Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:17

Zonnetje81 schreef:
odetteke schreef:
TS, ik zou ook heel goed nadenken over of je de komende jaren een kinderwens hebt.... sommige dingen zijn gewoon niet zo handig qua interieur en inrichting dan :+



Wat is dan bijv niet handig? ;)


alles wit :D

maar och, voor dat kind er is ben je op zijn minst 9 maanden verder en kun je weer wat nieuws kopen :P

ik ga ook voor een nieuwe bank (licht) en zie dan wel als er straks is kinderen zijn wat die er van vinden haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:20

Kimberleij schreef:
ik heb een beetje barokke woonkamer, kan bij intresse wel even nieuwe/ betere foto maken.

Afbeelding

Afbeelding


Marie, dit zie ik wel bij jou op de muren!!

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:25


GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:31

Die tweede vind ik echt mooi! Maar ook weer een grote, hoge, lichte ruimte. Mijn woonkamer (als de koop doorgaat tenminste) is klein en vrij donker. En een lichte bank... moet er niet aan denken met die monsters die hier in huis lopen! :D
Toen ik nog in Nederland woonde had ik trouwens wel groen (donkergroen) en bordeauxrood op de muren, de vloer en in de meubels. Met een goudkleurige bank, kleuren waren wel uit die tijd, de meubelen alleen niet :D

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:33

Je blijft toch wel in hetzelfde conservatieve dorp wonen, of niet?

Edit, Als je je plafond optisch wil verhogen moet je een deel van je plafond meeschilderen in de kleur van de wanden. Of je dat durft is een tweede :=

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:41

Nee, de bedoeling is naar de "stad" te verhuizen. Ik ben in dit conservatieve dorp gaan wonen omdat ik hier een weiland en boxen kon pachten 5 jaar geleden, maar die heb ik inmiddels in volpension ondergebracht (mijn pony heb je gezien natuurlijk) en dus heb ik geen reden meer om hier te blijven. Hier is ook niets... geen normale winkel, geen tankstation, geen vreettentjes... :D

Heb een huisje op het oog, hartstikke leuk en gezellig, alleen de woonkamer is dus wat klein en donker en daar weet ik niet zo goed hoe dat het leukste ingericht kan worden zonder dat ik me in een donkere grot waan :+

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:45

Ik zou de muren in ieder geval een beetje licht houden, zeker de muren waar geen zonlicht op valt. Als je naar mijn foto's op de vorige pagina kijkt, heb ik alleen een klein muurtje waar de hele dag zonlicht op valt iets donkerder (lees: knalkleur) behangen.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 00:00

Welke fot heb je het nu over?

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 00:04


GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 00:14

Die had ik nog niet gezien! Ik vind het wel cool, een kleine muur laten knallen! Ik moet dit topic nog maar eens helemaal doorspitten als ik daadwerkelijk ga verhuizen!

Hackie

Berichten: 4453
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Bonaire

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 00:19

Ik vind zelf room/gebroken wit erg chique staan, en minder koud dan (steriel) wit.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 06:36

Impressie van mijn woonkamer. Wegens ernstig geldgebrek (want alles gaat naar de paarden) hebben we eigenlijk bijna alleen maar tweedehands. Alleen de chaise longue is nieuw :D De rest is door onszelf opgeknapt.
Hoe zou ik de stijl omschrijven? een beetje oudHollands gemixt met landelijk/riviera maison? Het huisje stamt uit 1910 en dit past er gewoon goed bij.



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Trennie
Berichten: 1753
Geregistreerd: 27-07-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 08:21

@ Dems75: Mijn complimenten!
Ik vind het ontzettend mooi!
Om eerlijk te zijn het mooiste tot dusverre.
Het plaatje klopt en is af.

Zeker omdat ik ook vind dat een inrichting wel een beetje moet passen bij het huis waar het in staat.
Ik vind bijv een strakke nieuwbouwwoning die ingericht is met antiek niet kloppen, om even een uiterste te noemen.

Daarnaast vind ik het geweldig dat alles 2e hands is en op zo'n goede manier is opgeknapt.
Zo zie je maar hoe je met weinig veel kunt doen.
Daar kan imo geen enkel kant en klaar interieur tegen op!

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 08:39

Dem: inderdaad heel knap gedaan!!

Mootje: Hij heeft een grijze granieten steen meegenomen, ikz al wel foto maken.

We hebben gisteren van die grote stalen van kleur op de muur geplakt. Grijzen en bruine. Ik kom toch een beetje op niet te donker grijs of niet te donker bruin (zandkleur). Die zandkleur/leverkleur is hetzelfde als mijn eetstoelen. Wat is wijsheid? Grijs ivm donkergrijze graniet voor de schouw of dezelfde kleur als de eetstoelen. Mijn vriend wees een hele donkere kleur aan maar dat vind ik te, dat is niet mooi en wordt het klein van en valt het teveel op.

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 08:42

Ik persoonlijk vind grijs vaak zo kil en steenachtig. Je hebt gezien wat ik heb gekozen, ik zou dus voor de zandkleur gaan :j.

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 08:44

Wat vind je zelf een geschikte basiskleur? Grijs - donkergrijs (steen) past wel bij elkaar, maar zal er waarschijnlijk niet uitspringen. Klopt het dat de schouw-wand het meeste zonlicht pakt, of lijkt dat alleen zo op de foto?

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 08:52

@ dems75: Wow, wat gaaf zeg! Je ziet het er niet aan af dat alles 2e hands is en dat maakt toch ook helemaal niet uit? T is niet helemaal mijn stijl maar het totale plaatje vind ik wel prachtig!

Als basiskleur kun je best voor grijs kiezen, maar dan zou ik zelf ook voor nog een lichtere fleurige kleur kiezen.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 08:57

@Mootje: nee die wand vangt geen zon. De zon komt smorgens via de erker binnen en savonds zit je op de bank in de zon vanuit de achterkant van het huis.

Ik wil de wand van de schouw waar de grijze steen tegen komt wit houden en dan de twee wanden er naast schilderen met dan dat grijs of zandkleur.

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 09:00

@ zonnetje: k ben ff het topic aan het doorbladeren van wat ik gemist heb, maar had je al foto's van je woonkamer/schouw geplaatst?

K ben nu foto's aan het uploaden van de woonkamer van pa en ma. Mist helaas nog veel aan, bijv. aan de muur. Tips welkom! :j

Anoniem

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 09:01

Dan zou ik zelf gaan voor grijs bij de grijze vloer. Bruin lijkt me dan wel erg druk

beaugestes

Berichten: 86
Geregistreerd: 21-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 09:01

@ mootje: Mag ik vragen waar je het schilderij van Napoleon boven je eettafel vandaan hebt?

Ik heb me echt rotgezocht naar zo'n schilderij :o

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 09:02

vonneke schreef:
Dan zou ik zelf gaan voor grijs bij de grijze vloer. Bruin lijkt me dan wel erg druk


De steen wordt niet de vleor :) maar zoals in mijn OP dat plaatje die stenen ombouw om de haard.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 09:02

rowo schreef:
@ zonnetje: k ben ff het topic aan het doorbladeren van wat ik gemist heb, maar had je al foto's van je woonkamer/schouw geplaatst?

K ben nu foto's aan het uploaden van de woonkamer van pa en ma. Mist helaas nog veel aan, bijv. aan de muur. Tips welkom! :j


Ja heb foto's geplaatst, volgens mij op pagina 3.

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 09:04

Overheen gekeken :o
Wat een super lief en knus kamertje. Maar je zoekt dus iets voor de schouw?

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 09:07

En nu onze kamer..

Onze nieuwe hoekbank waar we heel blij mee zijn. TV gaat nog aan de muur en komt een kast hangend aan de muur onder.
De muur boven de bank krijgt waarsch een schilderij (met rood)
Afbeelding

Hele woonkamer.
Afbeelding

Zithoekje voor pa en ma. Graag nog tips voor wat leuk is voor aan de grijze muur.
Afbeelding