Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10187
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 12:59

karijn schreef:
PSvanLot schreef:
Ik kan echt niet tegen rommeltjes, dus zo'n kast is helemaal niks voor mij.

Onderstaande kast heb ik besteld voor in de keuken. Wilde hem al zo lang en nu de verbouwing op handen staat kon ik hem eindelijk bestellen.

[ [url=m/4Mr4uV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ooooh, daar zijn ze weer! Ik vind ze zoooo gaaf!


Gaaf he! Vind ze in alle kleuren erg tof!

PSvanLot

Berichten: 10187
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 13:00

Samantha_ schreef:
Volgens mij heb je twijfelaar in 120 en 140.
Ik wilde voor mijn dochter een 120 bed. Maar dat leek me erg onhandig met dekbed maat etc. Dus toch 140 gekocht.


Hier krijgen de kinderen volgend jaar een nieuwe kamer als ze naar de middelbare school gaan. Ik wil dan ook voor beide een 140 bed kopen.

Samantha_

Berichten: 10844
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 13:03

Ja ideaal, hier hebben ze nu ook beide een 140 bed. Ben ik voorlopig klaar haha.

DubbelFun

Berichten: 88929
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:13

Samantha_ schreef:
Ja ik doe ook een hoeslaken van 140 bed op een 160 bed. Ik denk alleen dat een dekbed van 2x2 nogal overhangt op een bed van 120?

Ook die heb ik al jaren op een 120 bed en ik zou niet anders willen; lekker ruim genoeg om jezelf 's nachts in te draaien zonder dat je dekbed te kort komt :) In theorie is 200-120=80/2=40 overhang aan beide kanten, maar dat is eerder 30cm omdat een dekbed natuurlijk niet plat is :)

Vithou

Berichten: 5629
Geregistreerd: 26-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:24

DubbelFun schreef:
Samantha_ schreef:
Ja ik doe ook een hoeslaken van 140 bed op een 160 bed. Ik denk alleen dat een dekbed van 2x2 nogal overhangt op een bed van 120?

Ook die heb ik al jaren op een 120 bed en ik zou niet anders willen; lekker ruim genoeg om jezelf 's nachts in te draaien zonder dat je dekbed te kort komt :) In theorie is 200-120=80/2=40 overhang aan beide kanten, maar dat is eerder 30cm omdat een dekbed natuurlijk niet plat is :)


Same!! Heb het liefst een zo groot mogelijk dekbed, nooit dekentrekruzie met je partner. Nu heb ik wel een dubbel matras dus hij hangt wel een stuk over, maar door de hoogte valt het naar verhouding erg mee (niet tot op de grond ofzo :') )

Samantha_

Berichten: 10844
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:25

O dat valt dan inderdaad wel mee.

Kieffertje

Berichten: 1745
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:58

Ik breek even in als meelezer: je schrijft dat 1.40m waarschijnlijk niet past. Past het echt niet of staat de kamer dan vooral heel vol? Wij hebben een eenpersoonsbed dat je kan uittrekken naar een tweepersoonsbed voor logees. Het staat meestal in de eenpersoons stand. Logees die samen komen moeten er via de achterkant in, maar kunnen dan wel heel comfortabel liggen in een bed van 1.60m. Extra handig: beddengoed slaan we in de lades onder het bed op. IKEA heeft geloof ik meerdere opties hiervoor.

Vithou

Berichten: 5629
Geregistreerd: 26-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 15:12

Kieffertje schreef:
Ik breek even in als meelezer: je schrijft dat 1.40m waarschijnlijk niet past. Past het echt niet of staat de kamer dan vooral heel vol? Wij hebben een eenpersoonsbed dat je kan uittrekken naar een tweepersoonsbed voor logees. Het staat meestal in de eenpersoons stand. Logees die samen komen moeten er via de achterkant in, maar kunnen dan wel heel comfortabel liggen in een bed van 1.60m. Extra handig: beddengoed slaan we in de lades onder het bed op. IKEA heeft geloof ik meerdere opties hiervoor.


We krijgen de sleutel nog, dus ik baseer dit nu op de afmetingen die ingetekend zijn in de funda plattegrond (dus niet volledig accuraat) + op de bezichtiging. Maar áls een 140 bed past dan is het inderdaad vanaf de zijkant instappen.

Ik kan wel foto's bijvoegen voor het idee. Zo op basis van de foto's zou je wellicht denken dat het enigszins 'makkelijk' moet passen, maar hangt dus ook nog vanalles in de weg + de deur gaat naar binnen open (misschien is dat makkelijk te verhelpen naar een naar buiten draaiende deur?). Betere foto's dan dit heb ik even niet, gezien we de sleutel nog niet hebben. Gaat om de kleinere slaapkamer van de 2 (vliering gebruiken we niet).


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PS: hoe veranderde je ook alweer foto's naar een kleiner formaat, dat kon je aanpassen in de [img] code ofzo toch? Elke keer die grote foto's :Y)

Samantha_

Berichten: 10844
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 15:47

Ik had eind november een tafeltje bij Leenbakker besteld en na meerdere mails maar eens gebeld waar die bleef.
En hij is net bezorgd. *\o/*

Afbeelding

IMANDRA

Berichten: 9829
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 15:57

Vithou schreef:
Kieffertje schreef:
Ik breek even in als meelezer: je schrijft dat 1.40m waarschijnlijk niet past. Past het echt niet of staat de kamer dan vooral heel vol? Wij hebben een eenpersoonsbed dat je kan uittrekken naar een tweepersoonsbed voor logees. Het staat meestal in de eenpersoons stand. Logees die samen komen moeten er via de achterkant in, maar kunnen dan wel heel comfortabel liggen in een bed van 1.60m. Extra handig: beddengoed slaan we in de lades onder het bed op. IKEA heeft geloof ik meerdere opties hiervoor.


We krijgen de sleutel nog, dus ik baseer dit nu op de afmetingen die ingetekend zijn in de funda plattegrond (dus niet volledig accuraat) + op de bezichtiging. Maar áls een 140 bed past dan is het inderdaad vanaf de zijkant instappen.

Ik kan wel foto's bijvoegen voor het idee. Zo op basis van de foto's zou je wellicht denken dat het enigszins 'makkelijk' moet passen, maar hangt dus ook nog vanalles in de weg + de deur gaat naar binnen open (misschien is dat makkelijk te verhelpen naar een naar buiten draaiende deur?). Betere foto's dan dit heb ik even niet, gezien we de sleutel nog niet hebben. Gaat om de kleinere slaapkamer van de 2 (vliering gebruiken we niet).


[ [url=m/dvrmoT.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tmLIef.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/G3L36X.png]Afbeelding[/url] ]

PS: hoe veranderde je ook alweer foto's naar een kleiner formaat, dat kon je aanpassen in de [img] code ofzo toch? Elke keer die grote foto's :Y)


Heb het even ingetekend in Magic Plan: ik denk dat het er heel erg aan ligt hoe diep die spullen aan de muur zijn en hoe hoog dat knieschot is tov de hoogte van je bed/voetenblok.

Dit is een bed van 140x200, direct naast de deur gezet. Denk dat het wel fijner is als je hem iets verder van de deur af zet ivm deurkozijn enzo, maar dan krijg je een idee van hoeveel ruimte je rechts over zou houden.
Afbeelding

Zou het een optie zijn om dat spul rechts achter een mooi kastje weg te werken, en het bed daar direct tegenaan? Dan kan je daar misschien nog wat schappen creeeren om spullen in te kunnen zetten :j

Vithou

Berichten: 5629
Geregistreerd: 26-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:08

IMANDRA schreef:
Heb het even ingetekend in Magic Plan: ik denk dat het er heel erg aan ligt hoe diep die spullen aan de muur zijn en hoe hoog dat knieschot is tov de hoogte van je bed/voetenblok.

Dit is een bed van 140x200, direct naast de deur gezet. Denk dat het wel fijner is als je hem iets verder van de deur af zet ivm deurkozijn enzo, maar dan krijg je een idee van hoeveel ruimte je rechts over zou houden.
[ [url=m/jMH3uX.png]Afbeelding[/url] ]

Zou het een optie zijn om dat spul rechts achter een mooi kastje weg te werken, en het bed daar direct tegenaan? Dan kan je daar misschien nog wat schappen creeeren om spullen in te kunnen zetten :j


Oh wauw wat lief dat je deze moeite hebt genomen! Heb gelijk zelf ook een account aangemaakt op Magic Plan, ziet er heel handig uit!

Als ik het goed zie is er op jouw tekening nog 27 cm rechts over he? Ik vrees dat dat ding aan de muur net wat dieper is dan dat.. Een kastje erom zeg je. Heb je dan in je hoofd een 'zwevende' ombouw die 'stopt' aan de onderkant van dat ding aan de muur, of die een doorloopt tot aan de vloer en daar dan strak naast het bed zetten? Want in het eerste geval: dan ligt diegene die aan de muurkant zou slapen wel recht onder de onderkant van dat kastje (als dat al past), en in het tweede geval: dat zou dan alleen kunnen als dat kastje (en dus dat ding aan de muur) niet dieper is dan ongeveer die 27 cm (iets minder want kozijn inderdaad)... Of denk ik nu op een andere manier dan jij het in je hoofd hebt? :)

Super lief voor het meedenken iig alvast, zo fijn aan bokt! <3

EDIT
@Samantha, zie nu pas jouw post, heel gaaf tafeltje, super leuk zo voor die muur! Die ga ik ook in m'n achterhoofd houden, haha
Laatst bijgewerkt door Vithou op 16-02-22 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Walkure

Berichten: 1398
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:17

Samantha_ schreef:
Ik had eind november een tafeltje bij Leenbakker besteld en na meerdere mails maar eens gebeld waar die bleef.
En hij is net bezorgd. *\o/*

[ [url=m/HSHHk6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die kat ook daaronder, fantastisch <3

Samantha_

Berichten: 10844
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:22

Dankjewel!
Ja die kat moest even snuffelen haha.
Het was inderdaad echt zo’n hoekje waarvan ik dacht, daar moet iets staan. Is de zijkant van de koelkast.
Ben alleen benieuwd hoelang die vaas daar veilig staat met de katten.

Flying_Angel

Berichten: 15746
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:29

Heel leuk zo! En leuke kat <3

IMANDRA

Berichten: 9829
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:29

Vithou schreef:
IMANDRA schreef:
Heb het even ingetekend in Magic Plan: ik denk dat het er heel erg aan ligt hoe diep die spullen aan de muur zijn en hoe hoog dat knieschot is tov de hoogte van je bed/voetenblok.

Dit is een bed van 140x200, direct naast de deur gezet. Denk dat het wel fijner is als je hem iets verder van de deur af zet ivm deurkozijn enzo, maar dan krijg je een idee van hoeveel ruimte je rechts over zou houden.
[ [url=m/jMH3uX.png]Afbeelding[/url] ]

Zou het een optie zijn om dat spul rechts achter een mooi kastje weg te werken, en het bed daar direct tegenaan? Dan kan je daar misschien nog wat schappen creeeren om spullen in te kunnen zetten :j


Oh wauw wat lief dat je deze moeite hebt genomen! Heb gelijk zelf ook een account aangemaakt op Magic Plan, ziet er heel handig uit!

Als ik het goed zie is er op jouw tekening nog 27 cm rechts over he? Ik vrees dat dat ding aan de muur net wat dieper is dan dat.. Een kastje erom zeg je. Heb je dan in je hoofd een 'zwevende' ombouw die 'stopt' aan de onderkant van dat ding aan de muur, of die een doorloopt tot aan de vloer en daar dan strak naast het bed zetten? Want in het eerste geval: dan ligt diegene die aan de muurkant zou slapen wel recht onder de onderkant van dat kastje (als dat al past), en in het tweede geval: dat zou dan alleen kunnen als dat kastje (en dus dat ding aan de muur) niet dieper is dan ongeveer die 27 cm (iets minder want kozijn inderdaad)... Of denk ik nu op een andere manier dan jij het in je hoofd hebt? :)

Super lief voor het meedenken iig alvast, zo fijn aan bokt! <3

EDIT
@Samantha, zie nu pas jouw post, heel gaaf tafeltje, super leuk zo voor die muur! Die ga ik ook in m'n achterhoofd houden, haha


Yes klopt, en ik bedoelde een ombouw tot op de grond inderdaad (maar dat kan idd alleen als het minder dan 27cm over is).

En np! Magic plan is echt heel handig hiervoor :j

PSvanLot

Berichten: 10187
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:31

Samantha_ schreef:
Ik had eind november een tafeltje bij Leenbakker besteld en na meerdere mails maar eens gebeld waar die bleef.
En hij is net bezorgd. *\o/*

[ [url=m/HSHHk6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Poes keurt hem goed!

Malenka

Berichten: 7627
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:45

Ik zou dit proberen:
Geel = kast ombouw wand
Blauw = bed
Groen = plek voor een bureau oid.
Rood = schuifdeur in plaats van gewone deur

Afbeelding

IMANDRA

Berichten: 9829
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 18:00

Schuifdeur is slim! Maar het is dus even de vraag hoe je zit met die knieschotten en of daar een bed direct tegenaan kan zonder dat je je hoofd gelijk stoot als je wakker wordt. Als dat kan, dan kan je het bed namelijk ook wat meer naar links zetten waardoor je rechts meer ruimte krijgt (denk aan 30+cm).

Of je draait het bed, en zet hem tegen die gele kastombouw, tegen de onderste muur:

Afbeelding

karijn

Berichten: 5428
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 18:25

Cer schreef:
Ik heb een 1.60 boxspring en al mn hoeslakens liggen erbij alsof ze teveel gegeten hebben... Ik kan die maat gewoon niet goed krijgen :')


Ik heb een 160x210 bed. Ik koop de hoeslakens van 240x 200. Die passen prima. Iets te ruim maar dat vind ik altijd beter dan net te strak.

smurffie

Berichten: 11135
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 13:57

Vithou de ene slaapbank is dr andere niet, maar die zijn over het algemeen prima voor korte over verblijven.
Zeker als je er 1 zoekt die niet op de grond slaapt maar hoger dan dat of zelfs met lattenbodem erin.

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 00:12

IMANDRA schreef:
Schuifdeur is slim! Maar het is dus even de vraag hoe je zit met die knieschotten en of daar een bed direct tegenaan kan zonder dat je je hoofd gelijk stoot als je wakker wordt. Als dat kan, dan kan je het bed namelijk ook wat meer naar links zetten waardoor je rechts meer ruimte krijgt (denk aan 30+cm).

Of je draait het bed, en zet hem tegen die gele kastombouw, tegen de onderste muur:

[ [url=m/Y34EDH.png]Afbeelding[/url] ]


Hoe zou je in dit geval het bed opmaken? Zo krijg ik de hoes denk ik niet om het matras als het schuin afloopt?

IMANDRA

Berichten: 9829
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 11:31

Haha ja dat is ook een goede. Ligt dus aan de hoogte van het knieschot hoe makkelijk dat gaat :)). Meestal loopt het vrij schuin af dus verwacht dat het wel moet kunnen.

Vithou

Berichten: 5629
Geregistreerd: 26-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 10:56

Ontzettend dank voor het meedenken jongens! Ik heb zelf nu dit gemaakt, rekening houdend met een bed van 150 vgm (140+zijranden). Maar ben er nog niet uit welke optie (een van deze, of een van jullie) het best is. Misschien dat ook maar zien in het echt. De deur zal vrees ik sowieso aangepast moeten worden, of een schuifdeur of een naar buiten draaiende deur.

Afbeelding
Afbeelding


Morgen mogen we even in het huis om e.e.a. op te meten, dus dan kan ik ook de hoogte van het knieschot e.d. opmeten.
Maar heb al een hoop nieuwe ideeën dankzij jullie, hopen dat ons extra bed volgens een van jullie opties past! Scheelt me weer een slaapbank kopen :')

DubbelFun

Berichten: 88929
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 11:12

Neem wat schilderstape mee en flink wat kranten en leg de mogelijkheden op de grond uit en kijk dan hoe het staat qua loopruimte.
Afhankelijk van hoe vaak je logees hebt zou ik eerder kiezen voor een semipermanente oplossing.

Rennie89
Berichten: 37303
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 17:01

Vandaag mijn woonkamer even een opfrisser gegeven, nieuwe witte jaloezieën!

Afbeelding

Ik ga nog een nieuwe bank kopen. Door een niet al te grote woonkamer maar toch een u bank willen is het passen en meten en ben uitgekomen op deze bank (foto is bewerkt naar model wat ik wil :') ) ;


Afbeelding

Bank zal 3,12 cm breed zijn, huidige bank is 2,90 breed. Het tussenstuk van deze bank zal 1 meter zijn. Ga hem met een paar weken bestellen