Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 125 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Order voor nieuwe bus geannuleerd, wat te doen?

 
Profiel   

janderegelaa schreef
Ik ben nu toch wel benieuwd wat voor merk bus het is.


Je denkt niet dat TS het met een reden verzwijgt?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 10:41 



 
Profiel   

Alsof die fabrikant hier meeleest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 10:46 



 
Profiel   

Ik ben inderdaad express heel voorzichtig zodat wij nergens gepakt op kunnen worden. Misschien overbodig maar gewoon voor de zekerheid. Dit topic is best makkelijk terug te vinden via Google namelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 10:48 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Alsof die fabrikant hier meeleest.


Alsof het zo belangrijk is dat jij weet over welk merk het gaat.


Cath schreef
Ik ben inderdaad express heel voorzichtig zodat wij nergens gepakt op kunnen worden. Misschien overbodig maar gewoon voor de zekerheid. Dit topic is best makkelijk terug te vinden via Google namelijk.


Snap ik. Succes volgende week!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 10:49 



 
Profiel   

Urbanus schreef
Alsof het zo belangrijk is dat jij weet over welk merk het gaat.

Alsof jij daar over gaat :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 10:51 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Urbanus schreef
Alsof het zo belangrijk is dat jij weet over welk merk het gaat.

Alsof jij daar over gaat :(:)


Nee, TS en die is duidelijk geweest :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 10:52 



 
Profiel   

Urbanus schreef
janderegelaa schreef
Alsof die fabrikant hier meeleest.


Alsof het zo belangrijk is dat jij weet over welk merk het gaat.


Cath schreef
Ik ben inderdaad express heel voorzichtig zodat wij nergens gepakt op kunnen worden. Misschien overbodig maar gewoon voor de zekerheid. Dit topic is best makkelijk terug te vinden via Google namelijk.


Snap ik. Succes volgende week!



Dankjewel!

@janderegelaa: Per pb wil ik overigens best wel vermelden over welk merk het gaat als daar behoefte aan is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 10:55 



 
Profiel   

Nog steeds geen oplossing jeetje!

Overigens snap ik dat hij contact op heeft genomen met de importeur. Zo hoop hij dat een oplossing hem geen of minder geld gaat kosten. Hoewel de fout zo te lezen echt overduidelijk bij hem ligt. En dus ook in mijn opinie de oplossing.

Hopelijk komt er snel een oplossing voor jullie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 10:16 



 
Profiel   

Officieel hebben ze tot Juni, daarna kunnen wij ze in gebreke stellen en krijgen ze geloof ik 3 weken om de bus te leveren anders moeten ze ons een schadevergoeding betalen.

Gisteren had de dealer ons weer gebeld en hij vertelde dat hun dealer account manager met de importeur om de tafel zou gaan zitten om te kijken naar een oplossing en dat ze het hogerop gaan spelen.
Nog geen afspraak om rond de tafel te gaan zitten, hij wilde eerst de uitkomst van dit gesprek afwachten.

Wij hebben inderdaad helemaal niets met de importeur te maken dat is echt hun verantwoording.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 10:54 



 
Profiel   

Klopt, heb je helemaal gelijk in maar het is wel balen dat het zo lang duurt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 10:56 



 
Profiel   

Poh jeetje TS, dat is ook niet fraai.. Ik heb niet alles gelezen, maar het klinkt voor mij bijna alsof de dealer is vergeten de bus werkelijk te bestellen en hij het nu maar gooit op dat het model niet beschikbaar is.

Desalniettemin, veel succes. Ik hoop dat het met een sisser (en een nieuwe bus) afloopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 11:00 



 
Profiel   

chanicha schreef
Klopt, heb je helemaal gelijk in maar het is wel balen dat het zo lang duurt!


Ja vooral ook de onzekerheid waar je mee zit is niet prettig. Hopelijk snel meer duidelijkheid..


Renee1991 schreef
Poh jeetje TS, dat is ook niet fraai.. Ik heb niet alles gelezen, maar het klinkt voor mij bijna alsof de dealer is vergeten de bus werkelijk te bestellen en hij het nu maar gooit op dat het model niet beschikbaar is.

Desalniettemin, veel succes. Ik hoop dat het met een sisser (en een nieuwe bus) afloopt.


Zou ook kunnen. We hebben nergens bewijs van gezien dus ze kunnen ons van alles wijs maken..

Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 12:56 



 
Profiel   

Inmiddels zijn we weer iets verder en zijn we we ook bij de dealer langs geweest.

Een korte samenvatting:

-Onze order is door een fout van hen geannuleerd, indien dit niet het geval was hadden we de bus wel gehad.
-De dealer houdt vol dat het model helemaal niet meer gemaakt wordt en dus deze bus niet kan leveren.
-Per e-mail een voorstel gehad welke totaal niet aantrekkelijk is en ons extra geld gaat kosten.
De bus die hij aanbiedt is een automaat, heeft geen achterklep (waardoor mijn man niet droog kan werken en is een 'ouder model' en heeft dus een mindere waarde.
-Het komt er op neer dat ze eigenlijk ons niet tegemoet willen komen en wij alleen maar meer geld kwijt zijn als we zouden ingaan op hun voorstel.
-Door hun nalatigheid zijn de occasions inmiddels fors duurder geworden indien zij ons eerder op de hoogte hadden gebracht (dus gelijk in augustus en niet na het telefoontje die van onze kant moest komen in maart) hadden we nog de mogelijkheid om voor een occasion te gaan.


Ik heb nogmaals gecheckt bij het merk zelf (en ook nog meerdere dealers gebeld) of dit model te bestellen is en dit is wel het geval. Dus het is erg raar waarom zij beweren van niet.

Wij gaan samen met een jurist nog een reactie op hun e-mail sturen. Mochten we er niet uitkomen gaat dit via de kanton rechter. Morgen nog even de puntjes op de i en dan kijken of ze met een betere oplossing komen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 19:59 



 
Profiel   

Jeetje zeg wat een nare ontwikkeling!
Daar sta je dan met je goede gedrag.
Ik hoop dat de jurist meer kan bereiken en jullie toch wel geholpen kunnen worden :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 20:07 



 
Profiel   

Cath schreef
Inmiddels zijn we weer iets verder en zijn we we ook bij de dealer langs geweest.

Een korte samenvatting:

-Onze order is door een fout van hen geannuleerd, indien dit niet het geval was hadden we de bus wel gehad.
-De dealer houdt vol dat het model helemaal niet meer gemaakt wordt en dus deze bus niet kan leveren.
-Per e-mail een voorstel gehad welke totaal niet aantrekkelijk is en ons extra geld gaat kosten.
De bus die hij aanbiedt is een automaat, heeft geen achterklep (waardoor mijn man niet droog kan werken en is een 'ouder model' en heeft dus een mindere waarde.
-Het komt er op neer dat ze eigenlijk ons niet tegemoet willen komen en wij alleen maar meer geld kwijt zijn als we zouden ingaan op hun voorstel.
-Door hun nalatigheid zijn de occasions inmiddels fors duurder geworden indien zij ons eerder op de hoogte hadden gebracht (dus gelijk in augustus en niet na het telefoontje die van onze kant moest komen in maart) hadden we nog de mogelijkheid om voor een occasion te gaan.


Ik heb nogmaals gecheckt bij het merk zelf (en ook nog meerdere dealers gebeld) of dit model te bestellen is en dit is wel het geval. Dus het is erg raar waarom zij beweren van niet.

Wij gaan samen met een jurist nog een reactie op hun e-mail sturen. Mochten we er niet uitkomen gaat dit via de kanton rechter. Morgen nog even de puntjes op de i en dan kijken of ze met een betere oplossing komen..


Dan vraag je toch je geld terug (als je al betaald had) en bestel je hem ergens anders. En ga je erna even bij de oude dealer langs om hem te showen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 20:09 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Cath schreef
Inmiddels zijn we weer iets verder en zijn we we ook bij de dealer langs geweest.

Een korte samenvatting:

-Onze order is door een fout van hen geannuleerd, indien dit niet het geval was hadden we de bus wel gehad.
-De dealer houdt vol dat het model helemaal niet meer gemaakt wordt en dus deze bus niet kan leveren.
-Per e-mail een voorstel gehad welke totaal niet aantrekkelijk is en ons extra geld gaat kosten.
De bus die hij aanbiedt is een automaat, heeft geen achterklep (waardoor mijn man niet droog kan werken en is een 'ouder model' en heeft dus een mindere waarde.
-Het komt er op neer dat ze eigenlijk ons niet tegemoet willen komen en wij alleen maar meer geld kwijt zijn als we zouden ingaan op hun voorstel.
-Door hun nalatigheid zijn de occasions inmiddels fors duurder geworden indien zij ons eerder op de hoogte hadden gebracht (dus gelijk in augustus en niet na het telefoontje die van onze kant moest komen in maart) hadden we nog de mogelijkheid om voor een occasion te gaan.


Ik heb nogmaals gecheckt bij het merk zelf (en ook nog meerdere dealers gebeld) of dit model te bestellen is en dit is wel het geval. Dus het is erg raar waarom zij beweren van niet.

Wij gaan samen met een jurist nog een reactie op hun e-mail sturen. Mochten we er niet uitkomen gaat dit via de kanton rechter. Morgen nog even de puntjes op de i en dan kijken of ze met een betere oplossing komen..


