Bad of Douche

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke optie kies jij

Zeer grote luxe douche
348 (56%)
Groot en breed bad (waar je ook in doucht)
144 (23%)
Een kleine douche (90x90) + Klein (hoek)bad
126 (20%)

Totaal aantal stemmen: 618


ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:23

Over wc gebruik terwijl er iemand staat te douchen kan je afspraken maken, in mijn ouderlijk huis ging gewoon de badkamer op slot zodra je ging douchen :)

Gezien de indeling van de bovenverdieping zou ik geen leidingen verplaatsen naar de andere kleine slaapkamer, een muurtje omzetten tussen de huidige badkamer en de naastgelegen slaapkamer is veel goedkoper (mits deze niet dragend is natuurlijk, maar ik vermoed van niet).

Als je de muur verplaatst en de deur meer verplaatst heb je bij de trap kan je volgens mij echt wel een fijn bad en ruime douche kwijt.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:24

Voor mij is een toilet boven absoluut een pluspunt, of die dan in of buiten de badkamer zit maakt voor mij niet uit. Als je de ruimte hebt zou ik altijd gaan voor een douche en een bad, vooral met het oog op het doorverkopen van je huis ook.

Dat idee van een stuk van de slaapkamer af snoepen lijkt me zeker niet verkeerd. Als je je bedenkt dat er een gezin met 2 kinderen in dat huis zou wonen is wat extra ruimte in de badkamer altijd prettig. Je houdt dan nog steeds 3 fatsoenlijke slaapkamers over.

Ik heb zelf net een huis gekocht met een grote douche en een groot hoekbad. Nu ga ik zelf echt nooit in bad en was het voor mij dus ook niet perse een pluspunt; vrij hatelijk om iets schoon te moeten maken wat je niet gebruikt :P Wat ik bij mij wel echt mis is een badkamermeubel.. Er zijn nu 2 staande wastafels en 0 plek om ook maar een handdoek op te bergen, niet praktisch!

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 17:27

8nnemiek schreef:
Je zou ook nog een andere slaapkamer kunnen ombouwen tot badkamer. Geen idee wat duurder is.. muur slopen of leidingen verplaatsen. Ligt er ook aan in welke staat de leidingen zijn, waar de aansluiting zit en of de muur zonder problemen weg kan.

Oh nee dat zie ik niet zitten. Gewoon die muur slopen is dan eenvoudiger en goedkoper. Met een beetje geluk is het geen dragende muur. Er zit ook geen CV aan.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 17:28

ingvdh schreef:
Als je de muur verplaatst en de deur meer verplaatst heb je bij de trap kan je volgens mij echt wel een fijn bad en ruime douche kwijt.

Ik zal eens experimenteren met de deur te verplaatsen...ik heb zo een vermoeden dat er nog een 2de topic zal volgen so stay tuned ;)

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Bad of Douche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:36

Onze badkamer is zoals jouw situatie 2. Dus een groot bad langs de gehele korte zijde, aan de ene lange zijde ern wastafelmeubel en designradiator (warme handdoeken), ertegenover een toilet, korte zijde deur en douche van 90 x 90 (met een goede douchekop is dat ook heerlijk douchen hoor). We hebben de radiator doorgelust onder de vloertegels zodat er ook een simpele vloerverwarming is. Heerlijke badkamer!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34631
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:17

Separaat toilet moet je wel plek voor hebben. Ik vind een wc boven een must, moet er zelf minstens eens per nacht uit en dan een trap af moeten in een koud huis is :brr:

Badkamer is vergroten is een goede optie. Kun je misschien ook een wastafelmeubel met dubbele wasbak nemen. En daar weer bergruimte met lades onder :j

Anoniem

Re: Bad of Douche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:28

Wij hebben vorig jaar bij een renovatie ons bad eruit gesloopt (gebruikten we echt hooguit 4 keer per jaar, en dan alleen mijn zusje, de rest is er te lang voor) en er een regendouche in een ruime cabine voor in de plaats geïnstalleerd. Douchen is nu echt heerlijk en ik heb het bad misschien 1 keer gemist sinds die tijd. Als je de optie hebt om een douche te installeren die je ochtendritueel een stuk prettiger maakt zou ik daar altijd voor gaan.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:34

Als de badkamer vergroten een optie is zoals je aangeeft zou ik daar zeker voor gaan dus!
Wij hebben vloerverwarming aangelegd. Scheelt weer ruimte wat anders een radiator moet hangen en ik vind het erg prettig dat je uit bad of douche niet op koude tegels hoeft te stappen.
Als je dan toch alles gestript hebt om de ruimte uit te breiden...
Qua wastafelmeubel konden wij niets vinden wat we mooi vonden en al helemaal niet betaalbaar. Dus een mooi kastje in de juiste maten gekocht en die in de goede kleuren geverfd en waterdicht gelakt. Dubbele wasbak er bovenop (zo'n kom idee, hoe heet dat ook weer). Spiegelkast met opbergruimte erboven en klaar. Helemaal onze stijl.
En als je nog even de tijd hebt kun je vast de aanbiedingen van de bouwmarkten in de gaten houden. Die hebben om de zoveel tijd enorme korting op tegels en ook op sanitair etc. Veel goedkoper dan bij de tegelhandel en we hebben mooie tegels gescoord.
Wij hadden een oplevertermijn van 6 maanden op ons huis, waarin we vast van alles hebben verzameld voor de verbouwing iedere keer als we ergens een goede aanbieding vonden.

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: Bad of Douche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:26

Afbeelding

Of zo iets?

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Bad of Douche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 23:12

Hey Suzzy_3 - bedankt voor je idee! Ik vind de tegels trouwens ook heel mooi

Intussen heb ik besloten dat ik die muur ga slopen en de badkamer groter ga maken. Dan past er dus een luxe douche, volwaardig bad, en wat opbergruimte in :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34631
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 08:53

Suzzy3: wow wat mooi!

Goed idee om stukje van de slaapkamer erbij te trekken :j

Anoniem

Re: Bad of Douche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:55

Ik had ook nog een fotootje van onze badkamer beloofd:
Afbeelding

Links tussen douche en bad zit dan de WC nog.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Bad of Douche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 16:06

Bedankt Jans! Heel geslaagd!

Roos04

Berichten: 341
Geregistreerd: 08-07-17

Re: Bad of Douche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:10

Bij mijn ouders had ik een bad en daar lag ik wekelijks in, heerlijk. Ik dacht dat ik het bad enorm zou gaan missen, maar inmiddels ben ik gewend aan alleen een douche en ik mis het niet eens zo erg. Ik heb nu een fijne regendouche. Af en toe eens naar de sauna om te dobberen is ook prima. Of nog af en toe (2 keer in afgelopen jaar!) stiekem bij mijn ouders in bad! Maar als ik de foto's van hierboven zie, toch een klein beetje jaloers!

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 02:27

Een hele mooie inloopdouche met minimaal twee regendouche koppen. Vriendlief en ik douchen graag samen maar 1 can ons heeft t altijd koud. Liefst ook een turbostand zodat ik de shampo goed uit mn haar krijg. Liefat antisliptegel antrecietkleur. Mooi glazen scheidingswand.
Duo wastafel met spiegels met verlichting. Mooie antreciet-zilveren hangkast.

Hangend toilet met mooie toiletrolhouder. Jaja. Ik weet het precies.

Op dit moment hebben we een bad en moeten daarin douchen. Je went eraan maar tis echt niet mn wens ofzo.

Leandra

Berichten: 1593
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 07:28

Ik heb gekozen voor een kleine douche en bad. Dit omdat wij vorig jaar onze badkamer hebben verbouwd en ook een kleine douche en bad hebben laten zetten.
Ik vind het heerlijk, een bad. Zeker ook omdat wij kleine kinderen hebben.

Wij hebben een kleine badkamer (2x2,5 ongeveer) en hebben nu een bad van 1,7m en een douche van 75x75cm. Bevalt prima.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Bad of Douche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 08:44

Grappig om te lezen dat iedereen met kibderen hier graag een bad will. Zelf been kinderen, maar mij. Ouders hebben voor de geboorte van hun kinderen het bad er juist uitgehaald en daar geen moment spijt van gehad. Wij zijn gewoon heel lang in kinderbadjes geweest, die ook nog eens op het badmeubel konden staan zodat ouders niet zo hoefden the bukken.

Zo zie je maar, smaken verschillen :)

Ik zou gaan voor een keuze en dan goede opties. Dus een fijne grote douche en/of een fijn groot bad, maar geen compromissen.

AngeliqueB
Berichten: 1524
Geregistreerd: 29-02-08

Re: Bad of Douche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:09

Wij hebben een grote badkamer met douche en bad (en wastafel + kast, wasmachine en droger op elkaar) en een toilet op de gang. Er gaat echt niemand in bad! Het is een verzamelplek van kleding en zooi die ik dagelijks opruim. Je kunt wel lekker zitten op het randje van het bad, maar een stoel was ook goed geweest!!