Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 07:36

Cer schreef:
nou ja ik heb nu een soort zandkleurige muren, maar als je wit zegt geloof ik het ook :') en ben al jaren op zoek naar een mooie terra kleur voor op de muur.. maar dat klinkt veel eenvoudiger dan het is :+
dus soms wil je wel anders maar gaat t niet perse :D

Pure and Original heeft een mooie! Die heet Dry Terra (rozige ondertoon) :D. Ze hebben ook Terracotta (oranje ondertoon), die is ook erg mooi.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 07:38

Oh je valt mij niet aan hoor. Ik vind het vaak prachtig zo’n licht neutraal interieur maar op de een of andere manier wordt het toch altijd villa kakelbont bij mij. Als ik bijvoorbeeld bij Bolia in de winkel kom krijg ik accuut behoefte om mijn hele interieur om te gooien. Maar ja dan moet ik mijn schilderijen ook missen.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 07:40

Cer schreef:
nou ja ik heb nu een soort zandkleurige muren, maar als je wit zegt geloof ik het ook :') en ben al jaren op zoek naar een mooie terra kleur voor op de muur.. maar dat klinkt veel eenvoudiger dan het is :+
dus soms wil je wel anders maar gaat t niet perse :D


Ik heb tangerine van Flamant op de muur en vind het nog steeds prachtig. Vooral op zonnige dagen is het licht in huis dan heel mooi.
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 07:46

Villa Kakelbont <3. Ik vind dat leuk, kleur in huis :D.

Onze basiskleur is gewoon wit, een halve muur is paars en we hebben besloten dat de schouw ook die paarse kleur krijgt. De kleur komt van het hout, het vloerkleed, en de verdere aankleding/accessoires :).

Ik zou het wit nog wel willen overschilderen met een mooie warme wittint. Maar mijn vriend krijgt de crisis als ik nu weer alles ga verven denk ik :)).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 07:46

Jennyj01 schreef:
Cer schreef:
nou ja ik heb nu een soort zandkleurige muren, maar als je wit zegt geloof ik het ook :') en ben al jaren op zoek naar een mooie terra kleur voor op de muur.. maar dat klinkt veel eenvoudiger dan het is :+
dus soms wil je wel anders maar gaat t niet perse :D


Ik heb tangerine van Flamant op de muur en vind het nog steeds prachtig. Vooral op zonnige dagen is het licht in huis dan heel mooi.
[ [url=m/OV8g7O.png]Afbeelding[/url] ]

Oh ook gaaf zeg :D.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 07:51

Oh ik ga dat eens bekijken! Ik wil inderdaad perse geen roze of rode ondertoon, maar echt een zweem oranje :j (ook geen oranjeboven oranje zeg maar :') ) Ik heb nog zitten twijfelen over een roestkleur ofzo..

Mijn accentkleuren zijn oranje en geel, en er zit ook nog groen doorheen (natuurkleuren en zonsondergang zeg maar <3 )

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 07:58

Klinkt heel mooi, Cer :D.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 08:04

_San87_ schreef:
Klinkt heel mooi, Cer :D.

ja daarom laat ik ook geen foto's zien :')
hoe het klinkt en hoe het eruit ziet kan een wereld van verschil zijn :D _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 08:05

Cer schreef:
_San87_ schreef:
Klinkt heel mooi, Cer :D.

ja daarom laat ik ook geen foto's zien :')
hoe het klinkt en hoe het eruit ziet kan een wereld van verschil zijn :D _O-

Ik was niet sarcastisch -O- . Ik vind het oprecht mooi klinken.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 08:07

_San87_ schreef:
Ik was niet sarcastisch -O- . Ik vind het oprecht mooi klinken.

Nee zo pakte ik t ook niet op!
Ik meende t ook, het klinkt denk ik wel mooier dan het is hoor :o En het is een work in progress ook..

daarnaast heb ik een hobbykamer die helemaal unicorn wordt, gewoon omdat ik dat leuk vind #lekkerstereotiepmeisjesgedrag _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 08:18

Ik vind beige interieuren dus vaak wel mooi. Vooral als het een beetje landelijk is met veel hoouutt... Love it.

Maar ik kan het gewoon niet. Ik ga naar de winkel. Wordt overvallen door 300 mooie kleurtjes. En wil daar dan dingen mee. Onze huis is echt villa kakelbont. Met een lichtblauw plafond op de slaapkamer (best tof uitgepakt vind ik.)
En we hebben een kamer met, okay, beige plafonds en groene muren _O- .

In de woonkamer is het wat minder goed uitgepakt. Ik had de muurkleur (grijsblauw) uitgezocht bij de vloer. Die staan prachtig bij elkaar, echt boven verwachting. Maar de turqoise meubels vloeken nogal :# . Had de kleurstaaltjes pas toen de verf al op de muur zit.

Nu moet er toch een nieuwe vloer in, dus dan zijn alle meubels eruit en komt er ook een nieuwe kleur muur. Vloer die ik heb uitgezocht kost alleen 8K inclusief leggen ;( Dus we moeten, naast de tuinrenovatie, nog even sparen _O- . Wordt toch wel visgraat (parket :D ) . En ik heb ook een staallook deur . Dus ons huis wordt één groot kleurrijk cliché :)) .

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 08:46

Cer schreef:
_San87_ schreef:
Klinkt heel mooi, Cer :D.

ja daarom laat ik ook geen foto's zien :')
hoe het klinkt en hoe het eruit ziet kan een wereld van verschil zijn :D _O-
Sterker nog. Op welke muur je het in het huis hebt kan al een wereld van verschil zijn.

Malenka

Berichten: 7563
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 10:21

Het kan altijd nog bonter hoor. :o Hier komt geen enkele witte of creme muur of plafond. De basiskleur is hier in de meeste ruimtes antraciet. In de woonkamer, keuken en bovenverdieping komen daar lichtgroene spanten bij. In de woonkamer vervolgens een muurschildering van een Victoriaans bos/park landschap in voornamelijk vergrijsde groentinten en in de keuken krijgen we ossenbloedrood en oker. De slaapkamers krijgen een print behang van bloemen in grijstinten en elk een eigen kleur lambrisering. Ik weet nog niet wat precies. En onze hal wordt blauw, oranje en groen met goudvissen en lelies op het behang. :):) In de badkamer moet ik iets met blauw aangezien de Victoriaanse wastafels geschilderde bloem patronen in blauw hebben.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 10:32

Dat klinkt ook wel heel tof Malenka :j

karijn

Berichten: 5405
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 12:34

noviceh schreef:
Wij hebben ook een beige (taupe) interieur. Gecombineerd met wit, grijs, groen, hout en metaal. Heel sober, maar voor ons warm en rustgevend <3 Overigens doen wij niet mee met de visgraat vloer, stalen deuren en de upstairs traprenovatie, dus vallen buiten de trend :D Jouw interieur vind ik leuk om te zien San, maar ik word daar heel onrustig van. Leuk juist om verschillende stijlen te zien!



+1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 15:03

Malenka schreef:
Het kan altijd nog bonter hoor. :o Hier komt geen enkele witte of creme muur of plafond. De basiskleur is hier in de meeste ruimtes antraciet. In de woonkamer, keuken en bovenverdieping komen daar lichtgroene spanten bij. In de woonkamer vervolgens een muurschildering van een Victoriaans bos/park landschap in voornamelijk vergrijsde groentinten en in de keuken krijgen we ossenbloedrood en oker. De slaapkamers krijgen een print behang van bloemen in grijstinten en elk een eigen kleur lambrisering. Ik weet nog niet wat precies. En onze hal wordt blauw, oranje en groen met goudvissen en lelies op het behang. :):) In de badkamer moet ik iets met blauw aangezien de Victoriaanse wastafels geschilderde bloem patronen in blauw hebben.


Ik ben extreem benieuwd :D . Als je foto's hebt.....

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 15:14

Ik raak al overprikkeld als ik het lees haha. Maar ben wel reuze benieuwd Malenka!

Wij hebben geen witte muren beneden, alles is zandkleur. Keuken ook niet wit. Maar zeker geen uitsproken kleuren behalve 1 schilderij aan de muur haha.
Afbeelding

Ja en de stoelen nu, maar die worden hopelijk volgende week vervangen voor groen/grijze:
Afbeelding

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 15:39

Malenka schreef:
Het kan altijd nog bonter hoor. :o Hier komt geen enkele witte of creme muur of plafond. De basiskleur is hier in de meeste ruimtes antraciet. In de woonkamer, keuken en bovenverdieping komen daar lichtgroene spanten bij. In de woonkamer vervolgens een muurschildering van een Victoriaans bos/park landschap in voornamelijk vergrijsde groentinten en in de keuken krijgen we ossenbloedrood en oker. De slaapkamers krijgen een print behang van bloemen in grijstinten en elk een eigen kleur lambrisering. Ik weet nog niet wat precies. En onze hal wordt blauw, oranje en groen met goudvissen en lelies op het behang. :):) In de badkamer moet ik iets met blauw aangezien de Victoriaanse wastafels geschilderde bloem patronen in blauw hebben.


Haha dit is helemaal mijn smaak denk ik! Ik heb ook een 'bont' interieur. Een blauwe en gele muur en als steunkleuren in de accessoires groen, terracotta en bordeauxrood. Ik word er vooral heel blij van. <3 En ik heb ook wel drukke dingen aan de muur hangen met veel planten en vintagelijstjes. Veel mensen vinden het te druk en onrustig maar het maakt mij vooral ontzettend blij.

Ik ben momenteel opzoek naar een nieuw kleed. Ik twijfel nog een beetje tussen een oranje/terracotta kleur of donkergroen. Nu ik die van San heb gezien wil ik eigenlijk wel hoogpolig, maar ik ben bang dat dat niet schoon te houden is met katten. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 16:02

Fair schreef:
Malenka schreef:
Het kan altijd nog bonter hoor. :o Hier komt geen enkele witte of creme muur of plafond. De basiskleur is hier in de meeste ruimtes antraciet. In de woonkamer, keuken en bovenverdieping komen daar lichtgroene spanten bij. In de woonkamer vervolgens een muurschildering van een Victoriaans bos/park landschap in voornamelijk vergrijsde groentinten en in de keuken krijgen we ossenbloedrood en oker. De slaapkamers krijgen een print behang van bloemen in grijstinten en elk een eigen kleur lambrisering. Ik weet nog niet wat precies. En onze hal wordt blauw, oranje en groen met goudvissen en lelies op het behang. :):) In de badkamer moet ik iets met blauw aangezien de Victoriaanse wastafels geschilderde bloem patronen in blauw hebben.


Haha dit is helemaal mijn smaak denk ik! Ik heb ook een 'bont' interieur. Een blauwe en gele muur en als steunkleuren in de accessoires groen, terracotta en bordeauxrood. Ik word er vooral heel blij van. <3 En ik heb ook wel drukke dingen aan de muur hangen met veel planten en vintagelijstjes. Veel mensen vinden het te druk en onrustig maar het maakt mij vooral ontzettend blij.

Ik ben momenteel opzoek naar een nieuw kleed. Ik twijfel nog een beetje tussen een oranje/terracotta kleur of donkergroen. Nu ik die van San heb gezien wil ik eigenlijk wel hoogpolig, maar ik ben bang dat dat niet schoon te houden is met katten. :')

Hij is zooooo lekker zacht <3. En laat zich goed stofzuigen :j. Het zijn echt haartjes, geen geweven stukken draad. Ik heb nog niet het idee dat dit type kleed lastig schoon te houden is (hier twee honden).

Blauw, zo mooi <3. Geel vind ik snel te hard, maar het ligt wel aan de toepassing. Er zijn natuurlijk ook 50 tinten geel.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 17:31

Het is nu een beetje van alles wat, en de staaltjes hangen ook al een knap poosje aan de muur ..

Afbeelding
Afbeelding

Ik denk er verder ook niet echt over na, ik wil gewoon dingen die ik leuk vind. Mooi gestylde huizen zijn prachtig maar ik kan t ook gewoon niet :')

Malenka

Berichten: 7563
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 17:53

Leuk al die warme kleuren.

Ik heb helaas nog geen foto's want we zijn het huis nog aan het bouwen. Dus ik kan alleen een stukje plafond en spanten delen vrees ik. En foto's van de behangetjes maar dat heb ik geloof ik ook al eens gedaan.

Afbeelding

Ik kon alleen niet wachten met kijken hoe mijn oude spullen passen bij het huis. :o
Afbeelding

MuSLi

Berichten: 5242
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 16:39

Ik ben geïnspireerd door @San87 en zou eigenlijk ook wel een lambrisering willen verven in mijn woonkamer, maar ik zit met een issue en kan wel tips gebruiken... :o

De muur in de woonkamer heeft een raam op ongeveer 1 meter hoogte, met een vensterbank. Het zou natuurlijk mooi zijn om die lijn aan te houden, dan loopt hij er mooi "onderdoor".

Echter zitten er ook meerdere stopcontacten op die muur. Als ik de lijn van de vensterbank aanhou, dan loopt hij dwars door de stopcontacten heen >;) dus misschien dan maar de bovenkant van de stopcontacten aanhouden en boven de vensterbank uitkomen bij het raam? Of dwars door de stopcontacten? Waar zouden jullie voor kiezen?

Malenka

Berichten: 7563
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 16:48

Ik geloof dat de meeste lambrisering op 110 of 120cm zit. Ik zou dus boven de stopcontacten uit gaan. Ik denk dat het een stuk netter staat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 17:49

Die van ons zit op 1.10, dat is boven de stopcontacten. Daar zou ik ook voor kiezen, stopcontacten zijn zo klein, dat het van een afstandje eruit ziet alsof je stukken vergeten bent, denk ik.

MuSLi

Berichten: 5242
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 17:54

_San87_ schreef:
Die van ons zit op 1.10, dat is boven de stopcontacten. Daar zou ik ook voor kiezen, stopcontacten zijn zo klein, dat het van een afstandje eruit ziet alsof je stukken vergeten bent, denk ik.

Zal straks eens opmeten op welke hoogte ze zitten :) hopelijk wel allemaal enigszins op dezelfde hoogte :Y)