Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 271 van de 313 [ 7808 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274 ... 313  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

 
Profiel   

Airco voor verwarmen is energiezuinig. Airco voor koelen is dat niet.

Hier staat de Airco gewoon uit. Wellicht dat zodra het binnen warmer wordt dan 24/25 graden, dat we ermee gaan koelen maar voor die tijd niet.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 14:42 



 
Profiel   

Dilemma: als je nu een vast contract wilt sluiten, doe je dat dan voor 1 jaar of voor 3 jaar? Prijsverschil per maand is 5 euro.

Men vraagt mij om advies. Ik weet het eigenlijk niet zo. Wat zouden jullie doen? Waarom?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 14:45 



 
Profiel   

Ik sluit helemaal niets af nu. De kans is groot dat de prijzen nog veel verder gaan zakken richting augustus/september.

Edit: mocht je dan toch per se iets willen afsluiten dan zou ik voor 1 jaar gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 16:10 



 
Profiel   

Zal er ook aan liggen hoe breed je het hebt en hoe fijn je het vindt om zekerheid te hebben. Als je goede inkomsten hebt, dat je niet rijk bent ofzo maar ook niet elk dubbeltje om hoeft te draaien, dan zijn 5 euro per maand wel peanuts voor 3 jaar lang zorgeloos slapen :)

(moet je alleen niet elke maand verbolgen gaan checken of je niet teveel betaald := )

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 16:17 



 
Profiel   

manonutjuh schreef
De vraag is natuurlijk ook wat nodig is.
Als je de hele dag niet thuis bent lijkt het me dan ook zonde om een hele dag te koelen.

De warmte trekt hoe dan ook in de muren als het een langere tijd warm is buiten.

Wij hebben ze al een aantal jaar in de slaapkamer. Zetten ze aan als we gaan douchen en laten ze dan nog een uurtje draaien.


Ik ben chronisch ziek en de hele dag thuis. Gelukkig een koukleum :)


Winged schreef
Ik zet straks de airco ook niet de hele dag aan. Sowieso zit er ook een max aan qua verschil buiten-binnen temperatuur wat goed is voor de gezondheid. Dit is bijvoorbeeld wel interessant: https://engineerx.decorexpro.com/nl/tec ... onere.html


Nu heb ik zelf een airco met wifi, dus eventueel kan ik hem buitenshuis al aanzetten.


Ik ga het artikel lezen, dank je wel.
Op die van ons zit ook wifi.

Ik kreeg van Essent aan aanbod voor 1 of 3 jaar vast. Voor wie de prijzen interessant vindt.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 16:20 



 
Profiel   

Wildgirl schreef
Ik sluit helemaal niets af nu. De kans is groot dat de prijzen nog veel verder gaan zakken richting augustus/september.

Edit: mocht je dan toch per se iets willen afsluiten dan zou ik voor 1 jaar gaan.

De prijzen op de internationale markt schieten juist alweer omhoog. China importeert veel meer gas dan verwacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 16:34 



 
Profiel   

Merk je dat dan dynamisch al? Aangezien dat dagprijs is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 16:50 



 
Profiel   

Geen idee ik heb geen dynamisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 16:59 



 
Profiel   

Dees schreef
Dilemma: als je nu een vast contract wilt sluiten, doe je dat dan voor 1 jaar of voor 3 jaar? Prijsverschil per maand is 5 euro.

Men vraagt mij om advies. Ik weet het eigenlijk niet zo. Wat zouden jullie doen? Waarom?


Ga alsjeblieft geen maandbedragen vergelijken. Die zijn indicatief. Want het is een voorschot.

Als je vergelijkt kijk je naar de prijs per kWh en m3 (+ evt de vaste kosten)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 18:47 



 
Profiel   

ik vraag me af hoe slim de keuze is voor een minder bekende energiemaatschappij. Coolblue b.v. voor 1 jaar vast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 20:47 



 
Profiel   

Maris schreef
ik vraag me af hoe slim de keuze is voor een minder bekende energiemaatschappij. Coolblue b.v. voor 1 jaar vast.


Ik heb de afgelopen 3 maanden voor 3 maanden vast Coolblue gehad. Aantrekkelijk qua prijs, alleen totaal geen inzicht in verbruik. Dat vond ik zelf uiteindelijk wel storend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 20:51 



 
Profiel   

Uit mijn hoofd 1,16 voor m3 gas bij coolblue bij 1 jaar vast
Geen inzicht is niet zo fijn. Alhoewel je zelf ook de meterstanden kan uitlezen natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 20:55 



 
Profiel   

Maris schreef
ik vraag me af hoe slim de keuze is voor een minder bekende energiemaatschappij. Coolblue b.v. voor 1 jaar vast.

Even de online reviews doorlezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 23:12 



 
Profiel   

Jobbeltje schreef
Dees schreef
Dilemma: als je nu een vast contract wilt sluiten, doe je dat dan voor 1 jaar of voor 3 jaar? Prijsverschil per maand is 5 euro.

Men vraagt mij om advies. Ik weet het eigenlijk niet zo. Wat zouden jullie doen? Waarom?


Ga alsjeblieft geen maandbedragen vergelijken. Die zijn indicatief. Want het is een voorschot.

Als je vergelijkt kijk je naar de prijs per kWh en m3 (+ evt de vaste kosten)


Zo NIET waar ik om vroeg :D

Bij het vergelijk ben ik bij iedere leverancier uitgegaan van hetzelfde (realistische) jaarverbruik. Waarmee je ineens dus wel gewoon maandbedragen kunt gebruiken om een keuze te maken.


Essent is een aanbieder die zich behoorlijk uit de markt aan het prijzen is. Duur. Zelfs met vaste klantkorting (al is die belachelijk laag, tot 10% op enkel het kaaltarief op stroom).

Gasprijs dynamisch: deze maand schommelt die tussen 28 en 33 cent, vandaag 31 cent.

Terug in mijn vraag: ik heb vandaag geadviseerd om voor 1 jaar te gaan. Overweging was daarbij dat een contract openbreken anno nu te duur is en de huidige prijzen kunnen nog wat lager. Maar ook omdat deze mensen toch voor het oversluiten in de vroege zomer zitten, vaak prijstechnisch het gunstigste moment in het jaar voor contracten aangaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 23:29 



 
Profiel   

Ik las hier iets met verwarmen. Vorig jaar dit voor het eerst gedaan. We hebben zonnepanelen. Cv staat op 15 graden. Beneden komt die daar niet onder dus de CV slaat nooit ingewild aan. Boven was ik bang voor vocht dus wilde het boven die 15 graden houden. Maar zover m'n metrr boven aan gaf heb ik maar 1 x preventief even gestookt. Inderdaad even verwarming boven de temperatuur zetten van wat je woonkamer is. Wij hadden hem vaak op 20 graden en zette hem dan even op 20.5. Maar slaap prima met kou. Lekker extra dekbed erbij. Maar dit was alleen als het echt langer koud was. Airco leek wel veel stroom te gebruiken door de dure prijzen toen maar mijn gas verbruik viel helemaal stil daardoor voor verwarmen. Plus m'n contract liep in de winter af dus had niks opgebouwd vanuit de zonnepanelen. Nu zie je al dat de teruglevering flink is en mn verbruik al mooi compenseert. Ik gebruik nog steeds zo'n 45m3 voor gas en puur voor douchen enzo. In de winter zaten we op 189m3 dus besparing van 144m3. Zeker zonder prijsplafond met zo'n 3 euro per uur die 3 maanden was dat dus al echt enorm rendabel. Heeft ons al zo'n 1250 euro in die tijd uitgespaard. Ook met lage prijzen nu scheelt het veel met prijsplafond. Was dan slechts 1.50. Maar 1.50 x 144 m3 is toch echt veel geld. Onze airco is 3000 euro geweest (mitsubishi heavy groot model) dus hebben hem er wel al ruim over de helft eruit al. Plus i.c.m. zonnepanelen scheelt het veel natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 06:19 



 
Profiel   

Steenbok12 schreef
Ik las hier iets met verwarmen. Vorig jaar dit voor het eerst gedaan. We hebben zonnepanelen. Cv staat op 15 graden. Beneden komt die daar niet onder dus de CV slaat nooit ingewild aan. Boven was ik bang voor vocht dus wilde het boven die 15 graden houden. Maar zover m'n metrr boven aan gaf heb ik maar 1 x preventief even gestookt. Inderdaad even verwarming boven de temperatuur zetten van wat je woonkamer is. Wij hadden hem vaak op 20 graden en zette hem dan even op 20.5. Maar slaap prima met kou. Lekker extra dekbed erbij. Maar dit was alleen als het echt langer koud was. Airco leek wel veel stroom te gebruiken door de dure prijzen toen maar mijn gas verbruik viel helemaal stil daardoor voor verwarmen. Plus m'n contract liep in de winter af dus had niks opgebouwd vanuit de zonnepanelen. Nu zie je al dat de teruglevering flink is en mn verbruik al mooi compenseert. Ik gebruik nog steeds zo'n 45m3 voor gas en puur voor douchen enzo. In de winter zaten we op 189m3 dus besparing van 144m3. Zeker zonder prijsplafond met zo'n 3 euro per uur die 3 maanden was dat dus al echt enorm rendabel. Heeft ons al zo'n 1250 euro in die tijd uitgespaard. Ook met lage prijzen nu scheelt het veel met prijsplafond. Was dan slechts 1.50. Maar 1.50 x 144 m3 is toch echt veel geld. Onze airco is 3000 euro geweest (mitsubishi heavy groot model) dus hebben hem er wel al ruim over de helft eruit al. Plus i.c.m. zonnepanelen scheelt het veel natuurlijk.



Dan klopt mijn gedachtetheorie in ieder geval :) Hier ook toevallig een heavy, 3,5. (met wifi en buitenombouw) incl montage 2000 euro. Hij wordt as we speak gemonteerd. Dus ben heel benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 10:56 



 
Profiel   

Winged schreef
Maris schreef
ik vraag me af hoe slim de keuze is voor een minder bekende energiemaatschappij. Coolblue b.v. voor 1 jaar vast.

Even de online reviews doorlezen.


Goeie tip ! Nog niet aan gedacht...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 11:04 



 
Profiel   

Wat ik weet van Coolblue is dat het bedrag van de eindafrekening wordt gebruikt om je maandbedrag te betalen. Stel je krijgt 400 euro terug en je betaald 100 euro per maand, dan hoef je dus 4 maanden niet te betalen. Tenzij je overstapt, dan keren ze het wel uit.
Voor veel mensen vast geen probleem, maar ik vind het juist wel lekker dan we in 1 keer een bedrag terug krijgen.


Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 12-06-23 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 16:57 



 
Profiel   

Ik vind dat juist wel slim! Er zijn vele huishoudens beter geholpen met 4x niet betalen dan 1x een bak geld terug. Niet iedereen kan even goed met veel geld ineens omgaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 17:03 



 
Profiel   

Misschien is er voor het volgende een heel logische verklaring, degene die het weet........

Ik douche me 2x daags,niet heel lang maar toch,manlief trouwens ook.

We hebben een P1 meter dus we kunnen ons verbruik redelijk in de gaten houden.

Nu valt mij op dat als wij in de zomerperiode (zo vanaf mei) 4x daags douchen dan verbruiken we nog geen kuub per dag,maar douchen we in de winterperiode(zo vanaf oktober) dan kosten die zelfde 4 daagse douchebeurten ons dagelijks wel 1,5 kuub!

Heeft iemand daar een logische verklaring voor? Of is het zo simpel dat in de winterperiode langer voorverwarmd moet worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 06:59 



 
Profiel   

Douche je niet gewoon kouder?

Hier staat het wat nu met de warmte op standje lauw en in de winter op heet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 07:01 



 
Profiel   

Het water komt nu warmer je huis binnen, en waarschijnlijk zet je het onder de douche ook nog eens wat koeler dan in de winter. En misschien ben je ook sneller klaar met douchen nu in de zomer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 07:24 



 
Profiel   

Ik dacht ook dat het water zelf al warmer was. In de zomer duurt het minder lang voordat mijn kraan warm is.

Ik douche ook niet kouder als in de winter. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 07:34 



 
Profiel   

met een thermokraan hier zie ik zeker wel dat ik kouder douche in de zomer :)
Waar ie in de winter standaard 'precies op het klikje staat (dat is 38graden ofzo?) staat ie nu echt een paar graden lager :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 07:51 



 
Profiel   

Wij douchen nu ook beduidend kouder dan in de zomer. Daarnaast douche ik nu korter omdat ik in de winter warm moet worden onder de douche.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 08:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 271 van de 313 [ 7808 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274 ... 313  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen