Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Flexa muurverf

 
Profiel   

Iemand enig idee, of verf van een tester (zelfde kleur en merk), toch anders kan uitvallen als uit blik en de hele muur doet? :)

Flexa verf gaat het om :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 00:00 



 
Profiel   

Tot nu toe kwam het bij mij altijd overeen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 05:48 



 
Profiel   

Zou overeen moeten komen maar kan er wel anders uit zien door een andere lichtinval bijvoorbeeld

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 05:49 



 
Profiel   

Als je de verf laat mengen van flexa komt het 100% overeen. Met de reeds gemengde kleuren van flexa hanteren ze een foutmarge van 5% en kan de kleur per pot best anders uitkomen.

Hoe ik dit weet? Dit jaar geschilderd met flexa en kleurverschil tussen 3 blikken was enorm. Echt niet leuk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 05:55 



 
Profiel   

Wij hebben vrij veel muren al ooit geverfd met diverse kleuren van Flexa en altijd daar laten mengen idd. Is altijd goed gegaan. Wel enorm muf zeg dat je kleurverschil hebt als je de 'voorgekleurde' verf koopt. Dat is balen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 07:09 



 
Profiel   

Baloedebeer schreef
Als je de verf laat mengen van flexa komt het 100% overeen. Met de reeds gemengde kleuren van flexa hanteren ze een foutmarge van 5% en kan de kleur per pot best anders uitkomen.

Hoe ik dit weet? Dit jaar geschilderd met flexa en kleurverschil tussen 3 blikken was enorm. Echt niet leuk..


Klopt, ik had eerst zo’n testertje van Urban taupe was helemaal mijn kleur op internet. Maar met die tester was veel donkerder.

En de eentje viel zelfs helemaal geel uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 08:31 



 
Profiel   

Stukje van de muur, vleugje kleisteen van Flexa.
Misschien over paar maanden of jaar tintje donkerder te gaan. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 08:32 



 
Profiel   

Hoeveel keer is er overheen gegaan en is er voorstrijk gebruikt?
Het zou niet moeten, maar ik weet wel van Flexa dat het mooier is om 2x te doen en dat het donkerder kan opdrogen. Wat voor muur is het? Nieuwbouw of huis wat er al stond? Dan kan ik het eventueel ook morgen navragen op mijn werk voor je. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 08:35 



 
Profiel   

Toevallig heb ik afgelopen weekend een kamer geschilderd met flexa easy care verf, en die kleuren kwame ook overeen met de testers.
Ik heb bijde kleuren zo gelijk op de muur gedaan, zonder voorstrijk of iets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 08:37 



 
Profiel   

Verf al 20 jaar met Flexa. Keuren kloppen. MAAAR altijd dezelfde basis nemen en dezelfde kleurnummers
en niet even een ander merk gebruiken(zie foto)De donkere is de Flexa de lichte is Histor.
Kan geen kwaad want het is de grondlaag. ;)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 08:40 



 
Profiel   

Banyu schreef
Baloedebeer schreef
Als je de verf laat mengen van flexa komt het 100% overeen. Met de reeds gemengde kleuren van flexa hanteren ze een foutmarge van 5% en kan de kleur per pot best anders uitkomen.

Hoe ik dit weet? Dit jaar geschilderd met flexa en kleurverschil tussen 3 blikken was enorm. Echt niet leuk..


Klopt, ik had eerst zo’n testertje van Urban taupe was helemaal mijn kleur op internet. Maar met die tester was veel donkerder.

En de eentje viel zelfs helemaal geel uit.


Ik heb hier ook urban taupe op de muur, maar die was zowel uit blik als op tester hetzelfde. 2 voorgemengde blikken gebruikt en geen kleurverschil. Ik doe wel altijd 2 lagen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 08:41 



 
Profiel   

Op internet/ beeldscherm zien kleuren er ALTIJD anders uit dan in het echt. Dat heeft ze maken met de kleurrange van monitoren/schermen; RGB en in het echt is het bv CMYK/RAL?Pantone.
Als een tester afwijkt van het blik verf of andersom kan het zijn dat het van een verschillende batch is gemengd.
Met blikken Flexa muurverf (dus niet ter plekke gemengd) kan het onderling per blik schelen en best wat ook. Heel irritant als je net een stuk te kort komt en een nieuw blik openmaakt en dat blijkt heel anders op te drogen.... gelukkig staat er een kast voor. Uiteindelijk 2 blikken bij elkaar gemengd voor de andere muren en die gerold. Batchnummers waren ook verschillend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 08:45 



