Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 226 van de 269 [ 6725 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229 ... 269  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

 
Profiel   

Gefeliciteerd Lotte! Gaaf hoor!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 22:20 



 
Profiel   

Is het misschien leuk dat we (alle mensen die recent acceptatie van hun bod hebben gehad of de sleutel van hun huis enzo een sfeerfotootje plaatsen? Zodat we beetje weten wat voor huis bij wie hoort? Of is dat te openbaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 22:28 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Wij hebben gisteren de sleutels gekregen *\o/*
Meteen de wc helemaal goed opgemeten en alles besteld. We hebben zo’n mooie tegel uitgezocht <3
Volgende week beginnen we met slopen van het muurtje en plaatsen van de balk.
Dit is ons huis
[ img ]

De woonkamer, linker muurtje gaat er uit, naar de keuken, zodat we een open woonkeuken krijgen. En de schouw/pijp rechts gaat er ook uit, zodat we een lange muur hebben. Alles is geel en vies :=
[ img ]

En dit is dus het toilet :+
[ img ]

Dit worden de vloertegels, de wandtegels worden effen grijs/bruin. Die kleur komt ook terug in de vloertegels.
Ik vind ze zo mooi <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 07:43 



 
Profiel   

Oh leuk huis zeg Diahyo! En hele leuke tegels zo voor de badkamer! Kan me voorstellen dat je er naar uitkijkt wanneer dat er eenmaal in zit en de muur eruit is. Heel leuk zeg! Ook gefeliciteerd met het krijgen van de sleutels! Is het nu helemaal echt natuurlijk! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 10:41 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Gefeliciteerd!

Wij hebben gisteren de sleutels gekregen *\o/*
Meteen de wc helemaal goed opgemeten en alles besteld. We hebben zo’n mooie tegel uitgezocht <3
Volgende week beginnen we met slopen van het muurtje en plaatsen van de balk.
Dit is ons huis
[ [url=m/x0B23S.jpg]Afbeelding[/url] ]

De woonkamer, linker muurtje gaat er uit, naar de keuken, zodat we een open woonkeuken krijgen. En de schouw/pijp rechts gaat er ook uit, zodat we een lange muur hebben. Alles is geel en vies :=
[ [url=m/uwwb5p.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit is dus het toilet :+
[ [url=m/J3tHxf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit worden de vloertegels, de wandtegels worden effen grijs/bruin. Die kleur komt ook terug in de vloertegels.
Ik vind ze zo mooi <3
[ [url=m/kdDLuv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel gaaf! Wij hebben dezelfde kleur vloertegels (maar dan 60x60) in de badkamer, maar dan de wanden wit (30x60 tegels), een rondom tegel plint in dezelfde kleur en bij het toilet en de douche zitten de vloertegels ook op de wand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 11:24 



 
Profiel   

Oh wat een gave tegels inderdaad. En echt een leuk huis waar je iets heel moois van kan maken. Heel fijn dat je de sleutels hebt. Kan niet wachten tot dat moment bij ons.

Hier ook even voor de sfeer
Vooraanzicht (wij zijn er echt verliefd op)
[ img ]

Dit zijn de schuren achter het huis (hier komen de stallen enzo en looda rechts mn trailer etc)
[ img ]

De 'vintage' keuken die er als een van de eerste dingen uit gaat.
[ img ]

De 'achtertuin'
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 11:32 



 
Profiel   

Wat een charmant huis zeg Hutcherson! Kan me voorstellen dat je er naar uit kijkt om de sleutels te krijgen. Heel erg leuk! Die luiken geven het ook veel uitstraling. En lekker stuk grond bij zeg!

Het huis dat wij hebben gekocht is in de laatste jaren gesplitst in 2 woningen, dus daar gaan wij er weer 1 van maken. En beneden willen we graag vloerverwarming, nieuwe vloer, nieuwe keuken dus ook aantal dingen vervangen en veranderen. Altijd leuk om daar mee bezig te kunnen.

Heb je een foto van de keuken die je dus hebt om er straks in te plaatsen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 12:02 



 
Profiel   

Mooi huis zeg! Nog wel wat werk, maar dan heb je ook iets moois :j

Ik ben vooral heel blij dat we op een hoek zitten met prima tuin. Er zit nog een garage helemaal achterin, fijn voor de motoren. Het huis zelf heeft vooral heel veel achterstallig onderhoud. Maar daardoor wel veel potentie. Ik hoop dat we niet teveel verrassingen tegen gaan komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 13:12 



 
Profiel   

Leuke huizen Hutcherson en Lotte_Wessel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 13:35 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Mooi huis zeg! Nog wel wat werk, maar dan heb je ook iets moois :j

Ik ben vooral heel blij dat we op een hoek zitten met prima tuin. Er zit nog een garage helemaal achterin, fijn voor de motoren. Het huis zelf heeft vooral heel veel achterstallig onderhoud. Maar daardoor wel veel potentie. Ik hoop dat we niet teveel verrassingen tegen gaan komen.


Ik heb me er een beetje op ingesteld dat zodra we iets 'opentrekken' er meer ellende boven komt :') kan t alleen maar meevallen. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 16:36 



 
Profiel   

Hahaha ja daar ben ik ook een beetje bang voor. Nu hebben wij gelukkig niet een heel oud huis. En dit type huis is in het hele dorp ongeveer gebouwd toen. Onze vrienden die komen helpen wonen in zo’n zelfde type huis en hebben alles al grondig gebouwd. Dus die konden redelijk inschatten wat we tegen gaan komen.

Ik vermoed dat dat bij jullie huis heel anders is. Maar het is wel ene pareltje en het opknappen waard :j

Wij hebben vandaag een start gemaakt. Ik heb ook overal foto’s gemaakt. Maar dat verhuis ik naar het verbouwingstopic, dat is hier wat offtopic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 20:20 



 
Profiel   

Zoon keuken als wat jij nu in je huis hebt zitten zoek ik voor mn stal straks :+

Het stelt me wel gerust dat er bouwtechnisch aan ons huis niet veel hoeft te gebeuren. Vooral cosmetisch gaan we veel doen. Vooral keuken krijgt grote makeover met verwijdering van muren. En het gastentoilet gaat op de schop. Verder andere kozijnen en ramen. Stal wordt helemaal omgebouwd. Gaat wel een tijdje duren allemaal maar heb de keuken al, heb een buitendeur voor stal, heb een staldeur zelf voor binnen. Heb nog n offerte binnen, hopelijk morgen de laatste zodat we alles op kunnen sturen naar hypotheekverstrekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 20:45 



 
Profiel   

Je mag ‘m komen halen hoor :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 21:19 



 
Profiel   

Wij hebben vorige week geboden op een huis waarvan afgelopen donderdag de sluiting was.. zojuist met een mail de afwijzing ontvangen.

Natuurlijk was het te verwachten, maar hik t blijft pijnlijk.

Moeten dus toch eerst maar lot winnen voordat het wat gaat worden.. ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 19:31 



 
Profiel   

He balen MaritB, maar jullie huis komt ook wel! Er komt vast nog iets mooiers op jullie pad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 19:33 



 
Profiel   

Balen :\

Wij zijn begonnen met klussen. Bah, wat is het ranzig. Maar goed, we hebben al wel veel kunnen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 19:56 



 
Profiel   

Gefeliciteerd voor de gelukkigen huis koop geslaagden!

Voor het van keukens afkomen… gewoon op marktplaats zetten. “Gratis af te halen, zelf demonteren”. Werkt fantastisch. Onze oude keuken is van voor tot achter door een stel mannen opgehaald. Super netjes gedemonteerd en alles meegenomen. Binnen 2 uur stonden ze weer buiten. Scheelt echt een hoop gezeik. Ook kwa afvoeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 20:02 



 
Profiel   

Ook een goed idee Shiloh! De keuken die in het huis zit die wij hebben gekocht, is ook nog wel redelijk netjes dus is wel een goed idee om daar snel van af te komen.

Wij hebben inmiddels de afspraak staan voor bouwkundige keuring volgende week, en taxatie als het goed is deze week nog. Ook contract getekend met de bank en daar met 3 weken de afspraak. Ze verwachten dat dat met 4 weken wel rond is dus even duimen dat het meezit. Willen graag dus wat extra voor verbouwen dus zou fijn zijn als dat allemaal kan.

Marit wat ontzettend balen zeg! Ik hoop voor je dat je toch snel wat anders leuks vindt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 22:43 



 
Profiel   

Onze casus voor hypotheek is overgenomen vanwege vakantie. Kreeg gelijk n mail van die man met excuses dat er zoveel mis is gelopen....ik wist niet dat er iets was 'misgegaan' maar blijkbaar dus ook weer niet als gebruikelijk gegaan. Hopelijk krijgen we snel meer info. Offertes zijn bijna rond.
Hopelijk dan echt alles groen licht zonder gekkigheid. En contact gehad met notaris en die hebben n afspraak ingepland met ons maar we weten niet waarvoor :') gaat ook weer lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 23:58 



 
Profiel   

Lotte_Wessel. Houdt er wel rekening mee dat de mensen die reageren mogelijk niet Nederlands spreken. Volgens mij zijn dit bedrijfjes die massaal oude keukens ophalen en naar oost Europa brengen om daar weer te verkopen of zo. Maar degene die ik sprak reageerde heel netjes en snel en hield zich helemaal aan de afspraak. Mijn tip is wel, zorg dat je een paar dagen over hebt. Mocht er nou 1 toch niet op komen dagen, heb je nog tijd om een ander te vinden en desnoods toch zelf af te breken. Er zijn er genoeg. Ik had in 2 uur tijd 4 reacties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 00:04 



 
Profiel   

Hier inmiddels weer paar dagen verder.. Vorige week vrijdag zou de hypotheekverstrekker de beoordelaar bellen voor wat er precies in dat laatste verslag moet van de accountant. Maar helaas krijgen ze geen contact. En er is inmiddels wel een verklaring gekomen maar dat is zo vaag, dat ga ik niet voorleggen aan mn accountant. Hij vraagt 120€ per ding.

Verder belde de makelaar. Morgen verloopt ons voorbehoud van financiering en in principe gaat het dossier dan naar de notaris.
Bericht van notaris gekregen na een week pogingen doen om ze te bellen...
Ze geven aan dat de afhandeling 8 tot 10 weken gaat duren voordat we de sleutel hebben. Dus toch zoals hier in het topic benoemd. Balen. Betekend dus niet laatste week van juli. Hopelijk half augustus.

Baal zo van het proces. Had het erover met een vriendin die in december haar huisje kocht. Dat was echt zo van: jullie bod is geaccepteerd! FEEST. Daarna ff de hypotheekverstrekker inschakelen waar ze al contact mee hadden gehad. Die heeft alles ingezet, telefoon: alles is goedgekeurd zal ik de makelaar dit laten weten? FEEST.

En wij.... Ja t is allemaal wel oke... Maaaaar nog even 5 documenten aanleveren. Maar we weten praktisch niet wat erin moet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 18:49 



 
Profiel   

Maar dan is jullie financiering toch nog niet rond Hutcherson ?

Ik heb in het verleden dat gedoe ook gehad met een hypotheek in Nederland toen mijn ex als zelfstandige werkte, echt een drama aan extra documenten die aangeleverd moesten worden. Uiteindelijk hebben we het wel rond gekregen maar duurde erg lang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 18:55 



 
Profiel   

Charaz schreef
Maar dan is jullie financiering toch nog niet rond Hutcherson ?

Ik heb in het verleden dat gedoe ook gehad met een hypotheek in Nederland toen mijn ex als zelfstandige werkte, echt een drama aan extra documenten die aangeleverd moesten worden. Uiteindelijk hebben we het wel rond gekregen maar duurde erg lang.


We hebben dit vandaag nogmaals nagevraagd maar ook hier werd weer bevestigd (ditmaal door collega hypotheekverstrekker ivm vakantie) dat we akkoord hebben op de financiering alleen dus moesten voldoen aan de voorwaarden van aanleveren offertes (hebben we nu) en vnog n verklaring van accountant dat de inkomsten van mijn verloofde zn bedrijf ook bij hem op de inkomstenbelasting worden gezet. -O- deze meneer snapte zelf ook niet wat het nut hiervan was maar de uiteindelijke beslisser wil dat. Tis ons nog niet duidelijk wat daarin moet dus hopelijk morgen meer duidelijkheid.

Dus die twee dingen waren de voorwaardes en als die vervuld zijn wordt t bedrag vrijgegeven.
Het is me een kriem hoor. Morgen 6 weken verder na tekenen koopcontract.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 19:47 



 
Profiel   

Dat vind ik precies wat gek … want na het tekenen van ons koopcontract gingen de 4 maanden in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 19:56 



 
Profiel   

Ooooh dat valt toch nog reuze mee ? 6 weken na het tekenen van het koopcontract ?

Komt vast allemaal op z’n pootjes terecht, hopelijk is het snel geregeld allemaal
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 22:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 226 van de 269 [ 6725 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229 ... 269  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen