Op zoek naar een goede matras

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chanicha

Berichten: 12150
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 08:02

Wij hadden het duurste matras bij Ikea maar waren niet tevreden dus omgeruild voor een iets goedkopere versie en slapen er nu al een jaar of 7/8 tot alle tevredenheid op. Dat bpvind ik een voordeel van Ikea, dat je een matras om kan ruilen.

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Op zoek naar een goede matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 08:19

Ik lees mee. Ik heb een hovag van ikea en lag al vrij snel in een kuil waar ik niet uit kan.

Ik vraag me qua lattenbodem wel eens af wat beter is. Ik heb een bed van 180x200 en daarin 2 lattenbodems. Wellicht dat 1 tweepersoons lattenbodem beter is. Iemand daar ervaring mee wat beter is?

Tink89
Berichten: 2932
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Op zoek naar een goede matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 08:21

Wij hebben net een nieuw bed. Mline matrassen uit de uitverkoop bij beter bed erbij. Eerste paar dagen was het even zoeken naar de juiste instelling van de lattenbodems (met van die schuifjes), maar nu liggen we heerlijk. Matrassen uit de showroomverkoop nu twee voor 800 euro, maar normaal 1400 euro per stuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 08:35

Jennyj01 schreef:
In japan zeggen ze niet voor niks: soft beds make soft body’s


Die is leuk!

Nielojram

Berichten: 7798
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 20:10

chanicha schreef:
Wij hadden het duurste matras bij Ikea maar waren niet tevreden dus omgeruild voor een iets goedkopere versie en slapen er nu al een jaar of 7/8 tot alle tevredenheid op. Dat bpvind ik een voordeel van Ikea, dat je een matras om kan ruilen.

Hier ook een ikea-liefhebber.
Eerste keer inderdaad de duurste genomen, dik 10 jaar op gelegen en onlangs de een-na-duurste genomen.

Je kan overigens bij zowat al die matrasverkopers ze na x-aantal ( meestal 3 maanden) omruilen.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Op zoek naar een goede matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 20:14

Wij slapen naar tevredenheid op een Emma boxspring, maar ik hoor ook goede verhalen over Matt! Lidl schijnt ook goede matrassen te verkopen.

chanicha

Berichten: 12150
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 21:11

Wij hebben ook de boxspring van Ikea en nog regelmatig zeggen mijn man en ik dat het een heerlijk bed is.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 22:21

Robin_S schreef:
Jennyj01 schreef:
In japan zeggen ze niet voor niks: soft beds make soft body’s


Die is leuk!

Behalve als je rugpatient bent..

Ik heb zo’n slaaptest gedaan via Morgana. Dat was echt heel prettig. Ik voelde direct pijn en verlichting als de stand gewijzigd werd. Ik heb nu een heel zacht matras, mijn vriend een stuk harder matras. Ik weeg ook een stuk minder dan hij.

Tara_13

Berichten: 749
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: t Gooi

Re: Op zoek naar een goede matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 22:38

Bij Lidl kun je ook matrassen bestellen en uittesten. Als het niet bevalt kan het retour. Erg goede service en prima matrassen voor leuke prijzen

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 22:43

Een matras is zo goed als de lattenbodem eronder. Ik hield ondanks een fijn matras klachten in de rug en nek. Wij kregen de tip om kwalitatief betere lattenbodems eronder te doen die verstelbaar zijn. Beste tip van het jaar. De bodems laten het matras beter tot zijn recht komen.

En tja, duur? Wat is duur? Dat is voor iedereen anders. Wij waren zo'n €800,- kwijt alleen daaraan en dat vind ik in verhouding geen geld over de jaren gerekend.

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Op zoek naar een goede matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 23:09

Voor ons is Matt sleeps echt een uitkomst. Als je verandert in behoeften kun je de matras gewoon mee veranderen. En als t niet bevalt kun je m terugsturen. Ik overweeg ook hun kussen te kopen.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Op zoek naar een goede matras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-23 23:24

Ik heb een 160x200, de matras die ik zag is dan helaas of 80x200 of 140x200 bij ikea. Maar vond 2x 1persoonsmatrassen echt poedersuiker helaas…

Sabri

Berichten: 1389
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 01:25

Bij de jysk kun je ze ook testen. Hen zelf een met traagschuim bovenlaag!
Ook een meradiso koudschuim van de lidl. Niet duur en ligt ook prima

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Op zoek naar een goede matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 01:31

Ik heb nu een pocketveringmatras van de Ikea (Valevåg á €349,-) op Auping spiraalbodems (2 stuks á €800 totaal, in de aanbieding gekocht), voor mij tot nu toe de meest ideale budgetvriendelijke combi sinds het afscheid van mijn Eastborn Mont Denis pocketveringmatras van jaren geleden.

Heb ook nog een Matt gehad toen ik nog samenwoonde, omdat we allebei afwijkende hardheidsvoorkeuren hadden. Was ook een prima matras voor dat geld.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Op zoek naar een goede matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 07:36

Ik lees even mee. Hier ook rugklachten en eigenlijk sta ik nooit pijnvrij op. Nu een swiss sense matras,in corona periode zonder testen gekocht. Ontlast wel mn omderrug maar bv mn schouders te weinig. Ik heb iets brede schouders en slaap op mn zij en dat geeft dus problemen. Kussen is nu wel goed. Ook bij eem beddenzaak gekocht, na 100den euros aan kussens te hebben gekocht.

Wij twijfelen nog tussen een gewoon bed en boxspring

Anoniem

Re: Op zoek naar een goede matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 07:59

Welk kussen heb jij gevonden Cemlys?

onpaard

Berichten: 2963
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Op zoek naar een goede matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 08:33

Al dat testen is best leuk maar wat doen ze dan met de matrassen die weer terug komen? Als ik een matras koop wil ik een nieuwe, niet een die al 2 maanden bij een ander is getest.

Anoniem

Re: Op zoek naar een goede matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 08:42

Heb ooit eens gelezen dat die aan hotels worden verkocht etc.

Slmt9

Berichten: 4798
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 08:51

onpaard schreef:
Al dat testen is best leuk maar wat doen ze dan met de matrassen die weer terug komen? Als ik een matras koop wil ik een nieuwe, niet een die al 2 maanden bij een ander is getest.


Je krijgt bij Matt en Emma nooit een gebruikt matras.

Wij hebben 1 Emma O2 matras, met een extra schuimlaagje voldoet die al een jaar of 4 erg goed.
Ook hebben we 2 Matt matrassen gekocht onlangs. Wilde voor Emma gaan, maar las meer negatieve recensies over de service en daarom voor Matt gegaan. Ontzettend tevreden over.
Mijn man kreeg na 10 jaar last van kuilen en dus last van zn rug. Vanaf de eerste nacht Matt geen klachten meer.

Voordelen vinden wij het proefslapen en ook 10 jaar garantie op bijv kuilvorming.

Tink89
Berichten: 2932
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Op zoek naar een goede matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 11:01

Die matrassen die getest zijn gaan bij beter bed in de uitverkoop als ze slechts een week of twee gebruikt zijn. Bij langer dan een maand gaan ze weg, volgens de verkoopster. Bij ikea staat in de koopjeshoek op de matrassen hoe lang ze getest zijn. Maar voor de nieuwprijs gaan ze dus nergens meer.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Op zoek naar een goede matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 12:28

Matt Sleeps doneert de matrassen voor zover ik weet. Ze hebben ook een hele bups aan de kringloopwinkels van Rataplan gegeven om tweedehands voor een zacht prijsje te verkopen.

onpaard

Berichten: 2963
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 16:28

We zijn vandaag wezen kijken voor een matras. We zijn net terug van vakantie. Daar sliep ik op een hard matras en ik kwam elke morgen pijnvrij uit bed. Na 2 dagen in mn eigen bed heb ik weer last van mn onderrug na t opstaan.

Eigenlijk vind ik de matrassen in Nederland allemaal best zacht. De hardste die we gevonden hebben is aeromax polairis. Iemand daar toevallig ervaring mee?

En heeft er iemand nog tips welke matrassen hard zijn?

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 17:28

BillyJ schreef:
Als je rugklachten hebt of veel last van stijve spieren bvb, dan zeker géén pocketvering kopen :n
Deze hebben meer statische lading en zorgen voor meer spierspanning.

Ik ben al enkele maandlonen kwijt aan matrassen, boxsprings en lattenbodems afgelopen jaren, vorig jaar besloten om een Emma O2 matras te kopen en goh, wat ben ik blij! Had ik véél eerder moeten doen!
Eigenlijk lig ik op deze véél beter dan de oude van 4500euro 8)7 én je hebt nog langer proefslapen ook <<)
Bij Emma heb je vaak ook acties tot -60%, dan is het zeker de moeite wel waard met een kleiner budget.


Ik heb mijn rug op verschillende plaatsen gebroken en een incomplete dwarslaesie daaraan overgehouden maar ik slaap al jaren meer dan prima op een pocketvering matras. Sorry, maar die statische lading is echt vergezochte onzin. Net voor de gein even gemeten, niets... :')

@TS, een goed matras is helaas erg kostbaar maar bedenk je dat je vaak minimaal acht uur per dag op het matras ligt en dan is het wel een investering waard. Als rugpatiënt kan ik je aanraden om bij verschillende beddenzaken te gaan proefliggen.
Ik ben na verschillende keren proefliggen bij Auping uitgekomen, een pocketvering matras die tussen hard en extra hard in zit. Ik was wel €1600 per matras kwijt maar gezien de tijd die ze mee gaan en de tijd dat je erop ligt heb ik dat er wel voor over.

Emma heb ik geprobeerd tegen advies van mijn arts en fysio in (de fysio begon meteen te protesteren) maar dat is echt rampzalig voor rugpatiënten. De verkoper gaf dat zelf ook al aan.

In het revalidatiecentrum hadden ze traagschuim matrassen en daar sliepen "collega laesie patiënten" heel goed op maar ik kwam er elke ochtend slechter vanaf. Maar ik zou die zeker niet overslaan want wellicht werkt het voor jou wel heel goed.

onpaard

Berichten: 2963
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 17:41

Tazzey schreef:
BillyJ schreef:
Als je rugklachten hebt of veel last van stijve spieren bvb, dan zeker géén pocketvering kopen :n
Deze hebben meer statische lading en zorgen voor meer spierspanning.

Ik ben al enkele maandlonen kwijt aan matrassen, boxsprings en lattenbodems afgelopen jaren, vorig jaar besloten om een Emma O2 matras te kopen en goh, wat ben ik blij! Had ik véél eerder moeten doen!
Eigenlijk lig ik op deze véél beter dan de oude van 4500euro 8)7 én je hebt nog langer proefslapen ook <<)
Bij Emma heb je vaak ook acties tot -60%, dan is het zeker de moeite wel waard met een kleiner budget.


Ik heb mijn rug op verschillende plaatsen gebroken en een incomplete dwarslaesie daaraan overgehouden maar ik slaap al jaren meer dan prima op een pocketvering matras. Sorry, maar die statische lading is echt vergezochte onzin. Net voor de gein even gemeten, niets... :')

@TS, een goed matras is helaas erg kostbaar maar bedenk je dat je vaak minimaal acht uur per dag op het matras ligt en dan is het wel een investering waard. Als rugpatiënt kan ik je aanraden om bij verschillende beddenzaken te gaan proefliggen.
Ik ben na verschillende keren proefliggen bij Auping uitgekomen, een pocketvering matras die tussen hard en extra hard in zit. Ik was wel €1600 per matras kwijt maar gezien de tijd die ze mee gaan en de tijd dat je erop ligt heb ik dat er wel voor over.

Emma heb ik geprobeerd tegen advies van mijn arts en fysio in (de fysio begon meteen te protesteren) maar dat is echt rampzalig voor rugpatiënten. De verkoper gaf dat zelf ook al aan.

In het revalidatiecentrum hadden ze traagschuim matrassen en daar sliepen "collega laesie patiënten" heel goed op maar ik kwam er elke ochtend slechter vanaf. Maar ik zou die zeker niet overslaan want wellicht werkt het voor jou wel heel goed.


Welk matras van Auping is dat? Op de site van hun vind ik alleen medium en firm qua hardheid.

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 17:46

zonnebloem18 schreef:
Wij hebben een matras van Matt Sleeps die je zelf ook nog aan kan passen. Die ligt echt heel goed. In de vouwwagen hebben we een goedkopere van de Ikea, maar die ligt ook verrassend goed. In het begin iets hard, maar na de eerste week ligt hij al veel lekkerder. Dat is de Abygda.

Wij hebben voor onze logees een Matt sleeps gekocht, ideaal inderdaad omdat hij heel simpel aan te passen is. Heel stiekem vind ik het Matt sleeps bed fijner slapen dan ons bed was wij hebben gekocht in een beddenspeciaalzaak, dat bed was ook nog eens 2x zo duur