Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 462 van de 472 [ 11798 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465 ... 472  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

 
Profiel   

Zou dit wat zijn van de Action?

[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 13:01 



 
Profiel   

Met 2 jaar garantie zou ik het wel aandurven, maar ff navragen hoe het zit met die garantie.

En ik zou hem niet buiten hangen, maar beschut.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 13:11 



 
Profiel   

MarliesV schreef
Met 2 jaar garantie zou ik het wel aandurven, maar ff navragen hoe het zit met die garantie.

En ik zou hem niet buiten hangen, maar beschut.


Hij hangt buiten, maar we gaan het wel beleven.

Tuin begint vorm te krijgen.
Van


[ img ]


[ img ]

Naar. Oude stoelen moeten nog opgeruimd worden en twee lekkere lounge stoelen voor terug. Ook op zoek naar een nieuwe set voor op het terras. Deze is oud en te klein.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 16:14 



 
Profiel   

@Malenka: Heerlijk al die bloemen! <3
@Marcella: Ziet er goed uit! Lekkere ruimte om bezig te gaan!
@EmptyWords: Al een heel stuk opgeknapt zo! En veel groener al letterlijk met gras in plaats van tegels. Nu inderdaad nog lekker veel bloemen erbij voor de bijen- en vlinders :) Een pergola is ook altijd mooi, geeft een tuin echt wat extra's en ruimte voor klimmers <3 Gouden- en blauweregen is wel giftig, weet niet hoeveel kwaad dat kan met honden?
@PS van Lot: Ook heel erg opgeknapt! :)

Ik was gisteren bij de Aldi voor wat boodschappen, zag ik deze:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Moest mee <3

Komt waarschijnlijk bij de nieuwe schutting, gewoon 1 klein schuttingdeel, in de voortuin tussen de andere buren, zitten we wat meer privé op het terras.

Verder heel veel tuinklusjes al gedaan afgelopen weken, maar nog lang niet klaar. Bij de eerste foto waar de passiebloem opstaat mijn kleine bordertje in de achtertuin. Kaal nu, want salvia verhuisd en de clematissen die nu al wel hadden moeten bloeien al worden steeds aangevreten door de slakken... Dus dat wordt nog slakken verhuizen aangezien ik niet aan gif e.d. doe.

Ik ga het bordertje opnieuw indelen, want die salvia's zijn prachtig, maar groeien op die plek helemaal naar voren. In de voortuin krijgen ze een plek waar de zon er meer 'omheen draait'.

Er komen nu 3 soorten ooievaarsbekken in en verder hoop ik dat de 4 clematissen die er staan weer wat gaan doen... Even flink verwennen en slakken dus verhuizen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 08:35 



 
Profiel   

Ahhh Passieflora dat kan zo heerlijk woekeren. Of je komt het bij de buren tegen of hij doet het een beetje ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 12:26 



 
Profiel   

Ik heb er al meerdere gehad, helaas uiteindelijk overleven ze een winter niet... :( Ik had een hele mooie bij de pergola samen met de standaard en die deed het geweldig, inclusief vruchten, al lekker hoog geklommen, maar helaas... Vrij laat in het jaar aardige vorst en toen was hij weg.

Maar goed, nu deze en op een beschutte plek met winterdek hoop ik dat hij het een tijdje goed blijft doen in mijn tuin. Dus woekeren mag haha! Kan ik mooi stekken nemen. :D

Van mijn vader krijg ik ook nog een stek van een bijzondere soort die ik zelf ook gehad heb. Bij mijn ouders houdt die het al een hele tijd uit, staat daar vrij beschut.

Nou ja, ik vind het altijd de moeite waard om het weer te proberen.

Vandaag ook weer lekker in de tuin aan de slag <3 Genoeg klusjes nog te doen. Meer mensen met tuinplannen voor vandaag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 07:46 



 
Profiel   

Ja, misschien even wat gaten graven voor planten/boompjes.

Vorige week 2 trailers ophoogzand verwijderd. Onder de 100 tegels die eruit zijn moest een hoop zand weg... Nu even aarde bestellen en daarna kan ik met de planten beginnen.

Gisteren alvast een gat voor m'n mini vijver gemaakt. En alvast een plant voor 1 van m'n nieuwe plantenbakken gekocht.

[ img ]

[ img ]


En ik twijfel. Ik heb een flinke hibiscus in de tuin. Neemt best wat ruimte in, maar dat is pas laat. Het is een saaie bonk hout tot begin juni, hij begint nu wat uit te komen. Straks is hij prachtig en enorm.

Ene kant wil ik 'm niet kwijt. Andere kant vind ik 't ergrns wel zonde zo'n ruimte voor 'm te reserveren en zo lang "leeg" te houden. Jullie nog tips?

Komt nu uit
[ img ]

Dit is 'm over een tijdje
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 08:26 



 
Profiel   

Dat is dan een perfecte plek om vol te zetten met voorjaarsbollen. Die geven dat mooi kleur in de periode dat de hibiscus nog niks voorstelt en hebben straks geen last van de schaduw want dan zijn ze al weer in rust.

Ik ga vandaag naar de open tuinen van Velt. Eens inspiratie op doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 08:31 



 
Profiel   

Kwam vanmorgen dragonfly vleugels tegen. Blijkbaar zitten mijn mussen om eiwit verlegen }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 09:11 



 
Profiel   

Helaas geen tuinplannen hier, moet gewoon werken. Gisteren nog wel met de schoffel door de tuin gegaan op een paar plekken. En rondom de vijver nog wat onkruid weggetrokken tussen de planten in. Probeer ik zoveel mogelijk tussendoor te doen, sta toch regelmatig buiten te roken, kan dan net zo goed wat onkruid weg plukken. :+
Het tuinleven gaat wel weer erg leuk, de egeltjes komen weer trouw langs om te eten na de winterslaap, vogels zijn er ook in grote getallen, en de eekhoorns komen ook regelmatig pinda's en zonnebloempitten uit de voedersilo's halen. <3
Enige waar ik wel van baal, egels zijn hier nogal kieskeurig, blieven geen kattenbrokjes en geen ander egelvoer dan het egelvoer van Vivara. Ben aan de laatste zak van 2,5 kilo toe, maar hij is weer uitverkocht op de site. -O- Hopelijk is het er op tijd weer, dan maar meteen 15 kilo of zo bestellen, want hij is nogal vaak uitverkocht. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 13:05 



 
Profiel   

Hebben jullie een tip welk apparaat onkruid tussen voegen buiten tussen de tegels uit haalt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 19:20 



 
Profiel   

In ieder geval niet die elektrische borstel op accu van Skil (van de gamma). Zo’n roterende automatische borstel die je vooruit duwt. Wat een ramp dat ding. Lijkt fantastisch maar doet net niks behalve alleen maar zand wegborstelen. Onkruid blijft gewoon zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 19:31 



 
Profiel   

Ufurio4e schreef
Hebben jullie een tip welk apparaat onkruid tussen voegen buiten tussen de tegels uit haalt?

Hier doen we het met de hand: zo'n stalen borsteltje en een schep met een scherpe rand. Note: een klein terras. :+
Ik denk dat het vooral belangrijk is om het regelmatig te doen. Dan heeft het onkruid minder tijd om diep te wortelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 20:15 



 
Profiel   

Ufurio4e schreef
Hebben jullie een tip welk apparaat onkruid tussen voegen buiten tussen de tegels uit haalt?


https://www.praxis.nl/tuin-buitenleven/ ... gKxHfD_BwE Ik heb deze 3-1 krabber. Werkt goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 20:25 



 
Profiel   

Ik gebruik een hoevenkrabber

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 21:32 



 
Profiel   

Malenka schreef
Dat is dan een perfecte plek om vol te zetten met voorjaarsbollen. Die geven dat mooi kleur in de periode dat de hibiscus nog niks voorstelt en hebben straks geen last van de schaduw want dan zijn ze al weer in rust.

Ik ga vandaag naar de open tuinen van Velt. Eens inspiratie op doen!


Nog bedankt voor de tip! Dat is een goeie Idd van die voorjaarsbollen!

Morgen komt er hopelijk eindelijk aarde om de tuin te vullen en dan shoppen voor planten.


[ img ]

En al 1 vis in de mini vijver }:0

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 22:15 



 
Profiel   

Die kat is er op tijd bij! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-23 07:53 



 
Profiel   

Graaf je bestaande planten uit en zet ze even in emmers. Er zit heel mooi spul tussen wat gewoon weer de grond in kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-23 08:00 



 
Profiel   

Morganlefay schreef
Graaf je bestaande planten uit en zet ze even in emmers. Er zit heel mooi spul tussen wat gewoon weer de grond in kan.


Ja de planten die nu nog staan is de bedoeling dat die blijven. Er moet vooral aarde rond de grote tegels, daar heb ik 30 cm zand weggehaald.

Rechts heb ik alle planten laten staan en zal ik waarschijnlijk nog wel 1 of 2 varens proberen te verplaatsen. En links 2x een kleine hortensia, een hibiscus, wat bollen die nu uitkomen en kruiptijm. En wat sedum, maar weet niet of ik dat kan behouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-23 09:00 



 
Profiel   

Wat betreft grond, potgrond, tuingrond, compost en oude stalmest zijn een goede combi.
Als het te zuur is zie je dat terug in bleek verkleurd blad en kun je kalk toevoegen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-23 13:07 



 
Profiel   

Bedankt voor de tip!

Zojuist zo'n 1000 kilo grond met de kruiwagen van voor 't huis waar 't was gestort, naar de tuin gereden.... Ik heb eigenlijk 2 kruiwagens te veel := dus dat even op de plek van de toekomstige heg geplaatst (die ga ik winter pas planten).

Ik heb ook aanplant grond gekocht, iemand gaf dat als tip ook....

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-23 13:46 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

De eerste plantjes staan. Langs de stapstenen, een krentenboompje, vijverplanten, rotsplanjtes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-23 21:38 



 
Profiel   

Dat ziet er leuk uit.
De komende tijd wel veel water geven, anders is het een dure tuin -O-
Je kunt ook de kale grond met houtsnippers bedekken. Scheelt echt met dit weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-23 21:48 



 
Profiel   

Oh dat is wel een goede! Er moeten nog wat planten in, maar doe 't in etappes. En Idd hopen dat alles aanslaat... Best spannend :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-23 21:51 



 
Profiel   

Ik ga daarom de komende maanden niets planten. Mij teveel risico met deze warmte.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-23 23:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 462 van de 472 [ 11798 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465 ... 472  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen