Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 74 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

welke barbecue heb jij?

 
Profiel   

ja handig!
ik zag deze ook nog

[ img ]
lijkt me ook heel erg fijn om te kunnen gebruiken
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 20:06 



 
Profiel   

Dat ziet er handig uit.
Waar heb je die gevonden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 07:08 



 
Profiel   

https://www.fruugo.nl/cilinder-grilling-basket-roestvrij-staal-barbecue-net-groenten-vlees-bbq-mand/p-162509804-345416111?language=nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 07:26 



 
Profiel   

een grote weber voor thuis, en een cobb voor ergens anders
[ img ]

https://cobbshop.nl/

Nielojram schreef
Als je geen diehard bbq-er bent volstaat een Weber prima, qua kwaliteit.
Worstjes, speklapjes, hamburgers, dat werk, is een Weber echt topkwaliteit. Zeker ook vaak voor een leuke deal te kopen bij de bouwmarkten, of desnoods tweedehands.

Als je een vleeschmeester bent, zou ik inderdaad in de hoek van kamado en green egg kijken.

ik kan toch heel aardig uit de voeten op een grote weber, met allerhande soorten vlees, wat zich echt niet alleen beperkt tot een speklapje. Vergt wel heel goede beheersing van je vuur.
Wb de Cobb ben ik dat wel met je eens, die is minder geschikt voor bv low en slow, maar wel een heerlijk ding. Ik heb hem al 13 jaar, en zweer er nog steeds bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 07:32 



 
Profiel   

Voor de amateur vostaat de Weber, echt? Kun je nagaan.. ik vind die webers al dure elite-bbq's :+ .

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 07:39 



 
Profiel   

Ik heb een kleine electrische Weber. Fantastisch ding. Even aanzetten en gaan. Ik ben meest van de tijd alleen en gebruik hem dan ook. Groente erop, of een vegaburger of een visje. Maar zet hem ook gerust aan als er bezoek is. Lekker even een hapje als we in de tuin zitten.

Geen gestink, niet lang wachten tot de kolen warm zijn etc. Echt superhandig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 09:26 



 
Profiel   

Ik woon in een appartement en aar is een BBQ al een ding op je balkon.
Kolen mag niet , gasfles mag niet.... dus blijft electrisch over.
Dan nog moet je geluk hebben met de buren etc etc...
Ik zit gelukkig op de hoogste etage en 1 flat van de hoek, de buren daar heb ik meer last van dan andersom en ik hoor ze nooit.

Ik heb een Weber Q1400 gekocht.

[ img ]

Werkelijk ideaal ding, ik gebruik hem met mooi weer iedere dag.
Voordeel van deze is de aluminium lekbakjes die je eronder zet.
Vaak zijn die electrische met zo'n waterbak, dat is zo'n gekloot met schoonmaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 10:21 



 
Profiel   

Lielle schreef
een grote weber voor thuis, en een cobb voor ergens anders
[ Afbeelding ]

https://cobbshop.nl/


ik kan toch heel aardig uit de voeten op een grote weber, met allerhande soorten vlees, wat zich echt niet alleen beperkt tot een speklapje. Vergt wel heel goede beheersing van je vuur.
Wb de Cobb ben ik dat wel met je eens, die is minder geschikt voor bv low en slow, maar wel een heerlijk ding. Ik heb hem al 13 jaar, en zweer er nog steeds bij.



Ik wil net zeggen, ook met een weber kun je meer dan hollands vlees verschroeide...
Ik kan eigenlijk op de weber bijna alles wat ik op de primo ook kan. Alleen als het buiten flink waait of erg koud is is de weber lastig omdat de temperatuur snel wiebelt.
Voordeel vd weber is dat hij minder kwetsbaar is en lichter.

Hier gebruik ik meestal de primo, voor picanha pak ik de weber. Of als de primo te klein is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 10:27 



 
Profiel   

Ik heb dezelfde als ElCamino. Ook met hoes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 10:47 



 
Profiel   

Wij hebben deze:
https://www.bol.com/nl/nl/p/campingaz-4 ... gLGKvD_BwE

Ik pak wel veel van de wanden binnenin in met aluminium folie als we gaan barbecuen, dat scheelt zo veel schoonmaakwerk :'). Top ding en ik vind een gasbarbecue super fijn in gebruik! We doen ook echt zo lang met een gasfles dat dat de kosten ook niet zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 11:15 



 
Profiel   

die weber Q1400 vind ik wel een interessant ding!
hier gelukkig geen zeurende buren, er word hier sowieso veel tuinhout in kachels gestookt en is er veel herrie,dus wat dat betreft maakt het niet uit.

ik zag ook nog een hele leuke hybride barbecue van princess.
maar heb wel al gemerkt dat je echt even moet bekijken hoe het er uitziet en niet vanaf internet moet kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 11:22 



 
Profiel   

Wij hebben sinds vorige week een simpele barbecue van de Action en moet zeggen dat hij ons prima bevalt. Wij gebruiken geen houtskool maar gewoon brandhout maar ook daar is hij stevig genoeg voor. Hiervoor hebben wij ruim 10 jaar een oude kruiwagen gebruukt waarop we een los rooster legden. Helaas is deze na dik 10 jaar zover weggerot op de bodem dat hij niet meer bruikbaar is. Voor ons is barbecuen juist het spelen met vuur op een simpel apparaat en niet een luxe apparaat.

Edit: we hebben nu deze.... https://www.action.com/fr-fr/p/barbecue ... uct_shared


Laatst bijgewerkt door lizy29 op 05-06-23 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 11:38 



 
Profiel   

Tepro Toronto XXL

Heel blij mee. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 11:42 



 
Profiel   

Hier ook een kleine rechthoekige Weber, ideaal ding voor alles wat je maar wilt klaarmaken.
Vroeger had ik ook van die bbq emmertjes, los van de belabberde kwaliteit, waren dat hele fijne dingen, branden mooi en lang, lucht werd goed en gelijkmatig aangezogen.
En dan staat hier nog zo'n smoker als LouLou heeft, maar daar ben ik niet zo'n fan van. Teveel gedoe en ik kook niet graag met een deksel erop.

@Lizy29, hier gebruiken we ook geen houtskool, nou ja, we maken dat zelf door alle snoeihout van de afgelopen jaren lekker op te branden :D Inderdaad het spelen met het vuur om de temperatuur en kooksnelheid goed te krijgen is het leuke eraan.
En dan merk je pas wat een smaakverschil het kan geven. Zo geeft hulsthout een heel verrassende smaak aan het vlees.
Je brengt me wel op een idee, hier hebben we nog een oude kruiwagen staan, die al jaren niet meer gebruikt is en op die manier misschien nog wel een mooi tweede leven kan hebben :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 11:55 



 
Profiel   

In de folder van welkoop staat dat ze 25% korting hebben op weber bbq en benodigdheden

Ik gebruik nu liever ook hout ipv kolen. Bevalt een stuk beter. Die druivenplanten gaven een lekkere wat zoetige smaak. Waren snel op temperatuur en gloeiden lang na. Ik gooi er ook meestal groentes en aardappelen in alu folie op en beperkt vlees of vis. Meer een normale maaltijd maar dan klaargemaakt op de bbq ipv de pan of oven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 12:15 



 
Profiel   

Siamsmeesje schreef
Hier ook een kleine rechthoekige Weber, ideaal ding voor alles wat je maar wilt klaarmaken.
Vroeger had ik ook van die bbq emmertjes, los van de belabberde kwaliteit, waren dat hele fijne dingen, branden mooi en lang, lucht werd goed en gelijkmatig aangezogen.
En dan staat hier nog zo'n smoker als LouLou heeft, maar daar ben ik niet zo'n fan van. Teveel gedoe en ik kook niet graag met een deksel erop.

@Lizy29, hier gebruiken we ook geen houtskool, nou ja, we maken dat zelf door alle snoeihout van de afgelopen jaren lekker op te branden :D Inderdaad het spelen met het vuur om de temperatuur en kooksnelheid goed te krijgen is het leuke eraan.
En dan merk je pas wat een smaakverschil het kan geven. Zo geeft hulsthout een heel verrassende smaak aan het vlees.
Je brengt me wel op een idee, hier hebben we nog een oude kruiwagen staan, die al jaren niet meer gebruikt is en op die manier misschien nog wel een mooi tweede leven kan hebben :j

Wel even je band er ar halen want dat kon wel eens gaan smelten. Bij ons stond hij op een steen om hem recht te zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 12:19 



 
Profiel   

Die band moet er hoe dan ook af, want die is al jaren lek, precies de reden dat hij niet meer gebruikt word (en ja, die kan vervangen worden maar m'n vader wil dat blijkbaar niet).
Maar een paar stenen is wel te regelen hier :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 12:32 



 
Profiel   

ik heb nog gekeken bij de weber barbecue,maar ik vind de prijs echt te hoog en vind ze ook te groot.
ik heb nu een princess hybride barbecue gekocht.
deze
https://www.princesshome.eu/nl-nl/princ ... 252.01.001

kun je kiezen tussen electrisch of kooltjes, en dat lijkt me wel handig.
eerst maar es kijken hoe het gaat,kan altijd later nog wat anders kopen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 18:07 



 
Profiel   

Ik heb jaren een Weber mastertouch gehad en daar vanalles op gemaakt. Pulled pork, ribben, Wings, picanha, buikspek ..

Nu ben ik alleen en heb hem verkocht en een kleine Weber gas BBQ terug gekocht. Lekker snel op temperatuur, geen gigantisch rooster om schoon te maken en nooit klooien met wind en vuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 19:20 



 
Profiel   

'Welke heb jij...?'

Geen.

Bakken kan ik op zonne-energie in de zomer (cook-kit) en braden doen we in de keuken (die is daar speciaal voor gemaakt).

(Ik kan de organisatie achter cook-kit niet zo snel vinden op het www.
Bol punt commercie heeft een 'brother sun good' van hetzelfde technische principe.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 20:51 



 
Profiel   

Hier ook geen barbecue. En mis hem ook niet. Ik bak net zo makkelijk in de keuken. En ik kook nooit voor iemand anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 20:58 



 
Profiel   

Heb vandaag bij de welkoop, met 25% korting, een weber Bar-B-Kettle gekocht. Ben benieuwd hoe die gaat bevallen! :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 19:12 



 
Profiel   

wij hebben een elektrische barbecue besteld.
eentje die wel een standaard heeft maar ook op tafel kan.
We zijn maar met 2 en bbq op kolen heeft wel misschien dat typische bbq maar echt heel gezond zijn die kolen en rook ook niet. En dan de opkuis nadien van de assen en de kolen...blegh
Nu ook geen stress meer door af te vragen of er genoeg kolen zijn en of we moeten bijhalen en dat soort gedoe.
Ben heel benieuwd, begin volgende week zou die geleverd worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 19:23 



 
Profiel   

Hier de Everdure Hub, een houtskool bbq met elektrische ontsteking en draaiend spit waar zelfs een speenvarken aan kan maar wij meestal gebruiken om kip te grillen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 19:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 74 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen