Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar
Qwillion schreef:MMB voertuig is ook den optie. dat zijn gewone autos met landbouw voertuig kentekens. ze zijn omgebouwd begrensd in snelheid. Dat is vele malen steviger qua constructie dan een brommoboel.
Ineke2 schreef:In de ideale wereld houd iedereen rekening met elkaar. Alleen is de wereld niet ideaal.
Ik heb toen ik 19/20 jaar was een tijdje een brommobiel gehad en die was 2dehands toen ruim 5.000 euro.
Als ik nu naar advertenties kijk zijn ze nog duurder voor een beetje knappe.
Het verschil met een trekker is dat automobilisten respect voor een trekker hebben, want niet om het 1 of ander… Een trekker wint het van een auto in de strijd wie er plat is bij een eventueel ongeluk. Een brommobiel is wat dat betreft niet veilig, want er is geen kreukelzone, airbag etc… Het is kunststof op wielen.
Het onderhoud van een brommobiel is… Duur. Echt duurder dan een gewone auto. Vaak moeten ze worden opgehaald om naar de garage te gaan, want in elk geval “ in mijn tijd” kun je niet bij een willekeurige garage op de hoek terecht. Reparaties zijn duur en ze moeten vaker onderhoud als je veel km’s rijd ( als in 20/25 enkele reis per dag is echt veel in zo’n ding ).
Goed qua dieselverbruik was hij goedkoper dan een auto en natuurlijk heb je geen wegenbelasting, maar om hem voordeliger te noemen als een auto, nou nee
superpony schreef:Ligt er toch echt aan wat je met elkaar gaat vergelijken. Wat voor auto koop je voor 5000 euro? En dan krijg je dus ook kosten, weg bel, verzekering, brandstof, onderhoud, reparaties, apk. Mijn man zit zijn hele leven in de auto's en ik weet wat hij kost ( voor een klant )
Zoals gezegd; hier rijden er best veel en is het ook gewoon goed te doen. Ze zijn hier niet snel hinderlijk voor ander verkeer.
En nee, het is geen ideale wereld, maar als iemand een brommobiel wil rijden, moet dat gewoon kunnen. Het is te gek voor woorden dat het door aso automobilisten niet kan.