Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 269 van de 313 [ 7808 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272 ... 313  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

 
Profiel   

Ik had een aantal herinneringen via de mail ingesteld bij Voordeelmuis, maar die kwamen sinds vorig jaar ineens niet meer binnen helaas.
Het is wel ideaal voor aanbiedingen!
Maar ik gebruik sinds een tijdje de app ‘Cheapp’, daar kun je zoeken op producten en de laagste prijs vinden, niet alleen bij de aanbiedingen, maar ook tussen huismerken bijvoorbeeld.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 20:40 



 
Profiel   

Wij overwegen om nog vaste airco te gaan plaatsen in de woonkamer die ook kan verwarmen. Nu willen wij in de gang, badkamer en zolder op de koudste dagen wel onze verwarming gebruiken voor het drogen van kleding, handdoeken en omdat het toilet anders te koud wordt.

Hoe doen anderen dit als de thermometer van de cv in de woonkamer staat en de airco de kamer op temperatuur houdt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 09:18 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Wij overwegen om nog vaste airco te gaan plaatsen in de woonkamer die ook kan verwarmen. Nu willen wij in de gang, badkamer en zolder op de koudste dagen wel onze verwarming gebruiken voor het drogen van kleding, handdoeken en omdat het toilet anders te koud wordt.

Hoe doen anderen dit als de thermometer van de cv in de woonkamer staat en de airco de kamer op temperatuur houdt?

Ik had als plan het volgende voor straks:

CV heeft minimumtemperatuur van 15 graden (onder de 15 schijnt airco niet meer voordeliger te zijn).
Airco laten bijverwarmen tot 19 graden
CV zet ik op 19,5 wanneer het 19 graden is. Dan verwarmd hij dus voor een halve graad bij beneden en ik neem aan dat hij dan ook boven meetrekt. De radiatoren die ik niet nodig heb zijn dicht.

Maargoed, airco komt morgen, dus het is nog even uitvogelen hoe het daadwerkelijk gaat werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 09:22 



 
Profiel   

Wij hebben radiatorknoppen van tado, dan kun je per ruimte verwarmen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 09:32 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Wij overwegen om nog vaste airco te gaan plaatsen in de woonkamer die ook kan verwarmen. Nu willen wij in de gang, badkamer en zolder op de koudste dagen wel onze verwarming gebruiken voor het drogen van kleding, handdoeken en omdat het toilet anders te koud wordt.

Hoe doen anderen dit als de thermometer van de cv in de woonkamer staat en de airco de kamer op temperatuur houdt?


Ik heb open haard stand op de cv, dan verwarmt hij de andere kamers wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:13 



 
Profiel   

Winged schreef
Ik had als plan het volgende voor straks:

CV heeft minimumtemperatuur van 15 graden (onder de 15 schijnt airco niet meer voordeliger te zijn).
Airco laten bijverwarmen tot 19 graden
CV zet ik op 19,5 wanneer het 19 graden is. Dan verwarmd hij dus voor een halve graad bij beneden en ik neem aan dat hij dan ook boven meetrekt. De radiatoren die ik niet nodig heb zijn dicht.

Maargoed, airco komt morgen, dus het is nog even uitvogelen hoe het daadwerkelijk gaat werken.


Ik ben benieuwd hoe dit in de praktijk gaat werken. Wil je dat hier of per pb delen?


manonutjuh schreef
Wij hebben radiatorknoppen van tado, dan kun je per ruimte verwarmen


Deze passen helaas niet op onze radiatoren, althans alleen op die van de badkamer.


gaucho schreef
Ik heb open haard stand op de cv, dan verwarmt hij de andere kamers wel.


Onze CV is 1,5 jaar oud en heeft die stand vast ook. Eens uitzoeken. Dank je wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:24 



 
Profiel   

Wil ik best doen, maar: reken er op dat mijn antwoord dan ergens in oktober/november komt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:32 



 
Profiel   

Hahaha, dat schiet voor ons niet op :+

Ik was nog aan het zoeken naar de open haard functie. Ik zag dat dit niet ingesteld moet worden op de ketel, maar via de honeywell round wifi modulation. Daar hebben wij nu een van in de woonkamer. Ik zag via de app dat je meerdere kamers kan toewijzen.
Dus volgens mij kan ik deze in de gang ophangen, koppelen aan de honeywell app en dan de gang instellen. Radiatoren in woonkamer dan uit.
Bekijk Honeywell Round Wireless Aan/Uit Draadloze Kamerthermostaat - zonder RF module op: https://www.bol.com/nl/p/honeywell-roun ... _iphoneapp

Iemand daar ervaring mee en of ik het zo goed begrijp? En iemand een idee wat een RF module is? :+

Ik heb hersenletsel, begrijpend lezen is niet mijn sterkste kant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 10:57 



 
Profiel   

Heeft iemand al de deal van de eeuw gezien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 19:40 



 
Profiel   

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... reenchoice

Rtl heeft een overzicht van de grote 5. Teruglevering staat er niet bij


Van de bron zit voor gas op 1.35 zag ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 23:07 



 
Profiel   

Gas doet bij Anwb vandaag 95 cent per kuub.
Dat is dus op dit moment de bodem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 23:58 



 
Profiel   

Het is mooi om te zien dat men geen grote prijsverschillen verwacht in de de markt de komende 3 jaar.
Des te meer reden om ook dynamisch aan te durven lijkt mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 12:10 



 
Profiel   

In september loopt ons contract af. We hadden 5 jaar contract tegen erg lage kosten en nu ook zonnepanelen op dak sinds afgelopen oktober!

Dus ik lees even mee wat wijsheid is

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 12:28 



 
Profiel   

Via gaslicht.com:

Oxxio 1 jaar vast € 1.2165 per m3 gas
Oxxio 3 jaar vast € 1.2269 per m3 gas
Eneco 1 jaar vast € 1.2322 per m3 gas.

Dat is nog altijd wel wat duurder dan ANWB dynamisch (prijs vandaag € 0,95 per m3 gas) maar die prijs is nu natuurlijk erg laag omdat er nagenoeg geen gas verbruikt wordt in de zomermaanden. De prijs kan gaan stijgen als we in het najaar weer gaan stoken met zn allen.

Voor 3 jaren je gasprijs vastklikken is ook wel aantrekkelijk.

Kwa elektra:
Oxxio 1 jaar vast € 0,3573/0,3114 per kWh, teruglevering € 0,09
Oxxio 3 jaar vast € 0,3648/0,3183 per kWh, teruglevering € 0,09
Eneco 1 jaar vast € 0,3639/0,3210 per kWh, teruglevering € 0,09.

ANWB dynamisch € 0,27 per kWh daggemiddelde vandaag.
Zelfs met zonnepanelen twijfel ik of vastklikken voor elektra wel zo verstandig is (voor ons).

Maar het is wel lekker dat de prijzen voor vaste contracten inmiddels echt serieus gedaald zijn!


Laatst bijgewerkt door Dees op 02-06-23 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 12:54 



 
Profiel   

Oxxio 3 jaar klinkt ook wel interessant.. in ieder geval voor mensen die afgelopen winder een klap omhoog gingen..
Ik kan het nog wel even aankijken, mn gasverbruik is niet zo hoog.. Of 1 jaar vast, dat zou ook kunnen.

Is ANWB ook interessant als je geen zonnepanelen hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 13:08 



 
Profiel   

Dynamisch is júist ook erg interessant zonder zonnepanelen :j Als wij geen panelen hadden dan waren we al lang overgestapt op dynamisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 13:14 



 
Profiel   

Ja de zonnepanelen zijn hier ook de reden om (nog?) niet naar dynamisch over te stappen.

Zou best kunnen dat dat ook best interessant zou kunnen zijn met over-capaciteit.
Maar ik doorzie het nog niet genoeg eigenlijk hoe dat dan op een goede manier zou werken.

Vooral ook als je mee gaat nemen dat het salderen er af zal gaan. En er op een gegeven moment wel iets van een thuis-accu zal komen. En dan ook of het zou lukken om een beetje op handige momenten stroom te verbruiken. Ik zit er eigenlijk niet echt op te wachten om dat een extra stress-factor in ons leven te maken, dagelijks er bovenop gaan zitten wanneer we de was moeten draaien / auto opladen enzo....

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 14:36 



 
Profiel   

Hier weer een update van de maandelijkse kosten bij ANWB Energie.
De kosten zonder vastrecht/dagkosten zijn als volgt:

[ img ]

De prijs voor teruglevering in mei is lager want er waren een paar uren met een behoorlijke negatieve kostprijs.
Valt mij al met al nog reuze mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 13:57 



 
Profiel   

Is dan bij de ANWB de prijs heel de maand hetzelfde voor gas ? Ik dacht eigenlijk dat dynamisch per dag verschilde ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 14:18 



 
Profiel   

Maandgemiddelden.
Al wijzigt de gasprijs per dag eigenlijk al een hele tijd niet meer. Af en toe eens een cent eraf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 14:21 



 
Profiel   

Maar hoe zit dan met die terugleververgoeding...? Het kan bvb. wel gemiddeld per dag 25 cent zijn, maar stel dat het dan even simpel gezegd 1 euro is in de nacht en op momenten dat zonnepanelen wèl produceren dan is het 1 cent.... of is daar al rekening mee gehouden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 14:45 



 
Profiel   

Tja, ik kan het niet mooier maken: GEMIDDELD hebben wij voor alle kWh's die door ons zijn teruggeleverd, een vergoeding van € 0,21 cent per kWh gekregen in de maand mei 2023.
En eh.... de zonnepanelen werken niet in de nacht maar vooral midden op de dag ;)

Dit is allemaal gebaseerd op de berekeningen van ANWB zelf; ik heb de maandelijkse kosten die ANWB ons in rekening brengt, gefileerd tot deze bedragen per m3/kWh. En ja, het klopt -:)

Ik maak deze berekeningen voor mezelf. Ik deel het omdat er veel onduidelijkheid is over dynamische energiecontracten. Want ondanks dat er vorige week een moment was met een negatieve Kwh prijs van een 45 cent, per saldo hebben wij nog altijd een nette opbrengst voor onze zonnepanelen per kWh. Heel veel beter dan bij traditionele aanbieders in ieder geval :D Meten is weten.

De opbrengst van zonnepanelen is bij ons per jaar lager dan ons verbruik. De salderingsregeling is dus 100% van toepassing.

Je kunt kritisch zijn en stellen dat wij bij ANWB dynamisch niet optimaal kunnen salderen. Immers, we betalen iedere maand een paar cent meer per kWh dan we terugkrijgen. Maar zet je dit prijsverschil af tegen de lagere prijs per kWh die we bij ANWB uberhaupt betalen tov niet-dynamische leveranciers, dan kan het nog altijd goed uit om gewoon bij ANWB te blijven zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 15:25 



 
Profiel   

Ah het is een persoonlijke berekening, niet iets dat door henzelf algemeen online is geplaatst ofzo :)*
Ja precies daarom dus, omdat er 's nachts geen stroom opgewekt wordt door de meeste mensen ;)

Bedankt dat je het hier plaatst +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 16:35 



 
Profiel   

Je zou in theorie een windmolen kunnen hebben :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 17:13 



 
Profiel   

Ik heb zonnepanelen en nu ook over op anwb. Mocht het toch niet bevallen kan ik er ook gemakkelijk weer weg.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 20:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 269 van de 313 [ 7808 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272 ... 313  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen