Stoere, elegante, sportieve 'dames' auto

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:09

Oh Nant dat vind ik ook een hele gave bak. Een collega van mij heeft die in het wit.

Bij mij gaat de radio ook zachter als ik achteruit rij :')
En ik heb PDC erop zitten. Dus hij piept ook nog als ik achteruit ga.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:11

Afbeelding

Ik heb een zwarte Ford Fiësta Sport uitvoering.
Deze heeft een grotere spoiler en voorbumper dan de standaard uitvoering.
En hij heeft lekker veel pk'tjes dus is heerlijk snel

Kashmino
BFB 2023 winnaar

Berichten: 968
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Nijmegen/Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:27

Eind januari komt dit wagentje uit de fabriek rollen, samen met mijn vader uitgezocht want ik krijg hem waarschijnlijk over een jaar of vier-zes (als er weer een nieuwe komt) <3 Rally red Honda Civic, 2017 model. Een sportief ding al zeg ik het zelf.

Afbeelding
(niet mijn foto)

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:28

Matheno schreef:
_mexx_lady_ schreef:
Ik rij er niet mee maar droom stiekem nog steeds van een nieuw model VW Beetle in Herbie kleur gestickerd.
‘Helaas’ nu een Mercedes om de trailer te trekken.

Audi A1 is in mijn ogen ook zo een dames-wagentje


Audi A1 is dit jaar aangepast en is breder, stoerder en een tikkeltje groter geworden. Neigt nu erg naar de A3 met een voorkant van de Audi Q2.

A6 Avant S-line. Niet echt een 'vrouwen' auto, maar wel ruim, snel en stoer.
[ [url=m/ncjMvn.jpg]Afbeelding[/url] ]


Naaahhhhhhh moest dit nou???? Ik ben verkocht!

Qimm

Berichten: 15156
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:30

Ik heb (schandelijk!) genoeg geen eigen foto, maar ik rij dit

Afbeelding

Mazda mx-5. Heeeeerlijk ding, rijdt geweldig, is betrouwbaar en met 20 jaar oud toch nog heel modern uitziend.

edit


Afbeelding


Toch een eigen foto :P
Laatst bijgewerkt door Qimm op 17-12-18 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:34


tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Stoere, elegante, sportieve 'dames' auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:44

Ik vraag me altijd af wie bv veiligheid bovenaan zijn eisenlijsje zet bij het kiezen van een auto?
Want alles gaat nu over kleine,zuinige stadsauto's vaak,maar laat bv een een vrachtwagen inrijden op zo'n autootjes,je hebt geen schijn van kans en bent morsdood.....

Daardoor alleen komt zoiets er hier nooit in.

Hier dan bv een oudere(spotgoedkope) auto die dan iets meer drinkt,maar waar je toch een stuk veiliger in zit dan heel wat modernere auto's.

Zo is er hier een 5-tal jaar geleden eens door mist een grote kettingbotsing geweest op de snelweg.
Verschillende doden en veel gewonden(waren een 50-tal voertuigen bij betrokken).
Er waren autootjes die tussen 2 vrachtwagens gesandwichet waren tot ergens een goeie halve meter.
Als je daarin zit heb je geen schijn van kans.
Andere auto's zaten ook tussen 2 vrachtwagens met een platte neus en gedeukte kofferbak.
Toen zag je enorm goed het verschil in veiligheid tussen verschillende wagens(merken vooral).

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:47

_mexx_lady_ schreef:
Matheno schreef:

Audi A1 is dit jaar aangepast en is breder, stoerder en een tikkeltje groter geworden. Neigt nu erg naar de A3 met een voorkant van de Audi Q2.

A6 Avant S-line. Niet echt een 'vrouwen' auto, maar wel ruim, snel en stoer.
[ [url=m/ncjMvn.jpg]Afbeelding[/url] ]


Naaahhhhhhh moest dit nou???? Ik ben verkocht!


Hahaha, sorry! (A)

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:49

Kashmino schreef:
Eind januari komt dit wagentje uit de fabriek rollen, samen met mijn vader uitgezocht want ik krijg hem waarschijnlijk over een jaar of vier-zes (als er weer een nieuwe komt) <3 Rally red Honda Civic, 2017 model. Een sportief ding al zeg ik het zelf.

[ [url=m/3GSr9z.jpg]Afbeelding[/url] ]
(niet mijn foto)

Deze vind ik ook echt zo ontzettend gruwelijk he!
Ik had de Civic sedan uit 2008 en vond het een super auto. Helaas een hybrid met het foute model accu die bekend stond om falen dus na half jaar en 25.000 km verder toch maar verkocht en een diesel polo gehaald. Maar vind het nog steeds jammer hoor van die Civic reed goddelijk!!


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 17-12-18 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Berichten: 15156
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:49

tengeltje11 schreef:
Ik vraag me altijd af wie bv veiligheid bovenaan zijn eisenlijsje zet bij het kiezen van een auto?
Want alles gaat nu over kleine,zuinige stadsauto's vaak,maar laat bv een een vrachtwagen inrijden op zo'n autootjes,je hebt geen schijn van kans en bent morsdood.....

Daardoor alleen komt zoiets er hier nooit in.

Hier dan bv een oudere(spotgoedkope) auto die dan iets meer drinkt,maar waar je toch een stuk veiliger in zit dan heel wat modernere auto's.

Zo is er hier een 5-tal jaar geleden eens door mist een grote kettingbotsing geweest op de snelweg.
Verschillende doden en veel gewonden(waren een 50-tal voertuigen bij betrokken).
Er waren autootjes die tussen 2 vrachtwagens gesandwichet waren tot ergens een goeie halve meter.
Als je daarin zit heb je geen schijn van kans.
Andere auto's zaten ook tussen 2 vrachtwagens met een platte neus en gedeukte kofferbak.
Toen zag je enorm goed het verschil in veiligheid tussen verschillende wagens(merken vooral).


Daar heb ik een voorbeeld van :o

Afbeelding

Dit was mijn vorige mx-5 (eigen schuld) met >60 achterin een stilstaande vrachtwagen gekacheld, had alleen mijn middenvoetsbeentje gebroken op het rempedaal

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:50

Afbeelding.
Liever geen matcho zoals SUV, terreinauto,cabrio maar wel deze.
Ze mag dan zo lelijk zijn als de nacht.
Graag een onbekende auto.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:53

Vind veiligheid ook zeker belangrijk. Had eerst een aygo en deze na 1,5 jaar verkocht vanwege geen stabiele wegligging. Reed echt heel veel snelweg en moet je wel beetje auto hebben. Daarna een bijna 1400 kilo Honda Civic dus gekocht, voelde mij echt veilig in die auto. Nu een 1100 diesel polo, wel net iets minder stabiel betreft wind maar nog een degelijke kooiconstructie en in principe goede wegligging alsnog. Maar die aygo was gewoon eng in de wind lol

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Stoere, elegante, sportieve 'dames' auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:59

@Qimm,idd,je mag blij zijn dat je toen ook een auto met degelijke neus had,of het kon totaal anders afgelopen zijn!

Qimm

Berichten: 15156
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:02

tengeltje11 schreef:
@Qimm,idd,je mag blij zijn dat je toen ook een auto met degelijke neus had,of het kon totaal anders afgelopen zijn!


Inderdaad! Het is niet helemaal toevallig dat ik er weer zo één heb ;) Hij heeft me goed beschermd. Alleen aan de achterkant is wat minder 'kreukelzone', maar er zit nog een redelijke kofferbak, maar geen achterbank.

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:03

xPabloBokt schreef:
Mijn vriend en ik hebben samen een Toyota Starlet 1.3 XLi uit 1996 :Y) alles behalve stoer, maar wel de Nokia 3310 onder de auto's: niet kapot te krijgen al zou je het willen


Die heb ik ook, maar dan een jaartje jonger. Oerlelijk, maar goedkoop qua lasten en zolang het maar blijft rijden ben ik blij :-). Heeft me één keer op de weg laten zitten, maar de timing was perfect, want er kwam net een brandweerwagen aan en toen ben ik “gered” door leuke brandweermannen. Dus ik ben mijn auto eeuwig dankbaar :')
Hierna zou ik wel graag een Toyota yaris of Kia picanto willen.

Rochiril

Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Born

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:09

Ik ben gek op auto’s, liefst apart en snel. Rij al wat jaren rond in deze:

Afbeelding

Een gechiptunede vw touareg, 300pk op 4 bandjes. Absolute heerlijke auto, voor lange stukken, voor de trailer een beest, prima stukken off-road, en de gemiddelde golf eet stof aan t stoplicht. Hij is moeders mooiste niet meer, maar ik kan er nog geen afscheid van nemen.

Mensen verwachten mij in een twingo/polo/etc. Dan is de verbazing altijd groot als de altijd modderige touareg zien. :)) Maar niet echt een typische vrouwenauto
Laatst bijgewerkt door Rochiril op 17-12-18 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

NoTwixLeft
Berichten: 594
Geregistreerd: 06-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:10

Ik ben het wel een beetje met little_birdy eens. :o Worden hier echt wel leuke auto's gedeeld, maar imo stoer, elegant of sportief en niet alle drie.

De Subaru van Anthea of de Audi TT's vind ik wel stoer, elegant en sportief.
Nu rij ik zelf een typisch "ouwe mannen" auto (Forester SF turbo uit 2001, klein beetje getuned) dus ik zie vaak verbaasde mannen blikken als ik optrek ~~}>

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Subaru_Forester
Foresters zijn trouwens ook hele fijne trekauto's O:)

En er zijn zeker vrouwelijke en mannelijke auto's. Je kan aan het type auto vaak al voorspellen of er een man of vrouw bij hoort. Daardoor wordt een bepaalde type auto voor mij een mannen of vrouwen auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:28

Forester hebben wij ook nog naar gekeken! En de Impreza en WRX. Vond de Forester sport edition heel gaaf! Helaas wilde mijn man toch een elektrische auto erbij aangezien de BRZ nogal benzine slurpt :=

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:29

Rochiril schreef:
Ik ben gek op auto’s, liefst apart en snel. Rij al wat jaren rond in deze:

[ [url=m/Lz5N6C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een gechiptunede vw touareg, 300pk op 4 bandjes. Absolute heerlijke auto, voor lange stukken, voor de trailer een beest, prima stukken off-road, en de gemiddelde golf eet stof aan t stoplicht. Hij is moeders mooiste niet meer, maar ik kan er nog geen afscheid van nemen.


Goals <3

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:32

tengeltje11 schreef:
Ik vraag me altijd af wie bv veiligheid bovenaan zijn eisenlijstje zet bij het kiezen van een auto?
Want alles gaat nu over kleine,zuinige stadsauto's vaak,maar laat bv een een vrachtwagen inrijden op zo'n autootjes,je hebt geen schijn van kans en bent morsdood.....


Ik. Mijn vriend wilde een zo voordelig mogelijke auto voor de kilometers die hij rijdt, het werd een Opel Corsa op gas. Ik heb, met één kort Frans intermezzo, alleen maar Volvo gereden en wil nooit meer iets anders.
Tuurlijk, hij slurpt en kost veel maandelijks, maar ik stap lachend uit bij een ongeluk. En dat is mij veel waard.

Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:39

tengeltje11 schreef:
Ik vraag me altijd af wie bv veiligheid bovenaan zijn eisenlijsje zet bij het kiezen van een auto?
Want alles gaat nu over kleine,zuinige stadsauto's vaak,maar laat bv een een vrachtwagen inrijden op zo'n autootjes,je hebt geen schijn van kans en bent morsdood.....

Daardoor alleen komt zoiets er hier nooit in.


Niet per se veiligheid denk ik, maar wel op veilig voelen.
En in die kleine autootjes voel ik me totaaaal niet veilig met mijn 1.86m.
Ford Ka is het kleinste wat ik ooit heb gehad, daarna kwam een 206 (GTI) en nu mijn Slopel. Maar ik kies auto's wel degelijk uit op hoe ik me er in voel.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:43

Ik heb maar een klein auto'tje. Maar achter die BMWneus voel ik me wel veilig.
Hij is ook relatief zwaar voor zo'n kleine auto.

Overigens moeten bij ons de auto's aan bepaalde veiligheidseissen voldoen. Anders mogen wij ze niet leasen.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:43

ik voel me ook heel erg onveilig in mijn Suzuki Sx4, bizar want hij is groter dan de Opel Mokka van mijn overbuurman (de Mokka past wel in de garage, mijn Suzuki net niet dus we hebben ze opgemeten)

In mijn Landrovers voelde ik me stukken veiliger. Hard rijden doe ik niet meer, dat durf ik al jaren niet.
Mijn man heeft een Volvo V70 (waar ik niet ij rijd, want schakelen) en daar voel ik me veiliger in.

Nu hoef ik maar 3 dagen per week 35 km te rijden en 1 x per maand ermee naar Amsterdam, maar toch *\o/*

Niekj_Jente
Berichten: 2433
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:47

Mijn astra'tje!

Aparte kleur rood, leuke velgjes eronder ipv wieldoppen

Eisen waren dat hij niet te klein/te groot was. Moest een veilige auto zijn. Ruime kofferbak en 5 deurs ivm ons dochtertje achterin.
En hij moet zo af en toe eens een trailer kunnen trekken.

Afbeelding
Afbeelding

En als ik niet in deze rij pak ik de ford fiësta st line uit 2017 <3
Alleen jammer dat dit de 3 deurs is en toch minder ruim dan mijn opeltje <3

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:48

Afbeelding
Ik heb een echte vrouwenauto. Stoer niet echt nee, maar rijd wel echt vet lekker. 1.4 motor dus is best snel ook nog. Hiervoor een Smart gereden en die mis ik nog steeds. Kon daar voor mn gevoel veel meer mee rondscheuren, echt mn scheurijzertje.