Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 10:07

Ja ja ik heb een leuk jaren 30 huis maar ik ben 0,0 creatief en vind mijn woonkamer er maar saai uitzien (zal vanavond wel foto plaatsen). Nu heb ik een lange woonkamer van 11 x 3.20 meter en er zit een haard in die wat naar voren komt (geen ombouwschouw omheen). Ik vind mijn huis weinig uitstraling hebben... Wie heeft tips? Ik zag bij vrienden laatst een behangetje dat zag er wel leuk uit.

Waar wil ik tips voor:
- Wit/zwart strak maar dan wel landelijkere sfeer.
- Wat kan ik met kleur/behang doen dat het toch sfeer en rustig blijft?
- Ik wil iets met foto's doen maar vaak wordt het snel rommelig
- Ik wil een ombouw om mijn radiators in de woonkamer.

Plaatje van wat me leuk lijkt.

Afbeelding

Bijv links en rechts vd schouw de muren grijs schilderen en in die kleur een tekst op de schouw en dan een natuurstenen ombouw om mijn kachel?
- Mijn schouw is iets smaller.
- Qua zitten zitten wij met de bank stoelen tov de schouw links met de tv links vd schouw.


Wat hebben jullie voor tips, graag met foto's plaatjes want ik heb ook geen voorstellingsvermogen :+

Foto's plaats ik vanavond! :)
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 29-07-10 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

MiSz_SaNdY

Berichten: 1940
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Kootwijkerbroek

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:15

ah leuk ik lees even mee! ik vind het erg mioelijk een juiste kleur te kiezen voor op de muren enz.

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:18

Een woonkamer van 11 meter? :oo
Jeetje, das groot :D
Ik heb geen tips voor je, helaas.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:23

Zelfde probleem hier en dan binnenkort misschien een nieuw huis om in te richten, als de koop doorgaat. Misschien heb je hier wat aan? Is niet alleen barok, heb ook al "landelijke" foto's voorbij zien komen:

[LZP] Barok of Engelse woonkamer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:29

Mijn woonkamer is bijna 10 m lang en 5 m breed. Verder ook redelijk hoog. Wat ik heb gedaan is gewoon vliesbehang met een 'ringel'-motief op de muren, en die niet geverfd. Ik heb daardoor grote witte muren. Aan het plafond heb ik balken zitten, die ook allemaal wit geverfd. Hierdoor is mijn achtergrond rustig. De ramen hebben donker crème-kleurige rolgordijnen, ook met een 'ringel'-motief. Ik heb getwijfeld om dat behang wel te verven, maar het niet gedaan omdat het zo'n lange, grote en dominante muur is. Wat als de kleur toch verkeerd uitvalt? := Daarom breng ik kleur dmv het meubilair.

Mijn woonkamer loopt aan het einde over naar de keuken aan de zijkant (Beetje L-vorm dus). Ik heb daarom halverwege mijn kamer de boel doormidden gebroken dmv meubels. Een zithoek gecreeërd, met zware bruine banken (pilotenleer met canvas). Stevige grote kast met de tv daartegenover. Dan is het midden van de kamer leeg, muv 2 boekenkasten van beuken tegen de ene wand. En vervolgens heb ik een eetkamer hoek gecreëerd met een tafel en grote bruinleren eetkamerstoelen. Hiervan staan er ook 2 in de zithoek (heb er 6 in totaal, 4 aan tafel, en 2 dus in de zithoek). Deze stoelen passen bij mijn banken qua kleur. Mijn tafel is tevens uittrekbaar voor als ik meer eters heb. Dan het laatste stuk van mijn woonkamer is leeg, muv een grote plant, en een heerlijk luie stoel in de hoek bij de radiator bij het raam waar ik wel eens lees.

Mijn idee was : Ik wil licht en ruimte, daarom witte muren, en een paar grote dominante meubels. Weinig tierelantijntjes, frutsels etc.

Qua inrichting : is bij mij de boel erg leeg. Op de boekenkasten en mijn wandmeubel staan een paar planten. Verder planten in de vensterbanken. En aan de muren hangt nog steeds niks, omdat ik niks naar mijn smaak heb gevonden...

De foto's zijn trouwens allemaal nog van begin dit jaar zie ik, het is inmiddels iets ingekleder en gevulder, maar nog steeds bewust erg leeg en rustig.

Blabla1980

Berichten: 2054
Geregistreerd: 12-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:33

Ik vind kleuren kiezen voor op muren ook lastig, vooral omdat ik nogal wisselvallig ben.
Daarom had ik voor mijn oude huis gekozen voor 3 planken in verschillende kleuren met een lampje erachter. Nu heb ik deze ook meegnomen naar ons nieuwe huis en geef ikde planken steeds een andere kleur.

Afbeelding

Anoniem

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:47

Wat ik zelf heel sierlijk vind is een woonkamer met bruintinten met wit. Dat zijn mooie basiskleuren en kan je een hoop mee.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:56

Ik persoonlijk vind dat veels te "koud" en te steriel. Ik hou van warme kleuren.

Annabella

Berichten: 490
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:02

Waar wil ik tips voor:
- Wit/zwart strak maar dan wel landelijkere sfeer.
I.p.v. zwart zou ik heel donker bruin hout doen dat staat wel strak maar net even wat landelijker. zwart/wit geblokte vloer is ook helemaal landelijk. Zorg wel voor witte plinten.

- Wat kan ik met kleur/behang doen dat het toch sfeer en rustig blijft? Ik zou de muren wit houden.
- Ik wil iets met foto's doen maar vaak wordt het snel rommelig
Geld bespaar tip: Kopieer al je leuke foto`s gewoon zwart/wit. Doe ze in dezelfde kleur lijsten, maar verschillende formaten. Hang de lijsten dan als groepje bij elkaar.
- Ik wil een ombouw om mijn radiators in de woonkamer. Gewoon even naar de praxis gaan. :)

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:04

Ik hou altijd wel van een rustige basis, maar wel met een fris accentkleurtje. Wij hebben net als blabla1980 panelen, maar dan iets groter en wij hebben ze behangen. Voordeel van zulke grote panelen is dat je geen gaten in de muur hoeft te boren :+
Afbeelding

Foto's is erg leuk om allemaal bij elkaar op een fotoplankje te zetten, of een heleboel foto's te verzamelen in een grote fotolijst. Als je 10 foto's op verschillende plekken neerzet wordt het al snel rommelig vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:13

Afbeelding

Dit bijvoorbeeld.


Afbeelding

Met het rechtse behang bijv maar dan bredere strepen.

Afbeelding

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:25

Afbeelding
Persoonlijk vind ik die kamer uit de openingspost erg kaal, ik zou dan iig de bank opleuken met veel kussentjes, dat maakt de kamer gezelliger, en meteen een warmere uitstraling :)

Dat van Joolien is ook helemaal mijn stijl trouwens!

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 11:27

De kamer van de openingspost gaat meer om de schouw/muren :) Ik ga namelijk niet mijn bank/stoelen eruit doen. Plus ik heb maar een hele smalle kamer dus ik kan nergens mee schuiven/draaien.

Joolien haar post is ook wel mijn smaak alleen zijn mijn houtenmeubels donkerbruin behalve het tv kastje. Ik heb twee chocoladebruine stoelen en een atractiet grijze bank.

Anoniem

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:31

Goh ik heb mn roeping gemist merk ik al _O-

Meubels kunnen ook altijd geschilderd he :+ Alleen de bank, die kleur zou ik er niet helemaal bij bedacht hebben.

Lins_Vetra

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:32

Jij hebt een prachtige lange muur (die nu kaal is :+ ) daar kun je een tekst op schilderen zoals op het plaatje in je OP en aan weerszijden een zwart/wit schilderij?

Edit: plaatjes van Joolien zijn ook helemaal mijn smaak!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:35

Zoiets?

Afbeelding

Afbeelding

(foto is nog van de makelaar, maar ik heb dezelfde vloer, bank, open haard en gordijnen)

Bo_Y

Berichten: 4558
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:16

ik heb een doorsnee rijtjeshuis met een vrij kleine woonkamer.

Ik heb 1 muur lichtroze (ja roze, vond mijn vriend ook goed) en de rest van de muren wit. Ik heb een grote donker grijze bank en licht eikenmeubelen en de assesoires zijn wit, roze en grijs.. Staat heel fris....

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:25

Ik zou persoonlijk kiezen voor bijv. 2 of 3 rustige kleuren. Ik hou zelf ook van landelijk en zou dan gaan voor wit en 1 of 2 tinten bruin of grijs. Dat behang hierboven is wel erg leuk!

Om het rustig te houden niet teveel gaan werken met allerlei prullaria en/of onwijze motieven op het behang.

Wat je foto's betreft zou ik persoonlijk kiezen voor 1 kleur lijst, maar dan verschillende groottes. Zo kun je ze leuk in mekaar puzzelen en aan de wand bevestigen. Ik zou dan wel een wand gebruiken welke een effen kleur heeft.

Ik zal vnvd eens een foto maken van mijn vader en moeders woonkamer (ik woon nog thuis). Deze heeft net nieuwe meubels en is nu nog in grijstinten met rood als extra kleur.

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:30

Waar ik van hou is een redelijk industriele inrichting, gemengd met natuurlijke elementen en modern/design. Tussen VT wonen en 101... (hoe heet dat blad ook al weer?) in.

De basis neem ik vaak wit, en daar voeg ik kleuraccenten aan toe. Als ik op de wanden kleur wil gebruik ik vaak pasteltinten. Heb nu zelf lichtgroen in mijn woonkamer met 1 witte baan in het midden (rondom) en op een wand mosgroene banen in de lengte.

Verder hou ik van een diversiteit aan meubelen: van de Ikea, van rommelmarkten, erfstukken, kringloopwinkel, woonwinkel, hema, marktplaats ect.

Vaak koop ik meubelen om er vervolgens andere knoppen aan te maken, net even de deurtjes te verven anders te bekleden en ga zo maar door. Heb nu in mijn woonkamer zelfgemaakte gordijnen van een groene retro-stof (bloemen :D) wat ik op marktplaats heb gekocht.

Verder heb ik altijd planten en bloemen in huis!

pantuf
Berichten: 3244
Geregistreerd: 01-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:35

Wij hebben ook een lange smalle woonkamer en net verbouwd.
Deze tinten vonden wij erg mooi. (kleuren zijn bruin tinten).
Achterin moet nog een dressoir komen en canvas foto's aan de muur.
En nog plisee gordijnen en dan is het helemaal af.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:37

Chloek, mooi verbouwd! Maar voor mij zou het veel te strak/clean/onpersoonlijk/kleurloos zijn.

Aparte vloer trouwens, is dat hout/laminaat?

pantuf
Berichten: 3244
Geregistreerd: 01-11-07

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:39

Komen dus nog paarse plisee gordijnen en canvas doeken aan de muur.
Misschien nog wat kussens op de bank maar ook niet te want ik hou juist wel van strak en opgeruimd :D

Het zijn tegels :D

_Noor

Berichten: 5417
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:40

*stipje*
Ik ga hier alvast inspiratie op doen :D

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:42

Haha tegels die op laminaat lijken :D Achja, je hebt ook laminaat dat op tegels lijkt, dus waarom niet?!

Het plaatje hierboven van Carlien vind ik trouwens schitterend!

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:42

Ik vind het wel mooi, maar zonder gordijnen/plissés lijkt het nog erg kaal. Ik zou het zelf nog wat opleuken met een frisse kleur.
Mooi die tegels in laminaat look :j