Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 17:14

Ik vind het wel makkelijk, omdat het toch ergens een uitgave is die je kan doen zonder dat je je rekening ziet zakken. Of nog moet bedenken "ik moet nog boodschappengeld voorzien". Ok, dat telt nog voor wasproduct etc, dat gaat niet met die cheques, maar het voelt wel fijn zo. Zeker omdat het bedrag bij ons aardig hoog is, dat maakt dat we geen zorgen hebben of we wel brood op de plank hebben zeg maar

Gini
Berichten: 17991
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 18:48

Ja tuurlijk, mentaal voelt het gewoon fijn, dat zeker! :)

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-21 18:46

Sparen lukt hier momenteel ook niet zo hoor maar wel niet meer uitgeven dan wat er binnen komt }:0 dus ik zit nu in de neutraal stand :-)

@Samantha ik ben vorig jaar naar Pearl gegaan en heb mijn zoon zijn nieuwe bril als mijn gratis 3e bril laten doen. Scheelde dus aanzienlijk in de kosten. 1e bril van mezelf, 2e bril was mijn nieuwe gratis dus zonnebril en 3e bril gratis voor zoonlief.
Toevallig hadden ze monturen die best leuk waren. 1e bril kostte me alles bij elkaar 230 Euro, dat is voor mij vrij weinig want ik heb nogal lastige ogen :wow:

Citaat:
Wat gaat het per maand schelen met je energie?

Ik zou 50 Euro per maand meer moeten gaan betalen (van 150 naar 200) maar ik ga naar 175 (stel het bedrag zelf in) ik verwacht echt veel minder gas te verbruiken komend jaar eigenlijk... ben ook veel vaker niet thuis (en dan verwarming ook echt laag want dan is er niemand thuis...).

Citaat:
Hoe gaat het met de verkoop van je huis, heb je al meer gehoord?

Woensdag komen twee makelaars die de markt hier erg goed kennen en ook de woningbouwvereniging waar ik mee rond de tafel moet als er een goede koper is :7 dus wordt vervolgd...

Bedankt voor de felicitaties voor mijn nieuwe project. Ben er erg blij mee! En in december een maandje 32 uur werken want dan lopen nog dingen door elkaar. Vind het niet erg want dat levert ook weer wat extra's op natuurlijk. Denk dat ik deze en volgende maand wel kan sparen in zoverre... wil de ziektekosten dit jaar in een keer gaan betalen, dan lijkt het wel alsof ik niets spaar, want zal het niet op bankrekening terug zien maar dan heb ik het wel alvast betaald :)

Vandaag met wat familie naar Madurodam geweest. Nou gelukkig hadden we koek & zopie bij ons en kortingsbonnen want dat was wel een dure grap. Parkeren alleen al 10 Euro per auto ^) maar het was wel erg leuk. Waren kleintjes bij en dat is dan zoiets leuks om te doen. En super rustig want tja, wie gaat er nu op maandagochtend 11.00 uur naar Madurodam _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:16

Pretparken en uitjes zijn reteduur, schandalig eigenlijk.

Schoonbroer kloeg van de vuilophaling bij ons,die is nu betalend per kilo. Voor 13kg zijn ze €4,7 kwijt. Vroeger was dat 1 afvalzak (mocht tot 15kg) die €1,50 kostte. Met net een kindje dat geboren is wordt dat dus een hele leuke extra onkost.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:46

Ik ben vrijdag naar Ouwehands dierenpark geweest. Had tickets met korting maar geen parkeerkaart nog gekocht en was het bij verlaten van het park vergeten. Gelukkig stond de slagboom gewoon open :+ Scheelde stiekem toch best veel...

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-21 19:50

Zoooo wat duur zeg Varekaj :oo

@corinep da's een gelukje :))

Fitzroy

Berichten: 25217
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:24

Pfff, wat een geld. Hier betalen we alleen voor restafval en dat is € 8,- per keer legen. Ik woon hier nu dik 1,5 jaar en heb nu pas 1 X de container aan de weg gehad. Als je goed je afval scheidt, kom je een heel eind.

Corine, dat is een mooie meevaller.

VHU, Madurodam <3 Zo leuk!

Anoniem

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:26

Besparen in november/december ben ik ook een ramp in. De standaard sparen lukt me nog net, verder vliegt het geld lekker eruit (incl wat creativiteit uit welk spaarpotje wat komt). Januari weer nieuwe kansen :+

PSvanLot

Berichten: 10199
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:34

Ik zei gister tegen mijn vriend, november is altijd een dure maand. Geen idee waarom, maar dat is echt ieder jaar zo.

Fitzroy

Berichten: 25217
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:51

Black Friday?

Samantha_

Berichten: 10852
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:02

O dat is netjes, pas 1x container geleegd!

Ik ben bij eyewish geslaagd voor een bril. Krijg maar 79 euro van de zorgverzekering vergoed, ook bizar eigenlijk, heb best een flink aanvullen pakket. Komend jaar die eruit gegooid. Alleen nog tandarts Ivm beugels.

PSvanLot

Berichten: 10199
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:05

Nu je het over verzekeringen hebt. Dat moet ik ook nog eens echt goed uitzoeken!

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-21 21:59

Ik heb ook mijn aanvullende eruit gegooid. En dus alles in één keer betalen. Hoop wel dat ik dan niet opeens erg veel krijg aan mijn tanden maar in principe laat ik dat gewoon elk jaar controleren dus je zou zeggen... en dan is het nog zo dat die tandartsverzekering zo duur is dat het bijna sparen is voordat je het later weer terugvraagt of zoiets :+ Ben flink aan het vergelijken gegaan en bij dezelfde gebleven :+
Het nog wel iets dat 'plus' heet of zoiets dat heeft met fysio en vrije keus of zoiets te maken, maar dat kostte maar 1,95 per maand, dat kon er nog wel vanaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 09:30

Wij wilden met enkele buren ook zo'n grote container maar de syndicus is ertegen. Omdat hij van mening is dat het dan niet eerlijk gaat verlopen, mensen die maar met 2 wonen moeten dan meebetalen voor de gezinnen met (kleine) kinderen die logischerwijs vaak ook meer afval hebben. Dus elke woning en appartement in ons woonblok heeft een eigen container.
De ophaling is telkens €0,25 en dan de prijs/kilo maar die weet ik niet direct uit het hoofd. Iig veel duurder dan vroeger. Ik ben nu inderdaad echt strikt in scheiden van afval, puur omdat ik hun dat geld dus niet gun.
Vroeger ging papier van de slager in de vuilnisbak. Nu is dat papier bij papier en de plastic folie eruit halen en bij PMD. Als ik groenten koop, ofwel los in de kar ofwel in een papieren zakje.
De cups van onze Dolce Gusto gaan ook niet meer in de restbak maar laat ik leeglopen en dan kunnen ze ook bij PMD want plastic.

De containers kunnen nog niet op slot, dus bij ophaling gebeurt het heel vaak dat mensen stiekem bij buren afval gaan bijstoppen. Elke keer op FB meldingen met "bedankt aan diegene die mijn container na de leging alweer heeft gevuld...". Echt immens veel klachten daarover. Enige wat de gemeentes daarop zeggen? "U moet uw container dan na de leging weer tijdig binnen halen". Ja joh, ik kan even van werk naar huis rijden daarvoor, en jullie komen nooit op een vast tijdstip :=
Hoor het nog zo, dit gaat geen zwerfvuil in de hand werken, er gaat geen misbruik zijn. Ahum.

En ik ga toch echt voor een elektrische fiets. Al staat vriend op zijn kop. Gisteren na vakantie lokaal de dieselprijs gezien: €1,75/L :wow: OK, elders staat hij nog voor 1,64 ook maar jeetje zeg. Daar wil ik toch gerust de auto wat voor laten staan.
Hij argumenteert dat ik dan in voorjaar/zomer vaker de fiets kan nemen en zo aan conditie werken, zit wel wat in, maar als ik in de winter ook kan uitsparen is dat wel mooi...

PSvanLot

Berichten: 10199
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 09:52

Wat asociaal dat andere vuil in je kliko gooien! Verschrikkelijk!

Tof dat je door een elektrische fiets gaat!
Ik ben er nog zo blij mee. Had gedacht dat ie voor de lente/zomer zou zijn, maar op het moment fiets ik nog dagelijks naar school! Baal soms zelfs als ik de auto moet pakken omdat ik fietsen gewoon lekker vind haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 13:30

Onze kliko heeft nog niet aan de deur gestaan, mede omdat ik dus als een halve gare probeer te sorteren zodat dat ding zo langzaam mogelijk vol raakt. Mijn vriend is er wat lakser in en zegt al sneller "ach dat ene dingetje kan er heus wel in", tot ik hem uitfoeter dat dat ding misschien weinig weegt maar wel ruimte inneemt, dus sneller vol, moet hij sneller aan de straat. Ben echt gierig geworden op dat vlak :)) Heb er niets op tegen om een keer voor vuilnis te moeten betalen, maar de bedragen die nu gehanteerd worden zijn belachelijk. Ook voor spullen naar het containerpark te brengen bijvoorbeeld, dat gaat nu allemaal via 1 gezamenlijke app waar je een saldo op moet storten. Per ophaling halen ze van dat saldo de onkosten op basis van gewicht. MAAR stel dat het net ophaling is geweest, je hebt je saldo niet nagekeken en je wil grof huisvuil of snoei-afval wegbrengen en je saldo is te laag? Dan kom je überhaupt het afvalpark niet eens meer in! En hoe het nu zit met de 100kg/persoon die je vroeger ieder jaar gratis had? Da's ook verdwenen denk ik.

Tel ook maar uit als je katten hebt, wat die kattenbakvulling nu telkens weegt. Zelfs biologisch afbreekbare weegt heus wel wat als je regelmatig je bak netjes maakt en 2 of meer katten hebt. Dan zijn ze verbaasd dat mensen nu plots massaal de katten los laten lopen buiten.


Ja de elektrische fiets, dat gesprek is hier nog niet afgerond hoor. Ik begrijp heus wel dat ik prima met een gewone fiets kan, dat ik daar zeker wel de gewilde conditie mee ga krijgen, klopt helemaal. maar soms ben ik toch echt ook gewoon liever wat lui dan moe _O-

Gamova
Berichten: 1008
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 13:50

Afval... daar zouden wij nog wel winst kunnen behalen. Waar wij vooral tegenaan lopen zijn de luiers van onze twee kleintjes van anderhalf en 3 maanden. Dat gaat echt zo bizar snel. Eerlijk is eerlijk; we zouden eigenlijk beter ons best moeten doen om de groene container te gebruiken maar we hebben een vuilnisbak met twee vakken een voor pmd en een voor rest. Niet heel handig 8)7

PSvanLot

Berichten: 10199
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 14:00

Heb je geen luiercontainer in het dorp/stad? Dacht dat die overal stonden.

Gamova
Berichten: 1008
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 14:11

PSvanLot schreef:
Heb je geen luiercontainer in het dorp/stad? Dacht dat die overal stonden.



Helaas... dat zou een hoop schelen want we bieden de restafval container denk ik 2x zo vaak aan sinds de 2e is geboren |(

PSvanLot

Berichten: 10199
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 14:35

Gamova schreef:
PSvanLot schreef:
Heb je geen luiercontainer in het dorp/stad? Dacht dat die overal stonden.



Helaas... dat zou een hoop schelen want we bieden de restafval container denk ik 2x zo vaak aan sinds de 2e is geboren |(


Dat is stom! Ook niet ergens in de buurt? Scheelt een hoop afval.

Gamova
Berichten: 1008
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 14:53

PSvanLot schreef:
Gamova schreef:


Helaas... dat zou een hoop schelen want we bieden de restafval container denk ik 2x zo vaak aan sinds de 2e is geboren |(


Dat is stom! Ook niet ergens in de buurt? Scheelt een hoop afval.


In onze hele gemeente niet (en die is vrij groot). Dichtstbijzijnde is niet een richting waar we normaal gesproken heen rijden en dan ook nog 20 minuten rijden. Op de site van de afvalverwerker die hier alles doet is er zelfs niets over te vinden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 15:55

Ik had gezien dat bij de Kruidvat om de hoek BF korting zat op wasverzachter van Lenor: 5 stuks voor €10. Dus even gaan kijken.

Heb nog head&shoulders mee 3+2, Kruidvat douchegel 4 voor €3, tampons 2+2 gratis op elk merk, 5 stuks wasverzachter voor €10, 6 nivea deo's voor €10, een pot 1500gr vanish voor €10 ipv €20 en nog wat. Alles bij elkaar zo'n €50 korting :=
En ik twijfel om later deze week nog een keertje te gaan

PSvanLot

Berichten: 10199
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:00

Als je het gebruikt top kortingen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:13

Vriend wast zijn haar dagelijks met die shampoo. De goedkope douchegel pakt hij steeds mee naar basket dus 2x/week. Vanish is voor mij heilig om mijn witte broek en dekje steeds netjes te krijgen. Tampons, naja spreekt voor zich :+ en deo gebruik ik uiteraard ook dagelijks. En dan de wasverzachter, dat gebruiken we wat minder maar dat vreet geen geld of plaats.

Dit zijn zaken waar we bij gewone boodschappen bijvoorbeeld die maaltijdcheques niet voor kunnen inzetten en dit type kortingen vind je zelden tot nooit in een supermarkt.

Samantha_

Berichten: 10852
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:30

Dat zijn mooie aanbiedingen!

Na wat pech met een koper die de financiering niet rond kreeg, is m’n huis nu verkocht. Blijft nog even spannend vind ik tot we bij de notaris zitten. Maar 27 dec is de overdracht!