 
Profiel   

Van een plaatje van internet valt inderdaad niks te zeggen. Bij ons werkten de kleurtesters ook niet. Vanwege de verbouwing hadden we ze in elke kamer bekeken behalve de kamer die we ermee wilden verven. Nou, de kleur viel 10x heftiger en donkerder uit. We hebben vervolgens een lichtere kleur gebruikt en vervolgens een 3e poging met een nog lichtere tint. Wat een ellende. :P
Wij vonden de kleur op de wand ineens heel fel, maar ik denk wel dat tester en blikken verf overeen kwamen. Het was alleen ander licht dan de ruimtes waar we de tester hadden gezien én een groter vlak zal ook meer doen dan teststukje op A4-formaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 08:54 



 
Profiel   

Banyu schreef
Baloedebeer schreef
Als je de verf laat mengen van flexa komt het 100% overeen. Met de reeds gemengde kleuren van flexa hanteren ze een foutmarge van 5% en kan de kleur per pot best anders uitkomen.

Hoe ik dit weet? Dit jaar geschilderd met flexa en kleurverschil tussen 3 blikken was enorm. Echt niet leuk..


Klopt, ik had eerst zo’n testertje van Urban taupe was helemaal mijn kleur op internet. Maar met die tester was veel donkerder.

En de eentje viel zelfs helemaal geel uit.

Ik heb ook urban taupe en inderdaad een kleurverschil, maar dat kwam omdat ik eerst een klein blik had en andere grote emmer (met prijsverschil, dus ander type verf), gelukkig valt het niet op bij ons

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 09:32 



 
Profiel   

xSagan schreef
Hoeveel keer is er overheen gegaan en is er voorstrijk gebruikt?
Het zou niet moeten, maar ik weet wel van Flexa dat het mooier is om 2x te doen en dat het donkerder kan opdrogen. Wat voor muur is het? Nieuwbouw of huis wat er al stond? Dan kan ik het eventueel ook morgen navragen op mijn werk voor je. :)


Dit zijn 2 lagen.
Huis stond er al, en de kleur die er eerst op zat is gebroken wit sinds 2019

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 14:45 



 
Profiel   

Ik heb het nagevraagd en zoals hier boven al mooi uitgelegd was, heeft het inderdaad ook met de RGB kleuren te maken en het batch nummer. Ook kan het te maken hebben dat je net alleen in een licht stuk de tester had gedaan, maar verder hoort de tester overeen te komen met het blik.:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 18:18 



 
Profiel   

xSagan schreef
Ik heb het nagevraagd en zoals hier boven al mooi uitgelegd was, heeft het inderdaad ook met de RGB kleuren te maken en het batch nummer. Ook kan het te maken hebben dat je net alleen in een licht stuk de tester had gedaan, maar verder hoort de tester overeen te komen met het blik.:)


Oké thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 23:14 



 
Profiel   

Idd er zit zo enorm veel verschil in de kleuren op internet en werkelijkheid.

Maar ook kleuren ernaast kunnen een kleur best wel wat laten veranderen van kleur. Niet enkel de verf kleur die je ernaast gebruikt maar ook de kleur van je meubels, vloer etc.

Baloedebeer die 5% marge is van de "moederstaal"
Het lastige daarbij is wel, valt de ene donkerder uit en de andere lichter dan heb je soms best een groot verschil.
Kleuren op folders is ook drukinkt en kan een verschil geven.

Wij adviseren altijd, neem je een standaard tester blijf dan ook in de standaard blikken verf.
Met name de Flexa Creations wijkt best wel wat af als je die gaat mengen in wat anders.
Maar meng ook altijd de blikken onderling.
Twijfel of je genoeg heb, stop in een hoek. Meng de nieuwe verf bij de oude en ga dan pas verder.
In een hoek heb je door lichtinval vaak al wat verschil (ook al komt het uit hetzelfde blik) en zo valt het veel minder op.

Daarnaast heb je idd ook nog te maken met het batch van de standaard blikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 07:01 



 
Profiel   

Ik had pas een groen en een terracotta kleur uitgezocht op een kleurstaal en deze laten mengen door Flexa. Die vielen allebei heel anders uit. De terracotta werd knal oranje :=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 07:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen