Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noviceh

Berichten: 4819
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 21:40

Gezellig Bibiq!

Vandaag bij hifi winkel geweest. Ik vind luidsprekers namelijk ècht afbreuk doen aan het interieur. Mijn man daarentegen vind dit juist heel belangrijk. We dachten vandaag een compromis te kunnen vinden in een soundbar, maar dat is evengoed nog een lelijk, opzichtig ding en we leveren enorm in met geluidskwaliteit. Nu hebben we luidsprekers gezien die en een mooi geluid geven en beter matchen in het interieur (mat wit met taupe). Ze zijn mooi klein in formaat, maar de vloerstaande luidsprekers passen misschien nog beter. Een zijde zou dit perfect passen, aan de andere zijde van de tv loopt de kast door met een groot aquarium erop en zou de andere luidspreker verder in de ruimte komen te staan. Pfff….van soundbar naar compacte luidsprekers en misschien toch ‘joekels’? Hoe hebben jullie dit in het interieur verwerkt?

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 21:48

Hmm dat klinkt toch wel lastig. Wij hebben een soundbar in het tv meubel staan. Voor ons toch de beste optie.

Malenka

Berichten: 7627
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 22:08

Televisie en dergelijke komt bij ons straks boven op de entresol en dus niet in de hoofd leefruimte beneden. Een van de grote voordelen van zelf je huis ontwerpen. Sowieso kun je de meeste behuizingen prima verfen (spuitbus) waardoor ze meer wegvallen.

noviceh

Berichten: 4819
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 00:05

Dat is helemaal perfect Malenka! Verven doe ik liever niet om meerdere redenen. De luidsprekers zijn kostbaar, er zit stof voor (welke ik liever intact laat) en de muur verandert regelmatig van kleur.

Wiwabalia

Berichten: 4704
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 00:48

Wij hebben Sonos, er staan 2 kleine spiekers verstopt op de grond (achter een grote plant) en achter een gordijn. De soundbar zelf ligt op ons tv meubel, ik vind het niet echt lelijk of storend en wij hebben echt goed geluid (surround sound). :)

Malenka

Berichten: 7627
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 06:42

De stof zou je kunnen afplakken voor het verven. Maar ik snap het wel dat je het lastig vind bij zo iets kostbaars en helemaal als je interieur vaak veranderd van kleur.

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 08:25

Als je goed geluid en niet te lelijk wilt zou ik idd ook voor Sonos spul gaan...

Zelf maak ik me niet heel druk om de soundbar, zie je de snoertjes achter de tv alleen maar minder! En daar zit al bijna niks omdat die in de kast weggewerkt zitten. Het hoort er gewoon bij vind ik...

noviceh

Berichten: 4819
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 08:53

Malenka schreef:
De stof zou je kunnen afplakken voor het verven. Maar ik snap het wel dat je het lastig vind bij zo iets kostbaars en helemaal als je interieur vaak veranderd van kleur.
De stof vind ik juist ook zo storend, vaak een zwart groot vlak.

De luidsprekers kunnen helaas niet verstopt worden, daar ging mn voorkeur wel naar uit :') Sonos valt ivm geluidskwaliteit af voor ons. We hebben nu deze op het oog, die zouden op de tv kast komen te staan:
Afbeelding

PSvanLot

Berichten: 10187
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 08:54

Ik snap heel goed dat je geen boxen in je huis wilt. Dat vind ik ook echt verschrikkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 09:53

Ik neem daarom genoegen met het geluid vd tv en een kleine losse bluetooth speaker voor muziek te luisteren. Vind luidsprekers en zo'n soundbar nooit mooi. Ow en het past er domweg niet bij in ons mini huisje _O-

PSvanLot

Berichten: 10187
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 09:55

Ik heb het ook niet, geef er ook niks om. Geluid van tv is prima naar mijn mening.

MyWishMax

Berichten: 25523
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 09:58

Ik mis het wel met muziek. Heb het jarenlang gehad, maar is met ex meegegaan. En nu merk je toch wel mindere kwaliteit van geluid, zal er ook aan liggen dat ik een oude tv heb haha.

PSvanLot

Berichten: 10187
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:04

Ik heb wel mini boxen in de eetkamer en keuken. Piepklein en verstopt. Zo kan ik in elke kamer muziek aanzetten vanaf de tv.

Goed dat je het aanhaalt WMW, dit moet ik meenemen in mijn licht/geluidplan voor de verbouwing.

karijn

Berichten: 5426
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:59

noviceh schreef:
Gezellig Bibiq!

Vandaag bij hifi winkel geweest. Ik vind luidsprekers namelijk ècht afbreuk doen aan het interieur. Mijn man daarentegen vind dit juist heel belangrijk. We dachten vandaag een compromis te kunnen vinden in een soundbar, maar dat is evengoed nog een lelijk, opzichtig ding en we leveren enorm in met geluidskwaliteit. Nu hebben we luidsprekers gezien die en een mooi geluid geven en beter matchen in het interieur (mat wit met taupe). Ze zijn mooi klein in formaat, maar de vloerstaande luidsprekers passen misschien nog beter. Een zijde zou dit perfect passen, aan de andere zijde van de tv loopt de kast door met een groot aquarium erop en zou de andere luidspreker verder in de ruimte komen te staan. Pfff….van soundbar naar compacte luidsprekers en misschien toch ‘joekels’? Hoe hebben jullie dit in het interieur verwerkt?


Wij hadden een Bose 321 systeem maar nadat we alles moesten loskoppelen ivm vervangen van de vloer, kregen we het domme ding niet meer aan de praat. Dus heb ik in de gauwigheid een soundbar gekocht. Geluid kan niet op tegen een Bose maar voor de time being prima, want het geluid uit de tv is gewoon barslecht voor een grote ruimte. We hadden met het Bose systeem twee kleine speakertjes op poten naast het tv meubel staan en vielen niet echt op.

Joekels komen niet meer in mijn interieur. Ik heb er nog teveel van achter de schotten op zolder staan....

En we hebben ook nog de Hé Google staan. Daar komt ook prima geluid uit. Een grote in de woonkamer en een kleintje voor in het buitenhok.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 14:23

Ik heb ook geen geluidssysteem verder. Alleen gewoon geluid van de tv en verder een speaker waar ik m'n telefoon mee kan verbinden.
En die vind ik wel leuk staan in de kast.
Afbeelding

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 18:16

Ik heb vandaag mijn nieuwe nachtkastjes af. Zelf gepimpt voor het eerst en vond het ook leuk om te doen :D

Nu nog een keer opzoek naar een passend dressoir voor de slaapkamer, beetje in dezelfde stijl


Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88920
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 18:28

Die zijn wel opgeknapt :)
Houdt de Fb-groepen in je buurt in de gaten. Hier worden regelmatig dat soort kasten gratis aangeboden.

DubbelFun

Berichten: 88920
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 18:32


noviceh

Berichten: 4819
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 19:20

Superleuk geworden Jester!

Ceetje_bokt
Berichten: 5199
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 21:21

Leuke kastjes zo!

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 23:02


Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 23:05

Leuk zo die kastjes!!

Arielle_

Berichten: 6399
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 20:18

Ik wil de groene muur in onze slaapkamer graag roze hebben, maar weet niet goed welke kleur.
Zit te denken aan een wat oud roze kleur, iemand ideeën of voorbeelden?
Het dekbed is nu groen, wil ik direct off white en evt nog wat extra accessoires maar daar moet ik nog even over nadenken..

Afbeelding

Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 20:45


Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 20:55

Sheran, ik kwam van de week een leuk filmpje op TikTok te tegen en moest meteen aan jou denken!

Kan het niet gewoon online vinden, dus ik ga mijn best doen het te beschrijven...
Het gaat om de Billy boekenkasten die men regelmatig inbouwt, zoals bijvoorbeeld hier:
Afbeelding

Alleen in de video die ik zag hebben ze gebruik gemaakt van donkere (of geverfde?) kasten, daarvoor is beplating gezet met bogen erin. In een lichte kleur.
Ik denk dat het kan passen in je huis, en daarnaast een stuk rust kan brengen, zonder dat je veel ruimte inlevert. :)