Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 21:03

Ik zal morgen even een overzictsfoto maken. Er staat nu een trolley van de Ikea om toch wat meer spullen kwijt te kunnen.

Het lijkt mij mooi om de keuken een beetje in jaren 30 stijl terug te brengen, deur naar keuken is nog van glas in lood :j

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 11:06

Overzichtsfoto's.

Denk dat het best haalbaar moet zijn om onder het raam nog een deel te plaatsen. En misschien aan andere zijde nog een hoge kast? Dichte deur aan die zijde is het washok.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sansevieria
Berichten: 4189
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 11:27

Ik zou zelf idd het stukje muur onder het raam (voor de wasbak/keukenkraan), en het stukje aan de deurkant (idd een hoge kast) ook gebruiken, het losse ikea tafeltje dan weg, anders is het wel heel erg vol gepropt.
Maar dan heb je ook meer kastruimte en het misschien ook niet meer nodig?

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 11:47

Ik vind de keuken van mjetted ook duur klinken vooral ook met een kunsstof werkblad :o maar gelukkig zijn jullie er heel blij mee, mooi is ie wel!

Ik denk trouwens niet dat goedkoop altijd duurkoop is, soms is het ook een bepaalde merknaam die het duurder maakt omdat het betrouwbaarder klinkt. Wij hebben onze keuken nu 4 jaar via superkeukens de kasten, koelkast, en stenen werkblad (even de naam kwijt van hoe dat steen heet maar je kunt er in principe hete pannen opzetten), en extra grote spoelbak via de winkel en de overige apparatuur los gekocht zoals een 6 pits gasfornuis, kraan, vaatwasser en nog een losse combimagnetron. Koste waren. De kosten waren om en nabij de 7500,- het is denk ik iets van 2.5x3 en ik ben overal nog echt super blij mee en alles is nog heel.

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:51

Sassy schreef:
Ik zou zelf idd het stukje muur onder het raam (voor de wasbak/keukenkraan), en het stukje aan de deurkant (idd een hoge kast) ook gebruiken, het losse ikea tafeltje dan weg, anders is het wel heel erg vol gepropt.
Maar dan heb je ook meer kastruimte en het misschien ook niet meer nodig?


Hoeken zijn heel duur (wij hebben er twee, vertel mij wat!), misschien zou je dit rechte stuk kunnen houden en dan aan de overkant waar nu de trolley staat een dubbele kast (1,20) of een grote Amerikaanse koelkast. Dan kan je aan de aanrechtkant een hoge servies/voorraadkast nemen (waar nu de koelkast zit. En dan één hoek doortrekken, of ander het raam óf aan de andere kant.

Of je pakt het groots aan en verplaatst de buitendeur naar het washok (geen idee of dat kan en hoe groot het is) en maakt van de huidige buitendeur een raam, zodat je die hele kant kan benutten als keuken. Dan zou ik daar dus mooi een spoelbak plaatsen en over de hele breedte van wat nu de keuken is de keus tussen mooie strakke bovenkasten of misschien helemaal geen kasten. Ik zie héél veel potentie in deze keuken als één van de deuren weg zou kunnen.

Edit: die deur naar het washok zit denk ik te ver naar de buitenkant om daar een aanrechtblok in die hoek te plaatsen, zag ik later pas.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 14:56

Ik zou zelf een L maken. En dan ook voldoende HOGE bovenkastjes boven het aanrecht blad en heel misschien helemaal rechts een hoge kast (maar om meer werkblad te creeren kun je er ook voor kiezen om alleen hoge bovenkasten te nemen)... (nu zijn de bovenkasten wel erg laag..ik zou ze bijna tot aan het plafond doen anders heb je zoveel ruimte verlies)

en dan een dubbele hoge kast op de plek waar nu die trolley staat (hoe meer losse prutjes hoe onrustiger). Ik zou ook voor lichte kleuren kiezen gezien de ruimte.

Hier ook goede ervaring met superkeukens

Malenka

Berichten: 7559
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 15:58

Iets radicaler: is het mogelijk om het washok bij de keuken te trekken? Met al die deuren is het een hele onhandige kleine ruimte. Mocht dat niet kunnen dan zou je er over kunnen denken om tegen die muur ondiepe kasten te zetten.

Twee hoeken in je keuken zou ik niet snel doen. Als ik kijk naar je foto's zit er dan maar 1,20meter tussen beide einden en zijn de 'schiereilanden' zelf ook slechts 1 kastje breed.

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 16:22

Wij hebben destijds in ons vorige huis een kastenwand ´door de muur gedrukt´, de bijkeuken in. Ik heb geen idee hoeveel ruimte er aan de andere kant is, maar als het washok die ruimte biedt, is dat echt ideaal.

Afbeelding

De voorkant valt dus vlak in de muur van de keuken, de kasten zelf zitten in de bijkeuken met een nieuw muurtje erachter.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 16:42

Je kan ook voor een dieper werkblad gaan. Als je wilt vernieuwen is dat wat minder ingrijpend, maar zorgt toch voor iets meer ruimte op je blad. Ons werkblad is ook breder en daar ben ik zo blij mee.

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 17:10

Klopt, dat van ons is ook 65 cm en aan de andere kant 70.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 13:26

Dank voor de bruikbare tips :j.
Die van het washok is zeker iets om uit te zoeken en een breder blad ook.

@ Monique, wat slim zeg! Hebben jullie die muur opengebroken?

We gaan toch voor een nieuwe keuken, krijgen straks veel geld terug van de belasting ivm oversluiten hypotheek. Kunnen we dat mooi weer in het huis investeren :)

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 13:43

Ja, klopt, op advies van onze keukenzaak trouwens. Die vroeg wat er naast de keuken zat en of we daar een meter konden missen. Was geen probleem, alleen de plank waar ik mijn was opvouwde werd een meter kort, maar de bijkeuken was groot genoeg.

Je hebt groot gelijk dat je voor nieuw gaat hoor, dan kan je alles precies doen zoals jullie het willen. Ga voor goed advies!

Ik ga even zoeken of ik nog wat meer foto's kan vinden van dat doorbreken. Toevallig hebben wij onlangs (10 jaar na die keuken) hetzelfde bedrijf een nieuwe keuken in ons appartement laten zetten en de bouwer van toen, was nu de regelneef. Heb hem al die foto's nog gestuurd, dus staan voor het grijpen in mijn laptop.

Edit: foto's schijn van laptop af, schijf ligt elders.

Maar vooruit: er stonden er nog wat op mijn blog, alleen vond Photobucket dat ik een account moet maken. Hier een foto van het doorzagen van die muur. En een van het resultaat nog voor ze klaar waren met doorkijkje naar de bijkeuken. In de koof rechts zaten bij ons leidingen, maar dan werkten ze dus netjes omheen.

Afbeelding

Afbeelding

Je vroeg ook ergens of de tegels konden blijven liggen. Bij ons is dat gewoon gedaan, goed afgedekt, zowel in de keuken op de foto's als in het appartement.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 18:27

Dank je Monique! Ziet er super strak uit zo, ik vind het een geniaal idee! Jullie keuken ziet er ook erg mooi uit, maar dat is in Spanje geplaatst toch?

Ik ga me eens verdiepen of tussenmuur slopen voor ons ook een optie is.
Onze buren hebben een stuk aangebouwd bij de keuken en hebben nu een ruime L-vormige keuken. Echter zij hebben een grote garage waar hun wasmachine en droger kunnen staan, dat missen wij...
Zo'n aanbouw gaat waarschijnlijk wel veel geld kosten... -O-

Heb vanmiddag de keuken opgemeten en hij is 2.65 lang en het deel onder het raam is 1.50 breed. Had al gekeken of het mogelijk was om een hoekkast te plaatsen boven in de hoek, maar de muur tot het raam is heel kort. Dat wordt lastig ben ik bang...

Iemand nog tips voor goede én betaalbare keukens, anders dan Ikea (dat trouwens zeker een optie is, gezien de handige dingen die ze hebben).

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 18:35

Nee, deze keuken is in 2008 in ons vorige huis geplaatst, in Nederland. Weet je, je kan blijven meten, maar een goede keukenbouwer komt met opties waar je zelf gewoon niet bij nadenkt. Ik zou wel dat idee van dat muurtje inderdaad meenemen. Ligt ook een beetje aan wel of geen draagmuur, dat soort dingen.

Betaalbare keuken, geen idee, ik weet gewoon dat die van ons (pas in Nederland ook nog in ons appartement daar een keuken gezet) absoluut niet goedkoop is. Maar zoals iemand hier al zei, als je het budget hebt, is het wel geweldige kwaliteit. Website is niet open op zondag (waar vindt je dat nog!).

www.middelkoopculemborg.nl

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 18:50

Ik ga eens op hun website kijken, maar dat gaat vandaag dus niet lukken :D.

Dank weer voor je tips!

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 18:52

Nee, bijzonder he? Ik heb net in een ander topic een link geplaatst naar mijn blog over onze nieuwe keuken. Dat is niet die van die muur.

http://albert-monique.nl/?p=12761

Niqui

Berichten: 2158
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 09:47

eekhoornerik schreef:
Iemand nog tips voor goede én betaalbare keukens, anders dan Ikea (dat trouwens zeker een optie is, gezien de handige dingen die ze hebben).

Van Kvik lees ik goede berichten. Gisteren las ik bovendien dat ze een 20% Black Friday tegoedbon uitgeven op vrijdag 23 november. Wordt het nog weer een stukje betaalbaarder daar.
Citaat:
Haal 23-11-2018 je tegoedbon op
Ga op vrijdag 23 november 2018 langs bij je Kvik-winkel en haal een Black Friday-tegoedbon op voor 20% korting op alles in je Kvik-winkel. Maar wees er snel bij, want het aantal tegoedbonnen is beperkt.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 15:20

Dat is een goede tip zeg! Volgens mij zitten ze ook bij ons in de buurt :j.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:29

Je moet de bon wel voor 9 December verzilveren, voor ons niet haalbaar :+

bloementje3

Berichten: 334
Geregistreerd: 01-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 23:32

De keuken is vrij recent geplaatst. De keuken heb ik bij Bruynzeel gekocht. Koste bijna 11000 incl. plaatsen en service beurt. Zit een extra brede kookplaat in met 1 groot pit voor een ovale stoofpan, een oven en een combi magnetron met automatische kookfuncties, ook hebben ze een zelf reinig functie, en een vaatwasser zit er in. Er zit geen koelkast in want ik heb daar een specifieke wens in. Aanrechtblad is composiet. Ben er zoooo blij mee!
Afbeelding
Afbeelding

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 07:51

Mooie keuken bloemetje3! Helemaal mijn smaak. Ben wel benieuwd naar je specifieke keuken wens.

Pantykous

Berichten: 10482
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 08:24

Ik lees hier alleen mee, maar die keuken! <3

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 08:49

Prachtig!

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 11:08

Strak hoor!

Urona447
Berichten: 2792
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 11:45

Welke kleur is dat Bloementje, vind hem prachtig!