Welke kat-proof prullenbak?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xKatinkii
Berichten: 92
Geregistreerd: 12-10-16
Woonplaats: Harlingen

Welke kat-proof prullenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-24 10:59

Hey!

Sinds kort woon ik, samen met de katten Pim (10) en Catootje (2), voor het eerst op mezelf. Ik had een hoop uitdagingen verwacht, maar deze niet.

Laat Catootje nou echt een hele lieve, slimme kat zijn. Zo slim zelfs, dat ze de prullenbak open kan maken. Het begon met het kapot trekken van de zak, daarna ontdekte ze dat ze de prullenbak om kan gooien en zo bij de inhoud kan komen. Hup, 10 kg ballast onderin de prullenbak en dat probleem is opgelost.

Helaas heeft ze nu door hoe ze de deksel omhoog moet doen en zit ze dus nu nog steeds dagelijks in de prullenbak. Ik heb inmiddels de deksel dichtgeplakt met ducttape, maar dat haalt het nut van een prullenbak met voetpedaal een beetje weg..

Dan zou je zeggen, zet m op een kat-vrije plek, die heb ik helaas niet. Ik heb geen kastjes waar de prullenbak in kan.

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe prullenbak die Catootje niet open kan krijgen en, als het bestaat, niet om kan gooien. Ik zal vast niet de enige zijn met zo'n kat, hoe hebben jullie dit opgelost?

Ik heb nu deze;
https://www.action.com/nl-nl/p/2531440/pedaalemmer/

En zat te kijken naar deze;
https://www.bol.com/nl/nl/p/prullenbak- ... oductTitle

Maar mocht er een iets goedkopere optie zijn, heel graag!

En dan hier nog een foto van de boosdoener in actie, vanochtend gemaakt:

Afbeelding

Veel liefs van Katinka en Catootje

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Welke kat-proof prullenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 11:01


xKatinkii
Berichten: 92
Geregistreerd: 12-10-16
Woonplaats: Harlingen

Re: Welke kat-proof prullenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-24 11:03

Ik ben bang dat ik dat een keer ga vergeten, en dat Catootje iets uit de prullenbak haalt wat echt giftig voor haar is... Tot nu toe is het gelukkig bij croissantjes en oud brood gebleven.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Welke kat-proof prullenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 11:10

Hier staat er een zware deurstop op de deksel. Niet voor de kat maar een kind :+

marga1
Berichten: 905
Geregistreerd: 11-11-10

Re: Welke kat-proof prullenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 11:23

Je kan ook een prullenbak in een la doen in de keuken. En jezelf aanleren hem elke keer te legen voor dat je de deur uit gaat.

beert
Berichten: 2432
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 11:35

Ik heb deze van de Wehkamp en daar ligt het deksel er meer in:
https://www.wehkamp.nl/nous-living-afva ... ntent=-IMG

Ik probeerde die pas eens open te maken zonder op het pedaal te drukken, maar dat lukte me niet. Je zou daar ook eens naar kunnen kijken, ze hebben er meer modellen van.

Melzazu
Berichten: 1792
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 11:57

beert schreef:
Ik heb deze van de Wehkamp en daar ligt het deksel er meer in:
https://www.wehkamp.nl/nous-living-afva ... ntent=-IMG

Ik probeerde die pas eens open te maken zonder op het pedaal te drukken, maar dat lukte me niet. Je zou daar ook eens naar kunnen kijken, ze hebben er meer modellen van.


Dit wou ik ook adviseren. Dat krijgen ze echt niet open zonder het voetpedaal te gebruiken. Wel goed zorgen dat de zak ook niet eruit steekt anders trekken ze hem alsnog om door aan de zak te trekken.

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Welke kat-proof prullenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 12:00

Is het niet goedkoper om sowieso geen eetbare spullen in de bak te werpen en deze even tijdelijk op de vloer vastplakken met ducttape.

ellepel

Berichten: 47353
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 12:03

je kunt de prullenbak niet buiten zetten?
heb je een balkon of tuin?
en eventueel gaatje in het deksel en dan even met een haakje /kettingkje o.i.d zo monteren dat het echt dicht zit.

oh ik bedenk me net,of als je thuis bent kat leren dat die bak echt verboden toegang is ~~}>
en als je weg gaat heb je vast wel een douche die je af kunt sluiten en dan daar neer zetten

Sky_As

Berichten: 4734
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Welke kat-proof prullenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 12:15

je hebt van die spuitbussen die lucht blazen als er iets langs loopt. Prullenbak in een hoek zetten, en dan 2 van die bussen er langs.
Als het goed is leert ze dan na 1 keer dat de prullenbak eng is, en ze daar niet in de buurt moet komen. Anders idd iets op het deksel zetten (deurstopper bijvoorbeeld), dan moet je alleen dat er zelf af halen als je de bak wilt openen

xKatinkii
Berichten: 92
Geregistreerd: 12-10-16
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-24 12:20

Ik heb dus een hele kleine keuken en heel veel spullen, een prullenbak in een kast/la gaat helaas niet passen. Ook elke keer voor ik weg ga/op bed ga de prullenbak legen of weg zetten ga ik niet doen, de vuilcontainer is op 100m lopen en ik heb geen zin in een stinkende badkamer.

Ook heb ik 2 katten, en Pim die dus niet de prullenbak open maakt is heel erg snel bang, ik denk dat ik die voor de rest van zijn leven traumatiseer als ik iets met een spuitbus lucht oid ga doen..

Hem met hulpmiddelen dichtmaken kan natuurlijk, maar ik wil juist specifiek een prullenbak die je zonder gebruik van je handen open kan maken.

Die van de Wehkamp ziet er goed uit en is ook een slag goedkoper dan die van Wesco, ik zal me daar eens in verdiepen!

Ik ben dus echt op zoek naar een prullenbak die mijn o zo lieve Catootje niet open krijgt, en het liefst met goede ervaringen!

snorkel1986

Berichten: 3020
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Welke kat-proof prullenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 12:25

Heb er een van de xenos dubbel met aparte klep
En idd niet open te krijgen zonder pedaal te gebruiken.. gaat nu ruim 5 jaar mee dacht 2x 30 liter

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14474
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 12:27

Sinds wij een tweede poes in huis hebben die van de straat af komt en alles pakt en open maakt, hebben wij simpelweg een baksteen op de prullenbak gelegd. Een andere plek voor de prullenbak ging voor ons ook niet en een andere prullenbak vonden we teveel gedoe.
Dit is efficiƫnt en werkt prima voor ons. Het zag er alleen niet uit dus mijn beste vriendin was zo lief met haar creativiteit een Gandalf 'you shall not pass!!!' poppetje omheen te maken. :+

Afbeelding

Tieme
Berichten: 4959
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 08:25


XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Welke kat-proof prullenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 08:57

hier hebben we er zo eentje. Maar hij doet het enkel als ik etenswaar zoals botten erin doe. Als dat dan eens zo is, zet ik er wat zwaars op zodat hij hem niet open krijgt.
Wij hebben trouwens dezelfde vuilnisbak en onze kat is slim genoeg om op het pedaal te gaan staan zodat hij open gaat dus een vuilnisbak zoals hier ergens genoemd werd die niet open gaat zonder het pedaal in te trappen heeft hier ook geen nut.

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Welke kat-proof prullenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 10:21

Ik zie de bench-optie nog niet langs komen, dat, of iets vergelijkbaars, is hier ook een optie.

Afbeelding

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Welke kat-proof prullenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 11:29

die van Wehkamp hebben ze ook bij de Xenos, alleen veel goedkoper en in rvs (kleur). Ik heb hem al jaren en je krijgt hem echt niet open zonder op het voetpedaal te drukken.

Sky_As

Berichten: 4734
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 11:31

Mizora schreef:
Ik zie de bench-optie nog niet langs komen, dat, of iets vergelijkbaars, is hier ook een optie.

[ [url=m/NY49hz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat komt omdat de een prullenbak met deksel wil die met de voet te openen moet zijn :)
Dus het is best een goed idee, maar niet wat ze zoekt denk ik.....

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Welke kat-proof prullenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 11:48

Dat probleem had ik met een hond en uiteindelijk heb ik het idee van pedaalemmer maar laten varen en er staat nu een plastic bak met deksel die er stevig op zit, helemaal met de zak die er over uit steekt.
Als het een pedaal emmer moet zijn zou je kunnen denken aan de deksel verzwaren door magenten aan aan de binnenkant van de deksel te hangen van een RVS pedaalemmer.

Jolliegirl

Berichten: 32978
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Welke kat-proof prullenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 11:58

Haal de waterbak eens weg bij de prullenbak, dat scheelde hier al enorm.
Onze accosieerde de prullebak(kleintje) met hun voer/waterbak.

Evelyne79

Berichten: 4003
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Welke kat-proof prullenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 12:28

Kun je geen wandprullenbak aan dat stukje muur hangen wat schuin achter de prullenbak zit?
hangt dan ook wat hoger eventueel

MonaLieske

Berichten: 1520
Geregistreerd: 01-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 12:51

Bekend probleem! Gebeurde hier helaas ook als er niks eetbaars in zat. Baksteen er op durfde ik niet ivm er vanaf beuken (ten koste van de vloer...)

Afbeelding

Ik had in mijn oude huis ook een grote keuken en daarom vuilnisbakken in een keukenkastje gemaakt, ik mee van Simplehuman.

Afbeelding

Toen verhuisd naar een huis met een wat kleinere keuken en de EKO Ecofly step bin aangeschaft. Door de opening in het midden van de deksel krijgt ze hem niet open. Hij is te zwaar om omver te beuken, maar voor de zekerheid ook zo neergezet dat ze geen aanloopje kan nemen. :+

Afbeelding

Inmiddels woont ze overigens alweer 5 jaar hier en zijn haar straatkat gewoontes ook wel een stuk minder geworden. :)

colunder

Berichten: 3547
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: Welke kat-proof prullenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 13:05

Ik heb ze op een schapje staan(ik had een beagle en had zr ook nog vast gebonden aan de muur)

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 15:04

xKatinkii schreef:
Ik ben bang dat ik dat een keer ga vergeten, en dat Catootje iets uit de prullenbak haalt wat echt giftig voor haar is... Tot nu toe is het gelukkig bij croissantjes en oud brood gebleven.

Hebben jullie daar geen gescheiden afval containers. Etenswaren zoals brood horen in de gftbak en sowieso niet in de prullenbak. En wat kan er inzitten wat echt giftig is dat eet je zelf toch ook niet. Verder zeg je dat je hem niet in de badkamer wil zetten omdat je geen stinkende badkamer wilt. Stinkt dat ding in de keuken dan niet?
Mijn hond trekt ook steeds de prullenbak om, geen etenswaren maar verpakkingen. Als ik weg ga zet ik hem op de kookplaat.

luuntje

Berichten: 13982
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Welke kat-proof prullenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 03:26

Wij hebben 3 prullenbakken in de keuken.
2 zitten in een kast en nummer 3 met touch deksel maakt 1 van de katten ook open.
Prullenbak omdraaien, deksel met openingskant naar de muur ipv richting keuken gaat beter.
Of er iets zwaars op zetten. En regelmatig legen.