Dan vraag je toch je geld terug (als je al betaald had) en bestel je hem ergens anders. En ga je erna even bij de oude dealer langs om hem te showen.


Dat laatste trekken ze zich niet zoveel van aan anders hadden ze wel eerder gebeld als ze t heel erg vonden. En tegen de tijd dat de bus weer geleverd is is die dealer dat allang vergeten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 20:11 



 
Profiel   

Volgens mij Jan, zijn ze inmiddels een stuk duurder geworden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 20:11 



 
Profiel   

Op facebook je verhaal doen en ze taggen. Soms wilt dat het proces ietsje doen versnellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 20:13 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Cath schreef
Inmiddels zijn we weer iets verder en zijn we we ook bij de dealer langs geweest.

Een korte samenvatting:

-Onze order is door een fout van hen geannuleerd, indien dit niet het geval was hadden we de bus wel gehad.
-De dealer houdt vol dat het model helemaal niet meer gemaakt wordt en dus deze bus niet kan leveren.
-Per e-mail een voorstel gehad welke totaal niet aantrekkelijk is en ons extra geld gaat kosten.
De bus die hij aanbiedt is een automaat, heeft geen achterklep (waardoor mijn man niet droog kan werken en is een 'ouder model' en heeft dus een mindere waarde.
-Het komt er op neer dat ze eigenlijk ons niet tegemoet willen komen en wij alleen maar meer geld kwijt zijn als we zouden ingaan op hun voorstel.
-Door hun nalatigheid zijn de occasions inmiddels fors duurder geworden indien zij ons eerder op de hoogte hadden gebracht (dus gelijk in augustus en niet na het telefoontje die van onze kant moest komen in maart) hadden we nog de mogelijkheid om voor een occasion te gaan.


Ik heb nogmaals gecheckt bij het merk zelf (en ook nog meerdere dealers gebeld) of dit model te bestellen is en dit is wel het geval. Dus het is erg raar waarom zij beweren van niet.

Wij gaan samen met een jurist nog een reactie op hun e-mail sturen. Mochten we er niet uitkomen gaat dit via de kanton rechter. Morgen nog even de puntjes op de i en dan kijken of ze met een betere oplossing komen..


Dan vraag je toch je geld terug (als je al betaald had) en bestel je hem ergens anders. En ga je erna even bij de oude dealer langs om hem te showen.


De bus is fors in prijs gestegen anders hadden we dat gelijk gedaan. Dus nu hopen op iets van schadevergoeding dan doen we dat alsnog. Enig minpuntje is dat we dan weer moeten wachten en we weten niet of de huidige bus dat trekt..


Laatst bijgewerkt door Cath op 02-06-23 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 20:16 



 
Profiel   

Tieneke schreef
Op facebook je verhaal doen en ze taggen. Soms wilt dat het proces ietsje doen versnellen.


Dat is ook een goede. Mochten we er niet uitkomen dan is dat de volgende stap.
Het scheelt dat mijn man nog maar een paar jaar met zijn bedrijf gestart is dus de kantonrechter is voor ons financieel goed haalbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 20:18 



 
Profiel   

Even los van de hele afwikkeling, kun je niet tijdelijk een bus leasen of huren tot dit achter de rug is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 20:42 



 
Profiel   

Renee1991 schreef
Even los van de hele afwikkeling, kun je niet tijdelijk een bus leasen of huren tot dit achter de rug is?


Dat zou een mooie oplossing zijn geweest echter moet de hele bus omgebouwd worden naar hoefsmidbus incl oven, gastank, zware onderdelen lassen zodat het niet schuift. Dit is een kostbaar en tijdrovend proces en helaas zitten ze hier ook niet op te wachten omdat het te ingrijpende aanpassingen zijn die je altijd blijft zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 20:48 



 
Profiel   

oproep je doen, je hebt kennis vd paardenwereld, miss is er wel een hoefsmid, die zeer binnenkort zijn bus in zou moeten ruilen en alles eruit zou moeten halen, kunnen jullie miss een deal maken om die zo te laten en over te nemen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 21:36 



 
Profiel   

speurneusc schreef
oproep je doen, je hebt kennis vd paardenwereld, miss is er wel een hoefsmid, die zeer binnenkort zijn bus in zou moeten ruilen en alles eruit zou moeten halen, kunnen jullie miss een deal maken om die zo te laten en over te nemen...


Dat is zeker een optie als het niet gaat lukken. Op dit moment rijdt de bus gelukkig nog dus als de reparaties qua kosten meevallen moeten we het zo maar even oplossen.. Hoefsmidbussen hebben het wat 'zwaarder' dan de gemiddelde bedrijfsbus er komt veel gewicht in van de ijzers en apparatuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 21:50 



 
Profiel   

Ik ben heel benieuwd of er al een update is met de bus.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-23 17:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 125 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen