Topic telefoonkeuze

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:18

magda_90 schreef:
Bedankt voor jullie advies om de Oneplus 5t te kiezen. :) Tot zover ervaar ik het als een fijne telefoon.

Ik heb alleen wel een vraag over de dual sim. Ik heb de combinatie privé en werk. Als ik mijn werksim op de avond en vrije dagen deactiveer bij de instellingen, staat dat dan gelijk aan de telefoon uitzetten (figuurlijk bedoeld dan)? Ik kom daar niet helemaal over uit namelijk.

Dit vond ik op internet over een van de simkaarten deactiveren :
If you disable one of your SIMs through the Settings menu, it won't connect to the network — and won't draw power — but you will see a SIM icon in your notification shade to remind you it's there.

Dus ik denk dat je het veilig kan doen. :j

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:50

Volgende week ga ik een nieuwe telefoon kopen. Mijne is 2 weken terug overleden en ik heb nu tijdelijk een oude iPhone 4 in gebruik die nog trager dan traag is.

Wat ik zoek in een telefoon: "clean" besturingssysteem (android vind ik over het algemeen enorm rommelig en onrustig, maar ik sta er wel voor open), snel, goede camera zowel normaal als front, beeldscherm niet groter dan 5 inch, liefst iets kleiner, maximaal 200 euro.
Iemand een leuke suggestie? :) Mag ook refurbished zijn.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:53

Ik ga dit topic nog even naar boven stampen want ik sta op punt om min iPhone buiten te stampen.

Vandaag begint hij opens berichten te versturen via een hotmail account. Wat dus wil zeggen dat bv mijn vriend berichten krijgt waarbij staat dat het via hotmail wordt verzonden.
Ik heb al een eind gegoogled maar kom steeds op hetzelfde advies uit - instellingen - berichten - versturen en ontvangen en daar dan telefoonnummer aankruisen. Maar dat gaat dus niet, he vakje van telefoonnummer staat grijs en is niet aanklikbaar.
Weet iemand wat dit kan zijn en hoe ik dit oplos?

Het gaat trouwens om een iPhone 6S

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 22:36

Ga een naar instellingen app en dan naar mail en kijk wat er als standaard account staat?
Daar kan t zijn dat je hotmail je standaard account is en dan moet je dat dus wijzigen.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 22:40

Kido, waar kan ik dit precies vinden? Ik kan nergens vinden of het een standaardaccount is

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 00:42

Ik had het al eens gevraagd, maar toen niet gedaan. Iemand weleens een telefoon besteld bij Ali express, wish of dat soort shops? Scheelt best wel. Mijn man wil een sport telefoon of zo een robuust ding.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 00:54

_mexx_lady_ schreef:
Kido, waar kan ik dit precies vinden? Ik kan nergens vinden of het een standaardaccount is

Naar de instellingen gaan dus waar je alle instellingen vind zoals algemeen en ook bv software update maar dat menu moet je niet hebben.
Je moet dan wat verder naar beneden naar mail en daar kan je zien wat je standaard mail account is.

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 06:34

Ben ook weer rustig aan het rondkijken en na jaren een windows phone gehad te hebben tot de conclusie gekomen dat die er dus helemaal uit zijn en ook geen nieuwe modellen meer. -O-

Dit hou dus in dat ik weer terug moet naar Android, maar geen enkel idee heb hoe of wat er nu op de markt is. :o

* 4G internet.
* Goede foto's/filmpjes kunnen maken.
* Goede batterij en levensduur.
* Geschikt voor zwaar gebruik.
* Prive en werk (inloggen rooster infra net).
* Moet tegen een stootje kunnen (ben soms lomp).

Zou leuk zijn als dit dan ook tot de mogelijkheden behoor:
* FM radio
* Pokemon Go
* Rekenmachine
*
Heb nu een Microsoft 950XL (dit was vroeger Nokia en ben zwaar Nokia fan betreffende degelijkheid) en wil eigenlijk wat vergelijkbaars weer. :=

Idee is om via mijn adresje weer losse telefoon te kopen aangezien ik er toch achter ben gekomen dat dit goedkoper is dan telefoon+abbo.

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 07:18

Ik ben sinds donderdag in bezit van een Huawei p20 pro en ben er ontzettend blij mee!

Er zitten 3 Leica lenzen op en ik ben gek op fotograferen dus ik ben totaal in m'n nopjes *-:)

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 07:42

Die was mij ook al opgevallen.

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 08:22

Acxon 7? Al hebben ze er weldra een nieuw model van komen denk ik. Heel gebruiksvriendelijk, double sim dus je kan een werk en thuis simkaart gebruiken en hele gemakkelijk overschakelen. Veel geheugen, vasis 32 en 64gb modellen dacht ik, en uitbreidbaar naar 128gb. :j

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 08:57

@marcella ik moest idd aan de nieuwe Huawei denken je heb er verschillende van namelijk de p20 lite de p20 en de p20pro en de prijzen dus ook van minder duur naar duur.
Dus misschien die 2 eens vergelijken met elkaar kwa prijs zodat je weet wat je wilt uitgeven.
O en tegenwoordig koop je altijd je toestel los ook met abonnement enkel krijg je dan nog iets korting op toestel.
Natuurlijk zit je aan een 2 jarig contract vast maar door het toestel krediet gebeuren moeten ze heel transparant zijn wat je voor je toestel betaalt en kan je je toestel ook in eens betalen zodat je feitelijk alleen een sim only prijs per maand over houd voor die 2 jaar.

De Huawei p20 los kost 649 euro neem je die met een abonnement bij T Mob kost hij als je hem in eens betaald 576 euro of bij KPN ook 576 euro en bij Tele2 480 euro (tijdelijke actie geven ze aan)
Let wel ik heb gewoon het toestel gepakt wat op de site stond en allemaal 2 jaar.
Laatst bijgewerkt door Kido op 28-04-18 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 09:09

Het is ondertussen gelukt, volledig naar fabrieksinstellingen gezet daarna was het opgelost. Gelukkig...

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 09:24

Heb nog t/m augustus dus gaat even in de gaten houden of er nog leuke aanbieding eraan gaan komen in de tussentijd. Maar het liefst zou ik denk voor de P20 pro gaan en anders de gewone P20, maar ga dan wel even kijken of ik telefoon gelijk al zoveel mogelijk kan betalen.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 09:41

Gewoon goed blijven kijken en vergelijken maar wilde het meer noemen dat een los toestel gek genoeg niet altijd voordeliger is.
Nu als je een groot gedeelte of alles in een kan betalen het soms best aantrekkelijk het toestel weer bij je abonnement te nemen.

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 09:44

Dat was ik nu ook wel van plan om bij abonnement te nemen, maar wil dan eigenlijk wel het liefst telefoon helemaal of groot gedeelte al betaald hebben. Heb nu een baan en weet nog niet hoe het gaat lopen voor de rest.

Ben net namelijk even aan het reken geweest, maar telefoon incl. abbo is leuk geprijsd dan.

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:58

Mijn LG G5 wordt wat minder.
Nu wil ik een andere maar stap ik over op een sim only abonnement.
Nu heb ik 3 telefoons gezien die mij wat lijken.
De Huawei P20 Lite,de Huawei P Smart en de Samsung Galaxy A5(2017)
Ik doe alles op mijn telefoon dus hij moet lekker vlot zijn en ook een goede camera hebben. Voor camera vind ik niet zo belangrijk,doe toch vrijwel geen selfies.
Op dit moment gaat mijn voorkeur lichtjes naar de Samsung uit maar wie heeft hem en hoe bevalt hij of heeft iemand ervaringen met de andere toestellen?

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:15

Waarom gaat je voorkeur uit naar het toestel wat al een jaar op de markt is?
In je achhterhoofd houdend dat Samsung maar 18 maanden software uldates uitgeeft op hun toestellen over het algemeen zou voor mij dat eerder de laatste keuze zijn?
Of dan eerder kijken naar de 2018 versie ervan.

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:31

Omdat ik altijd samsung heb gehad. .
En mijn budget is tot 300/350 ongeveer.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:36

En waarom niet een abo met toestel dan krijg je korting op toestel en betaal je een zo groot mogelijk gedeelte in eens van je toestel af?
Welke provider zit je?
Met abonnement kost de p20 Lite onder de 300 en dan kan je ervoor kiezen hem in een keer te betalen.


De a5 2017 zou ik niet doen toestel is al wat ouder en grote kans dat er weinig software updates meer komen.

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:48

Ik zit nu nog bij vodafone. In januari loopt mijn abonnement af en dan stap ik over naar kpn. Mijn man en kinderen zittendaar al. Dan heb ik een sim only abonnement van 8.50 en internet krijg ik van mijn man.
Datscheelt behoorlijk in de kosten.
Daarom had ik de Huawei's er ook bij. Omdat die al op android 8 draaien.
Ik ga natuurlijk een stapje terug doen met de telefoon maar een leuke knappe foto wil ik er wel mee blijven maken. Daarom had ik destijds voor de LG gekozen.
Mijn dochter heeft ern huawei en is daar wel tevreden over. Ze heeft er ook vrijwel nooit wat mee.

Jorex

Berichten: 9941
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:50

@Marcella zag net anders weer een Nokia op televisie, een 7+. Dus misschien is dat ook wat?

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:55

Daar heb ik nog niet naar gekeken. Ga ik even doen.

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:58

Fennadev schreef:
@Marcella zag net anders weer een Nokia op televisie, een 7+. Dus misschien is dat ook wat?

Hhhmm iets om in de gaten te houden....bedankt. ;)

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 19:26

Florale schreef:
Daar heb ik nog niet naar gekeken. Ga ik even doen.

Maar wel boven je budget bijna 400 euro moet die gaan kosten zie ik.

Ik zou goed kijken dat je geen ouder toestel aanschaf dan ben je zo op uitgekeken en hij is niet heel veel nieuwer als het toestel wat je nu heb.
Je toestel nu (4gb) heeft zelfs meer intern geheugen dan de a5 (3gb) 2017.
Ook lijkt de procesor van je toestel nu beter dan van de Samsung.

O en ik ben meer van de iPhones maar zie dat oa HUAWEI erg mooie dingen maakt terwijl bv Samsung erg achter blijft.
Je moet dus echt goed kijken wat je wilt en als je langer met je toestel wilt doen kijk dan ook hoe lang een merk hun toestel van up dates voorziet.