Topic telefoonkeuze

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 00:12

De Iphone 8 ziet er zo kwetsbaar uit, ding kost 800 euro en is volledig uit glas :=

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 01:33

Quebelle schreef:
De Iphone 8 ziet er zo kwetsbaar uit, ding kost 800 euro en is volledig uit glas :=


De galaxy s6 is ook voor en achter glas dus ik ben het gewend, haha. 1,5 jaar zonder hoesje en het glas is nog helemaal heel :)

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 09:40

Phen schreef:
Quebelle schreef:
De Iphone 8 ziet er zo kwetsbaar uit, ding kost 800 euro en is volledig uit glas :=


De galaxy s6 is ook voor en achter glas dus ik ben het gewend, haha. 1,5 jaar zonder hoesje en het glas is nog helemaal heel :)


Hoe dan :')?
Mijn 5s en 6s waren echt aan alle kanten beschadigd :').

Mijn 7 ziet er nog wel goed uit haha.

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 09:51

Hier gaan de samsungs veel langer mee dan de iPhones met hetzelfde gebruik. Mijn iPhone (5S) was het scherm met 1x vallen kapot, terwijl mijn samsungs geen van allen gesneuveld zijn (en ook echt wel eens banketstaaf gevallen zijn. Bijvoorbeeld door uit het hoesje te schieten). Alleen mijn Sony Z3 Compact is ook 2x gesneuveld. Maar de ene keer zat hij in mijn broekzak en de andere keer lag hij op tafel (zonder er iets op), dus dat was puur productiefout.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 10:25

Mijn Samsung hield het ook veel langer vol dan mijn iPhones voor wat betreft schades. :j Samsung ging zonder hoesje ruim anderhalf jaar goed. Mijn eerste iPhone 5S was na 3 weken al aan diggelen. Toen laten repareren en na 2 maanden weer hetzelfde verhaal :') Toen toch maar een hoesje gekocht, haha.
Als je ernaar kijkt barst het scherm al := Het is dat ik iPhone prettiger vind dan Samsung, want voor de behuizing had ik het wel geweten.
(al stap ik binnenkort over op een Nokia)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 10:55

Hier juist andersom
De iphone 5s houd het tot nu toe beter uit dan mijn voorgaande samsungs terwijl ik ze allemaal net zo hard mishandel :=

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 10:59

Ik denk niet dat het bij mij veel verschil zal maken. Ik ben altijd zuinig geweest en al mijn toestellen hebben het bij mij overleefd. Er is er letterlijk geen één kapot gegaan. Mijn huidige galaxy s6 is de eerste telefoon ook waarbij de batterij super slecht word.
Daarnaast wil ik nu voor het eerst voor een iphone gaan :)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 11:22

Ik ben gewoon nogal lomp met mijn telefoons helaas :')
Dus ze vallen nog wel eens , ben zelfs ooit eens over mijn telefoon heen gereden met de auto :roll:
Stapte in en hij viel uit mijn vest zak
Lag open geklapt op straat (sony ericson heul lang geleden) en dat zag ik pas toen ik achteruit mijn vak uitgestoken was
Foon deed het nog trouwens, alleen beeldscherm was hemelen
De toiletpot is ook eens van binnen bekeken door een andere telefoon
Of in een zijvakje van een tas in een wolkbreuk
Of
U ziet, zodra een telefoon doorheeft dat ik het nieuwe baasje ben beginnen ze al te bibberen in hun doosje (ik koop dus alleen nog maar tweedehands , ik ben geen brandnieuwe waard , zonde van het geld)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 11:42

oh lord ja de toiletpot. _O- Mijn iphone heeft al vaak zwemles gehad..
Ik heb nu een Asus Zenfone Max en die batterij is fantastisch, maar verder vind ik het toestel niet zo wauw. (batterij gaat rustig 2 a 3 dagen mee met "normaal" gebruik van apps etc.)
Kan niet wachten tot de Nokia binnen is *\o/*

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 11:50

Oja toiletpot haha.
Maar toen had ik nog een telefoon waar de batterij uit kon, dus die heb ik in een bak met rijst gelegd haha.
Was op vakantie :').

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 04:18

Mijn S4 mini valt elke dag wel, soms meerdere keren, maar ik koop altijd direct een rubber hoesje voor om de achterkant bij een nieuwe telefoon. Zo is mn oude HTC ook altijd heel gebleven. Helaas ben ik 1,5 jr terug op een plastic stoeltje gaan zitten op de tribune bij KNHS en hoorde ik krak. Ik heb hem wel vaker in mn achterzak, maar dan zak je weg in een bank of stoel denk ik. Nu was het hard, dus kapot scherm. Ik heb er toen een nieuwe folie voor gekocht en opgeplakt. Die had ik al, maar was net 3 weken stuk en dus eraf. Scherm is niet verder kapot gegaan en ik heb de telefoon dus nog steeds in gebruik. Scherm is slechter qua reactie, maar ligt ook aan ouderdom. Hij laadt slechter op soms en valt af en toe uit nu.

Ik heb nu naar outdoor telefoontjes gekeken. Zijn meestal wel groot helaas, maar ook een kleinere gezien. Iemand daar ervaring mee? Zij onbekende merken denk ik bij Aliexpres, miniinthebox en dx.com

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 12:15

Onbekende merken ben ik voorzichtig mee, zeker ivm met garabtie. Zoek eens de reviews op vzn die modellen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 21:05

Voor die prijzen ben ik daar iets minder bang voor. Zo lang en goed zijn de garanties toch meestal niet.

De reviews staan er in talen die al een ander alfabet gebruiken :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:58

Ik kom hier even binnenvallen.
Geen ballen verstand van telefoons.
Zojuist las ik dat mijn oudje vanaf volgend jaar geen whatsapp meer gaat ondersteunen dus toch eens kijken naar wat anders.

Waar ben ik naar opzoek.
Tot ongeveer 150 euro.
Android.

Ik heb nu een 4,5 inch scherm, dat bevalt me best goed niet zo'n groot scherm, maar ik geloof dat dat bijna niet meer te vinden is :+ Dus groter mag wel, maar niet enorm. Dat steekt niet gemakkelijk in de zakken vind ik.

Ik wil kunnen internetten en whatsappen.
En af en toe een facebook spelletje spelen.

Foto's maak ik graag, dus geheugen is wel fijn.

Ik zie veel voor mij onbekende merken staan, maar zijn die ook goed?

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 14:01


Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:14

Iemand die onlangs bij tmobile zit en nog niet in een groep zit? :)

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:40

Helaas.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 07:51

spookyskippy schreef:
Is de LG G6 niks? Of de oneplus 3 of de oneplus 5T?


Ondertussen heb ik de Oneplus nader bekeken en de beschrijving ziet er erg goed uit. Ik twijfel alleen nog tussen de 5 en de 5T. :)

De 5T heeft dual sim waardoor ik mijn zeer moderne Nokia jaar 0 werktelefoon niet meer hoef te gebruiken, dat is wel erg voordelig. Hij is alleen best wat duurder.

maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:58

Hebben jullie misschien nog tips voor een telefoon waar ik wel een stuk of 20 apps voor langere tijd op zou kunnen draaien? Mijn s4mini is nu inmiddels zover heen, dat ik apps er af moet gooien om anderen te kunnen updaten, en ik zou weer een hele poos vooruit willen kunnen met een nieuwe telefoon...

Calanthe

Berichten: 1917
Geregistreerd: 11-01-15
Woonplaats: Omgeving Arnhem/Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:18

maessie schreef:
Hebben jullie misschien nog tips voor een telefoon waar ik wel een stuk of 20 apps voor langere tijd op zou kunnen draaien? Mijn s4mini is nu inmiddels zover heen, dat ik apps er af moet gooien om anderen te kunnen updaten, en ik zou weer een hele poos vooruit willen kunnen met een nieuwe telefoon...

Wat is je budget? Misschien kijken voor een motorola / huawei / samsung?

Heeft iemand nog goede merk hoesjes? Dus echt niet van die goedkope action/kruidvat hoesjes :+
Ik heb nu een iPhone 7 en toen ik hem kocht gelijk gedacht, goed hoesje eromheen. 22 euro ervoor betaald maar sinds oktober (en paar dagen geleden links onderin een mini) barst aan de zijkant van mijn telefoon. (beide niet eens op het scherm, die tweede barst zit aan de zijkant van het scherm om het zo te zeggen) Moet dan wel zeggen dat ik enorm lomp met mijn telefoon kan zijn. Liefst heb ik wel een doorzichtig rubber hoesje (heb ik nu ook, shock-absorberend moet die zijn).
Iemand een idee?

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:21


Calanthe

Berichten: 1917
Geregistreerd: 11-01-15
Woonplaats: Omgeving Arnhem/Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 08:42

Ja, zoiets eigenlijk :+ alleen dan het liefst in een doorzichtige kleur zodat je niet echt een hoesje ziet :Y) al zou dit ook best wel kunnen werken... jammer van de prijs dat ie aan de dure kant zit

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 08:58

Kijk eens naar Tech21! Goede hoezen ook.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:52

ja hij is inderdaad duur, maar echt wel heel goed en bestendig tegen alles haha :+ ik heb hem gezien en gevoelt, maar ben er ook voor aan het sparen :D

maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 17:32

Ja samsung heeft wel de voorkeur. Dat waren mijn vorigen ook. Alleen welk model is dan geschiktvoor veel apps. Is het werkgeheugen belangrijker, of ook het gewone geheugen? Ik heb nu een aparte sdcard erin voor de foto's, maar heb alsnog te weinig ruimte... :( Budget hangt van de telefoon af!

Mijn vriend had ook een rubber hoesje, maar alsnog veel beschadigingen. Nu een flipcover/bookcase en dat gaat veel beter. Die zijn overal wel te krijgen ;)