Fun-da deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 19:17

Maar zoals ik zie de linkerkant (daarom waarschijnlijk het nieuwe dak en container bij de buren)

https://archive.ph/0QXgp

Daarom hier waarschijnlijk ook het kapotte dak.
En er woonden inderdaad arbeidsmigranten in. Daarom ook zoveel bedden

pantarhei

Berichten: 9064
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 08:25


MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 08:51

Waar is de wei voor de paarden bij die in Maarn?

pillow
Berichten: 7799
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 08:54


pantarhei

Berichten: 9064
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 09:07

Dat soort locaties qua grond, huis en mogelijkheden zijn zonder erfpacht natuurlijk veel en veel duurder

pillow
Berichten: 7799
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 09:51

pantarhei schreef:
Dat soort locaties qua grond, huis en mogelijkheden zijn zonder erfpacht natuurlijk veel en veel duurder

Ja dat weet ik ook, maar dat is niet wat ik zeg. Zonder erfpacht is het helemaal van jou en weet je wat je hebt en eventueel aan hypotheek moet hebben. Dit is een verkapte huur.

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 11:07

Gelukkig is die 1100 aftrekbaar van de belasting, dus als je een beetje verdiend betaal je maar de helft.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 13:22

Brainless schreef:
Gelukkig is die 1100 aftrekbaar van de belasting, dus als je een beetje verdiend betaal je maar de helft.

Ik schat in dat iemand die een dergelijk pand kan financieren ook wel in de hoogste schijf zit.

Blijft over dat ik simpelweg geen zaken zou willen doen met de verpachter....

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 18:09


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 18:34


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 20:12

Jaaa, superleuk huisje! Maar wat ze er niet bij zetten is dat vlak naast de deur plannen zijn voor een groot transformatorblok: https://www.oisterwijknieuws.nl/2022/12 ... j-kampina/
De hele buurt is er op tegen, dus de plannen zijn er nog niet doorheen geloof ik, maar ik denk dat het zeker mee speelt in de beslissing om te gaan verhuizen voor deze mensen.
Het transformatorblok moet namelijk op nog geen 10 meter afstand van het huis komen :') Daar ben je dan niet blij mee.
En dat ding is straks 26 meter lang, 4 meter hoog en 6 meter breed := Daar kijk je dan dus ook op uit vanuit dit huis.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 20:29

Cayenne schreef:
Jaaa, superleuk huisje! Maar wat ze er niet bij zetten is dat vlak naast de deur plannen zijn voor een groot transformatorblok: https://www.oisterwijknieuws.nl/2022/12 ... j-kampina/
De hele buurt is er op tegen, dus de plannen zijn er nog niet doorheen geloof ik, maar ik denk dat het zeker mee speelt in de beslissing om te gaan verhuizen voor deze mensen.
Het transformatorblok moet namelijk op nog geen 10 meter afstand van het huis komen :') Daar ben je dan niet blij mee.
En dat ding is straks 26 meter lang, 4 meter hoog en 6 meter breed := Daar kijk je dan dus ook op uit vanuit dit huis.

Dat "vlakbij" is relatief. Bovendien is het ook een kwestie van tijd dat het spoor daar 4-sporig wordt. Daar gaan de bewoners blijkbaar aan voorbij.
NS doet zoiets nooit "zomaar" dus succes maar dat huisje gaat er komen, punt, uit.
Daar is wetgeving voor die NS, maar bijvoorbeeld ook de netwerkbedrijven, in ondersteund.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 20:40

Het hele stuk naast het natuurgebied gaat daar op de schop, maar dat is een flink meerjarenplan aangezien er oa mensen moeten worden uitgekocht, wegen verlegd etc.
Die plannen zijn al meerdere keren gewijzigd.
Vier sporen? Daar heb ik nog niets over gehoord. Zou kunnen natuurlijk.
Aan de andere kant van het dorp ligt trouwens ook een giga plan om het één en ander om te leiden en ook daarbij loopt het niet van een leien dakje :')
Het is verder wel een prachtig gebied om te wonen :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 20:50


MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 21:02


Happinez

Berichten: 8370
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-23 22:51


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 19:53


pantarhei

Berichten: 9064
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 20:27

Het is ook wel klein met 114m2 en inderdaad nogal authentiek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 20:45

pantarhei schreef:
Het is ook wel klein met 114m2 en inderdaad nogal authentiek

Ja ik zie nu ook pas dat het een twee onder een kap woning is. Dus helemaal als je verder geen buren hebt in wijde omgeving ben je nogal op elkaar aangeleverd :)) . Lijkt me altijd een gek idee.

Maargoed, alsnog wel een unieke kans als je je paarden aan huis wil hebben zonder de hoofdprijs te betalen :j . 114m2 vind ik echt een prima ruimte als je nog zoveel buitenruimte hebt, persoonlijk. Vind het zelf juist vervelend dat je bij grote stukken land, er meteen een groot huis bij moet kopen :+ .

Dorus

Berichten: 13208
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 22:09

Het is niet zo ver van de bewoonde wereld, maar ligt wel ingesloten tussen de autoweg die boven Tilburg langs loopt en de autoweg van Tilburg naar Loon op Zand/Kaatsheuvel (Efteling). Ik weet niet of dat nu echt zo’n geweldig plekje is…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 22:46

Dorus schreef:
Het is niet zo ver van de bewoonde wereld, maar ligt wel ingesloten tussen de autoweg die boven Tilburg langs loopt en de autoweg van Tilburg naar Loon op Zand/Kaatsheuvel (Efteling). Ik weet niet of dat nu echt zo’n geweldig plekje is…


Dat is ook zo. Maar dat is ook wel een beetje de concessie van paarden aan huis kunnen/willen houden en in/bij de stad willen wonen voor zo'n prijs... Een droomplek is het niet, maar je zit wel echt heel centraal van drie grote populaire steden (minder dan half uur) en zoveel van dit soort objecten met zóveel buitenruimte heb je nou ook weer niet onder de 600K binnen die driegoek. Ik kom ze niet tegen iig :)) (houd me van harte aanbevolen :D )

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 10:19

Het is niet buitenaf, maar volgens mij kun je er wel iets heel moois van maken! En binnen kun je isoleren.

Daarnaast, onze stal zit ook in zo'n boog bij een snelweg, en natuurlijk hoor je de weg - maar je hoort onder de bomen ook vooral de vogels en het geruis van de bomen. En ik denk dat je nog wel wat groen kunt toevoegen ook.

Als het iets is wat je zoekt, zeker een afspraak gaan maken. Er moet zo te zien wel veel verbouwd worden, maar dat betekent ook dat je kunt kiezen voor betere isolatie, meer gemak en een vrijwel energieneutrale woning. En inderdaad: hoeveel binnenruimte heb je nog nodig? Met 4 slaapkamers ben je al een heel eind, ook als je meerdere kinderen hebt, maar de meeste gezinnen zijn niet meer zo groot.
(En Tilburg studentenstad - ik denk zelfs dat ik eerder zou kijken naar het verhuren van een kamer dan dat je meer ruimte nodig hebt als je met z'n tweeen bent.)

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 20:22

Dat was de pastoor in Tilburg helemaal met je eens; hij had een tiental studenten in de pastorie wonen :D
ok, dat was in de jaren 90, maar ik zou niet verbaast zijn als het nog steeds gebeurt. Die kerk stond mooi midden in de stad.

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 10:14


HorsePassion
Berichten: 973
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 20:27

Die in Baarlo is echt helemaal mijn smaak <3