Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 16:12

Wat betreft Vinted: Als jullie iets kopen/verkopen is dat dan iets van een merk? Of bijvoorbeeld ook een vestje van de H&M?

Es_ther

Berichten: 18732
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 16:18

corinep schreef:
Es_ther schreef:
Ik koop veel op vinted! Wel kijk ik naar de staat van de kleding :).


Ik ook sinds kort! Maar enkel van het geld dat ik erop verdiend hebt. Normaal deed ik altijd alles in de kledingcontainer dus het is geld dat ik anders nooit had, scheelt als de kleding minder leuk is dan gedacht, zet het er dan gewoon weer op, koop alleen voor kleine prijsjes kinderkleding(1 en 2 euro) en voor mezelf soms iets duurder, tot nu toe gaat het goed.

Haha ja! Ik heb ook wel eens kleding gekocht die me echt niet stond, die verkoop ik dan weer :D .

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 17:12

Zonnebloem92 schreef:
Wat betreft Vinted: Als jullie iets kopen/verkopen is dat dan iets van een merk? Of bijvoorbeeld ook een vestje van de H&M?


Zelfs Zeeman en wibra kinderkleding zet ik erop en wordt gewoon gekocht. Nadeel is alleen dat 1 euro de minimumprijs is. Ik heb bundelkorting aan staan zodat je bij 5 stuks 30 procent korting krijgt.

Kopen doe ik ook juist kleine prijsjes zoeken en bundels maken want 1 euro plus 3 euro verzendkosten schiet niet echt op natuurlijk. Dat is vaak gewoon H&M ofzo maar ook merk kinderkleding is vaak niet duur.

Wat je wel in de gaten moet houden zijn die Franse maten, L hier is XL daar geloof ik en voor mannen ben ik er nog niet achter. Laatst uit frankrijk een echt leren jas voor mn vriend gekocht, 5 euro plus 3.30 verzendkosten en hij paste gelukkig goed.

VanHuisUit

Berichten: 6693
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-21 20:46

Ben bezig met een kastenwand in mijn logeerkamer in wording. Heb twee boekenkasten van marktplaats gehaald, paar planken van de Praxis en vandaag boel bij elkaar en in elkaar gezet, staat hartstikke goed. Lijkt net een op maat gemaakte kastenwand *D
Toen plafond nog gewit met latex wat ik nog had staan en muurtje ook nog meegenomen.
Dus voor zo'n 150 Euries alles bij elkaar is wat eerst een echte zooi ruimte was onderhand aardig opgeknapt :D
Kan ik daar dan zo blij mee zijn dat je huis zo opknapt met relatief zo weinig kosten.
Wil alleen nog wat nepplanten (het is in mijn sousterrain) of zoiets, moet nog wat electriciteitkabels etc zien te weg te werken. En de trap naar de ruimte wil ik ook nog onder handen nemen.
Maar dat komt nog :)

Badeendje

Berichten: 3940
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 21:00

Leuk! Heb je een foto? :D

VanHuisUit

Berichten: 6693
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-21 21:06

Zal van het weekend even doen. Moet er ook nog een goede lamp ophangen, is nu zo'n banketstaaf peertje :P

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 21:52

Ik ben vandaag wezen shoppen in de action.... had maar een paar dingen nodig maar het werden er meer :+

zonnebloem18

Berichten: 24878
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 21:53

Hihi, ik kreeg juist complimenten bij de kassa, dat ik zo weinig gekocht had. Had ook niet zo veel nodig en 20 minuten is eigenlijk heel lang, dus vooral niet stressen.

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 21:56

zonnebloem18 schreef:
Hihi, ik kreeg juist complimenten bij de kassa, dat ik zo weinig gekocht had. Had ook niet zo veel nodig en 20 minuten is eigenlijk heel lang, dus vooral niet stressen.

Ik vond het ook een hele verademing... heerlijk eigenlijk

VanHuisUit

Berichten: 6693
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-21 19:17

Zit me ernstig in te houden om niet enorm te gaan shoppen bij een van mijn favoriete kledingwinkels :P

Ruimte hoe het nu is, is lastig foto's maken ivm nog niet geweldige licht :-) ruimte die nu vrij is is 3.5 bij 2.5 en 2.10 hoog. Het hout in het midden kan eruit gehaald worden waardoor je een doorgang hebt naar de bergruimte. Die hangertjes (blaadjes) komen nog op de houten planken, zodat je er ook dingen aan op kunt hangen.

Afbeelding

Zoals het was, de zooi staat nu dus achter een soort van kast. Plus wanden en plafond gewit.

Afbeelding

Andere kant wat je niet ziet is mijn wasruimte. Wordt afgescheiden van dit stuk met van die 'vliegengordijnen', met van die houten kralen.

Hele ruimte is plm 8 meter lang, 2.5 meter breed en dus 2.10 hoog.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 10-04-21 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Berichten: 24878
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 19:24

Jeetje wat een slimme oplossing. Lijkt super netjes en je heb nog wat extra opbergruimte.

8nnemiek

Berichten: 43509
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:41

Wat mooi zeg!
Nu hopen dat je niet té vaak in de opbergruimte moet zijn :))

Ik heb niet veel meer gespaard.. Alleen maar uitgegeven.. Zo'n 1000 euro al deze maand, aan verf, verfspullen en klusmaterialen :evaw:

Wel een hoop BEspaard :j Niet op de verf, maar wel op de verfbakjes, goedkope afdekzeilen, poetsdoeken van oude lakens, gereedschap met korting, gereedschap geleend en we gaan nog veel meer besparen door alles zelf te doen, touwen zelf te splitsen enz enz :D Dat is dan wel weer leuk!

moonsparkle
Berichten: 21829
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:20

Dan heb je toch ook een hoop bespaard Annemiek :D

Ik was vandaag voor het eerst naar de winkels en kwam thuis met meer geld dan waarmee ik op pad ging :') ging twee dingen terugbrengen dus kreeg ik geld, moest ook een sleutel bij laten maken dat kostte geld, maar toch met 25,- naar huis, haha.

Ik merk ook wel dat ik bespaar door wat dingen meer zelf te maken zoals cake en dan maak ik dat af en toe ipv dat ik een pak koekjes koop, wraps en pitabroodjes en die zijn zelfgemaakt ook zoveel lekkerder, nu hoef ik die uit de supermarkt niet meer. Alleen kost het wel wat tijd.

Brood heb ik een paar keer geprobeerd te maken, maar het werd steeds zo snel droog ook als ik het in de vriezer deed dat ik me daar niet meer aan waag. We halen too good to go bij de bakker dan hebben we voor 5,- 2 weken brood en vaak nog lekkere lunch.

fjordjes

Berichten: 12085
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 23:04

Deze maand is een dure maand helaas, groot gedeelte eigen risico betalen van de zorgverzekering en de apk van m'n man z'n auto, moest ook nog wat aan gemaakt worden.

Es_ther

Berichten: 18732
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:05

Soms heb je die periodes Fjordjes!

Haha tof Moonsparkle! Altijd leuk als je geld terugkrijgt :D

8nnemiek

Berichten: 43509
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:11

Met meer geld thuis komen dan waarmee je naar de winkel ging is altijd leuk :))
Zelf cake en koekjes en brood maken scheelt ook enorm veel :j Heb ik ook vaak gedaan, maar er gaat inderdaad zo veel tijd in zitten. Too good to go is dan echt een uitkomst <3
Ik heb gisteren eens een bestelling geplaatst bij de Mega food stunter. Ben erg benieuwd!

tyleysmiley

Berichten: 1898
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 14:43

Megafoosstunter doen we al een paar jaar...dat is vaak helaas niet meer wat het geweest is

8nnemiek

Berichten: 43509
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 15:07

Ik ben benieuwd! Heb vooral croissantjes en wat andere broodjes besteld. Weet jij of die al het formaat van een croissantje hebben, of is dat het ingevroren deeg dat helemaal moet worden afgebakken? Dan weet ik hoeveel ruimte ik in de vriezer moet vrij maken :))

PSvanLot

Berichten: 10187
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 15:25

Bij megafoodstunter, ik heb er een paar keer naar gekeken. Brrrr daar krijg ik altijd de kriebels van. veel aan/op de datum, veel ongezonde producten. Dat was een paar jaar geleden wel anders.

