Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Insta 3 x gehackt in 24 uur...

 
Profiel   

Oké, ik word er een klein beetje gestoord van...

Mijn privé insta werd gistermiddag gehackt. Vervelend, maar met een omweg kon ik het terugkrijgen. Mailadres was veranderd en ook mijn naam was veranderd... Er was ingelogd vanuit Tblisi, Georgië.
Gerapporteerd, maar geautomatiseerd vinden ze niets vreemds.
Iets anders vreemds was een betaling die vanuit PayPal werd gestart, richting Microsoft, die ik dus heb teruggedraaid.

Alles leek weer goed, tot ik een uurtje of twee geleden weer kijk en ik weer gehackt blijk te zijn. Dus ik meteen weer er mee bezig, gerapporteerd en de boel teruggehaald en een dubbele verificatie er op gezet.
Nog geen half uur later krijg ik een SMS dat er weer op een ander plek wordt ingelogd op mijn insta. Terwijl ik intussen dus al twee keer mijn wachtwoord veranderd heb.

Omdat mijn mailadres onder het Ziggo account van mijn ouders hangt, moet ik daar morgen even mee bezig om daar het wachtwoord van te veranderen, just in case...

Maar what the hack gebeurt hier? Iemand hier bekend mee?
Blijft dit tot in de eeuwigheid doorgaan? }:0
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 23:19 



 
Profiel   

Ik weet niet precies wat er gebeurt, maar heb je een anti virus programma laten lopen? Het zou bijvoorbeeld kunnen dat je een key logger hebt, die alle aanslagen die je doet opslaat. Er zijn meer dingen mogelijk, maar dit kwam in mij op aangezien het zo snel achter elkaar gebeurd is

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 23:36 



 
Profiel   

Had je voor je PayPal account hetzelfde wachtwoord en email adres? Want als ze op 1 plek kunnen binnenkomen dan gaan ze dat met die combinatie natuurlijk overal proberen.
En hoe goed heb je je wachtwoord veranderd? Een beetje veranderd ten opzichte van de eerste of echt een degelijk ander wachtwoord met hoofd en kleine letters, cijfers en andere rare tekens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 23:40 



 
Profiel   

Nee PayPal heeft een ander wachtwoord.

Wachtwoord lijkt totaal niet meer op wat het was.

Krijg wel een vage mail dat iemand mijn laptop 3 maand geleden heeft gehackt en me heeft gefilmd via webcam terwijl ik zat te masturberen. :') hiervoor moet ik in Bitcoin betalen.

Nou diegene publiceert maar raak, want ik was het niet _O-
Maar vraag me af of het een aan het ander te linken is. En if so, wat doe ik om hier vanaf te komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 23:51 



 
Profiel   

Dat kan zijn, maar hoeft niet. Heb je gecontroleerd op malware?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 00:06 



 
Profiel   

Nee ik weet namelijk ook niet op welk apparaat ik moet zoeken.

Het lijkt erop dat de mail echt van mezelf afkomstig is. Best eng :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 00:08 



 
Profiel   

Ik heb zoiets laatst ook gehad, maar dan via Facebook. Uiteindelijk is het na een aantal keer gestopt. Ben er nooit achter gekomen hoe ze erin kwamen. Heb meerdere virusscans op zowel laptop als telefoon gedaan maar nooit iets gevonden.

Mijn PayPal waren ze gelukkig niet in geweest maar wel Facebook, insta, email. Heb op alle websites mijn wachtwoord veranderd toen.

Edit: ik heb toen mijn mailadressen en telefoonnummer door deze website gehaald: https://haveibeenpwned.com/
Dan kan je zien waar ooit je gegevens gelekt zijn. Zou zeker daar de gegevens aanpassen en de websites waar je dezelfde gegevens hebt gebruikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 00:12 



 
Profiel   

Is er verder nog iets veranderd; zijn bijvoorbeeld de websites die je bezoekt nog weergegeven als veilig? (dat slotje in de webbalk)

Als je die mail van jezelf hebt gekregen en je mail dus gehackt is, dan is dat waarschijnlijk het probleem. Op die manier is het erg makkelijk om telkens opnieuw binnen te komen op je insta

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 00:24 



 
Profiel   

Basboo schreef
Is er verder nog iets veranderd; zijn bijvoorbeeld de websites die je bezoekt nog weergegeven als veilig? (dat slotje in de webbalk)

Als je die mail van jezelf hebt gekregen en je mail dus gehackt is, dan is dat waarschijnlijk het probleem. Op die manier is het erg makkelijk om telkens opnieuw binnen te komen op je insta


Ik bezoek eigenlijk nooit veel meer dan Bokt, onweer-online, google, youtube... Dan houdt het wel wat op :') En ik zie nergens een verkeerd slotje staan. Meestal krijg ik dan ook een waarschuwing. Gek genoeg wel altijd op 'normale' websites (wikipedia, wehkamp etc.)
Laptop gebruik ik misschien max 2/3 uur per week.

We hebben nog een laatste poging gedaan tot het wijzigen van het wachtwoord van de mail, maar m'n moeder krijgt het niet voor elkaar... :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 00:29 



 
Profiel   

Normaal gesproken zou dat niet zo moeilijk moeten zijn. En ik raad wel echt aan om van je mail ook je wachtwoord te veranderen. Waar heb je je mailaccount van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 00:33 



 
Profiel   

Gehackt worden hoeft dat niets met je eigen gedrag te maken te hebben. Er zijn vele manieren waarop wachtwoorden uit kunnen lekken, gekraakt kunnen worden met een algoritme, etc.

Dat van het slotje was meer om te checken of er niet iemand continu met je mee kijkt wanneer je online bent, maar daar lijkt het dus niet op.

Misschien mogelijk om de mailprovider te contacten voor het wijzigen van het wachtwoord?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 00:35 



 
Profiel   

Mijn provider is Ziggo, dus als we er niet uit komen dat bellen we wel gewoon... Sorry dat dat op eerste kerstdag zal zijn mensen daar :(:)

Ik heb net AVG (betaald!) geïnstalleerd en die vindt niets raars op mijn computer, ook op mijn telefoon zien ze niks...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 00:42 



 
Profiel   

Waarschijnlijk is je hele mail en met wat pech heel veel wachtwoorden gehackt.

Wachtwoord van ziggo veranderen is niet zo moeilijk het staat ook wel beschreven op de website.

Ik zou je bankieren enzo ook maar goed in de gaten houden...

Dat je geen virus vindt kan want als er al iets op je laptop staat is de kans ook groot je niks vind tegenwoordig zijn ze erg slim.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 00:44 



 
Profiel   

Dan kijkt er niemand met je mee via de browser en ook waarschijnlijk ook niet via malware. Dus als het goed is, is je probleem dan opgelost wanneer je je wachtwoord van je ziggo account verandert. Wachtwoorden van accounts die daar aan gekoppeld waren zou ik ook even wijzigen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 00:47 



 
Profiel   

Spenk schreef
Waarschijnlijk is je hele mail en met wat pech heel veel wachtwoorden gehackt.

Wachtwoord van ziggo veranderen is niet zo moeilijk het staat ook wel beschreven op de website.

Ik zou je bankieren enzo ook maar goed in de gaten houden...

Dat je geen virus vindt kan want als er al iets op je laptop staat is de kans ook groot je niks vind tegenwoordig zijn ze erg slim.


Wachtwoord van Ziggo veranderen is niet zo moeilijk als je account in eigen beheer is...
Maar ik heb mijn mail een jaar of 10 geleden aangemaakt, toen ik nog thuis woonde... B-)

Denk niet dat ze zomaar in mijn bankzaken komen, anders was er nu allang een paar duizend euro zoek. :P En krijg ik wel een telefoontje over vreemde transacties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 00:48 



 
Profiel   

Basboo schreef
Dan kijkt er niemand met je mee via de browser en ook waarschijnlijk ook niet via malware. Dus als het goed is, is je probleem dan opgelost wanneer je je wachtwoord van je ziggo account verandert. Wachtwoorden van accounts die daar aan gekoppeld waren zou ik ook even wijzigen


*\o/*

Heel erg bedankt voor je hulp en uitleg in Jip en Janneke taal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 00:49 



 
Profiel   

Ik vermoed ook dat ze in je e-mail kunnen. Mijn advies zou zijn om op alle plekken waar ze in zijn (Paypal, instagram etc) two factor authentication aan te zetten. Dan moet je op moment van inloggen via bijvoorbeeld een code in een sms’je of via een app bevestigen dat jij het bent. Dan kan er nooit meer iemand anders dan jij inloggen, ongeacht of ze je e-mail in kunnen.

Verder dus rap achter het wijzigen van wachtwoord van je e-mail aan, anders loop je het risico dat zij dat wachtwoord wijzigen en dan kom je er zelf dus niet meer in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 23:06 



 
Profiel   

Wachtwoord is nu gewijzigd en Ziggo heeft mijn mail voorlopig geblokkeerd. Moet er komende week even voor gaan zitten!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 23:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen