Topic telefoonkeuze

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 10:12

98xsophiex98 schreef:
Heeft iemand ervaring met het bestellen en afsluiten van een abbonement bij mobiel.nl?


Toen ze nog studentmobiel.nl heette prima ervaring mee gehad. Maar dat is al zeker 5 jaar geleden

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 12:26

Al mijn telefoons van de afgelopen 6 jaar (voorheen studentmobiel) komen daar vandaan, prima service en een overzichtelijke website.

Jorex

Berichten: 9933
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 12:33

Hoi,

Ik kom even binnenwandelen, omdat ik op zoek ben naar iets nieuws nu mijn samsung galaxy s3 neo teveel kuren begint te krijgen. Hij start zichzelf onder andere middenin een telefoongesprek opnieuw op, omdat ie het niet meer aankan. Verder is het scherm nu ook kapot. Ik zoek iets van vergelijkbare grootte, met een betere batterij en camera en goede opslag en de capaciteit om pokémon go te kunnen gaan spelen, maar wel niet duurder dan 300 euro. Weet iemand iets? Het hoeft niet weer een samsung te zijn perse, liefst wel android, aangezien ik niet heel voorzichtig ben. Dus niet iets dat zo breekbaar is als een iPhone.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:42

Hoi allemaal,
Nu mijn Samsung Galaxy S5 mini constant vastloopt en enorm snel leeg gaat ben ik toch maar op zoek naar een andere telefoon. Maar ik zie nu al door de bomen het bos niet meer!
Wat ik zoek:
- Gewoon een simpele telefoon waar alle apps op kunnen.
- Die snel werkt en niet snel leeg gaat.
- Goede opslag.
- Met het liefst een iets betere camera.
- Ik vind het prima om er wat geld aan te besteden, maar niet de hoofdprijs.
En verder nog wel wat dingen waar ik nu niet op kan komen
Iemand die me misschien wat tips kan geven?
Alvast bedankt!

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:01

Ik denk dat de ZTE Axon 7 nu nog maar 350 is op de duitste amazon? Die verzenden naar duitsland en belgie en ik had hem binnen de week. Heel erg goeie telefoon, met zelfde specs als de iphone 7 en edge maar met een groter uitbreidbaar geheugen :j

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:12

ik ga ook eens vragen hier! Het afgelopen jaar kreeg mijn samsung galaxy S2plus steeds meer kuren (erg traag, vastlopen, uitvallen), heb hem jaren gehad en hij was duidelijk aan vervanging toe. Nu heb ik tijdelijk een Iphone 4S uit de familie, maar daar word ik al helemaal gek van (met 8gb véél te weinig geheugen, batterij óntzettend snel leeg, kan niet meer updaten)...
Voor een nieuwe telefoon heb ik een aantal wensen, ik hoop dat jullie nog tips hebben!

- Niet te groot qua formaat. De samsung telefoon had geloof ik een 4.3" scherm, plusminus 12,5 cm lang. (Veel) groter wil ik zeker niet.
- Ruim voldoende geheugen of geschikt om een SD-kaart in te stoppen.
- Goede camera.
- Simlockvrij, heb gewoon een prepaid kaartje die ik wil blijven gebruiken.
- Geen hoofdprijs.
- Betrouwbaar, natuurlijk is het techniek maar ik wil toch liever langer dan twee jaar met een telefoon doen...

Zelf zat ik te denken aan de Iphone SE. Apple vind ik an sich fijn werken, maar het formaat en de prijs van een Iphone 6/7 staat me tegen. Ik ben echt op zoek naar een handzame telefoon die ik ook normaal in een broekzak kan stoppen. Hiervoor heb ik twee samsung telefoons gehad die na verloop van gebruik steeds langzamer werden en vaak uitvielen, dus ik weet niet of ik snel nog een samsung zou kopen. Toch staar ik me zeker niet blind op apple/iphone, dus ik zou blij zijn met wat suggesties van allerlei merken!

maessie

Berichten: 5744
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:14

Hier ook dilemma.. Ik twijfel heel erg tussen deze 2:
Afbeelding
Afbeelding
Beide hetzelfde qua geheugen, alleen de samsung kan een extra geheugenkaartje in, en heeft een hogere pixels aan camera. Mijn vriend heeft nu net de iphone se via zijn werk gekregen, en die bevalt hem prima, ook betere fotos dan die van mij.(hij had ook samsung) Ik heb nu ook samsung (s4mini) ook op de tablet ed, en dat bevalt op zich ook prima... Tja wat kies je dan.. Vind een goeie camera wel fijn voor straks als de kleine er is, maar denk dat dat bij beide niet zon probleem is. Iemand hier ervaringen? Qua prijs zitten ze nu toevallig gelijk, moet ook niet gekker worden. Is meer geheugen gelijk aan langere levensduur?
Vind het zelf trouwens wel handig vergelijken op de site van de mediamarkt, daar kun je veel wensen selecteren. (en dan alsnog ist lastig kiezen haha!)

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:20

Pixels zegt op zich niets meer, is meer het camera besturingssysteem die de kwaliteit levert.

Wil je enkel van de Mediamarkt kopen? De ZTE Axon 7 zit nu ongeveer in de zelfde prijscategorie, maar heeft betere specs dan zowel de IPhone SE als de Samsung A5 (grotere batterij, betere resolutie, processor en camera).

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:21

Ik heb zelf de 6s van iPhone en de SE is aan specs vergelijkbaar aan de 6s.
Over de A5 heb ik van een aantal klasgenoten wel klachten gehoord dat ie snel leeg gaat en vastloopt.

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:31

Ik heb zelf de A3 2017. Bij de A3/A5/A7 lijn moet je bij review heel goed opletten om welk model het gaat. De A3 2017 is echt een goede tot hoge middenklasser, terwijl de A3 2016 een instroommodel was.

Ik heb mijn iPhone 5S ingeruild voor een A3 2017 omdat ik echt niet overweg kan met apple, ook niet na 1.5 jaar. Ik wilde per se een goede kleine telefoon, en dan zit je of aan de iPhone (SE), of aan de samsung A3 2017, of aan een Sony Z... compact. De sony Z3 compact is bij mij tot 2x toe spontaan gebarsten (één keer in mijn broekzak, de tweede keer terwijl hij op tafel lag) en valt voor mij dus af, met iOS kan ik niet omgaan dus bleef alleen de A3 2017 over. De reden dat ik eerder een iPhone had, was omdat er dus nog geen model was dat als alternatief voldeed (ik had die gekocht als vervanging van de Z3C).

De A3 2017 is snel, licht, voor mij een fractie aan de grote kant maar voor een toestel klein, qua prijs ook een middenklasser, de fotokwaliteit is goed, hoewel het inderdaad geen nieuw model iPhone of vlaggenschip samsung is, hoef je echt niet bang te zijn dat je flutfoto's maakt. Alleen als je van plan bent een wand te vullen met een enkele foto en dat per se met een telefoonfoto wilt doen, zou ik gaan voor een hogere kwaliteit camera.

maessie

Berichten: 5744
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:12

Thanks, hier kan ik wel weer wat mee. De winkel maakt mij niks uit, ze stonden hier toevallig bij elkaar in de folder :+
Zal de Axon eens opzoeken, heb er nog nooit van gehoord namelijk! (Wat dat aangaat heb ik de neiging om voor een bekend merk te gaan)

Voor canvaskwaliteit hebben we wel een spiegelreflex beschikbaar, maar zou het leuk vinden om de gewone fotos wel te kunnen printen in normale kwaliteit, gezien je toch het vaakst de telefoon in de buurt hebt voor de snelle snapshots :D Wat is jullie ervaring met filmpjes maken bij deze toestellen?

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:16

Naar mijn gevoel is de film en foto kwaliteit gewoon goed. Hoeft imo zeker niet onder te doen aan Iphone/Samsung etc. Van ZTE had ik ook nog nooit gehoord, maar na wat opzoek werk en recenties lezen heb ik toch de gok gewaagd. Er zijn er hier nog in het topic die de Axon 7 hebben aangeschaft en zeer tevreden zijn :)

Jorex

Berichten: 9933
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:30

Ik ben vandaag in onze lokale mediamarkt een beetje gevallen voor de Huawei P10 lite, iemand vergelijkbare suggesties die of goedkoper zijn, maar zeker ook niet duurder dan 300 euro?

De Lenovo P2 lijkt mij ook wel interessant mede door zijn veel betere batterijduur dan de Huawei.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:03

Sowieso hoor ik mindere verhalen over de lite. Vriendin van mij heeft m en die vindt de accu en camera niet heel erg geweldig.

Jorex

Berichten: 9933
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:09

Volgens tweakers ga ik een goede camera ook niet vinden in mijn prijsklasse, dus daar moet ik maar mee leven dan. Ook de lenovo heeft niet een erg goeie camera. En de Lenovo schijnt dat die niet meer wordt geupdate, ik wil liever niet met een mobiel zitten die over een jaar weer 'verouderde' software heeft. En alles is beter dan wat ik nu heb, 3 jaar oude samsung galaxy s3 neo. Ik hoef geen samsung weer, ze verbeteren software fouten niet, of pas na een paar weken.

Even gecheck't en er zijn alternatieven, maar die heeft echt een hele slechte batterijduur(Sony Xperia XA1).
Dus even mijn lijstje:
- Minstens een capaciteit van 32 GB
- Redelijke camera
- Redelijke batterijduur
- Kan de wat zwaardere spellen zoals pokemon go aan
- Net zo groot(ongeveer) als mijn oude samsung s3 neo

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 23:21

Blijf je bij 300,- of mag het ook meer qua budget?

Jorex

Berichten: 9933
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 23:46

Helaas is mijn budget op het moment niet erg groot dus inderdaad nog steeds die max van 300. Ik verdien nu gelukkig wel bij door een baantje en daardoor is mijn max al van 200 die 300 gegaan. Natuurlijk mag je me altijd proberen over te halen voor telefoons die daar net boven liggen qua prijs.

Calanthe

Berichten: 1917
Geregistreerd: 11-01-15
Woonplaats: Omgeving Arnhem/Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:36

Quebelle schreef:
Pixels zegt op zich niets meer, is meer het camera besturingssysteem die de kwaliteit levert.

Ik zou ook naar de F waarde van de camera kijken, de lens van de A5 heeft een f/1.9 terwijl de SE een waarde heeft van f/2.2

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 17:06

F als in diafragma?

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:21

Jup

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:26

En hoe serieus kan ik dat nemen vergeleken met een spiegelreflex camera? Ik ben er dan wel benieuwd naar aangezien ik zelf aan fotografie doe en dat wel een mooie oplossing is als ik mijn camera niet bij heb.

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 14:55

Hoi hoi.
Mijn dochter haar telefoon is vandaag gesneuveld.
Nu is ze opzoek naar een nieuwe.
Welke raden jullie aan voor een meid van 13 die naar het voorgezet onderwijs gaat. Veel Whatsapp gebruikt. Foto's maakt en af en toe een spelletje.

Hoor graag tips

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 15:02

iPhone se. De 5 wordt nietmeer ge-update anders had ik die gezegd

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 18:36

ZTE Axon 7, goedkoper dan de Iphone met betere specs dan de SE en concurrerend aan de 7, mét uitbreidbaar geheugen en grotere batterij.

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 09:17

Hoi!
Ik ben op zoek naar een Android telefoon, heb nu een iPhone 6s sinds februari maar wil echt weer terug naar Android.

Mijn 'eisen'
- Snelle telefoon, dat de telefoon eens een keer vast loopt oké, maar niet dagelijks.
- Redelijke camera, wil wel bijv. een foto van mijn paard kunnen maken en delen. Voor echt scherpe foto's dan pak ik mijn camera wel.
- Kwa grote vergelijkbaar met de iPhone 6s (4,7 inch) scherm. Kleiner echt niet, iets groter geen probleem. (5,5 is té groot)
- Kwa budget maximaal €300,- ongeveer

Heb gisteren de Huawei P10 Lite in mijn handen gehad bij de Mediamarkt, dat vind ik wel een heel mooi toestel.
Kwa merken wil ik het wel bij Huawei, HTC, LG, Sony, of eventueel Samsung (vind ik niet heel interessant de modellen kwa 'uitstraling)

Ik hoop dat er iemand goede/leuke tips heeft. Want er zijn zoveel smartphones waardoor ik een beetje vast loop -O-