Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 21:33

Ziet er goed uit horsii. Gaan jullie de lichtkoepels zelf plaatsen of met hulp van de aannemer?

Hier nu vooral aan het focussen op de badkamer boven. Stortbak op z'n plek, fermacell op de vloer leggen, tegels gekocht voor de vloer en de wand, douche nu voorbereid op waterdichtheid met een coating.

Daarna komt het stuccen van de hele bovenverdieping toch wel akelig dichtbij :roll: Vinden we allebei een beetje spannend, maar mijn vriend heeft in ons vorige huis ook veel zelf gestuct (met succes) en als het echt niet lukt bellen we gewoon een stucadoor die het over een jaar komt stuccen :')

horsii

Berichten: 7597
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 21:48

Ook lekker druk rénee. Benieuwd naar het resultaat.
Dan moet het stucen nu ook lukken toch.


Gaan we zelf doen. Plaatsen, glas zetten, schuren en verven.

Anoniem

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 13:07

Heeft er iemand ervaring met een koak keuken?
Wij hebben offerte opgevraagd ben benieuwd naar ervaringen

horsii

Berichten: 7597
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 13:34

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dak zit er volledig op hier en de lichtstraten zijn gemonteerd.
Glas moet er nog wel in maar kon nog niet door de regen.

horsii

Berichten: 7597
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 11:24

Daklichten zitten erin, alleen nog kitten.
Kozijn van de openslaande deuren zit er ook in.

Afbeelding

Afbeelding

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 12:36

Wouw! Ineens is het een kamer. Mooi hoor. Mooi licht ook!

horsii

Berichten: 7597
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 13:17

Ja ineens meer huis als bouwput.Afbeelding

Twijfel nog steeds over de vloer. Zouden vandaag gaan uitzoeken maar straks met kleine naar de huisarts.
Worden keramische tegels. Maar houtlook visgraat of betonlook grijs. Moeilijke keuze.

xLoki

Berichten: 3488
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 13:41

Hoe gaat het met alle verbouwers hier?
Ik ben nu 10 dagen bezig en moet zeggen dat de vermoeidheid er wel in hakt :D we zijn nu klaar met slopen en de professionals nemen het een beetje over met opbouwen. Ze zijn nu bezig met de waterleidingen omleggen van wc en badkamer en de muren van de badkamer (die gesneuveld waren bij het slopen := ) opnieuw opbouwen. Donderdag komen de zwaluwstaartvloeren erin en kan de stukadoor komen voor de badkamer en wc. Dan kan de installatiemonteur de nieuwe leidingen voor de CV ketel gaan aanleggen. Krijg hopelijk vandaag de offerte van de elektricien en dan kunnen de nieuwe plafonds erin in woonkamer en slaapkamers. Moet nog een stukadoor kiezen , vandaag is er eentje van Werkspot langsgeweest voor offerte en donderdag komt nog een andere… moeilijk hoor al die keuzes. Ik wil echt niet weten wat het hele grapje me uiteindelijk gaat kosten %) maar goed, dan heb je wel een heel mooi huis als het goed is…

Nog wat sfeerfoto’s van de afgelopen 10 dagen :D

12 mei sleuteloverdracht
Afbeelding

De eerste dag hebben we het mega oude tapijt van de trap, overloop en woonkamer gehaald
Afbeelding

Met moeders <3 m’n ouders helpen gelukkig heel veel!
Afbeelding

Muur van de badkamer sneuvelde helaas, was totaal niet meer stevig dus er kwam tijdens het slopen van de tegelvloer een gat in. Toen besloten om hem er helemaal uit te beuken, werd de bovenverdieping wel lekker licht van :P
Afbeelding

Plafonds slopen en 3 miljoen spijkers eruit trekken
Afbeelding

Grappige vondst in de oude schouw
Afbeelding

En afgelopen weekend de spiegelwand in de hal eraf gesloopt, mega gevaarlijk klusje want het was 1cm dik glas en zat mega stevig vastgelijmd! :oo gelukkig door goede beschermkleding en veeeeel ducttape niemand gewond geraakt :P
Afbeelding

En last but not least: trots op mijn lijf wat nog niet heeft opgegeven _O-
Afbeelding

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 13:56

Bwaaah wat een werk hè!! Maar super goed bezig :j Zo op de foto's te zien heb je echt een gaaf huis gekocht. Veel succes!

Wij gaan even iets minder hard, hoop andere dingen waar we druk mee zijn, maar dat komt vanzelf weer. Vriendlief is nu begonnen met het tegelen van de wand waar het toilet aan komt te hangen en de douchecabine. Het is (mocht iemand dat niet begrijpen :+ ) uiteraard nog niet af. Het koofje voor de shampoos wordt wit gestuct. Er komt tussen de tegels een lichte voeg.
Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 14:03

Hier volgende week de sleutel. Dus wij zijn nog vooral in de planning- en regelfase. Wat een gedoe :+
Het loopt heel stroef. Maar goed, het loopt. Dus we houden er vertrouwen in dat het goed komt.

MarjanB

Berichten: 16435
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 15:20

Goed bezig xloki! Haha je krijgt vast meer spierballen :+

Renee mooie tegels!
Dihayo succes!

Bij ons loopt de verbouwing door de aannemer ondertussen bij de rechtsbijstand. Hebben een bouwpatholoog op bezoek gehad voor een keuring en er zijn veel gebreken.. dus we kunnen niet verder tot we het rapport binnen hebben en aannemer alles opgelost heeft. Het is zelfs zo erg dat het de vraag is of de badkamer er helemaal uit moet omdat de vloer niet goed geplaatst is. En dan nog de dakkapellen die niet goed opgebouwd zijn qua waterdichtheid en nog de openslaande deuren die niet goed geplaatst zijn. En zo nog veel meer. Na de inspectie was ik een week helemaal van de kaart. Nu gaat het gelukkig beter maar er is nog zoveel onzeker. :(

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 16:02

Nee joh. Heftig zeg. Wat een ellende.

horsii

Berichten: 7597
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 16:11

Hard gewerkt, fijn nu de opbouw weer.

Ellende Marjan, hopelijk snel weer aan de slag.

Hier is de aanbouw bijna casco af.
Afbeelding

Bellex

Berichten: 9300
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 16:38

Jeetje Marjan het zit jullie niet mee zeg, wat een pech! Hopelijk gaat deze man het toch nog netjes oplossen of kan het op een andere manier opgelost worden!

xLoki zo goed bezig zeg! Gaaf!

Jeetje Horsii wat een ander beeld nu, wauw

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 20:28

Wat is iedereen goed bezig.

Marjan wat een ellende zeg, dat het zo blijft aanslepen...

Hier nu druk met werk. Ik heb onlangs nog een beetje vakantie gehad, wc geschilderd en afgemaakt. Alleen nog de plintjes erin en de deur. Ik ga gewoon ruimte per ruimte verder afwerken. Donderdag haal ik nog spiegels en een handdoekrekje op voor de badkamer. Die moet nog 1 verflaag en dan radiator ophangen en ook klaar. Dan slaapkamer (maar eerst moet een van die stiepen behandeld worden tegen houtworm en dan moeten er eerst deuren in, maar we wachten nog op een klein deeltje tegels voor we daarmee kunnen beginnen en dan kunnen we ook gaan afwerken. Hoop dat ik juli aug kan beginnen met slaapkamer verhuizen. We zijn de komende paar jaar nog wel bezig. Voorhuis moet nog, nieuwe stal bouwen,...

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 20:31

Het schiet mooi op horsii!
Wat een enorme ruimte krijg je erbij zo.

Wij hebben vrijdag de sleutel gekregen. Vandaag gestart met de 1e voorbereidingen.
Het stinkt :=
En man, wat een achterstallig onderhoud. Ik snap niet dat mensen zo blij thuiskomen. Het is zo spuuglelijk geverfd, gaten in de muur, los komende vloer, niet overal plinten, en vies.
Morgen komt de puincontainer en dan kan het slopen beginnen.
Een impressie :+
Voorkant (het is een hoek). Er komen nieuwe deuren in en boven nieuw kunststof kozijn. De rest gaan we verven. Is kunststof op de gevel, dus nog even puzzelen hoe en wat.
Afbeelding

Keuken (gaat er uit, deur wordt dichtgemetseld en er komt een nieuwe hoekkeuken in)
Afbeelding

Woonkamer (linker muurtje naar de keuken gaat er uit)
Afbeelding

Toilet (gaat er uit, wordt volledig vernieuwd)
Afbeelding

Badkamer (we moeten even kijken hoeveel budget we overhouden en dan kunnen we een keuze maken hoe en wat we gaan vernieuwen, maar hier moet zeker wel wat gebeuren)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Slaapkamer 1 (deze is het beste, wat gaten in de muur, moet geverfd worden en nieuwe vloer)
Afbeelding

Slaapkamer 2 (ik zal jullie de overige verfkunsten op de muren besparen :+. Hier komt een nieuw kozijn want dit is rot)
Hier komen de kledingkasten en droogrek te staan, washok zit er naast.
Afbeelding

Afbeelding

Zolder (de isolatie willen we wit, waarschijnlijk spuiten, al het hout verven en nieuw vinyl op de vloer, dit wordt mijn werkkamer)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De tuin is wel tof, rechts achterin hebben we nog een garage van 5m diep.
Afbeelding

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 21:10

Kun je wel een leuk huis van maken. Ja niet te geloven hoe mensen erin kunnen leven soms. Hadden wij ook toen we erin kwamen, stinkerij, vlooien, alles geel van de nicotine. Ik was het eerste jaar grootafnemer in luchtverfrissers :')
Zo blij dat die rotzooi er nu uit is

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 21:17

Vergeet de muizen niet :=
Ik rook muizenpies op zolder :r
Ik hoop dat grondig schoonmaken, stucen en verven al veel gaat doen met de lucht.

Oh ik vergat nog dat de schouw/schoorsteen in de woonkamer er ook uit gaat, dan hebben we aan die kant 1 lange muur.

horsii

Berichten: 7597
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 21:25

Wel een ruime woning, iets leuks van te maken. Succes met klussen.
De viezigheid waar mensen in leven is bizar ja.
Dit was bij ons.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 21:36

Gadver niet veel beter. Ik ben wel wat gewend, maar ik heb toen echt getwijfeld een bedrijf te bellen, zo goor was het

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 17:40

Ooh brrrrr. Ook ranzig.

Vandaag heb ik gewoon gewerkt, maar mijn man met vriend en zoon zijn begonnen met slopen. Zelfs zo is het al een stuk frisser. Alle vloeren, radiatoren, plafonds boven, boven kastjes keuken, deur en deurpost naar de keuken en lambrisering zijn er al uit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze kwam uit het plafond zetten :r
Afbeelding

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 18:11

Had al even niet gereageerd. Loki, lekker bezig met jullie nieuwe woning. Oh die trap brengt echt horror van mijn vorige woning terug! Niet te veel lijmresten hoop ik? Mijn oude woning had van dat kei harde gele lijm erop. Dat is echt een ellende geweest om schoon te krijgen. Lekker bezig verder! Heel benieuwd hoe het gaat worden! Houd het lijf het nog vol?

Leuke tegels Renee! Ben benieuwd hoe het is als het af is!

Horsii fijn hoor bijna Castco af! Wat is dat een bevalling geweest zeg! Maar het ziet er wel super uit!

Daihyo. Gefeliciteerd met de sleutel! Leuk huis en lekker bezig! Ziet er ook uit als een flinke klus! En oh die viezigheid inderdaad. En je komt ook altijd wel verrassingen tegen die je wel had willen weten.



Hier gaat het heeeeel langzaam stapje voor stapje verder. Mijn wasbak in mijn inloopkast is zo goed als af. Moet er nog een plafonnetje in maken. Het is echt zo mooi geworden! Wacht even tot het helemaal af is om het te showen!

Vandaag zijn ze hier begonnen met het vervangen van de kozijnen!

Helaas is er wel wat gesneuveld van het stucwerk. We wisten dat die kans groot was, maar ze gaan het zo goed mogelijk herstellen. En daarna zullen wij nog aan de gang moeten om het weer wat structuur te geven en de juiste kleur en zo. Het is gewoon oud en zwakke stuc. Eigenlijk valt het me nog alles mee.

Heb niet echt voor foto’s. Maar in de meeste kamers zag het er zo uit:
Afbeelding

Enkel glas en houten ombouw vensterbanken.

We hebben straks overal triple glas en kunststof kozijnen. Vensterbanken laten we allemaal doorlopend maken.

Tijdens:

Afbeelding


Triple is goed dik! :wow: (dit zijn twee triple ramen)


Afbeelding


De eerste kamers zijn “klaar” (op herstel na)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En van buiten

Afbeelding



Vind de vensterbanken zo wit en doorlopend zo chique! Echt super blij mee! En dat de kozijnen van binnen nu gewoon helemaal wit zijn geeft zoveel rust in de kamer!

Met het verwijderen van de houten vensterbank ombouw in de woonkamer wel nog een verborgen gebrek boven water:

Afbeelding

>;) lekker dan. Oude vensterbank gewoon helemaal afgebroken! Zat onder de houten vensterbank ombouw die er op de foto nu voor staat. We willen wel weer een hele diepe vensterbank, dus heb afgesproken dat ik een aantal plank dragers ga halen en die gaan ze er dan onder monteren voor de stevigheid. De nieuwe vensterbanken worden namelijk op de oude tegelvensterbanken verlijmd, maar ja, met hoe dit afgebroken is kan dat niet!

Ze zullen de komende 3 dagen nog bezig zijn. Nog 6 ramen te gaan. Voor het woonkamer raam komt er een kraan zo groot en zwaar is die.

Rosanna1990
Berichten: 702
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 10:33

Wat is iedereen lekker bezig!

Daiyoh, dat ziet er idd ranzig uit... maarrrrr dan heb je wel eer van je werk ;). Wel fijn dat je het helemaal je eigen kan maken.

@horsii, is de aanbouw al bewoonbaar?

Hier ligt inmiddels de fundering en deze week worden de muren gelijmd... zal even kijken of ik een recente foto heb.

Marjan_B, hoe is bij jullie, zijn alle issues met de aannnemer inmiddels opgelost?

MarjanB

Berichten: 16435
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 11:23

Goed bezig allemaal!
Mooie muis :+

We wachten nog op het rapport, heb nu de aannemer twee keer uitgenodigd om verder te gaan maar hoor gewoon niks. Echt ben heel erg klaar met die man..

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 09:35

Het toilet is klaar hier (naja mist nog een deur :') ), nu verder met de slaapkamer en badkamer
Afbeelding

Zo irritant Marjan dat je niet verder kunt door de aannemer

Iedereen schiet mooi op. Ben benieuwd naar alle resultaten