Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 21:29

moonsparkle schreef:
purny schreef:
Ik heb net een halve hartverlamming gekregen... had mooie Timberlands gezien bij aboutyou... al met korting... voer ik een code in... nog een keer korting...
Netjes betaald en scheelde me toch mooi 60 eurietjes...

Word het naar mijn oude adres gestuurd.... bestelling gelijk geannuleerd... geld was al afgeschreven...

Nu durf ik niks meer te bestellen :+


Dus dat gaat je een paar maanden geld schelen als je niks meer durft te bestellen :')?

Zou je misschien nog kunnen bellen of het wel of niet al verzonden is? En is je oude adres dichtbij? Dan kun je misschien daar nog aanbellen dat er iets voor jou wordt bezorgd?

Ik heb de bestelling gelijk geannuleerd...
Ga morgen ofzo nog eens kijken of ik het weer durf...

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 07:45

Gewoon adres aanpassen en gaan toch? Je bent er duidelijk heel erg gek mee dus ik zou zeggen ga ervoor! :D

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 07:54

poes schreef:
Gewoon adres aanpassen en gaan toch? Je bent er duidelijk heel erg gek mee dus ik zou zeggen ga ervoor! :D

Ik moet eerst wachten op het geld... rekening is een beetje leeg geworden :+

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 09:09

Hopelijk staat het snel weer op je rekening dan :)

fjordjes

Berichten: 12085
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:09

Ik kan op de ING app vooruit kijken met welke dingen er nog af gaan en wat erbij komt. Nu staat mijn salaris er nooit tussen en die van mijn man wel. Iemand enig idee hoe dat kan? Mijn salaris wordt gestort onder Stichting ... Zou het daardoor komen?

IMAY1990

Berichten: 1906
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:14

fjordjes schreef:
Ik kan op de ING app vooruit kijken met welke dingen er nog af gaan en wat erbij komt. Nu staat mijn salaris er nooit tussen en die van mijn man wel. Iemand enig idee hoe dat kan? Mijn salaris wordt gestort onder Stichting ... Zou het daardoor komen?


Ik heb gemerkt dat de voorspeller eigenlijk alleen maandelijkse of wekelijkse dingen kan voorspellen. Als je salaris bijvoorbeeld iedere 4 weken zou zijn dan kan het zijn dat die niet goed opgepakt wordt. Ook als het bedrag meer variatie heeft is het voor de app lastig voorspellen lijkt wel. Maar zeker weten wat het is doe ik niet.

Es_ther

Berichten: 18732
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:24

Jaa precies! Ik heb aan staan dat er elke vaste dag van de maand huur/zorg/ en tv eraf gaat. Dat weet ie. M’n salaris komt variabel dus dat kan ie niet berekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:30

IMAY1990 schreef:
fjordjes schreef:
Ik kan op de ING app vooruit kijken met welke dingen er nog af gaan en wat erbij komt. Nu staat mijn salaris er nooit tussen en die van mijn man wel. Iemand enig idee hoe dat kan? Mijn salaris wordt gestort onder Stichting ... Zou het daardoor komen?


Ik heb gemerkt dat de voorspeller eigenlijk alleen maandelijkse of wekelijkse dingen kan voorspellen. Als je salaris bijvoorbeeld iedere 4 weken zou zijn dan kan het zijn dat die niet goed opgepakt wordt. Ook als het bedrag meer variatie heeft is het voor de app lastig voorspellen lijkt wel. Maar zeker weten wat het is doe ik niet.


Op mijn vorige werk had ik 4 weken salaris en dat werd keurig voorspeld hoor :j Het was ook echt een vaste dag per 4 weken, dus op de dag nauwkeurig.

PSvanLot

Berichten: 10187
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:45

Zag laatst dat het bij de Rabobank ook is. Mijn salaris moet er de 24e op staan. Is dat in het weekend dan is het eerder. Toch bedenkt het systeem zelf wanneer het ongeveer komt.
Ook grappig om te zien dat ie voorspeld waar de grootste uitgaven naartoe gaan.

fjordjes

Berichten: 12085
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:48

Ik krijg elke maand op de 24e mijn salaris, tenzij weekend dan een dag eerder of de maandag erop. Dus dat is altijd standaard hetzelfde.

Prairy
Berichten: 9218
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:50

De meeste dingen staan er inderdaad in bij de rabobank, maar niet altijd alles, dat vind ik af en toe wel irritant. En ze hebben de lay-out gewijzigd, ben er nog niet kapot van.

OleJon
Berichten: 2520
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:03

Prairy schreef:
De meeste dingen staan er inderdaad in bij de rabobank, maar niet altijd alles, dat vind ik af en toe wel irritant. En ze hebben de lay-out gewijzigd, ben er nog niet kapot van.


Inderdaad, dat hebben ze veranderd. Vind het niet zo overzichtelijk meer.
En bij voorspellingen, staat bij ons de wegenbelasting er nooit tussen. Ook vreemd. Verder vind ik het kolom inzicht, wel fijn.
Als goed is deze maand geen vreemde uitgaven. Lekker sparen.
Vorige week naar kpn gebeld, en even 99 euro bespaard op huidige abonnement.

VanHuisUit

Berichten: 6693
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-21 19:16

Da's makkelijk verdienen :j +:)+

Hier staat mijn salaris er ook niet in (in die toekomst van RABO), vond die andere lay-out ook makkelijker.

Vandaag uit de bocht gevlogen... heel mooi borduur stramien gekocht en garen erbij. Wilde dat al wel heel lang en weet dat ik er lang plezier van ga hebben, dus vond dat het mocht.

Mijn zoon gaat volgende week of die week erop het huis uit :wave: dat maakt het geheel ook weer een stuk anders. Ben benieuwd hoe dat er uiteindelijk uit gaat zien... dan ben ik gewoon only the lonely. Ook wel apart. Nieuwe fase!

Heb een vriend maar ivm wederzijds nog (ouder) kind in huis LAT relatie plus dat je na een echtscheiding en alles eromheen wel 3x op je hoofd krabt voordat je weer ergens gezamenlijk instapt :o :7 . En we wilden niet dat de kinderen zouden denken dat ze het huis uit zouden moeten ivm samenwonen van ons. Die van hem zijn sinds kort echter ook de deur uit. We hadden gedacht dat ze nog wel een jaartje zouden blijven, maar opeens is het dan zover. Ook niet erg verder maar hebben we ook beiden net een half jaar geleden / respectievelijk jaar geleden een andere woning gekocht :') zo zie je maar weer, plannen maken maar of ze ooit uitkomen je weet het niet he := :+ ben blij met mijn huidige woning hoor en dat ik een woning voor mezelf heb maar als ik dit toen had geweten had ik wellicht toch iets anders gekocht.

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 19:41

Yay! Schoenen met korting zijn besteld :D Nu worden ze wel naar het goede adres gestuurd :D

Luxorvalkje
Berichten: 1946
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 23:20

Jullie gaan goed zeg!

Ik minder.
Heb een setje Lego gekocht.
Mijn excuus is dat ik er al een paar jaar regelmatig naar heb gekeken.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 23:23

Oja mijn man heeft echt een duur setje Lego gekocht onlangs. Mag niet uit de doos. Ligt op zolder zo in de weg. Ik vind Lego niet boeiend maar ik wil hier nu wel echt graag mee spelen :’)

Anoniem

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 08:34

Hoezo mag het niet uit de doos? :(

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 09:45

Om de waarde te behouden :roll:

Prairy
Berichten: 9218
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 09:47

Lego is schijnbaar hem gewild inderdaad, mijn zwager heeft een tijd terug allerlei pakketten gekocht en is dat nu aan het bouwen (ja, die is dus die dure collector items aan het uitpakken en bouwen) :+ Denk dat hij er wel een paar duizend euro aan uitgegeven heeft :=

Es_ther

Berichten: 18732
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 09:48

Lego blijft heeel gaaf!

Hier wel wat meer geld uitgegeven, vooral aan paarden spullen. Shetlander had nieuwe vliegendeken nodig, en aangezien er ineens een veulen in de wei stond moesten daar ook wat spullen voor komen :') .

Prairy
Berichten: 9218
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 09:49

Ik heb net geld uitgegeven aan een nachtje weg met ontbijt en diner, mijn man loopt zo ongeveer tegen de muren omhoog, dus als verrassing maar geregeld :) gelukkig had ik daar nog een potje voor :D

IMAY1990

Berichten: 1906
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 09:53

Als het echt de collectors items zijn dan gaan ze idd alleen in waarde toenemen als je ze in de doos laat zitten. Maar Lego is ook als het uit de doos is redelijk waardevast. Nieuw in doos is altijd meer waard maar al eens opgebouwd is met Lego zeker niet altijd niks meer waard.

En hoeveel lego ik in huis heb staan gaan we het verder niet over hebben

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 09:56

Prairy schreef:
Ik heb net geld uitgegeven aan een nachtje weg met ontbijt en diner, mijn man loopt zo ongeveer tegen de muren omhoog, dus als verrassing maar geregeld :) gelukkig had ik daar nog een potje voor :D

Geniet ervan!

Fitzroy

Berichten: 25205
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:09

Lekker zeg, prairy.

Ik merk dat ik best wel wat geld uitgeef aan cadeaus/verjaardagen. En omdat er nu niets gevierd wordt, doe ik veel via Greetz, top bloemen e.d. Heeft iemand hier nog ideeën hoe je hier nog zou kunnen besparen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:15

Fitzroy schreef:
Lekker zeg, prairy.

Ik merk dat ik best wel wat geld uitgeef aan cadeaus/verjaardagen. En omdat er nu niets gevierd wordt, doe ik veel via Greetz, top bloemen e.d. Heeft iemand hier nog ideeën hoe je hier nog zou kunnen besparen?

Gewoon niet doen haha?
Ik doe vaak of een kaartje of een cadeau en zelden allebei.

Niet op mijn paard kunnen rijden heeft wel voordelen, ik heb momenteel geen les en ik heb al 3 maanden geen dekje gekocht.