Wil best besparen, maar dit gaat me te ver. Ben ook erg tegen voedselverspilling, maar vind mijn gezondheid ook belangrijk.

8nnemiek

Berichten: 43509
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 16:06

Ik lees dat soort berichten vooral over het vlees. Ik heb zelf alleen vegetarische dingen besteld, en wat brood enzo betreft kijk ik nooit zo nauwkeurig naar de houdbaarheidsdatum haha.
Dat er niet veel gezonde dingen tussen zitten is wel jammer inderdaad, ik heb de minst ongezonde dingen uitgezocht.. en een bak ijs :')

VanHuisUit

Berichten: 6693
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-21 17:50

Dat wat in de berging staat is vooral meegesleept van andere verhuizingen waar het ook al in de berging stond hahahaha.
Ooit neem ik het niet meer mee ^) :o

Megafoodstunter nooit van gehoord :oo

Ben deze maand tot nu toe echt heel heel zuinig geweest. Maar 'moet' nog 14 dagen voordat ik salaris krijg :)) krijg wel eerder zorgtoeslag en maandelijkse belastingteruggave/voorschot of hoe noem je dat. Zoonlief is jarig en mijn moeder ook, moet ik ook weer op en neer op bezoek (is andere kant Nederland, kost me gewoon 50 Euro benzine...). Dus dat komt er nog wel bij.
Maar dan nog zit m'n hand bijzonder goed op de knip momenteel :+
Het is wel een beetje saai... en het was al zo saai }:0
Heb wel het hondenpension voor de vakantie al gedeeltelijk betaald, dat dat niet zo'n bedrag in eens is in augustus en ondanks dat ziet de bankrekening er nog gezond uit :D
Of en hoe we op vakantie gaan nog geen idee van maar die honden moeten wel onderdak anders kan ik nergens heen. En ik wil echt heel graag ergens heen {:}

tyleysmiley

Berichten: 1898
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 18:52

Die croissantjes zijn GEWELDIG,dat is vers deeg wat ingevroren is,ze lijken klein, maar afgebakken zijn ze enorm en verschrikkelijk lekker.
Het brood daar is echt goed

8nnemiek

Berichten: 43509
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 20:04

Dat klinkt goed :D

Ik heb van mijn zus eens een paar chiabatta broden gekregen van daar. Die waren ook heel erg lekker dus heb ik ook mee besteld.

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:54

Ik heb net een halve hartverlamming gekregen... had mooie Timberlands gezien bij aboutyou... al met korting... voer ik een code in... nog een keer korting...
Netjes betaald en scheelde me toch mooi 60 eurietjes...

Word het naar mijn oude adres gestuurd.... bestelling gelijk geannuleerd... geld was al afgeschreven...

Nu durf ik niks meer te bestellen :+

moonsparkle
Berichten: 21829
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 21:17

purny schreef:
Ik heb net een halve hartverlamming gekregen... had mooie Timberlands gezien bij aboutyou... al met korting... voer ik een code in... nog een keer korting...
Netjes betaald en scheelde me toch mooi 60 eurietjes...

Word het naar mijn oude adres gestuurd.... bestelling gelijk geannuleerd... geld was al afgeschreven...

Nu durf ik niks meer te bestellen :+


Dus dat gaat je een paar maanden geld schelen als je niks meer durft te bestellen :')?

Zou je misschien nog kunnen bellen of het wel of niet al verzonden is? En is je oude adres dichtbij? Dan kun je misschien daar nog aanbellen dat er iets voor jou wordt bezorgd?