Topic telefoonkeuze

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 08:41

maessie schreef:
Ja samsung heeft wel de voorkeur. Dat waren mijn vorigen ook. Alleen welk model is dan geschiktvoor veel apps. Is het werkgeheugen belangrijker, of ook het gewone geheugen? Ik heb nu een aparte sdcard erin voor de foto's, maar heb alsnog te weinig ruimte... :( Budget hangt van de telefoon af!

Mijn vriend had ook een rubber hoesje, maar alsnog veel beschadigingen. Nu een flipcover/bookcase en dat gaat veel beter. Die zijn overal wel te krijgen ;)


Dit probleem heb ik ook! Heb nu de J3 2016 maar die heeft te weinig geheugen. Dacht Een nieuwer model met meer geheugen te hebben gevonden maar deze bleek een usb-C poort te hebben. Heb liever gewoon micro usb zodat ik oude laders nog kan gebruiken.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 09:25

Josien_ schreef:
maessie schreef:
Ja samsung heeft wel de voorkeur. Dat waren mijn vorigen ook. Alleen welk model is dan geschiktvoor veel apps. Is het werkgeheugen belangrijker, of ook het gewone geheugen? Ik heb nu een aparte sdcard erin voor de foto's, maar heb alsnog te weinig ruimte... :( Budget hangt van de telefoon af!

Mijn vriend had ook een rubber hoesje, maar alsnog veel beschadigingen. Nu een flipcover/bookcase en dat gaat veel beter. Die zijn overal wel te krijgen ;)


Dit probleem heb ik ook! Heb nu de J3 2016 maar die heeft te weinig geheugen. Dacht Een nieuwer model met meer geheugen te hebben gevonden maar deze bleek een usb-C poort te hebben. Heb liever gewoon micro usb zodat ik oude laders nog kan gebruiken.


Je oude laders kan je ook gebruiken, je hebt, o.a op Ali al van die opzet stukjes voor nog niet eens 40 cent. :)
En geloof me, als je eenmaal gewend ben, heb je er echt geen erg meer in.
Ik zelf heb de S8+, en die is ook met een C poort.

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 08:04

hallo allemaal,

ik heb een vraag.

Ik ben opzoek naar een nieuwe telefoon. Ik heb altijd IPhone gehad maar ik heb nu een aantal puntjes die mij niet zo bevallen aan de IPhone. Zo zit mijn geheugen al tijden vol en valt hij met koud weer van 50% batterij al uit. Bij de nieuwe IPhone 8 zit geloof ik ook geen koptelefoon aansluiting meer zoals ik begreep.
Bij IPhone blijven is zoals je leest niet perse een must.

wat zoek ik in een telefoon:
- zeer goede camera
- slow motion filmen
- goede batterij (ook buiten bij koud weer!)
- veel geheugen
- *edit niet te kwetsbaar*

wie heeft er goede tips voor mij?

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 12:15

dekoezegtboe schreef:
hallo allemaal,

ik heb een vraag.

Ik ben opzoek naar een nieuwe telefoon. Ik heb altijd IPhone gehad maar ik heb nu een aantal puntjes die mij niet zo bevallen aan de IPhone. Zo zit mijn geheugen al tijden vol en valt hij met koud weer van 50% batterij al uit. Bij de nieuwe IPhone 8 zit geloof ik ook geen koptelefoon aansluiting meer zoals ik begreep.
Bij IPhone blijven is zoals je leest niet perse een must.

wat zoek ik in een telefoon:
- zeer goede camera
- slow motion filmen
- goede batterij (ook buiten bij koud weer!)
- veel geheugen
- *edit niet te kwetsbaar*

wie heeft er goede tips voor mij?



Vraag - wat is je budget?

Zelf ben ik erg tevreden over Sony

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 12:22

budget is vrij ruim... ik heb altijd iphone gehad ;) maar goedkoper is altijd beter voor het budget...

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 12:24

Stamper schreef:
Je oude laders kan je ook gebruiken, je hebt, o.a op Ali al van die opzet stukjes voor nog niet eens 40 cent. :)
En geloof me, als je eenmaal gewend ben, heb je er echt geen erg meer in.
Ik zelf heb de S8+, en die is ook met een C poort.


Daar heb je gelijk in, vond het gewoon makkelijk dat we precies dezelfde laders hebben voor tablet, werktelefoon, vriendstelefoon etc.

NadineBlabla

Berichten: 2151
Geregistreerd: 23-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:41

Hoi! Ik ben langzaam op zoek naar een nieuwe telefoon (zonder abonnement) en kan wel wat advies gebruiken :)

Ik heb mijn iPhone 5S nu 2,5 jaar en begin wat probleempjes te merken; de batterij loopt enorm snel leeg en valt zo goed als meteen uit bij koude temperaturen. Het toestel wordt ook steeds trager en hapert wat. Ook baal ik een beetje van de 16G opslag ruimte... Ben nu bezig met een grote opfrisbeurt en twijfel tussen het laten vervangen van de batterij in de hoop de levensduur wat te rekken of het aanschaffen van een nieuwe telefoon :=

Als ik een nieuw toestel aanschaf zit ik te denken aan de SE, 6 of 6s (vanwege de prijsklasse) en ik wil wel graag bij iPhone blijven. Ik zoek een telefoon waarvan de batterij langer meegaat, 32G opslag heeft en leuke foto's kan maken. Ik hoor heel graag jullie meningen! :D

Zinzi_jewel

Berichten: 8792
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 23:24

De 6 of de 6s plus
Top apparaat .
Had pas een nieuwe gekocht
Die heb ik in de wc laten vallen ( niet lachen )
wilde de 7 of 8 niet vanwege opladen en oortjes via zelfde gat .
Niet handig .
Nu budget op en heb een Asus aangeschaft
En ben er toch ook tevreden mee .
64 gb geheugen .
Diverse leuke handige opties .
Alleen even uitvogelen hoe ik een print screen maak ermee .

Freyr
Berichten: 692
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:32

Hoi, ik kom even binnenvallen (heb het topic ook niet doorgelezen...). Ik ben opzoek naar een vervanger van mijn bijna 3 jaar oude LG 90. Deze begint echt ontzettend sloom te worden en nog meer kleine irritaties...

Wensen/eisenlijst:
- Goede! achter en voor camera. Het liefst eentje die 's avonds ook redelijke foto's maakt.
- Beetje opslagcapaciteit, liefst minimaal 16, maar nog liever minimaal 32.
- Telefoon moet tegen een stootje kunnen. Ik laat ze nogal vaak vallen. ;(

Voor de rest heb ik niet veel eisen, wat het zoeken ook vrij lastig maakt. Er is gewoon teveel keuze!

Hopelijk kunnen jullie mij helpen! Budget is tussen de 300 en 350 euro

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:39

Kijk eens naar de samsung A8, die is net uit.

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 00:07

De Axon 7 valt daar ook nog binnen :j

Freyr
Berichten: 692
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:22

Thanks voor de tips! Vergeten te melden, het liefst wil ik eenniet te grote telefoon. Max. zo'n 5,2 inch denk ik toch wel

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:03

Aangezien ik een sim only abonnement heb en mijn samsung note 2, vorig jaar op het scherm is gevallen ben ik ook aan het kijken naar een nieuwe telefoon.
Jammer maar helaas, ik ben echt een diehard Samsung fan, maar deze zijn toch echt een beetje erg buiten het budget gegroeid voor mij als student. Wel erg jammer want ik vind de nieuwe Samsung toestellen erg mooi.

Maar afijn, hoe is het jullie bevallen om van Samsung naar Huawei over te gaan?
Ik heb mijn oog nu laten vallenop de Huawei Mate 10 Lite van 64 GB. Aangezien ik grote handen heb (vind ik zelf) kan ik wel een grotere telefoon gebruiken.
Alleen heb ik de P8 en de P10 lite ook gezien, maar ik weet niet of ik die zo fantastich vindt. De P9 moet beter zijn als je de reviews leest, maar die is in een winkel al bijna niet te krijgen en ik wil een telefoon eerst zelf zien voordat ik overweeg online te kopen.

Iemand die mij kan helpen?

Roodvos

Berichten: 6654
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:19

NadineBlabla schreef:
Hoi! Ik ben langzaam op zoek naar een nieuwe telefoon (zonder abonnement) en kan wel wat advies gebruiken :)

Ik heb mijn iPhone 5S nu 2,5 jaar en begin wat probleempjes te merken; de batterij loopt enorm snel leeg en valt zo goed als meteen uit bij koude temperaturen. Het toestel wordt ook steeds trager en hapert wat. Ook baal ik een beetje van de 16G opslag ruimte... Ben nu bezig met een grote opfrisbeurt en twijfel tussen het laten vervangen van de batterij in de hoop de levensduur wat te rekken of het aanschaffen van een nieuwe telefoon :=

Als ik een nieuw toestel aanschaf zit ik te denken aan de SE, 6 of 6s (vanwege de prijsklasse) en ik wil wel graag bij iPhone blijven. Ik zoek een telefoon waarvan de batterij langer meegaat, 32G opslag heeft en leuke foto's kan maken. Ik hoor heel graag jullie meningen! :D

Ik wil pertinent niet groter dan 4 inch, en bij gebrek aan Android telefoons met goede specs in die grootte ben ik eind november overgestapt naar de IPhone SE met 32 GB. Naar ik heb begrepen is de SE de 6 in de behuizing van de 5S. Bevalt tot dusver prima.

Goede foto's en filmpjes en goed geluid erin.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:16

Is hier iemand in het bezit van een Samsung J3?
Ik heb er een jaar terug eentje gehad voor mijn werk en toen vond ik hem meer dan prima. Maar meer dan bellen en appen met cliënten deed ik er niet mee. Ik ben nu wel benieuwd hoe hij voor privé gebruik is. Hoe lang gaat de batterij ongeveer mee bij normaal gebruik? Hoe is de camera (zowel front als back) en draaien apps als whatsapp en Instagram er snel op?

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen :)

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:32

Ik heb de J3 2016 gehad, op zich hele fijne telefoon maar voor mij te weinig geheugen.
Had binnen 2 maanden de melding dat mijn geheugen vol was (had al el een sd kaart) en dit werd alleen maar een groter probleem.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:46

Josien_ schreef:
Ik heb de J3 2016 gehad, op zich hele fijne telefoon maar voor mij te weinig geheugen.
Had binnen 2 maanden de melding dat mijn geheugen vol was (had al el een sd kaart) en dit werd alleen maar een groter probleem.


Oh dat is jammer. Weet je waar het door kwam? Foto's, muziek, apps?

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:53

mememe schreef:
Aangezien ik een sim only abonnement heb en mijn samsung note 2, vorig jaar op het scherm is gevallen ben ik ook aan het kijken naar een nieuwe telefoon.
Jammer maar helaas, ik ben echt een diehard Samsung fan, maar deze zijn toch echt een beetje erg buiten het budget gegroeid voor mij als student. Wel erg jammer want ik vind de nieuwe Samsung toestellen erg mooi.

Maar afijn, hoe is het jullie bevallen om van Samsung naar Huawei over te gaan?
Ik heb mijn oog nu laten vallenop de Huawei Mate 10 Lite van 64 GB. Aangezien ik grote handen heb (vind ik zelf) kan ik wel een grotere telefoon gebruiken.
Alleen heb ik de P8 en de P10 lite ook gezien, maar ik weet niet of ik die zo fantastich vindt. De P9 moet beter zijn als je de reviews leest, maar die is in een winkel al bijna niet te krijgen en ik wil een telefoon eerst zelf zien voordat ik overweeg online te kopen.

Iemand die mij kan helpen?


Hier een Huawei fan! Al 2 jaar de P8 lite en nu sinds kort de P9. P8 lite had ik vooral voor de dubbel sim (verhuis nog eens naar het buitenland) maar ik qua batterijduur en duurzaamheid erg tevreden over.

Nu de P9 met een nieuw abonnement en echt top tevreden tot nu toe. Camera maakt prachtige foto's, uitbreidbare opslag en hele goede batterijduur. Heb hem zelfs in bad laten vallen en na 2 dagen rijst deed hij het weer perfect :') wat mij betreft echt een toptelefoon.

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:00

Frummels schreef:
Josien_ schreef:
Ik heb de J3 2016 gehad, op zich hele fijne telefoon maar voor mij te weinig geheugen.
Had binnen 2 maanden de melding dat mijn geheugen vol was (had al el een sd kaart) en dit werd alleen maar een groter probleem.


Oh dat is jammer. Weet je waar het door kwam? Foto's, muziek, apps?


Weet het niet zeker, zet zo veel mogelijk foto's, filmpjes en apps op de SD kaart maar hij bleef het aangeven. Zal dus wel een combinatie zijn geweest. Had echt niet extreem veel apps.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:33

Josien_ schreef:
Weet het niet zeker, zet zo veel mogelijk foto's, filmpjes en apps op de SD kaart maar hij bleef het aangeven. Zal dus wel een combinatie zijn geweest. Had echt niet extreem veel apps.


Ah oké. Dat is wel een groot minpunt. Bedankt voor je input! :)

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 07:51

Bedankt voor jullie advies om de Oneplus 5t te kiezen. :) Tot zover ervaar ik het als een fijne telefoon.

Ik heb alleen wel een vraag over de dual sim. Ik heb de combinatie privé en werk. Als ik mijn werksim op de avond en vrije dagen deactiveer bij de instellingen, staat dat dan gelijk aan de telefoon uitzetten (figuurlijk bedoeld dan)? Ik kom daar niet helemaal over uit namelijk.

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 09:34

Tutti_Frutti schreef:
mememe schreef:
Aangezien ik een sim only abonnement heb en mijn samsung note 2, vorig jaar op het scherm is gevallen ben ik ook aan het kijken naar een nieuwe telefoon.
Jammer maar helaas, ik ben echt een diehard Samsung fan, maar deze zijn toch echt een beetje erg buiten het budget gegroeid voor mij als student. Wel erg jammer want ik vind de nieuwe Samsung toestellen erg mooi.

Maar afijn, hoe is het jullie bevallen om van Samsung naar Huawei over te gaan?
Ik heb mijn oog nu laten vallenop de Huawei Mate 10 Lite van 64 GB. Aangezien ik grote handen heb (vind ik zelf) kan ik wel een grotere telefoon gebruiken.
Alleen heb ik de P8 en de P10 lite ook gezien, maar ik weet niet of ik die zo fantastich vindt. De P9 moet beter zijn als je de reviews leest, maar die is in een winkel al bijna niet te krijgen en ik wil een telefoon eerst zelf zien voordat ik overweeg online te kopen.

Iemand die mij kan helpen?


Hier een Huawei fan! Al 2 jaar de P8 lite en nu sinds kort de P9. P8 lite had ik vooral voor de dubbel sim (verhuis nog eens naar het buitenland) maar ik qua batterijduur en duurzaamheid erg tevreden over.

Nu de P9 met een nieuw abonnement en echt top tevreden tot nu toe. Camera maakt prachtige foto's, uitbreidbare opslag en hele goede batterijduur. Heb hem zelfs in bad laten vallen en na 2 dagen rijst deed hij het weer perfect :') wat mij betreft echt een toptelefoon.


Dankjewel voor je uitgebreide reactie. Ik heb het aangedurfd en ik heb de Huawei mate 10 lite gekocht. Tot nu toe ideale telefoon en ik ben er echt super blij mee. De telefoon maakt echt hele mooie foto's en ook de 64 GB opslag is perfect. Tot nu toe dus zeer tevreden en veel anders dan de Samsung qua besturing valt idd mee :o :o

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:58

@Magda,ik denk het wel.
Probeer het anders uit, dan deactiveer je je werk sim, en vraag aan iemand dat nummer te bellen, dan weet je het meteen.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:15

Tinkerloos schreef:
@Magda,ik denk het wel.
Probeer het anders uit, dan deactiveer je je werk sim, en vraag aan iemand dat nummer te bellen, dan weet je het meteen.


Ik vond deactiveren klinken als resetten ofzo, durf het niet goed. :+

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:48

mememe schreef:
Dankjewel voor je uitgebreide reactie. Ik heb het aangedurfd en ik heb de Huawei mate 10 lite gekocht. Tot nu toe ideale telefoon en ik ben er echt super blij mee. De telefoon maakt echt hele mooie foto's en ook de 64 GB opslag is perfect. Tot nu toe dus zeer tevreden en veel anders dan de Samsung qua besturing valt idd mee :o :o


Goed om te horen! Blij dat die bevalt en hopelijk nog lang plezier van!
Ik heb trouwens die P10 nu en hiervoor de P9 Lite :') klein detail!