Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 6 [ 129 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke dingen besparen jou veel tijd in het huishouden?

 
Profiel   

Omdat we natuurlijk liever meer tijd besteden aan onze paarden dan aan het huishouden: welke apparaten, lifehacks of attributen besparen jou veel tijd in het huishouden? En dan bedoel ik niet de wasmachine (want stel dat je alles met de hand moest doen..) :+

Is dat bijv. een robotstofzuiger of nog iets anders?

Natuurlijk scheelt alles regelmatig bijhouden ook al.

Kom maar door! :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 23:28 



 
Profiel   

Een magnetron.. ;)
Ik woon alleen en kook voor 3 a 4 mensen per keer. Dus dan gooi ik de porties die over zijn in de vriezer. Met de magnetron is het binnen 10 minuten weer eetwarm, terwijl ik tussendoor even wat anders kan doen.

Ik gok niet dat dit het antwoord was wat je zocht, maar afijn. Mij scheelt het zeker wel!

Voor de rest lees ik graag mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 23:39 



 
Profiel   

Slowcooker.
Ipv een half uur of langer in de keuken bezig te zijn met koken (inclusief voorbereiding etc) is het nu ingrediënten verzamelen, groenten en vlees snijden, alles in de pan mikken, even roeren, pan aan en na 4-10u (afhankelijk vh gerecht) opscheppen.
Hooguit tussendoor ff roeren, proeven en bijkruiden.
Scheelt me zoveel energie dat ik weer makkelijker een extra ronde kan doen met de honden, een afwasje kan wegwerken en andere kleinere huishoudelijke klusjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 23:45 



 
Profiel   

Robotstofzuiger op 1 *\o/*
En zeker mijn laatste met eigen opvangbak. Die moet ik maar eens in de paar maanden bekijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 23:47 



 
Profiel   

Kmbrly schreef
Robotstofzuiger op 1 *\o/*
En zeker mijn laatste met eigen opvangbak. Die moet ik maar eens in de paar maanden bekijken.

Same!! Van elke dag stofzuigen tot maar 1x per week. Ding dweilt ook nog :') . Wel irritant als hij weer eens vastrijdt in een schoenveter oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 00:46 



 
Profiel   

De robotstofzuiger zeker, sindsdien doet vriendlief het ‘stofzuigen’ :+
Verder is de slowcooker ook een fijne, dan kun je alles er gewoon in smijten en doorrr :o (al moet ik bekennen dat ik het ergens ook jammer vind soms om te gebruiken omdat het koken wel een van mijn favoriete bezigheden is ;) )

De tupperware snijmolen (https://www.amazon.nl/Handmatige-Uienha ... 8330&psc=1 ) is voor het koken ook handig. Paar keer trekken en het is allemaal gesneden. Scheelt een bult tijd als je veel snijwerk hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 01:05 



 
Profiel   

Mijn vriend :')

Zonder gekheid, gewoon achter je kont opruimen en niet teveel zooi laten liggen. We doen regelmatig ff snel er door met z’n twee en dan is t zo gedaan. Wil idd wel een stofzuig robot, maar ja veel hooi en zand in huis. Dus welke moet je dan weer pakken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 05:28 



 
Profiel   

'Mealpreppen', ik maak zo nu en dan een flink aantal bakjes ovenschotels die ik invries. Uurtje in de oven en klaar. Ideaal!

En de soepmaker, dat ding is zo fijn! Die gebruik ik veel met groente uit de tuin. Binnenkort komen de courgettes er weer aan. Die hoef ik maar in grote blokjes te snijden, ui en aardappel erbij, water, kruiden en bouillontablet en het apparaat doet de rest.

En een simpele bezem.. Dat gaat vaak zo veel sneller dan de stofzuiger erbij pakken. Inmiddels hebben we zelfs geen stofzuiger meer. Toen die stuk ging dacht ik, ik ga het eens zonder proberen, en heb hem nog totaal niet gemist.

En de sodastream, dat scheelt vooral heel veel gesleep met boodschappen halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 06:01 



 
Profiel   

Iedere dag een kwartiertje 'schoonmaken/opruimen'. In die tijd stofzuig ik, neem ik alle oppervlakken af (aanrechten, eettafel, salon- en bijzettafel) en ruim alle losse zooi op.

Ook maken wij na ieder gebruik de keuken schoon :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 06:06 



 
Profiel   

De robotstofzuiger, maar nog meer: de steelstofzuiger. Ipv naar de kast, stofzuiger sjouwen, instekkeren, stukje doen, weer een ander stopcontact, nog een stukje en weer opruimen, is het nu: stofzuiger van de muur pakken, snel onder de tafel en salontafel en bij de vogelkooi zuigen en weer klik aan de muur. Daardoor stofzuig ik ook echt veel vaker.

En de quooker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 06:12 



 
Profiel   

ik heb een klein huis :D

65m2 en met 1 uur schoonmaak per week heb ik echt alle ruimtes ruim gedaan plus nog iets extra(ramen lappen of koelkast schoon,dat soort taakjes)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 06:41 



 
Profiel   

(Dyson) snoerloze steelstofzuiger, echt beste aankoop ooit! Pak je veel sneller dan een gewone stofzuiger en ik ren er zowat het huis mee door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 06:43 



 
Profiel   

Grote maaltijden koken en dan invriezen, maar ik vind het ook niet erg de volgende dag hetzelfde te eten. Fijn als je uit het werk niet altijd hoeft te koken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 07:02 



 
Profiel   

Niet te veel tierelantijntjes. Hoef je ze ook niet af te stoffen.

Altijd blijven opruimen. Bij mij is het nooit een rotzooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 07:06 



 
Profiel   

Onze schoonmaakster <3
Voor 2 dagen koken
Mijn lat verlagen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 07:28 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
En de soepmaker, dat ding is zo fijn! Die gebruik ik veel met groente uit de tuin. Binnenkort komen de courgettes er weer aan. Die hoef ik maar in grote blokjes te snijden, ui en aardappel erbij, water, kruiden en bouillontablet en het apparaat doet de rest.


Het enige wat je aan tijd bespaart is staafmixen? Dat kost toch nog geen 2 minuten? :+

De robotstofzuiger inderdaad. <3
Verder zouden wij ook moeten leren achter onze kont op te ruimen maar dat probeer ik al 30 jaar. :') Ooit..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 07:33 



 
Profiel   

Mijn schoonmaker :') En mijn man.

Accepteren dat mijn allergrootste talent is om het er overal binnen 10 minuten uit te laten zien alsof er een bom ontplofte is.


Wat wel echt helpt is mijn enorme vriezer, waardoor ik meerdere maaltijden kan koken en in kan vriezen.

Wat daarbij helpt is dat ik de lades namen gegeven heb en op de zijkant van de vriezer heb ik per lade geschreven met een whiteboardmarker wat er in zit en dan weghalen als je het er uit haalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 07:50 



 
Profiel   

xLoki schreef
(Dyson) snoerloze steelstofzuiger, echt beste aankoop ooit! Pak je veel sneller dan een gewone stofzuiger en ik ren er zowat het huis mee door.



Hier ook.
Verder een schoonmaakster die wekelijks komt en we laten de boodschappen elke week bezorgen. Ik vind het heerlijk!!
Onlangs een droger gekocht die echt heel snel een lading was droogt, met een uur kan de volgende lading er al in

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 08:00 



 
Profiel   

Niet panisch doen en denken dat je huis steriel moet zijn. Dat scheelt pas tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 08:02 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Iedere dag een kwartiertje 'schoonmaken/opruimen'. In die tijd stofzuig ik, neem ik alle oppervlakken af (aanrechten, eettafel, salon- en bijzettafel) en ruim alle losse zooi op.

Ook maken wij na ieder gebruik de keuken schoon :).



Dit. En ik doe alles smorgens. Dan heb ik de rest van de dag geen omkijken meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 08:03 



 
Profiel   

Als ik geen kinderen had scheelde mij dat uren aan schoonmaken
Ik kan helaas geen robot ivm opstapjes en drempels anders denk ik dat ik die graag geprobeerd had
De airfryer gebruik ik wel graag. in 3 minuten zijn de afbakbroodjes klaar terwijl ik eerst 10 minuten op de oven moest wahten

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 08:05 



 
Profiel   

Condooms of enig ander voorbehoedsmiddel… :Y)

Sinds ik kinderen heb kan er geen enkele lifehack meer tegen op om m’n huishouden makkelijker te maken…


Ik lees mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 08:11 



 
Profiel   

Boodschappen laten bezorgen en de steelstofzuiger (hoewel ik daardoor wel meer stofzuig :') ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 08:16 



 
Profiel   

Voor mij de dweil met spray functie. Geen emmer met sop meer mee sjouwen en dweil steeds hoeven te uitwringen. En inderdaad gewoon bijhouden met bvb doekje door de keuken na het eten koken etc, zodat het nooit echt vies wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 08:18 



 
Profiel   

Goof schreef
Niet panisch doen en denken dat je huis steriel moet zijn. Dat scheelt pas tijd.

Wie doet er panisch en denkt dat dat moet?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 08:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 6 [ 129 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen