Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tamary

Berichten: 29280
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 13:30

Lokale winkeliers zijn vaak erg blij met kleingeld, omdat ze voor wisselgeld moeten betalen. Ik breng het ook bij een lokale winkel als ik een mooi rond bedrag heb van van die kleine muntjes, zijn ze altijd erg blij mee.

manonutjuh

Berichten: 3019
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 13:37

Bij ons staat bij de gamma z'n automaat om muntgeld in te storten, misschien ook ergens bij jou in de buurt?

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 13:44

manonutjuh schreef:
Bij ons staat bij de gamma z'n automaat om muntgeld in te storten, misschien ook ergens bij jou in de buurt?

Helaas niet.

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 13:48

Maar ik vind het jammer dat contant geld zo de kop in wordt gedrukt. Terwijl er veel mensen zijn die niet met een pin kunnen betalen.
En je betaalt steeds meer voor je bank maar krijgt er minder voor terug.
Mensen zouden ten alle tijden contante geldzaken moeten kunnen doen ongeacht waar ze wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 14:39

Er zijn zat banken waar je hier geeneens briefjes nog kan storten. Alleen bij ING. En daar betaal je ook op volgens mij. Bij alle andere banken moet je dat aan de balie doen en dan kost dat ook weer geld.
Daarvoor is paiconiq wel handig als iemand je wat moet terugbetalen, dat werkt zoals een Tikkie.

Samantha_

Berichten: 10840
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 16:24

Fijne vakantie Varekaj!

Ik vind kerstdagen ook heel ongunstig vallen zo, Pff.
Heb niet zoveel vakantiedagen, dus ik heb de week na oud en nieuw vrij genomen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 16:47

Wij kunnen de feestdagen in het weekend gewoon recupereren dus maakt mij niet uit.

Storten kan in België met briefjes bij Fortis ook nog :j maar hier betaal je al jaren voor het storten van muntjes. Mijn oplossing is er boodschappen mee doen aan automatische kassa’s ! Gewoon bult muntjes in het machine gooien :D

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 16:55

poes schreef:
Wij kunnen de feestdagen in het weekend gewoon recupereren dus maakt mij niet uit.

Storten kan in België met briefjes bij Fortis ook nog :j maar hier betaal je al jaren voor het storten van muntjes. Mijn oplossing is er boodschappen mee doen aan automatische kassa’s ! Gewoon bult muntjes in het machine gooien :D

Hier betaalde ik bij de bank 2,25 per storting.
Maar ik blijf erbij dat iedereen ten alle tijden de mogelijkheid moet hebben om geld te storten.
De bank zei mij dat er 2 vestigingen zijn van geldmaat om te storten. Dat zijn 2 vestigingen op meer dan een half miljoen inwoners.
Zelfde met de stadsdeelkantoren. Daar waren er begin dit jaar ook maar 2 van open waar je je zaken kon regelen. Dat is gewoon veel te weinig

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 16:57

Zelf geen problemen mee doe alles online. Maar ik betaal ook niet voor mijn bank…

PSvanLot

Berichten: 10187
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 17:50

Fitzroy schreef:
Haha, nou jij liever dan ik. Ik moet er niet aan denken om van die ongeleide pubers te moeten lesgeven. :=
Laat mij maar relaxed op mijn werkkamer zitten …


Haha die van mij zijn gemiddeld genomen heel erg leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 17:53

Als je tweedehands wat verkoopt heb je weleens dat ze met cash aan de deur staan. Voor kleine bedragen geen probleem maar grote vind ik dan best onhandig om in huis te hebben. Ben dan weleens geneigd om daarvan mee te pakken om te shoppen ipv het te sparen.

PSvanLot

Berichten: 10187
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 17:54

Voor een storting betaal je inderdaad. Hier kon het bij de bank, maar die gaat binnenkort sluiten. Daar kon je brief en muntgeld kwijt.
Straks kan t enkel nog op de markt. Super handig ook als je daar open en bloot met je stapeltje briefgeld staat.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 18:33

Ik heb altijd veel cash op zak. Zie het probleem niet zo :+ ben het nu op reis weer allemaal aan het uitgeven. Maar anders gaat het gewoon de potjes in zoals het geld op de rekeningen. Maakt qua uitgeven dus geen verschil hier.

Pantykous

Berichten: 10503
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 22:29

Op de markt hebben ze ook vaak graag muntjes.

VanHuisUit

Berichten: 6693
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-21 23:51

@Varekaj heeeele fijne vakantie gewenst *\%/*

Ik wil morgen even de stad in voor een paar nieuwe schoenen. Geen idee wat ik uit ga geven :+ heel gevaarlijke actie dus :+ :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 10:37

Veel cash op zak vind ik niet zo erg. Ik haal weleens €300 af voor een middagje shoppen, en dan laat ik de bankpas thuis bijvoorbeeld. Maar het is anders als je een zadel van €400 verkoopt, dat cash ontvangt en dan ligt dat in huis. Ipv dat dan naar de spaarboek over te zetten of er af te blijven pak ik al gauw eens wat uit dat potje en is het alsnog sneller op dan ik eigenlijk wou.

Ga een stalpot maken denk ik. Elke keer als ik wat briefgeld of muntgeld over heb dat in die pot stoppen, en dan gebruiken voor het stalgeld of les of mijn drankverbruik te betalen op stal.

Renee1991

Berichten: 5990
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 11:17

Ha allemaal, als jullie het goed vinden ga ik hier ook meelezen. Ik heb een tijdje bijgehouden wat ik allemaal uitgeef, en ik schrok nogal van de losse uitgaven :+ Dus hoog tijd om me daar wat bewuster van te worden.
Nu ook iets meer noodzaak, want we hebben een klushuis gekocht en ik betaal de helft van mijn vierjarige opleiding zelf. Dus het is op zich geen overbodige luxe om de broekriem wat meer aan te trekken.

VanHuisUit

Berichten: 6693
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-21 13:33

Welkom Renee en succes met de verbouwing plus alle kosten een beetje in de hand te houden of er überhaupt over- en inzicht in te krijgen _/-\o_

Ik heb het nog steeds niet helemaal 100% hoor. Laatst dus die stomme McAfee met dat abonnement dat ik al járen had en waar niet eens een device meer bij hoorde :+ en nu weer met mijn parkeervergunning plus de tikken die je er extra (weliswaar tegen gereduceerd tarief) bij koopt als er bezoekers zijn. Was toch bij elkaar 110 Euro voor afgelopen 3 maanden. Was ik ff vergeten :o?

Als ik contant geld krijg doordat ik iets verkoop op Markplaats of zoiets hou ik dat altijd als huishoudgeld. Maar kan me voorstellen dat als het om honderden Euro's gaat je het graag bij de bank stort. Wist niet eens dat daar kosten aan verbonden waren :o

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 21:31

Varekaj schreef:
Veel cash op zak vind ik niet zo erg. Ik haal weleens €300 af voor een middagje shoppen, en dan laat ik de bankpas thuis bijvoorbeeld. Maar het is anders als je een zadel van €400 verkoopt, dat cash ontvangt en dan ligt dat in huis. Ipv dat dan naar de spaarboek over te zetten of er af te blijven pak ik al gauw eens wat uit dat potje en is het alsnog sneller op dan ik eigenlijk wou.

Ga een stalpot maken denk ik. Elke keer als ik wat briefgeld of muntgeld over heb dat in die pot stoppen, en dan gebruiken voor het stalgeld of les of mijn drankverbruik te betalen op stal.


Begrijp ik!

Ik krijg wekelijks cash geld binnen en ben dit gewend. Ik voer alles in de app in en cash of bankrekening maakt dan niet uit want de uitgaves komen uit potjes/envelopjes (eten, huis, sport etc). Dus voor mij maakt het geen enkel verschil. Zei het gisteren nog tegen mijn man: ik houd al 20 jaar mijn uitgaven bij. Toch wel sterk eigenlijk haha. Ooit eens een jaar niet en dan uiteraard ook niet gespaard.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 01:52

Ik had dat dus afgelopen weekend, wilde geld storten, nou kan bijna nergens meer, alleen bij de geldmaten en die zitten niet overal in de buurt en niet bij elke kan je ook storten! Ik vind het vooral voor de “oudjes” vervelend, want je wordt eigenlijk gewoon gedwongen zo….

En dan ben je bij een geldmAt, is het tijdelijk buiten gebruik!

PSvanLot

Berichten: 10187
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 08:29

Banyu schreef:
Ik had dat dus afgelopen weekend, wilde geld storten, nou kan bijna nergens meer, alleen bij de geldmaten en die zitten niet overal in de buurt en niet bij elke kan je ook storten! Ik vind het vooral voor de “oudjes” vervelend, want je wordt eigenlijk gewoon gedwongen zo….

En dan ben je bij een geldmAt, is het tijdelijk buiten gebruik!


Ik vraag me wel af welke oudjes er nog geld gaan storten.

Vind het wel vervelen dat de ouderen nergens meer binnen kunnen pinnen. Buiten uit de muur geeft toch meer risico’s

Fitzroy

Berichten: 25205
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 08:32

Je kunt toch nog vaak in een supermarkt binnen pinnen? Ik pin meestal bij AH, als ik er toch ben.

PSvanLot

Berichten: 10187
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 08:35

Fitzroy schreef:
Je kunt toch nog vaak in een supermarkt binnen pinnen? Ik pin meestal bij AH, als ik er toch ben.


Dat kan inderdaad ook, maar ik zie hier bij de Rabobank regelmatig geholpen worden.

Daarbij pinde mijn oma ook altijd bij de AH. Een medewerker van de AH stond dan altijd op gepaste afstand omdat ze dat veiliger vond.

Toch heeft iemand der pincode kunnen zien en op een of andere wijze haar pinpas te pakken gekregen. Gelukkig kwam ze er snel achter en je er ‘maar’ ongeveer €1200 gepind met haar pas.

Je kunt natuurlijk ook niet verwachten dat een supermarktmedewerker helpt bij dit soort handelingen.

VanHuisUit

Berichten: 6693
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 10:08

Wat naar PSvanLot.
Mijn ouders zijn achterin de 80 en ik vind het ook behoorlijk onveilig allemaal voor ze. Hebben ze elkaar gelukkig nog (iets van de lamme leidt de blinde...) maar moet er helemaal niet aan denken als er een van beiden wegvalt (wat natuurlijk een kwestie van tijd is want ze zijn al een eind op weg...).

Gisteren goed geslaagd voor mijn schoenen en ook nog gezwicht voor leuke sokken :+ maar wil nog wat leuke winterkleding. Zag gelukkig niet precies wat ik wilde en het was ook razend druk overal, dus niet zo lang in de stad gebleven.

Urona447
Berichten: 2821
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:09

Ik ben echt zo wereldvreemd met cash geld dat ik behalve het betalen van boodschappen/shoppen echt geen idee heb hoe je dan met cash geld andere zaken betaald.

Het is inderdaad wel triest voor oudere mensen.