[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BloemBloem

Berichten: 16627
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:20

Of.... 9 weken incl. taxatie :+

Maris89

Berichten: 6592
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:32

Bij ons ging het echt snel. 's ochtends een bod gedaan en 's middags reactie. Binnen een week was het rond :P .

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:34

Bij ons was het ook meer 1 keer bieden trouwens....
Ik deed een bod en er kwam direct een einbod terug de dag er na.
Dat was 5000 lager dan onze max voor dit guis. Dus prima.

Nicje87

Berichten: 9866
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:46

9 Weken? Wat een drama haha. Ik hoop op Max een week.

Sonja, is het gebruikelijk dat je achteraf hoort hoeveel er geboden is door de tegen partij?

Edit:
Zie nu dat het bod van de verkopers was. ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37436
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:03

Gefeliciteerd met het rondkomen van de financiering van de kopers.

Fotos van hoofdorp huis vallen me mee. Ik zie niet echt een heel groot probleem. Ziet er schoon uit alleen rommelig. Zoiets houd mij echt niet tegen hoor. Ik heb veel en veel erger gezien tot en met de vuile onderbroeken aan toe. In Frankrijk zijn verkoopfotos waarin stoffer en blik vol op de grond liggen met een propvolle vuilnisbak en vieze vaat heel erg gebruikelijk.

Ik denk altijd maar, is spul van de vorige eigenaar en gaat of mee of blijft achter. Nou en.

Nicje87

Berichten: 9866
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:14

Ik zou er ook doorheen kunnen kijken, alleen snap ik niet dat mensen het niet even opruimen. Ik zou mij schamen denk ik haha

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110920
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:39

Nicje87 schreef:
Gefeliciteerd Bridget! !!

De wijk is heel multicultureel zal ik maar zeggen. Ik denk dat het daardoor komt. Maar dan alsnog.

Hoelang moesten jullie wachten op een antwoord op jullie bod? Begin na 12 uur al ongeduldig te worden haha


Toen wij aan het bieden waren, duurde het bijna 2 weken voor we eruit waren. Dat was een tactiek van onze financieel adviseur.
Ik vond het verschrikkelijk en was in staat om gewoon de vraagprijs te bieden om er meteen vanaf te zijn, maar dat was ook niet handig natuurlijk :+
Die stress... vreselijk! En ik vind dat lange wachten nog steeds onzinnig.

Selina

Berichten: 14370
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:02

Hey, mag ik meepraten? :)
Lees sinds dit topic mee, maar merk dat ik zelf ook wel wat tips kan gebruiken, ben een enorm groentje op dit gebied

Vriend en ik zijn sinds deze maand op zoek, wat we bekeken hebben viel tegen, waar we wilden kijken is net voor de bezichtigingen verkocht. Vriend z'n oog is nu op een nieuwbouwwoning gevallen, maar wel boven budget maar je hebt dan geen verbouwingskosten, want de keuken en badkamer zijn gloednieuw. Dus daar gaan we ons even over inlezen. Wat Google mij nog niet duidelijk vertelt, weet iemand als je een nieuwbouwwoning koopt, wanneer begin je met de hypotheek betalen? Stel je koopt het volgende maand, maar je kan er in december in. Betaal je dan vanaf mei of december? (Misschien een domme vraag, maar je op je 21e bezighouden met hypotheken is nog best lastig _O- )

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37436
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:11

Je betaalt pas als de overdracht is getekend bij de notaris. Dan is het huis officieel van jou en ga je betalen.

Achterom
Berichten: 23104
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:22

karuna schreef:
Je betaalt pas als de overdracht is getekend bij de notaris. Dan is het huis officieel van jou en ga je betalen.

Maar de vraag is dan: wanneer is de overdracht? Voor de start van de bouw, of pas na afronding?

Sannanasje

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:22

Hoihoi!

Mag ik hier ook gezellig meekletsen? Ik ben in september bij mijn vriend ingetrokken en we zijn nu aan het oriënteren om het appartement te koop te zetten en dan een huis met tuin te gaan zoeken.
Ik heb vorige week een vast contract gekregen dus we kunnen nu ook wat makkelijker kopen.
Als iemand nog goede (of slechte, die vermijden we dan) makelaars weet in omgeving Oosterhout, houd ik me aanbevolen.


Selina, ik ben ook niet erg ervaren maar volgens mij is het bij nieuwbouw wel zo dat je bepaalde aanbetalingen moet doen tijdens de bouw. Maar een goede makelaar kan je dat zo vertellen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37436
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:23

A op,die manier. Had even over nieuwbouw heen gelezen. Hard nadenken hoe het ook alweer zat bij ons toen. Er was een bouwdepot waarvan het bedrag steeds opliep wat er gebruikt was. Alleen hoe dat zat met betalen geen idee meer. Te lang geleden,

We zijn voor de aankoop van de woning, toen dus een lapje grond wel naar de notaris geweest. De sleuteloverdracht was aan het eind dat was zonder notaris.

Selina

Berichten: 14370
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:29

Sannanasje schreef:
Hoihoi!

Mag ik hier ook gezellig meekletsen? Ik ben in september bij mijn vriend ingetrokken en we zijn nu aan het oriënteren om het appartement te koop te zetten en dan een huis met tuin te gaan zoeken.
Ik heb vorige week een vast contract gekregen dus we kunnen nu ook wat makkelijker kopen.
Als iemand nog goede (of slechte, die vermijden we dan) makelaars weet in omgeving Oosterhout, houd ik me aanbevolen.


Selina, ik ben ook niet erg ervaren maar volgens mij is het bij nieuwbouw wel zo dat je bepaalde aanbetalingen moet doen tijdens de bouw. Maar een goede makelaar kan je dat zo vertellen.


Leuk, succes.

Ja, ze zijn daar alleen nog niet zo handig met de juiste persoon aan de telefoon te krijgen. De eerste kon ons niks vertellen, de tweede alleen de realisatiedatum en dan kregen we weer een nummer van degene die over de kosten ging.

Karuna: Dank je. Is ook lastig als je er al tijdje woont om nog te herinneren hoe het ook alweer ging.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:49

Wat betreft nieuwbouw, check wel even of de stelposten die er zijn voor de keuken en het sanitair afdoende zijn, vaak zijn daar bedragen voor gereserveerd waarvan je maar heel basic kunt ibrichten, wil je iets mooiers of net even een paar kastjes meer of een mooie tegel dan kan het zijn dat je aardig bij kunt lappen.(meestal zijn er voor het sanitair etc ook afspraken met 1 bepaalde leverancier)

Hou ook rekening met afwerk kosten, met een net opgeleverde nieuwbouw woning ben je er nog niet.
Muren, houtwerk etc afwerken, vloeren en vul de lijst maar aan, dat kan echt flink in de papieren lopen.
En dan heb je de tuin nog.

Allemaal details die je wel even voor jezelf op een rijtje moet zetten :)


Bestaande bouw daar kun je idd ook echt wel flinke kosten aan hebben, maar vaak kunnen een hoop dingen prima mee en alles wat smaak is , kun je in fases doen als je weer wat gespaard hebt.

De keuken hier vind ik bijvoorbeeld lelluk:+
Maar goed, hij is nog niet zo oud dus pakken we eerst andere zaken aan. En doen we dat over een jaar of 5 , pakken we gelijk de hele benedenverdieping aan . .

Selina

Berichten: 14370
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 15:19

Sonja_vR schreef:
Wat betreft nieuwbouw, check wel even of de stelposten die er zijn voor de keuken en het sanitair afdoende zijn, vaak zijn daar bedragen voor gereserveerd waarvan je maar heel basic kunt ibrichten, wil je iets mooiers of net even een paar kastjes meer of een mooie tegel dan kan het zijn dat je aardig bij kunt lappen.(meestal zijn er voor het sanitair etc ook afspraken met 1 bepaalde leverancier)

Hou ook rekening met afwerk kosten, met een net opgeleverde nieuwbouw woning ben je er nog niet.
Muren, houtwerk etc afwerken, vloeren en vul de lijst maar aan, dat kan echt flink in de papieren lopen.
En dan heb je de tuin nog.

Allemaal details die je wel even voor jezelf op een rijtje moet zetten :)


Bestaande bouw daar kun je idd ook echt wel flinke kosten aan hebben, maar vaak kunnen een hoop dingen prima mee en alles wat smaak is , kun je in fases doen als je weer wat gespaard hebt.

De keuken hier vind ik bijvoorbeeld lelluk:+
Maar goed, hij is nog niet zo oud dus pakken we eerst andere zaken aan. En doen we dat over een jaar of 5 , pakken we gelijk de hele benedenverdieping aan . .



Dank je, meeste punten hadden we al bedacht, laat m'n vriend er nog wel paar telefoontjes over plegen.

Voor nu aankomende week maandag een bezichtiging en 25 april eentje, dus hopen dat er wat tussen zit :) (En we niet weer de dag van tevoren afgebeld worden :P )

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 15:37

Je kunt niet voorbereid genoeg zijn zullen we maar denken ;)

MarloesHJ

Berichten: 2489
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:00

Ik wil ook graag meepraten als dat mag. Ik ben zelf langzaam aan het oriënteren op een huis. Huren gaat het sowieso niet worden, dus dan maar richting kopen kijken.
Vind het alleen allemaal maar ingewikkeld, lees nu al eventjes mee en hoop dat ik hier een hoop handige tips uit kan halen!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:09

Marloes, wat heb je al bekeken/onderzocht?
Voor een globaal idee van wat je kunt lenen , vul even een paar rekenvoorbeelden in bij de rabo , abn enzo.
Je kunt (gratis) bij verschillende verstrekkers en tussenpersonen wat orienterende gesprekken aangaan, vaak willen ze je ook wel wat rekenvoorbeelden geven van wat de mogelijkheden zijn
Je hebt ook rekentools die je ook de bijbehorende maandelijkse lasten laten zien.

Als je weet wat de mogelijkheden zijn kun je eens rond gaan kijken wat er te koop is :)

MarloesHJ

Berichten: 2489
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:18

Sonja_vR schreef:
Marloes, wat heb je al bekeken/onderzocht?
Voor een globaal idee van wat je kunt lenen , vul even een paar rekenvoorbeelden in bij de rabo , abn enzo.
Je kunt (gratis) bij verschillende verstrekkers en tussenpersonen wat orienterende gesprekken aangaan, vaak willen ze je ook wel wat rekenvoorbeelden geven van wat de mogelijkheden zijn
Je hebt ook rekentools die je ook de bijbehorende maandelijkse lasten laten zien.

Als je weet wat de mogelijkheden zijn kun je eens rond gaan kijken wat er te koop is :)


Ik ben eerst eens begonnen met te kijken wat er in de regio (Zuid-Limburg) te koop is voor welke prijs, dan weet ik überhaupt of er mogelijkheden zijn in mijn prijsklasse. Als alles veel te duur is, hoef ik het ook niet in werking te zetten ;(

Ben ook wel een beetje al bezig met de rekenvoorbeelden, alleen terwijl ik dezelfde gegevens invul komen er hele andere dingen uit :+ dus ben er al achter dat er schijnbaar op bepaalde plekken anders wordt gerekend. Misschien toch maar eens samen met mijn moeder kijken en kijken wat ik fout doe...

Ik heb nu inderdaad het idee om binnenkort eens gewoon wat oriënterende gesprekjes te gaan hebben, kijken hoe het er in de praktijk uit ziet en dan maar eens beginnen te rekenen.

Angelaa2
Berichten: 4233
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:32

MarloesHJ schreef:
Sonja_vR schreef:
Marloes, wat heb je al bekeken/onderzocht?
Voor een globaal idee van wat je kunt lenen , vul even een paar rekenvoorbeelden in bij de rabo , abn enzo.
Je kunt (gratis) bij verschillende verstrekkers en tussenpersonen wat orienterende gesprekken aangaan, vaak willen ze je ook wel wat rekenvoorbeelden geven van wat de mogelijkheden zijn
Je hebt ook rekentools die je ook de bijbehorende maandelijkse lasten laten zien.

Als je weet wat de mogelijkheden zijn kun je eens rond gaan kijken wat er te koop is :)


Ik ben eerst eens begonnen met te kijken wat er in de regio (Zuid-Limburg) te koop is voor welke prijs, dan weet ik überhaupt of er mogelijkheden zijn in mijn prijsklasse. Als alles veel te duur is, hoef ik het ook niet in werking te zetten ;(

Ben ook wel een beetje al bezig met de rekenvoorbeelden, alleen terwijl ik dezelfde gegevens invul komen er hele andere dingen uit :+ dus ben er al achter dat er schijnbaar op bepaalde plekken anders wordt gerekend. Misschien toch maar eens samen met mijn moeder kijken en kijken wat ik fout doe...

Ik heb nu inderdaad het idee om binnenkort eens gewoon wat oriënterende gesprekjes te gaan hebben, kijken hoe het er in de praktijk uit ziet en dan maar eens beginnen te rekenen.


Ik had precies hetzelfde, er kwam nooit hetzelfde uit (logisch) en vaak verschilde het ook nog erg veel.. Ik werd er niet veel wijzer van in ieder geval maar ik had een globaal idee.
Ik heb uiteindelijk samen met mijn vriend een hypotheekadviseur bezocht en die heeft ons een aardig eind op weg geholpen. Veel dingen wist ik al maar het is toch fijn om een gesprek te hebben met iemand die er dagelijks mee te maken heeft en waar je alles aan kunt vragen.
Het eerste gesprek is vaak gratis en kan erg verhelderend zijn, misschien kan het je helpen om gerichter op zoek te gaan!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:11

Wij hebben 2 jaar terug gekocht en wisten om en nabij wel wat er mogelijk was.
een orienterend gesprek is alsnog verhelderend idd.
Hoewel wij na 1 gesprek bij de hypotheker wisten wat we konden week dat eigenlijk niets af van wat wij al wisten... maar bevestiging is ook erg prettig.

Maar goed, als er nogal wat variatie in de uitkomsten zit van verschillende rekentools, dan word het lastiger :)

Sowieso een aanrader om bij verschillende adviseurs/banken orienterend te gaan praten
Dan heb je vaak ook al snel door wat je wel en niet aan spreekt ...
Zo zijn wij hoofdschuddend bij de rabo naar buiten gelopen, wat een aanfluiting was dat :+
met een prima gevoel bij de abn geweest , maar uiteindelijk bij een duurdere tussenpersoon beland die net even een stapje extra zette.

Maar wat betreft onze rabo ervaring, onze rabo staat bekend als slechtste rabo ever , dus das vast niet representatief voor de hele organisatie :')

Achterom
Berichten: 23104
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:18

Rabo is erg afhankelijk van de persoon, maar inderdaad, qua informatieverstrekking is het nogal beperkt.
Degene die nu voor ons bezig is, is dan wel weer een heel fijne persoon om mee te maken te hebben. Beide personen eigenlijk (2 verschillende afdelingen). Maar een aantal van hun voorgangers.... sjongejonge.
Jaren geleden zijn we ook een keer bij de hypotheker geweest. Vonden wij dan weer niks, geen advies op maat, maar standaard.
De onafhankelijk hypotheekadviseur waarmee wij in het verleden te maken hebben gehad was destijds heel prettig. Nu zou ik hem niemand meer aanraden, hij heeft het de tweede keer echt verprutst en is op een aantal vlakken echt nalatig geweest.

JenniferU
Berichten: 2217
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:29

wij zijn oa bij de rabo,hypotheekshop, en een financieel adviseur geweest en online tools gebruikt
gesprek bij de rabo ging prima,veel info gehad en ook genoeg tijd.
hypotheekshop stond ik met 45 min weer buiten hoop poeha maar voelde me er niet prettig bij.

uiteindelijk gaan wij hem toch afsluiten bij een financieel adviseur ( 2 mans bedrijf) die ons ook helpt met de verzekeringen enz.

JenniferU
Berichten: 2217
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:02

voor ons word het nu afwachten. mail met openingsvoorstel is de deur uit ben benieuwd of en wanneer we wat horen. 15,500 lager als de vraagprijs geboden als beginbod

Nicje87

Berichten: 9866
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:39

Mijn schoonvader heeft er veel verstand van en is ook nog eens ervaringsdeskundige :+
We moeten straks alleen nog kijken waar we het gaan afsluiten.

JenniferU Ik hoop niet bij een bedrijf in Haarlem? Ik ken daar een 2 mansbedrijfje die ik je zeker kan afraden ;)