[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 22:33

Niet in paniek raken. Je tikt een keer in je scherm en het is weg.

Ketly

Berichten: 5937
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:03

Help.. :D

Ik wil een nieuwe iPhone kopen maar kom er maar niet uit. Ik twijfel tussen de 11,12 en 13. Ik zoek een iPhone die rond de 3 jaar meekan, bij voorkeur natuurlijk altijd langer maar dit hoeft niet perse. In eerste instantie wilde ik de 11 gewoon bestellen, maar twijfel of dit model inmiddels niet te oud is. Ik heb absoluut geen 1000 euro voor een telefoon over en wil het liefst de beste keuze in combinatie met de meest aantrekkelijke prijs. Kan ik voor de iPhone 11 kiezen of mist deze te veel waarover de 12 en/of 13 wel over beschikken? Ik kom nu van de 7 dus ga er sowieso flink op vooruit :+

8nnemiek

Berichten: 43517
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:41

De 12 en 13 zijn heel vergelijkbaar, maar de 11 heeft nog de oude vorm met afgeronde randen. Persoonlijk vind ik de 12/13 veel fijner in de hand liggen. Dus je zou sowieso eens bij de Mediamarkt/telefoonwinkel beide modellen in de hand kunnen pakken en even testen wat je fijn vindt.
Wil je een groot model, of een compact model? De 12 en 13 hebben een mini versie (ik heb zelf de 12 mini) en dat is ideaal als de telefoon in je broekzak moet passen.
Qua specs zijn ze allemaal prima, maar hoe nieuwer de telefoon, hoe langer je er updates op kan draaien natuurlijk.

Es_ther

Berichten: 18732
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:55

Een met Annemiek!
Ik heb de 12Pro nu 2 jaar en vind m (afgezien van de batterij) echt nog top!

Ketly

Berichten: 5937
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 15:06

Opzich vind ik het geen probleem dat de telefoon wat groter is. Is het enige echte verschil de uitstraling en de ligging in de hand? Ik ben heel benieuwd of het prijsverschil tussen de 11 en de 12/13 voornamelijk het verschil in uitbrengdatum is of dat je er ook echt veel extra’s voor krijgt.

8nnemiek

Berichten: 43517
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 15:08

Apple heeft het principe van 'if it ain't broke, don't fix it' goed begrepen. Dus de upgrades zijn meestal vrij minimaal. Iets betere camera, iets snellere processor..

Ketly

Berichten: 5937
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 16:28

Dat is wel goed om te weten :D De iPhone 11 is dan een goede optie. Ik zie ook nog de 12/12 mini voorbij komen maar die zijn dan refurbished en 64 gb.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 22:47

Welke iPhone ‘s krijgen nog updates?
Mijn moeder heeft nog steeds samsung maar die is weer zo aan het klote met een app dat ik er gestoord van wordt. En aangezien ik al 1,5 nu iphone gewend ben kn ik ook niet meer echt op afstand helpen met samsung. Niet de nieuwste van het nieuwste…

Rabobank app had technische storing, was bij mij ook vanmiddag alleen bij mij doet ie het al en bij haar (nog) niet.

paars

Berichten: 5648
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 00:14

Chrissie schreef:
Ik maak op deze manier gebruik van mijn 13 Pro!
Ja, je kan je werk sim kaart uitzetten. (Dit doe ik nooit, ik heb de internet bundel van mijn werk SIM aangevinkt als leverancier voor internet en belletjes klik ik makkelijk weg als het mij niet uitkomt).
Waar je wel rekening mee ''moet'' houden is Whatsapp. Voor mijn werk whatsapp heb ik Whatsapp Business gedownload en indien ik een dagje vrij heb dan schakel ik alle meldingen etc uit van deze app.
Als je gebeld wordt door een nummer dan kan je aan de hand van een icoontje zien op welke lijn je gebeld wordt.

he dat is interessant te lezen; e-Sim zag ik. Tell me more!
Dat hebben dus de nieuwere iPhones (ik heb nog een 8 voor mijn werk en een 7 voor privé). Krijg binnenkort ws een 13 voor het werk.
Maar…wat je schrijft dat je aan de icoontjes kan zien of er iemand belt voor werk of privé; dat zou voor mij niet genoeg zijn want ik wil als ik vrij ben geen werktelefoontjes zien. Of kan je instellen dat die automatisch naar de werkVM gaan? Als het echt goed te scheiden is dan scheelt dat weer gesleep. Kan dat eventueel ook met bijv KPN voor werk en de esim met een andere provider?

Es_ther

Berichten: 18732
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 07:56

Je kan meerdere providers hebben. Je kan 1 Sim ook uitzetten als je vrij hebt, zodat je niet gebeld kan worden

PSvanLot

Berichten: 10189
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 09:41

Ik heb mijn Apple Watch SE 2020 kapot gestoten. Heel stuk uit de hoek. -:(-

Ben benieuwd of de inboedelverzekering er iets mee kan.

Zag dat een nieuw scherm €265 kost, maar een nieuwe SE 2022 kost €300 dus dat vind ik ook zonde met zo weinig verschil…

8nnemiek

Berichten: 43517
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 10:05

Ah jee, daar zou ik ook flink van balen! Ik hoop dat je horloge onder de verzekering valt.

Als je iemand kent die heel handig is dan zou je het scherm zelf kunnen vervangen. Ze kosten zo'n 100 tot 150 euro, en het schijnt op het priegelwerk na best simpel te zijn, maar 100 euro is nog steeds veel geld natuurlijk, zeker omdat je daarna niet meer de garantie hebt dat ie nog waterdicht is.

PSvanLot

Berichten: 10189
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 10:15

8nnemiek schreef:
Ah jee, daar zou ik ook flink van balen! Ik hoop dat je horloge onder de verzekering valt.

Als je iemand kent die heel handig is dan zou je het scherm zelf kunnen vervangen. Ze kosten zo'n 100 tot 150 euro, en het schijnt op het priegelwerk na best simpel te zijn, maar 100 euro is nog steeds veel geld natuurlijk, zeker omdat je daarna niet meer de garantie hebt dat ie nog waterdicht is.


En dat laatste is bij de paarden wel erg handig.

Dinsdag even langs de Mac winkel. Misschien kunnen ze er voor nu even een plaatje over plakken.
Draag hem nu met een los kapje er op.

8nnemiek

Berichten: 43517
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 10:21

Het is dus alleen het glas, niet het lcd scherm, dat stuk is? Of zijn er ook pixels stuk? Als het alleen het glas is dan zou je nog kunnen zoeken naar een reparatiebedrijf die alleen het glas kan vervangen. Dat is een heel stuk goedkoper.
Als ik even snel google dan vind ik al een bedrijf dat voor €109 alleen het glas kan vervangen: https://www.fair-repair.be/product/repa ... ple-watch/

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 10:21

Es_ther schreef:
Je kan meerdere providers hebben. Je kan 1 Sim ook uitzetten als je vrij hebt, zodat je niet gebeld kan worden


Ik had er zelfs een Spaanse en een Amerikaanse Sim in. Ik vind het echt geweldig werken. Je kan ook kiezen van welk nummer je de data wil gebruiken. Op vakantie buiten Europa is dat superhandig, bereikbaar blijven op je eigen nummer (in mijn geval Spaans) en data en bellen met het Amerikaanse nummer.

PSvanLot

Berichten: 10189
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 10:44

8nnemiek schreef:
Het is dus alleen het glas, niet het lcd scherm, dat stuk is? Of zijn er ook pixels stuk? Als het alleen het glas is dan zou je nog kunnen zoeken naar een reparatiebedrijf die alleen het glas kan vervangen. Dat is een heel stuk goedkoper.
Als ik even snel google dan vind ik al een bedrijf dat voor €109 alleen het glas kan vervangen: https://www.fair-repair.be/product/repa ... ple-watch/

nee alleen het glas. hij doet het gelukkig nog prima

paars

Berichten: 5648
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 01:36

Helaas Youfone (waar ik niet zo heel lang naar ben overgestapt en tot op heden naar tevredenheid)…heeft nog geen eSim…denk dat ik voor mijn werk geen eSim kan aanvragen. Dat is weliswaar KPN maar dat abo loopt helemaal via de zaak. De it man doet altijd geweldig ingewikkeld ^) . Als ik dat zou kunnen regelen dan kan ik de fysieke Sim van Youfone gebruiken met de eSim van het werk…
Hoe gaat dat met appjes enzo? Komen die er van beide account op te staan?

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 09:24


Henniie

Berichten: 524
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 20:56

paars schreef:
Helaas Youfone (waar ik niet zo heel lang naar ben overgestapt en tot op heden naar tevredenheid)…heeft nog geen eSim…denk dat ik voor mijn werk geen eSim kan aanvragen. Dat is weliswaar KPN maar dat abo loopt helemaal via de zaak. De it man doet altijd geweldig ingewikkeld ^) . Als ik dat zou kunnen regelen dan kan ik de fysieke Sim van Youfone gebruiken met de eSim van het werk…
Hoe gaat dat met appjes enzo? Komen die er van beide account op te staan?

Je kan whatsapp downloaden en whatsapp business dan kan je op beide een 06 koppelen.

Balou_k

Berichten: 14116
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 12:51

Na bijna 2 jaar aan vervloeken van de iPhone 12 Pro heb ik nu maar de iPhone 14 los aangeschaft. Niet de pro versie dit keer.

Met de 12 pro kon ik na ongeveer een half jaar niet meer normaal bellen, enkel op luidspreker of middels oortjes. Na een jaar kon de telefoon niet meer normaal laden, enkel via ‘draadloos’. Na iets meer dan anderhalf jaar werkte ook het zogenoemde draadloos laden niet meer. Enkel als de telefoon geheel was uitgevallen en hij er zin in had.

Toch, omdat ik al sinds de iPhone 4 dan ben van het besturingssysteem probeer ik het nog een keer. Ik hoop nu meer geluk te hebben, hopelijk geen ‘maandagmorgenmodelletje’ dit keer.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 12:58

Je hebt toch gewoon een jaar garantie?! Dan ga je toch terug als iets het niet meer doet?! Zonde!

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 13:56

Needje schreef:
Je hebt toch gewoon een jaar garantie?! Dan ga je toch terug als iets het niet meer doet?! Zonde!

Europees zelfs twee jaar, wettelijk.
Ze hebben dat hier ook al geprobeerd “Apple geeft maar 1 jaar” maar als verkoper MOET jij 2 jaar garantie geven, ook al geeft de producent dat niet.

Balou_k

Berichten: 14116
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:55

Optiwolk schreef:
Needje schreef:
Je hebt toch gewoon een jaar garantie?! Dan ga je toch terug als iets het niet meer doet?! Zonde!

Europees zelfs twee jaar, wettelijk.
Ze hebben dat hier ook al geprobeerd “Apple geeft maar 1 jaar” maar als verkoper MOET jij 2 jaar garantie geven, ook al geeft de producent dat niet.


Apple stuurde me van het kastje naar de muur. En uiteindelijk speelde er privé teveel om me druk te maken om de telefoon.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 21:56

Welke oplaadkabels hebben jullie?

Vraag me af of de mijne vaak kapot gaan, heb oa van action

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:17