Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 227 van de 269 [ 6716 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230 ... 269  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

 
Profiel   

Charaz schreef
Ooooh dat valt toch nog reuze mee ? 6 weken na het tekenen van het koopcontract ?

Komt vast allemaal op z’n pootjes terecht, hopelijk is het snel geregeld allemaal


Ik vind dat fors. 3 weken geleden kregen we goedkeuring. Zijn nu dus al drie hele lange weken aan het dimdammen met de verstrekker wat ze nou precies willen en nodig hebben en ze willen vanalles maar weten niet wat.
Onze 4 maanden gingen ook in bij tekenen (nu dus 6 weken geleden). Dus er begint lichte druk te komen om alles af te handelen echter vraag ik me af... Wat als je die 4 maanden tot sleuteloverdracht niet haalt omdat notaris geen tijd heeft?
Het komt ook wel goed allemaal maar de fun is echt ver te zoeken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 22:12 



 
Profiel   

Het klinkt niet als dramatisch Hutcherson. Binnen 6 weken financiering rond zeker bij een eigen bedrijf situatie is echt vrijwel niet haalbaar. En er waren ook nog die feestdagen. Dus denk dat je eerder standaard uit kunt gaan (voor je gedachten) van minimaal 2 a 3 maanden. Dan is het nog vlot.

Meestal is er begrip vanaf verkopende zijde zeker mbv makelaars die erin zitten. Dus hierbij een geruststellend verhaal voor jou :(:)
Maar kan me heel goed voorstellen dat het enorm frustreert hoor. Zo'n 10 jaar terug ben ik gewoon 5 maanden bezig geweest (jawel!) met het rondkrijgen van een financiering. Er was genoeg geld, het te financieren bedrag was 'maar' 50% van de taxatiewaarde en dan nog. En jawel, ook daar speelde het feit dat ik een gedeelte van mijn inkomen uit mijn bedrijf haalde en toen nog manlief bij een buitenlands bedrijf werkte.
Dat is anders dan standaard vast contract etc en dan gaan alle alarmbellen rinkelen en moeten er tig formulieren ondertekend en verhalen verteld.

Dus sterkte!!


Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 08-06-23 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 11:34 



 
Profiel   

Hier zonder gekke dingen ook ruim 3 maand geduurd

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 11:42 



 
Profiel   

Ik snap ook niet dat er in de standaard koopovereenkomsten een termijn van 6 weken wordt opgenomen. Dat lukt gewoon niet als je niet alles ook echt standaard hebt en alles al hebt voorbereid, het huis standaard is en ook de taxatie etc gewoon helemaal standaard is.

Dus dat is het toverwoord blijkbaar, standaard :')

Nou hier is het ook spannend aan het worden. Volgende week komt de makelaar langs... voor verkoop van mijn appartement. En heb ik ook meer idee over hoe ver ik kan springen in de aankoop van iets voor mijn zoon, want dat moet komen uit de verkoop van dat appartement.
Ondertussen al wel wat aan het rondkijken en ik heb toch het idee dat er meer keus is dan de afgelopen jaren en zeker dat het niet allemaal direct weg is. Want dat was toen zo. Belde je op, stond het net 1 dag op funda, was het al weg :o?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 11:44 



 
Profiel   

Mijn vriend en ik hebben een huis gekocht in Assen.
Alles is rond maar we moeten helaas wachten tot 1 september dan is de overdracht.
Er woont op dit moment nog iemand in, die dus voor 1 september andere woonruimte moet hebben.
Opzich een heel sneu verhaal. Haar vriend/man is overleden vorig jaar Augustus, ze hadden niks op papier staan dus zijn kinderen waren de erfgename en zij kan er niet blijven wonen. Zijn kinderen dogen het dat zij er op dit moment nog woont. De wonging is compleet uitgeleefd, achterstallig onderhoud en dus echt een klus woning. Er moet sowieso een nieuwe keuken en badkamer in. De elektriciteit moet helemaal vervangen worden. Er zit een groepenkast in met maar 1 groep en geen hoofdschakelaar dus op het moment dat het stroom er af moet dan moeten wij een monteur bellen die voor ons de stroom er af haalt. Ik zal even foto's van de badkamer toevoegen. Als je het ook ziet dan denk je hoe kan hier nog in gewoond worden, de wc boven doet het ook niet. Dus de badkamer word echt compleet gesloopt. Net als de keuken die valt helemaal uit elkaar. Ik denk dat als je de kraan aanzet en de wasbak vol laat lopen dat hij naar beneden stort. Dit is op de foto niet te zien. De kozijnen zijn rot dus er moeten compleet nieuwe kozijnen in. Gelukkig gaan we dat allemaal redden met ons bouwdepot.

Hierbij een aantal foto's van onze "klus" woning.

Badkamer

[ img ]

Keuken

[ img ]

Achtertuin

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 12:14 



 
Profiel   

Da's een flinke klus! Brutale vraag: wat kost zo'n pand nou nog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 12:21 



 
Profiel   

Hij stond er op voor 199.500kk maar dat hebben wij er niet voor betaald ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 12:22 



 
Profiel   

Shani_1984 schreef
Hij stond er op voor 199.500kk maar dat hebben wij er niet voor betaald ;)


Txs voor je openheid! Wat een geld voor een huis dat zo uitgeleefd is joh!

Wij gaan volgende week kijken bij een oude agrarische fabriek in het buitengebied. Prachtig, maar meer dan 100 jaar oud en niet in beste staat. Ik hoop enerzijds dat het ontzettend meevalt, want het is zo leuk! En anderzijds hoop ik dat het heel erg tegenvalt, want verhuizen is zo veel werk en het is een ongelooflijk groot huis en we hebben twee kleine kinderen en dan verandert alles...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 12:35 



 
Profiel   

Oh my lord Shani, wat een klusprojectje zeg!
Ik ben heel benieuwd hoe het opknapt na jullie verbouwingen.

@vanhuisuit thnx voor je verhaal.
In het contract van de makelaar stond overigens maar 4 weken onder voorbehoud van financiering. Die hebben we met een rotsmoes kunnen verlengen naar 6 weken maar ze waren niet erg meewerkend om ook ons een goede kans te geven.
Ons is door de hypotheekadviseur verteld dat een volledig dossier meestal tussen 3 en 4 weken wordt afgehandeld, dus vandaar dat onze verwachtingen vertekend zijn. Dit is ook wat wij merkten op de woningmarkt om ons heen. Bord in de tuin, binnen 2weken 'onder voorbehoud verkocht' erop en binnen een maand 'verkocht' en nog n maand later woont de nieuwe erin (die nu alles aan het strippen zijn, pokkeherrie). Maar zo ging het hier dus n aantal keer met huizen uit het blok. Is wel Nederland en wij kopen in Belgie. Dusja wellicht zit daar de crux, of toch omdat we eigen zaken hebben. Het is gek want ik heb inmiddels ruim 6 jaar mijn bedrijf maar ik heb niks extras hoeven inleveren. Terwijl alles op mijn inkomen al werd goedgekeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 12:44 



 
Profiel   

Ik zal jullie zeker op de hoogte blijven houden met foto's als we de sleutel hebben en kunnen beginnen met verbouwen. Ook hielden ze blijkbaar erg van schrootjes. In de woonkamer schrootjes in de slaapkamers schrootjes....

achterkamer

[ img ]

slaapkamer voor
[ img ]
[ img ]

slaapkamer achter
[ img ]

in de grote slaapkamers zitten inbouw kasten, die gaan er uit en trekken we bij de badkamer.

Ohja nog zoiets... stond een wasmachine in de badkamer, maar nergens een stopcontact voor de wasmachine :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 12:56 



 
Profiel   

Oh die schrootjes hebben wij ook nog op heel veel plekken zitten _O-

Hier ook druk aan de klus. Er is al veel gesloopt. Dit weekend beginnen met het zwaardere werk (schoorsteen en muur). De plafonds zijn er ook allemaal al uit boven. En toen we bezig waren maar gelijk isolatiemateriaal gehaald en vandaag zijn manlief en een vriend van hem de plafonds alweer dicht aan het maken met nieuwe platen. Gaat als een speer!

En de definitieve keuken is uitgezocht. Helemaal anders dan we eerst hadden, want 1: het paste niet (iets met een muurtje dat moest blijven staan, dus 10 cm minder) en 2: we zagen een kleurencombi die we veel mooier vonden. Per saldo komt het beter uit qua indeling, wel een kleinere spoelbak, maar kunnen we een grotere kookplaat kwijt van Bohra <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 13:03 



 
Profiel   

Ja verschrikkelijk die schrootjes hahaha. _O-

Wij gaan als eerst beginnen met de badkamer, als die gesloopt is dan kunnen we de keuken gaan slopen. We hopen dat we binnenkort even binnen mogen komen om wat maten op te meten zodat we alvast keuken kunnen uitzoeken en bestellen anders duurt dat allemaal zo lang ben ik bang :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 13:07 



 
Profiel   

Wij hebben in ons nieuwe huis ook schrootjes boven, die gaan er ook uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 13:25 



 
Profiel   

Nette badkamer Shani! :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 13:26 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de aankoop Shani.
Ik moet zeggen dat ik het op de foto's wel schoon vind ogen. Ja alles is krakkemikkig maar als alles één ranzige bende is dan vind ik dat echt vies. Het is allemaal aan vervanging toe maar het lijken me zo geen smeerzakken die er nu in zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 13:34 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Nette badkamer Shani! :')


Ja mooi he, denk action verf <3 :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 13:35 



 
Profiel   

Haha jeetje wat een klus :') Ben wel benieuwd wat jullie ervan gaan maken!

Hier ook geen standaard situatie, maar wel in 6 weken rond. Had op mijn verzoek het voorbehoud op 8 weken laten zetten, maar was dus niet nodig. Had ook beide keren echt binnen 24 uur reactie van Florius, de vertraging zat hem bij mij alleen in het vinden van een notaris met beschikbaarheid in de zomervakantie (ik had huwelijkse voorwaarden nodig om huis alleen te kunnen kopen) en toen het wachten op die afspraak en akte etc. Anders had het inderdaad echt in een week rond kunnen zijn. Maar goed dat was dus in Nederland en wel in loondienst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 13:37 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Shani! Leuk zo'n klushuis! Ik zag je ook in het verbouwtopic volgens mij, daar heb ik mij ook net aangemeld.

Ons huis is dus inmiddels onder voorbehoud echt aan ons verkocht. Vandaag was de taxateur langs gegaan voor waardering voor de bank. En komende woensdag is de bouwtechnische keuring. De 29ste gesprek met de bank maar ze verwachtte het rond 1 juli, die week in ieder geval, waarschijnlijk rond te hebben aldus de bank, dus 4 - 5 weken verwachtte ze. We zullen het zien, we hebben ook iets van 6 weken en tot de 29ste ook voor de bouwtechnische keuring dus hopelijk is alles op tijd geregeld.

Wel bevestiging gekregen dat overdracht volgend jaar 1 maart is aangezien huidige bewoners wachten tot hun nieuwbouw af is. Geeft ons genoeg tijd om meer te sparen en uit te zoeken, maar kan niet wachten.

Hutcherson, ik kan me voorstellen dat dat toch wel spannend is en dat je het snel afgerond hoopt te hebben. Ik duim voor je! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 20:48 



 
Profiel   

Ik meld me ook graag in dit topic. Nu 2 maanden bezig met huizenjacht en van de week voor de 2de keer een bod neergelegd.
Helaas zijn mijn woonwensen gelijk aan die van vele anderen dus moet het deels ook van de gun factor hebben, want ja financiering zou toch wel voor 95% onder voorbehoud moeten. Geen jubeltonnetje helaas.

Ik had wel bij deze bezichtiging dat er ook nog een ander stel gelijktijdig kwam bezichtigen. Is dat normaal tegenwoordig? Heb dat bij de 5 andere bezichtigingen helemaal niet gehad. Vond het echt a relaxt, je voelt je toch opgejaagd en kan niet even nog een keer door het huis lopen.


Voor volgende week weer een hele interessant bezichtiging staan. Maar wederom een geliefd huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 08:12 



 
Profiel   

Niet tegelijkertijd bezichtigd gelukkig. Maar wij zaten ook in het segment waar veel mensen een huis in zochten: instapklaar, 75-85m2, tuin, 3 slaapkamers. En inderdaad ook 90-95% voorbehoud van financiering.
Wij hebben concessies moeten doen, omdat we een tijdsdruk hadden en dus een huis moesten. Wij hebben het instapklare losgelaten, iets goedkoper segment gekeken en met bouwdepot een huis gekocht. Uiteindelijk voor in totaal hetzelfde hypotheek bedrag als een instapklare woning, maar er moet dus wel wat aan gebeuren. Nu hebben wij hele handige vrienden die meteen vooraan stonden om te helpen en kon dat ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 08:24 



 
Profiel   

Wij zochten: zo af mogelijk, met land :')
Dus ieder mooi huis wat op de plaatjes' af' leek, waren vaak meer dan 15.000 keer opgeslagen op Funda en er waren dan binnen no time 15-20 bezichtigingen gepland. Wij hebben het een aantal keer gehad.. Zoon massa bezichtiging met meerdere mensen tegelijk. Echt een kriem aan de ene kant.. Want inderdaad dat gejaagde gevoel, dat concurrentie gevoel maar ook wel weer fijn want meestal mochten we na begeleiding van de makelaar zelf nog door de woning lopen en konden we on the spot overleggen samen. Uiteindelijk hebben wij nederland uberhaupt losgelaten want het segment waarin we zochten plus d eprijs die voor sommige bouwvallen betaald moet worden, de houding van de makelaars (doe geen moeite om te bieden met voorwaarden want dan kom je helemaal niet in aanmerking, zeiden diversen letterlijk).
Ons huidige huis hebben we voor het eerst bezichtigd in februari, toen een maand de tijd genomen om ons te laten informeren in t land (wat kan er daar, hoe werkt het etcetc) en in maart nogmaals gaan kijken en toen bod neergelegd. Nou ineens was er nog een kaper op de kunst maar uiteindelijk werden wij het.

Ik heb in NL heel erg gehoopt op gunfactor. Maar had vrij snel door dat het vaak om de bovenste 2 biedingen ging (die makkelijk 50.000 euro hoger lagen dan de vraagprijs) en dat daaruit 'gegunt' werd. Helaas zijn de huizen die prijzen vaak echt niet waard. Behang dat zijknat van de muren komt vanwege lekkage en een zijknatte muur, schuren die op instorten staan, huizen zonder CV en uberhaupt iets van een kamer indeling, dakbeschot is toe aan vervanging (trek je portomonee maar) etc etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 09:28 



 
Profiel   

Nou ja, als mensen er voor in de rij staan dan zijn de huizen het wel waard, blijkbaar :+ Maar voor jullie persoonlijk misschien niet, dat kan.

Ik heb, heel eerlijk, soms ook het idee dat mensen gewoon meer willen dan ze kunnen krijgen voor hun budget. Dan grijp je inderdaad steeds mis... En ik snap ook dat het heel zuur is als je echt een budget hebt tot 2 of net onder de 3 ton of zo, dan kun je momenteel echt nog weinig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 09:40 



 
Profiel   

Mijn ervaring is ook hoe langer de zoektocht duurt hoe kritischer je wordt. Wij zijn al sinds begin 2022 aan het kijken (met een half jaar pauze vanwege een banenwissel) en merken dat we nu veel minder leuks te koop zien staan dan vorig jaar.

Toevallig gaan we vanmiddag naar een woning kijken welke nog gemoderniseerd moet worden maar wel een erg ruim perceel heeft (we willen graag een oprit, garage en grote tuin). Deze staat (al) 2 maanden te koop dus ik ben benieuwd waar dat aan kan liggen. Onze aankoopmakelaar gaat meteen mee die kan vaak wel een eerste beoordeling en inschatting doen van wat het allemaal gaat kosten in zijn geheel.

Zijn er meer mensen die als eerste woning een kluswoning hebben gekocht? Hoe is dat bevallen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 09:50 



 
Profiel   

stitchlover schreef
Zijn er meer mensen die als eerste woning een kluswoning hebben gekocht? Hoe is dat bevallen?

Ja, wij. Dat is zo goed bevallen dat we daarna weer een kluswoning hebben gekocht.
Maar om eerlijk te zijn ben ik wel gezegend met een man die niet van opgeven weet. Hij is naast zijn fulltime kantoorbaan volledig beast-mode aan de bak gegaan en is niet gestopt totdat het helemaal perfect was. Hij had geen enkele ervaring, maar welk goede raadgevers om hem heen. Ook wel fijne hulp gehad. Verder heel veel YouTube gekeken en op internet alles zelf uitgevogeld en daarna gewoon gaan proberen. Was het niet perfect dan ging het er net zo snel weer uit en begon hij weer opnieuw. Zo werd hij steeds handiger en inmiddels dus bezig met ons tweede (en heel veel grotere) klusproject.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 10:43 



 
Profiel   

Eulogy schreef
Nou ja, als mensen er voor in de rij staan dan zijn de huizen het wel waard, blijkbaar :+ Maar voor jullie persoonlijk misschien niet, dat kan.

Ik heb, heel eerlijk, soms ook het idee dat mensen gewoon meer willen dan ze kunnen krijgen voor hun budget. Dan grijp je inderdaad steeds mis... En ik snap ook dat het heel zuur is als je echt een budget hebt tot 2 of net onder de 3 ton of zo, dan kun je momenteel echt nog weinig.

Dat was ons budget dus ook. Uiteindelijk dus iets minder uitgegeven voor een huis waar veel aan moest gebeuren. En het geld dat we anders voor de aankoop hadden gebruikt, nu voor een verbouwing in zetten. Verbouwen is wel enorm duur geworden zeg... Wel iets om rekening mee te houden als je niet alles zelf kunt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 11:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 227 van de 269 [ 6716 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230 ... 269  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen