een ander verhaal natuurlijk. Succes met zoeken.

GJ9

Berichten: 4468
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 09:27

https://www.zitzeenzo.nl/eetkamerbanken/

Bij deze winkel kan je het zo bestellen als je zelf wilt
Wij hebben onze eetkamer stoelen daar vandaan en konden kiezen wat voor leer, hoe gestikt, welke poten, armleuningen of niet, etc
Dus kan me ook voorstellen dat je er een bank zonder rugleuning kan bestellen.

Eef_Bam

Berichten: 4091
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 09:27

Waarom niet gewoon 2 banken met leuning? Doe het je gasten en/of kinderen niet aan zo'n bankje zonder rugleuning, tenzij je graag wil dat je gasten snel weer ophoepelen :') .

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Ik zoek een eetkamerbank. Wie kan helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 09:32

Ik heb er eentje gehad en vond het echt niet fijn. Lastig bij de tafel te rollen en anders kom je er bijna niet tussen. We hebben nu gewoon weer alleen stoelen en dat is veel fijner.

midori
Berichten: 667
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Galway, Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 09:33

Eef_Bam schreef:
Waarom niet gewoon 2 banken met leuning? Doe het je gasten en/of kinderen niet aan zo'n bankje zonder rugleuning, tenzij je graag wil dat je gasten snel weer ophoepelen :') .


Rare opmerking haha, wij hebben jaren een houten bank zonder rugleuning als keukenbank gehad. Daar zat ik altijd op ipv de stoelen, mijn moeder ook. Veel gasten kozen ook om op de bank te zitten. En waarom een wel en een niet met rugleuning? Komt misschien niet uit met waar het bankje moet staan, of staat een bank met rugleuning raar (neemt visueel te veel plaats o.i.d.)

Edit op Prairie: ja, je moest wel altijd samenwerken met de anderen op de bank om dicht genoeg bij de tafel to komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 10:20


Eef_Bam

Berichten: 4091
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 10:33

Ik vind persoonlijk zitjes zonder rugleuning gewoon heel oncomfortabel, en de meeste mensen die ik ken vinden dat ook, in restaurants is het ook vaak bijna vechten om de gewone stoelen :Y) . Zeker met rugklachten of voor oudere mensen is het gewoon niet te doen. Een bankje an sich is al onpraktisch omdat niet iedereen even dicht bij de tafel wil zitten, maar een bankje zonder leuning nog erger. Kortom ik heb gewoon een hekel aan bankjes zonder leuning :+. Misschien heeft TS dat zelf niet, maar voor gasten kan het echt een reden zijn om eerder naar huis te gaan.

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Ik zoek een eetkamerbank. Wie kan helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 11:06

Haco? Ook daar kun je zelf samenstellen en op maat laten maken..

jojoleinee

Berichten: 2651
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Ik zoek een eetkamerbank. Wie kan helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 11:10

Wij hebben het zelf gemaakt met Ikea kastjes! De eettafelbank loopt over in de tv kast.

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Re: Ik zoek een eetkamerbank. Wie kan helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-23 11:26

Dank voor de tips. Ik ga ze zo even Google-en.

De reden dat we aan één kant zonder leuning willen is enerzijds omdat we het nu ook zo hebben en dit allemaal prima vinden. Aan de andere kant is er de ruimte niet om stoelen voldoende naar achter te schuiven.
Als je een goede kwaliteit bank hebt zit het overigens heerlijk hoor. Gasten kunnen ook kiezen om op de bank met rugleuning te zitten. Er is voldoende ruimte (10p tafel).
Daarnaast hebben we in de woonkamer ook nog een ‘gewone’ eethoek met stoelen.
Er gaat hier niemand met rugpijn de deur uit hoor :=