Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tamary

Berichten: 29283
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 13:31

Wel soms bouillon in glazen potten. Is geen probleem an sich, maar glas is zwaar en je vriezer lades/plateau's kunnen maar een beperkt aantal kg's hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 13:34

We hebben een koffermodel :D

Prairy
Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 14:09

Faelynn, Decathlon of marktplaats.

Varekaj, je kunt toch ook gewoon later beginnen als je die cursus zo graag wil doen? Als ze iemand aannemen die nu nog een baan heeft kan die ook niet over 2 weken beginnen. Lijkt me echt niet zon vreemd verzoek. En fijn dat je zoveel lichter wakker werd :P

PSvanLot

Berichten: 10187
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 14:23

denice schreef:
Sommigen van jullie sparen ook koopzegels he?

Sparen jullie voor iets specifieks?


Om het uit te laten betalen en dan te sparen op de vakantiespaarrekening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 14:27

Varekaj schreef:
Voorzien ze geen bovenkleding? Of heb je skikleding die je kan gebruiken of lenen van iemand? Geen idee welk weer het ginds nu is. Ik zou het navragen bij de organisatie en eens rondhoren in vriendenkring. Voor onze reis naar Antarctica hebben we richtlijnen gehad maar de bovenlaag is ofwel kwalitatief goede skikledij zelf voorzien en anders hebben ze ter plekke materiaal. Gok dat dit niet anders is?

Zijn er mensen hier die invriezen in glazen ovenschalen? Voor opwarmzaken gebruiken we momenteel plastic bakjes. Dat is ontdooien, in de pot op het vuur en zo opwarmen. Voor ovenschotels gebruiken we nu van die aluminium schalen (verschillende formaten) met een kartonnen dekseltje. Dat is ontdooien en dan zonder dekseltje de oven in.
Die plastic bakjes kunnen we afwassen en hergebruiken maar die aluminium niet. Dus ik zat te denken aan glazen schalen met plastic deksel. We hebben er een paar en die mogen zowel in de oven, microgolfoven, vaatwas als diepvries.
Als ik ovenschotels daarin kan invriezen scheelt dat een hoop afval en toch ook wel aan telkens aankopen van die aluminium bakjes.



Ja ik, bevalt hartstikke goed. Je kunt ze meteen in de oven mieteren zonder dat het hoeft te ontdooien. Plastic ben ik zelf niet van omdat smaken en kleuren daar in trekken, en dan vind ik het er nooit apetijtelijk genoeg meer uitzien om daadwerkelijk op te warmen :') .

Het is idd wel zwaar. Maar wij hebben altijd een stuk of 8 bakjes in de vriezer met geprept voedsel, en daar nog nooit problemen mee ervaren.

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 14:43

Faelynn ik zou eens naar Decathlon gaan. Ik ben erg tevreden met ons spul daarvan en het is goed betaalbaar!

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 14:54

Ik gebruik de glazen en plastic schotels van ikea. Perfect te stapelen plastic en glas door elkaar ;)

Alleen denk ik altijd dat het ff uit de vriezer moet voor ik ze in de oven steek. Bang dat ze anders springen.

Florenc
Berichten: 1440
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 15:33

Varekaj schreef:
Voorzien ze geen bovenkleding? Of heb je skikleding die je kan gebruiken of lenen van iemand? Geen idee welk weer het ginds nu is. Ik zou het navragen bij de organisatie en eens rondhoren in vriendenkring. Voor onze reis naar Antarctica hebben we richtlijnen gehad maar de bovenlaag is ofwel kwalitatief goede skikledij zelf voorzien en anders hebben ze ter plekke materiaal. Gok dat dit niet anders is?


IJsland is qua temperatuur best gematigd, ook in de winter, dat is totaal niet te vergelijken met Antarctica. IJsland zou ik (maar dat is persoonlijk) zelfs niet zover gaan om skikleding mee te nemen. Wél veel laagjes (juiste materialen! Maar pakweg fleece hoeft helemaal niet zo duur te zijn) en een goeie waterdicht winddichte buitenlaag. Check de outlet stores eens, daar zijn vaak best wel koopjes te doen (nog niet goedkoop, maar veeeel goedkoper) - in Roermond zit vb Jack wolfskin, columbia, north face...

PSvanLot

Berichten: 10187
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 15:44

Ik zou persoonlijk ook niet teveel kopen. Als je een goede winterjas, muts, sjaal en handschoenen hebt kom je een heel eind.

Eventueel een thermobroek voor onder je broek en dan kom je denk ik een heel eind.

Zo, zomervakantie geboekt. Of ik dan ook maar meteen wilde aanbetalen haha.

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-23 16:01

Ik heb hier nog heel wat wintersportkleding liggen van onze in totaal 4 kinderen in verschillende maten :+ toevallig kwam er een enorme doos met 'zooi' tevoorschijn vorige week met het uitruimen van een kast. Dus @Faelynn als je me je maten appt kan ik kijken of ik wat voor je heb liggen. 't Is geen knalroze of groen of geel ofzo :+

Soms helpt het ook om gewoon even een week of 2 meer te nemen qua beslistijd voor cursussen, werk etc. Wat is 2 weken of een maand of 2 maanden of ... op een mensenleven?

Ik heb mij heerlijk ingeschreven voor een opleiding die gegeven wordt (7 avonden) door de gemeente waarmee je allerlei info krijgt om eventueel bestuurswerk te gaan doen bij vrijwilligers organisaties. Voelt zoveel beter dan waar ik dacht dat ik mee bezig moest zijn. Ga maandag beginnen. Erg veel zin in. Doe het om gewoon iets te betekenen in deze wereld, andere mensen te ontmoeten en nieuwe ervaringen op te doen :D

Ze zijn bijna klaar met de installatie van mijn cv ketel. Brrrr zo koud nu hier in huis!

@PSvanLot wat zijn de plannen?
Wij gaan deze zomer vooral met de boot op pad. Hebben al hele route uitgestippeld, boot vaart maar 10 knopen dus is heel slow vakantie vieren, zaaaaalig. Soort drijvende camper :P

PSvanLot

Berichten: 10187
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 16:11

We gaan naar Zeeland. Lekker 7 dagen uit eten, luieren, leuke dingen doen. Heb een goed reizend jaar in 2023

12-15 februari Estland
01-05 mei Praag
10-13 juni verrassing van mijn ouders.
31-07 augustus Zeeland
21-25 augustus verrassing, ergens in Europa met de vriendin die mee naar Praag gaat, nu mag zij beslissen haha.

Prairy
Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 17:13

Dat ziet er uit als een goede planning!

Ik denk dat wij onze caravan huur plannen even uitstellen tot volgend jaar. Heb bedacht dat ik liever een week naar Madeira ga om te kijken hoe het daar is, waarschijnlijk in april/mei. En dan in september een weekje camper huren ter voorbereiding op onze grote reis in 2024 naar Amerika.

Binck8
Berichten: 431
Geregistreerd: 21-05-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 17:34

Dit weekend ook een vakantie geboekt, ik vind het wel weer prijzig hoor...
We gaan een weekje naar Dinant, wel naar een heel erg gaaf huisje!

Nu ben ik ook nog aan het kijken naar een weekje weg later in het jaar, of midweekje. Maar dat vind ik echt heel moeilijk. Wil niet te ver van huis maar wel naar een beetje bijzondere en fijne plek. Er moet in ieder geval een tof zwembad zijn want dat staat voor onze kinderen op 1.
Ik zoek me suf, maar lukt nog niet erg.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 17:59

Wij zijn net terug van Centerparcs de Kempervennen. Midden in de bossen, het park is ook bossig en een heel gaaf zwembad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 18:10

Sowieso is decathlon een goeie plek om laagjeskleding te scoren. Al ben ik ook nog steeds te spreken over de thermoleggings van de action die ik al jaren heb. Qua fleece truien heb ik de voorbije jaren bij kramer flink wat kunnen vinden naar alle tevredenheid, maar die zijn wel ergens rond de €40/stuk.

Wij stoppen zelden iets recht uit de vriezer in de oven. Tenzij ovenfrietjes of ovenkroketjes of van die hapjes. De rest ontdooid overdag in de ijskast.
Vrijdag komen ze onze boiler weer nakijken en keuren, benieuwd hoeveel die grap gaat kosten.


@VHU deze ene cursus (de onco-massage) zit ik al sedert covid op te azen, dus al vanaf einde 2019 begin 2020 ongeveer. Heb niet het gevoel dat ze deze frequent gaan organiseren, laat staan zo dicht bij huis. En om nu voor 1 dag/week een job te laten schieten of 6 weken te laten wachten, dat is ook weer iets. Zou evenmin voor het eerst zijn dat ze bij 2 of 3 gelijkwaardige kandidaten diegene eruit pikken die het snelste kan starten. En de jobs waar ik nu voor solliciteer zijn er waar een massa kandidaten naar zit te vissen.

De andere opleidingen zijn allemaal avondles, dus perfect te combineren.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78616
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 18:15

Ik moet ook nog iets zoeken voor het voorjaar, april of zo.
Kempervennen is wel mooi, de Malpie/Groote Heide is een prachtig natuurgebied. Alleen te dicht bij huis, ligt een dorp verderop in dezelfde gemeente. :))

Faelynn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 19:47

Florenc schreef:
Varekaj schreef:
Voorzien ze geen bovenkleding? Of heb je skikleding die je kan gebruiken of lenen van iemand? Geen idee welk weer het ginds nu is. Ik zou het navragen bij de organisatie en eens rondhoren in vriendenkring. Voor onze reis naar Antarctica hebben we richtlijnen gehad maar de bovenlaag is ofwel kwalitatief goede skikledij zelf voorzien en anders hebben ze ter plekke materiaal. Gok dat dit niet anders is?


IJsland is qua temperatuur best gematigd, ook in de winter, dat is totaal niet te vergelijken met Antarctica. IJsland zou ik (maar dat is persoonlijk) zelfs niet zover gaan om skikleding mee te nemen. Wél veel laagjes (juiste materialen! Maar pakweg fleece hoeft helemaal niet zo duur te zijn) en een goeie waterdicht winddichte buitenlaag. Check de outlet stores eens, daar zijn vaak best wel koopjes te doen (nog niet goedkoop, maar veeeel goedkoper) - in Roermond zit vb Jack wolfskin, columbia, north face...


Organisatie voorziet geen kleding. Iedereen komt ook uit Indonesië, zowel organisatie als “gasten” dus die zal ik niet live zien tot op locatie (op 1 iemand van de organisatie na)

Ik heb een ski jas van “vroeger” maar die is lichtgevend roze en staat in glinsterende zilveren letters “rebel” achterop _O-
Niet al te professioneel haha, dus daar kan ik niet mee aan komen ben ik bang.

Ik ben echt een serieuze koukleum, mijn “Nederlandse” winterjas komt van een outdoorzaak en staat op dat het geschikt is voor Noorwegen, nou echt niet, beetje miskoop geweest, hij is mooi maar onder de 10 graden sta ik te rillen als een rietje := bij vrijwel elke “Nederlandse” jas heb ik dat overigens.

Ik ben vanmiddag naar Decathlon geweest en heb sneeuw wandelschoenen met voering gekocht voor €45
En een fleecevest voor €25
Denk nu nog vooral een goede jas nodig, maar die waren toch wel flink aan de prijs nog (beetje warme €80+)
Dan kan ik gaan voor laagjes: (thermo)shirt, trui, fleecevest, jas over elkaar, dan moet ik een heel eind komen denk ik.

Had ook al op Vinted en martktplaats zitten kijken voor een jas, maar vind het heel moeilijk inschatten hoe dik of warm die dan is.
Vind 2e hands anders verder wel prima, wil t ook beetje betaalbaar houden.

Wat een lief aanbod vanhuisuit, ik stuur je straks even een pb! :D

Prairy
Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 19:56

Als het maar 1 dag per week is voor 6 weken, dan is daar misschien wel over te onderhandelen als je verder snel kunt starten?

Faelynn, goede score zo te zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 20:08

Die gok wil ik nemen inderdaad, hopelijk zit daar marge op. Zal dan wel als vakantiedag ingevuld worden, maar dat heb ik al ingecalculeerd.

Goed gedaan Faelynn :D Is zo een bodywarmer met batterij niks? Niet spotgoedkoop maar dan heeft je lichaam wel warm. Hoef je geen immens dikke jas bij te kopen.

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-23 00:02

Citaat:
Ik heb een ski jas van “vroeger” maar die is lichtgevend roze en staat in glinsterende zilveren letters “rebel” achterop _O-
:))

Ik heb ooit van die handschoenen gehad met batterijen verwarming zeg maar. Waren echt heel fijn!

Zo ketel is geplaatst, huis heerlijk warm, water heerlijk warm, wat een weelde.

tita

Berichten: 19757
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 06:26

denice schreef:
Sommigen van jullie sparen ook koopzegels he?

Sparen jullie voor iets specifieks?



eurodisney, minimaal 5 dagen
Ik spaar lege flessen, koopzegels en alles wat ik verkoop behalve kleding

Ik snap dat niet Varekaj boek die cursus is maar 6 weken en je meldt het gewoon.
Je bent nog niet in dienst en je hebt nog een eigen leven.

Ik heb in mei Park Allgau geboekt park krijgt redelijk cijfer 7.6 maar dromt niet door de hygiëne 5.5 := Dus beetje huiverig voor huisje.
Ligt in de Duitse Alpen vlak bij de grens met Oostenrijk dus super mooi

Maar zwembad schijnt amazing te zijn.
Het was kiezen of 800€ (of 1200€ als mijn ouders niet 1 dag kunnen invallen) aan de vakantie BSO of zelf weekje weg.
Ik start dit jaar met 453 uur dus dagen zat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 08:08

Ja ik ga het wel doen inderdaad :j en de rest ook gewoon al aanmelden. Worden een aantal fiks pittige weken/maanden, want alles volgt op elkaar. Maar heb er zin in!

Gisteren was even een wtf-momentje in de late namiddag, maar wel een hele leuke. Had gesolliciteerd voor een job binnen HR. Mail gehad dat ik geselecteerd was en de proef mocht maken voor ten laatste zondagavond. Zaterdagmiddag een mail: "Helaas door het grote aantal aanmeldingen kunnen wij uw kandidatuur niet weerhouden etc". Ok, jammer maar begrijpelijk dus proef niet meer gemaakt. Gisteren mail: "kan het dat wij uw proef niet ontvangen hebben?".
Toch maar even gemeld ivm de mail die ik heb gehad. Nou, razendsnel reactie met een hoop excuses! Was blijkbaar wat misgegaan en ik zat wel degelijk bij de selectie. Dus afgesproken dat ik vanochtend de proef alsnog maak en indien. Is wel heel gepruts en gedoe nog geweest gisteravond om mijn dinosaurus laptop in gang te krijgen. Vriend is nog steeds overtuigd dat er geen nieuwe hoeft te komen :roll: en dat via 20 omwegen bestanden downloaden, omzetten, invullen en exporteren prima kan.

Prairy
Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 09:23

Daar was ik wel klaar mee geweest, fijn dat jij dat vind, maar ik moet er mee werken en dat gaat niet, dus ik koop een nieuwe, want zo duur is hij niet en ik heb hem nodig voor mijn werk en nieuwe bedrijf (aftrekpost)...

Allgäu heeft idd een mooi zwembad, ben er geweest voor een paar uur om even te zwemmen, huisjes zou ik niet weten want na het zwemmen zijn we doorgereden. Ik werkte toen bij cp dus kon gratis naar binnen.

PSvanLot

Berichten: 10187
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 10:24

tita schreef:
denice schreef:
Sommigen van jullie sparen ook koopzegels he?

Sparen jullie voor iets specifieks?



eurodisney, minimaal 5 dagen
Ik spaar lege flessen, koopzegels en alles wat ik verkoop behalve kleding

Ik snap dat niet Varekaj boek die cursus is maar 6 weken en je meldt het gewoon.
Je bent nog niet in dienst en je hebt nog een eigen leven.

Ik heb in mei Park Allgau geboekt park krijgt redelijk cijfer 7.6 maar dromt niet door de hygiëne 5.5 := Dus beetje huiverig voor huisje.
Ligt in de Duitse Alpen vlak bij de grens met Oostenrijk dus super mooi

Maar zwembad schijnt amazing te zijn.
Het was kiezen of 800€ (of 1200€ als mijn ouders niet 1 dag kunnen invallen) aan de vakantie BSO of zelf weekje weg.
Ik start dit jaar met 453 uur dus dagen zat


Ik heb toevallig gisteren naar Disneyland Parijs gekeken voor 7 personen. voor vr/ma en 2 dagen park zijn we minimaal 3500 kwijt. Wat een geld zeg. Op vrijdag om 15:00 tot maandag 10:00....

Park Allgau ziet er tof uit! Had er interesse in tot ik zag dat het ruim 7 uur rijden is haha.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 11:35

Wauw,daarvan kan je ook 2 weken in een dikke villa vakantie vieren :=