Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 09:29

Malenka schreef:
Leuk al die warme kleuren.

Ik heb helaas nog geen foto's want we zijn het huis nog aan het bouwen. Dus ik kan alleen een stukje plafond en spanten delen vrees ik. En foto's van de behangetjes maar dat heb ik geloof ik ook al eens gedaan.

[ [url=m/71AkjH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kon alleen niet wachten met kijken hoe mijn oude spullen passen bij het huis. :o
[ [url=m/2t1joq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat hebben jullie voor een dak? Ik vind de kleuren echt gaaf!

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 09:37

Dankjewel San. Ons dak is van metalen golfplaten. Ik was eerst bang dat het hard en kil over zou kunnen komen, zeker in antraciet, maar door de lichtval en de zijdeglans 'voelt' het voor mij haast aan als zijde of fluweel. Het is nooit helemaal hetzelfde afhankelijk van het moment van de dag en je positie. Ik ben echt heel erg blij met deze keuze. We denken er wel over om de houten balken te voorzien van antraciet zijdeglans verf. Dan komt de nadruk nog wat meer op de spanten en de textuur van de golfplaten te liggen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 09:39

Aparte keuze. Ik weet niet zo goed wat ik ervan vind qua look.

Ik denk dat de spanten in dezelfde kleur schilderen een mooi egaal resultaat geeft :j.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 17:43

Afbeelding
Ik vond deze mand voor een leuke prijs, er past veel in, en volgens mij is het zo prima gelukt de kabels uit het zicht te onttrekken <3. Nu moet de plant nog even flink groeien, haha.

Afbeelding
Ook wat gevonden voor in mijn lange vaas. De paars van de bloemen is dezelfde kleur als die van onze muur in de eethoek :D.

karijn

Berichten: 5407
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 11:21

Leuk gedaan!

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 11:44

Ik kom even binnen vallen. Wij hebben ook terracotta op de muur. Die neigt meer naar rood achtig. Was niet de bedoeling maar ik vind het uiteindelijk niet storend :)

Afbeelding

Wij hebben ook een bonte bedoening. Geel in de hal en bijkeuken, roze in de wc, blauw met koper in de slaapkamer en badkamers, groen bij onze zoon en licht roze bij onze dochter en bloemen behang en terracotta in de woonkamer en keuken := wel komen alle kleuren ergens weer in terug. Bijv. In accessoires of dezelfde muurkleur in een andere ruimte.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 12:06

Ik ben bezig met keuken opknappen, want die was in slechte staat en voorlopig krijg ik nog geen nieuwe. De regels zijn veranderd en ik viel precies verkeerd. Vroeger kreeg je elke 10 jaar nieuwe keuken en toen ik dat na ging vragen deden ze ineens alsof ze van niks meer wisten en was het ook van de site af. :+ keuken was al niet meer zo goed toen ik hier ging wonen, maar juist omdat we binnen paar jaar nieuwe zouden krijgen weinig aan gedaan.

Dus met klein budget de keuken maar opknappen, want het zag er echt niet uit. De vloer moest eruit want die was extreem slecht (tegels zaten slecht vast en 3 enorme mierennesten tussen de tegels en betonvloer, snapte al niet waarom ik er niet vanaf kwam)
Dus nieuwe vloer gelegd, mooie aanbieding gevonden gelukkig. Nu bezig met keukenkastjes plakken en nieuwe handvatten erop. Komen nog nieuwe aanrechtbladen, omdat de oude ook niet goed zijn. Steigerhout wat niet goed behandeld was tegen water...
En dan nog gat in de muur repareren, plinten onder de keuken en bij de muren. Duurt allemaal wat langer, want ik kan maar heel kort wat doen en verder afhankelijk van hulp die gewoon werkt.

Wel heel saai vergeleken bij anderen hier, maar ik ben er blij mee. Nieuwe aanrechtbladen worden eiken kleur, dus komt nog wat warmte in. We gaan hem ook door laten lopen tot de grond, waar je nu de doorgang ziet naar de eetkamer en het witte hout. Dat wordt dus zo'n waterval aanrecht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierna ga ik kledingkamer aanpakken. Nieuwe kledingkast maken, ook nieuwe vloer en het behang verwijderen en verven. Die kamer is nooit wat aan gedaan, dus tapijt en behang van oude bewoners nog en was toen al slecht. Behang hangt los en tapijt was zelf gelegd, dus rare naden midden in de kamer en verf erop. Alleen nooit prioriteit gehad, tot mijn kleding nu al aantal keer stuk gegaan is door die kast. Dus eerst de kast en dan langzaam aan de muren en vloer.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 12:51

xMayo, ik ben echt he-le-maal geen fan van terra of rood (op de muur).

Maar met de rest van het kleurgebruik - het wit van de kozijnen, het bruin van de tafel, het lichtere bruin van de stoelen, de blauwe stoelen, het zwart van de lamp, het grijs van de vloer en het groen van de planten - en de aankleding, vind ik die ruimte eigenlijk wel heel prettig. Mooi gedaan hoor. Veel kleuren, maar voor mijn gevoel toch heel erg in harmonie.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 13:08

xMayo schreef:
Ik kom even binnen vallen. Wij hebben ook terracotta op de muur. Die neigt meer naar rood achtig. Was niet de bedoeling maar ik vind het uiteindelijk niet storend :)

[ [url=m/dp7JYg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben ook een bonte bedoening. Geel in de hal en bijkeuken, roze in de wc, blauw met koper in de slaapkamer en badkamers, groen bij onze zoon en licht roze bij onze dochter en bloemen behang en terracotta in de woonkamer en keuken := wel komen alle kleuren ergens weer in terug. Bijv. In accessoires of dezelfde muurkleur in een andere ruimte.
Ik vind dit echt heel mooi! De kleur zelf maar ook in combinatie met de rest vooral <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 14:14

MyWishMax schreef:
Ik ben bezig met keuken opknappen, want die was in slechte staat en voorlopig krijg ik nog geen nieuwe. De regels zijn veranderd en ik viel precies verkeerd. Vroeger kreeg je elke 10 jaar nieuwe keuken en toen ik dat na ging vragen deden ze ineens alsof ze van niks meer wisten en was het ook van de site af. :+ keuken was al niet meer zo goed toen ik hier ging wonen, maar juist omdat we binnen paar jaar nieuwe zouden krijgen weinig aan gedaan.

Dus met klein budget de keuken maar opknappen, want het zag er echt niet uit. De vloer moest eruit want die was extreem slecht (tegels zaten slecht vast en 3 enorme mierennesten tussen de tegels en betonvloer, snapte al niet waarom ik er niet vanaf kwam)
Dus nieuwe vloer gelegd, mooie aanbieding gevonden gelukkig. Nu bezig met keukenkastjes plakken en nieuwe handvatten erop. Komen nog nieuwe aanrechtbladen, omdat de oude ook niet goed zijn. Steigerhout wat niet goed behandeld was tegen water...
En dan nog gat in de muur repareren, plinten onder de keuken en bij de muren. Duurt allemaal wat langer, want ik kan maar heel kort wat doen en verder afhankelijk van hulp die gewoon werkt.

Wel heel saai vergeleken bij anderen hier, maar ik ben er blij mee. Nieuwe aanrechtbladen worden eiken kleur, dus komt nog wat warmte in. We gaan hem ook door laten lopen tot de grond, waar je nu de doorgang ziet naar de eetkamer en het witte hout. Dat wordt dus zo'n waterval aanrecht.

[ [url=m/8KUlr7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Pn4REz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5SKnwD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hierna ga ik kledingkamer aanpakken. Nieuwe kledingkast maken, ook nieuwe vloer en het behang verwijderen en verven. Die kamer is nooit wat aan gedaan, dus tapijt en behang van oude bewoners nog en was toen al slecht. Behang hangt los en tapijt was zelf gelegd, dus rare naden midden in de kamer en verf erop. Alleen nooit prioriteit gehad, tot mijn kleding nu al aantal keer stuk gegaan is door die kast. Dus eerst de kast en dan langzaam aan de muren en vloer.

Ik vind t knap wat je doet met de middelen die je hebt +:)+. Vloer ziet er top uit.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 14:27

MyWishMax, mooie start met je keuken! Vind je vloer echt netjes.

Succes met je kast, vind het knap hoe je het allemaal regelt ondanks je beperkte mogelijkheden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 14:31

MyWishMax schreef:
Ik ben bezig met keuken opknappen, want die was in slechte staat en voorlopig krijg ik nog geen nieuwe. De regels zijn veranderd en ik viel precies verkeerd. Vroeger kreeg je elke 10 jaar nieuwe keuken en toen ik dat na ging vragen deden ze ineens alsof ze van niks meer wisten en was het ook van de site af. :+ keuken was al niet meer zo goed toen ik hier ging wonen, maar juist omdat we binnen paar jaar nieuwe zouden krijgen weinig aan gedaan.

Dus met klein budget de keuken maar opknappen, want het zag er echt niet uit. De vloer moest eruit want die was extreem slecht (tegels zaten slecht vast en 3 enorme mierennesten tussen de tegels en betonvloer, snapte al niet waarom ik er niet vanaf kwam)
Dus nieuwe vloer gelegd, mooie aanbieding gevonden gelukkig. Nu bezig met keukenkastjes plakken en nieuwe handvatten erop. Komen nog nieuwe aanrechtbladen, omdat de oude ook niet goed zijn. Steigerhout wat niet goed behandeld was tegen water...
En dan nog gat in de muur repareren, plinten onder de keuken en bij de muren. Duurt allemaal wat langer, want ik kan maar heel kort wat doen en verder afhankelijk van hulp die gewoon werkt.

Wel heel saai vergeleken bij anderen hier, maar ik ben er blij mee. Nieuwe aanrechtbladen worden eiken kleur, dus komt nog wat warmte in. We gaan hem ook door laten lopen tot de grond, waar je nu de doorgang ziet naar de eetkamer en het witte hout. Dat wordt dus zo'n waterval aanrecht.

[ [url=m/8KUlr7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Pn4REz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5SKnwD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hierna ga ik kledingkamer aanpakken. Nieuwe kledingkast maken, ook nieuwe vloer en het behang verwijderen en verven. Die kamer is nooit wat aan gedaan, dus tapijt en behang van oude bewoners nog en was toen al slecht. Behang hangt los en tapijt was zelf gelegd, dus rare naden midden in de kamer en verf erop. Alleen nooit prioriteit gehad, tot mijn kleding nu al aantal keer stuk gegaan is door die kast. Dus eerst de kast en dan langzaam aan de muren en vloer.

_/-\o_

Echt heel leuk om te zien hoe mensen met een klein budget het aanpakken. Ook respect van mijn kant. Mooie vloer en flinke verbetering :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 14:33

xMayo schreef:
Ik kom even binnen vallen. Wij hebben ook terracotta op de muur. Die neigt meer naar rood achtig. Was niet de bedoeling maar ik vind het uiteindelijk niet storend :)

[ [url=m/dp7JYg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben ook een bonte bedoening. Geel in de hal en bijkeuken, roze in de wc, blauw met koper in de slaapkamer en badkamers, groen bij onze zoon en licht roze bij onze dochter en bloemen behang en terracotta in de woonkamer en keuken := wel komen alle kleuren ergens weer in terug. Bijv. In accessoires of dezelfde muurkleur in een andere ruimte.


Dit is echt wel helemaal mijn ding qua kleuren en stijl :j Vind de roodachtige kleur juist ook heel mooi zo ...!

_Lorette_

Berichten: 12084
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 15:34

MWM, met een klein budget een grote verandering/verbetering realiseren is wel heel tof. :j

Mayo, ik vind terra op de muur heel gaaf. :j Bij jou ook. Ik wilde een soortgelijke kleur in de keuken, maar de kleur viel daar zó heftig uit, dat ik 3x nieuwe verf heb gekozen en uiteindelijk op iets heel anders dan het oorspronkelijke plan ben uitgekomen. :7 Bij jou vind ik de kleuren ook heel goed samen gaan. Ik word er niet onrustig van.

Zira1994

Berichten: 1248
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 16:19

Stille meelezen meld zich. Welke kleur is dit Mayo, ik vind hem juist prachtig. Ben nog opzoek voor een terra kleur voor de woonkamer maar ben ook bang voor te oranje. Vind dit dan wel erg mooi

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 15:39

Wij zouden vandaag onze eethoek krijgen.
De stoelen zat een lange levertijd op. Willen ze komen brengen, is het tafelblad er niet. Die zou 6 weken geleden al binnen zijn maar ze kunnen het niet vinden.

Dus nu krijgen we tijdelijk de showroom tafel tot onze eigen blad er is en ze die met een de speciaal voor ons gelastte poot kunnen uitleveren.

Ze balen super maar goed, ik ben content met de oplossing en de rest komt dan vast goed haha

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 15:49

Dank jullie wel dames! Ben er ook blij mee, met groter budget had ik echt wel wat anders gedaan maar voor wat kan is dit echt wel netjes.

Jeetje marlies, wat vervelend! Gelukkig een fijne tijdelijke oplossing.

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 14:02

Wat een nette oplossing inderdaad Marlies!

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 20:00

Ja heel netjes opgelost. Ze baalden ook echt van het bedrijf wat leverde. Maar goed, foutje kan gebeuren en gezien het een standaard blad is zal het niet super lang duren verwacht ik voordat alles compleet is.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 06:19

De onderkant is af qua kastjes en grepen. Nu alleen nog 4 bovenkasten doen. (En plinten en aanrecht dan haha)

Afbeelding

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 14:19

Wat chique en wat een verbetering! Waar komen de handgreepjes vandaan? Ik wil eigenlijk ook zulke om mijn kastjes op te pimpen.

Is het wrappen een beetje te doen?

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 16:12

Bol.com :') Kwam ze tegen toen ik aan het zoeken was en een stuk goedkoper als de bouwmarkten hier. Had eerst anderen maar die waren hol en voelden heel goedkoop ook. Ik moest er 11 hebben en kon wel pakket van 10 of 15, dus 1 losse besteld. Die losse van wel heel mooi en van die verkoper dus een pak van 10 erbij gekocht.

Wrappen ks wel te doen, hoe beter de ondergrond hoe netter het wordt. Dus hier niet zo netjes als ik zou willen, maar niet zo raar met de staat van de kastjes. Alleen de hoeken vind ik wat lastiger, maar dat is mijn perfectionisme. Zulke dingen zie je als je er van dichtbij naar kijkt, niet als je gewoon bezig bent in de keuken haha.

karijn

Berichten: 5407
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 17:12

Nou, ik vind het goed gedaan. Het frist er echt van op.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 18:10

De zooi op aanrecht was trouwens naar buiten gestort toen ik de ladefrontjes eraf haalde, maar nog geen zin gehad om weer opnieuw in te ruimen := :')

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 10:34

Oh netjes :j
ben benieuwd hoe het eruit ziet helemaal voor / na, heb je daar nog fotos van, hoe het was? :D

Je hebt ook zo'n heerlijke kleine keuken .. Hier ook zoiets :+ Maar goed, koken staat niet helemaal hoog aan mijn favoriete todo lijst dus ik vind het niet super erg.. Ik heb links en rechts ook verschillende kastjes en het hangt op verschillende hoogtes.. ik vind het helemaal prima :')