Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

problemen met Imap(mail)

 
Profiel   

Hopelijk kan bokt mij helpen want ik kom er niet meer uit.

Ik heb een Samsung galaxy s7, hierop gebruik ik de standaard mail app. Ook heb ik een laptop met windows 10 en hierop gebruik ik ook de standaard mail app.

Nu is het zo dat als ik de mail op mijn telefoon verwijder deze ook automatisch uit mijn laptop mailbox wordt verwijderd en dit is dus niet de bedoeling.

Helaas heb ik nergens een optie kunnen vinden om dit uit te schakelen.
Had dit probleem ook al voorgelegd op het T-Mobile forum en die gaven dus de tip om alles over te zetten op IMAP ipv POP of exchange. Maar dit heeft dus helaas niet geholpen.

Maar hoe kan ik er dus voor zorgen dat mijn mail wel op telefoon wordt verwijderd maar ik deze nog wel in mijn laptop inbox blijf houden. Heb al mijn adressen verwijderd en weer opnieuw ingesteld maar ook dit heeft niets uitgemaakt. {:)-:(

overigens heb ik dit probleem nog nooit eerder gehad en sinds 2/3weken is dit er dus pas en heb dus geen instellingen veranderd.

Edit: het gaat om een Hotmail en een outlook account


Laatst bijgewerkt door Valerie93 op 13-12-17 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 19:44 



 
Profiel   

Volgens mij is dit niet echt mogelijk omdat je mailboxen gewoon verbonden zijn met elkaar. Als je de e-mail verwijderd op je telefoon gaat hij weg van je pc en andersom net zo. Tenminste zo is het wel altijd bij mij geweest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 19:47 



 
Profiel   

Welke mailprovider gebruik je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 19:49 



 
Profiel   

xxrossiexx schreef
Welke mailprovider gebruik je?


gaat om een Hotmail en outlook account

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 19:50 



 
Profiel   

dan moet je op je laptop pop3 instellen in je mailaccount. Die download ze en bewaart de mail in het programma op je laptop. Daarbij wel aanvinken dat het programma een kopie moet achterlaten op de server. Dit in tegenstelling tot de functie IMAP. Want daarbij kijkt je mailprogramma telkens naar de hotmail server en synchroniseert dan ook elke keer. Is er door de gsm een mailtje verwijderd dan ziet de laptop dat mailtje ook niet meer. Andersom ook. Dit is dus niet het geval bij een pop3 account.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 21:11 



 
Profiel   

frankiej schreef
dan moet je op je laptop pop3 instellen in je mailaccount. Die download ze en bewaart de mail in het programma op je laptop. Daarbij wel aanvinken dat het programma een kopie moet achterlaten op de server. Dit in tegenstelling tot de functie IMAP. Want daarbij kijkt je mailprogramma telkens naar de hotmail server en synchroniseert dan ook elke keer. Is er door de gsm een mailtje verwijderd dan ziet de laptop dat mailtje ook niet meer. Andersom ook. Dit is dus niet het geval bij een pop3 account.


Ik ga het proberen! Dankjewel alvast.

Edit: heb het geprobeerd, helaas ook dit werkt niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 21:46 



 
Profiel   

Hij moet idd op pop3 staan ipv imap. Imap synchroniseerd juist wel alle mails.
Bij pop3 kun je bij instellingen kiezen voor ‘verwijder mails direct van server’ of ‘verwijder mails na een week’ of ‘verwijder mails nooit’.
Al weet ik niet waar en of die optie er ook is bij windows/android. Ik heb zelf alleen ios/osx.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-17 07:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen