Zwart toilet… hoe schoonmaken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Zwart toilet… hoe schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 21:14

Gaaf! Ik zou wel overwegen om dan een waterontharder te nemen. Niet vanwege het poetswerk, maar kalkaanslag is echt een bitch. Op wit sanitair al, maar op zwart valt het natuurlijk meer op.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 22:07

Ik vond een waterontharder dramatisch. Dat gaf juist een hele vage niet te verwijderen witte waas op alles in de badkamer.
Dan echt liever kalk.

In een ander topic noemde andere bokkers dat probleem ook.

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 09:31

Sizzle schreef:
Ik vond een waterontharder dramatisch. Dat gaf juist een hele vage niet te verwijderen witte waas op alles in de badkamer.
Dan echt liever kalk.

In een ander topic noemde andere bokkers dat probleem ook.

Goh daar hebben wij geen last van, ook niet in mijn man zijn vorige huis waar hij 8jaar een waterontharder had. Wat zou het kunnen zijn? Toch zeep oid?

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Zwart toilet… hoe schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 09:40

Dat van die witte waas herken ik ook niet, juist het tegenover gestelde.

Maar je hebt van die 'ontharders' op de leiding die met 'magneten' de kalk binden blablabla (geen enkel wetenschappelijk bewijs) en je hebt ontharders waarbij het inkomende water door heen gaat, deze zijn gevuld met zout en dat filtert het kalk er uit (simpel gezegd).

Wij hebben dus zo'n zout systeem en hier scheelt het echt mega in aanslag en qua schoonmaken.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Zwart toilet… hoe schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 10:50


MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Zwart toilet… hoe schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 14:06

Gelukkig die ervaring hier niet! Super tevreden met de ontharder. Maar altijd goed om te weten natuurlijk dat niet iedereen dus positief is over een ontharder in huis.

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 14:57

Hier ons zwarte toilet al 14 jaar en geen waterontharder en niets kalkaanslag… spoelt wel door op regenwater.

Enige hier is dat de wc-bril aan de zijkant nu wat begint te ‘pluizen’, dus er komt wit doorheen. Niet mooi en er komt binnenkort een nieuwe zwarte bril op dus.

Gewoon doen hoor.
Het is nu ook niet dat je elk uur je wc schoon moet maken, je bent je gewoon des te bewuster hoe vies een menig witte wc wel niet zal zijn…. :+

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-23 20:08

Ok ok, ik geef toe... ik ben verder gaan googlen... antraciet toilet ziet er ook niet verkeerd uit! Zwart vindt ik nog steeds mooier, maar alle opties open houden he, ik heb niet voor niets dit topic geopend :D